אין שום סיבה שבעולם והייתי מגזים רק במעט
ומוסיף שאין גם שום זכות שבעולם, שלרכת יקח מראשל"ץ מערב לאשדוד 25 דקות!!! בנסיעה רגועה, כשאין מפגשי רכבות ואין מפגשי כביש-מסילה (ובאמת אין את שני אלו, שכן זה קו חדש וכפול לכל אורכו וללא שום מפגשים עם אף כביש), המרחק בין ראשון מערב לאשדוד הוא לא יותר מ-20 ק"מ (הם כתבו באתר 19 ק"מ אבל נראה לי שזה טיפה מעל 20 ק"מ, אבל שיהיה). יש רק תחנת ביניים אחת, היא מערב יבנה. נניח דקה וחצי לתאוטה, דקה וחצי לתאוצה ודקה שלמה לעצירה בתחנה הזו. קבלנו 4 דקות תוספת זמן מול רכבת ישירה בין ראשל"ץ לאשדוד. מרחק של 20 ק"מ בנסיעה במהירות מסחרית ממוצעת של 90 קמ"ש (כלומר מהירות מקסימלית לא 140 קמ"ש אלא 105 עד 110 קמ"ש) זה יוצא 14 דקות. בתוספת 4 הדקות בשל יבנה מערב, אנו מקבלים 18 דקות. ואני הייתי איטי כמו צב עם המון הנחות לרכבת. בפועל, מראשון מערב ועד אשדוד, את המרחק הזה של 20 ק"מ, אין שום סיבה שלרוב האורך הרכבת אכן כן תסע על בין 120 ל-140 קמ"ש. בפועל, עם עצירה ביבנה מערב, זה לא אמור לקחת יותר מ-16 עד 19 דקות המרחק בין ראשל"ץ לאשדוד. שוב, עם עצירה ביבנה. ואורי, יש לך טעות נוספת. מראשון מערב לת"א ההגנה, ברכבות המהירות (הרכבות מאשקלון ואשדוד, לפחות חלקן ואולי כולן, לא תעצורנה בתחנות חולון) זה לא יותר מ-12 דקות. לכן אפילו בזמן הבזיוני שערורייתי של 25 דקות מאשדוד לראשל"ץ, זה יקח רק 37 דקות מאשדוד להגנה. אבל יש כאן אכן משהו לא הגיוני. כבר כיום לוקח לרכבת (עפ"י הלו"ז), במסלול הארוך עם העיקוף דרך רחובות ולוד, 40 דקות בלבד מאשדוד להגנה. להערכתי יקח לרכבות החצי מהירות מאשדוד לת"א פחות מ-30 דקות מאשדוד להגנה. בקושי 20 דקות לראשל"ץ ועוד כ-10 עד 12 דקות ממשה דיין לת"א ההגנה.