לראשונה: המסילות עברו את תל גיבורים!

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
תודה על העדכון!
שאלה קטנה.. האם מסילות הרציפים 4-5 בתל אביב ההגנה יתחברו גם למסילות הקיימות של הקו הראשי?
שאלה טובה. לא יודע מה מתוכנן באמת,
אבל הגיוני שכן יהיה חיבור, לפחות מרציף 4. השאלה היא, האם יש מספיק מקום... בכל אופן העיקול צריך להיות חד יותר ממה שהיה בעבר - בגלל זה הייתה חסרה אותה פינה שכעת משלימים אותה ברמפה של הגשר.
 
שאלה טובה. לא יודע מה מתוכנן באמת,
אבל הגיוני שכן יהיה חיבור, לפחות מרציף 4. השאלה היא, האם יש מספיק מקום... בכל אופן העיקול צריך להיות חד יותר ממה שהיה בעבר - בגלל זה הייתה חסרה אותה פינה שכעת משלימים אותה ברמפה של הגשר.
שלילי. וזה לא רק המקום..
השיפוע של מסילות 4,5 יתחיל כבר בחלק הדרומי של הרציפים (למסילה 3 לעומת זאת- יש שיפוע שלילי במקצת).
 

easylivin

New member
חשבתי על חיבור רציפים 4-5 לקו הראשי
בחלק הצפוני של תחנת ההגנה, נראה שיש שם מקום.
שם ברור שיהיה חיבור. אחרת, איך יגיעו הרכבות
מכיוון צפון לראשל"צ? ולפי מה שדניאל אומר, זו תהיה נקודת החיבור היחידה. אני דווקא קיוויתי שיהיה חיבור גם לכיוון דרום לשם נוחות תפעולית, אבל ברור שבגלל השיפוע זה בלתי אפשרי. (אגב, השיפוע הוא גם הסיבה לכך שרציף 4 קצר יותר מרציף 3. רציף 5 הוא באותו אורך כמו 4, וכעת מההסבר של דניאל מתברר גם למה).
 

אורי404

New member
לראשונה: המסילות עברו את תל גיבורים!
להלן עדכון קצר ממסילת החוף החדשה. כל התמונות צולמו בשעות הערב של יום חמישי 25/3/2010.
תודה אריק על העדכונים. מעניין היכן העבודות
הדרומיות ביותר. נראה, שדרומית לתחנת יבנה-מערב החלו בעבודות. השאלה היא עד איזה קטע ומהו קצב התקדמות העבודות.
 

easylivin

New member
תודה אריק על העדכונים. מעניין היכן העבודות
הדרומיות ביותר. נראה, שדרומית לתחנת יבנה-מערב החלו בעבודות. השאלה היא עד איזה קטע ומהו קצב התקדמות העבודות.
לא ראיתי מה מתרחש כרגע מדרום ליבנה,
גם זו שאלה מעניינת. אשמח גם אם מישהו יסביר בפירוט את מהלך התוואי של קטע יבנה - פלשת: איפה בדיוק תהיה המנהרה? (אני משער שהיא תתחיל מעט אחרי היציאה מהתחנה לכיוון דרום - יש שם גבעה די גבוהה, שייאלצו לשטח אותה או לבנות מנהרה כאמור). האם יש למישהו מפה מדוייקת?..
 

אורי404

New member
לא ראיתי מה מתרחש כרגע מדרום ליבנה,
גם זו שאלה מעניינת. אשמח גם אם מישהו יסביר בפירוט את מהלך התוואי של קטע יבנה - פלשת: איפה בדיוק תהיה המנהרה? (אני משער שהיא תתחיל מעט אחרי היציאה מהתחנה לכיוון דרום - יש שם גבעה די גבוהה, שייאלצו לשטח אותה או לבנות מנהרה כאמור). האם יש למישהו מפה מדוייקת?..
תודה אריק. אני כמוך, מסוגל לנחש, שהמנהרה תהיה
דרומית לתחנת יבנה-מערב ותעבור מתחת לכביש, המקשר בין אזור המתנ"ח/תחנת הרכבת למחלף יבנה.
 

easylivin

New member
תודה אריק. אני כמוך, מסוגל לנחש, שהמנהרה תהיה
דרומית לתחנת יבנה-מערב ותעבור מתחת לכביש, המקשר בין אזור המתנ"ח/תחנת הרכבת למחלף יבנה.
לא למעבר הזה הכוונה: תהיה שם מנהרה
נוספת. שים לב לתמונה הראשונה בעמוד הפרוייקט. המעבר שאתה מדבר עליו, כבר קיים. אחריו לא תהיה עוד הצטלבות עם הכביש, כאשר היציאה הזמנית למחלף יבנה תפורק והתנועה תועבר לרמפה חדשה, שגם היא כבר נבנתה (רק האספלט חסר עדיין).
 

אורי404

New member
לא למעבר הזה הכוונה: תהיה שם מנהרה
נוספת. שים לב לתמונה הראשונה בעמוד הפרוייקט. המעבר שאתה מדבר עליו, כבר קיים. אחריו לא תהיה עוד הצטלבות עם הכביש, כאשר היציאה הזמנית למחלף יבנה תפורק והתנועה תועבר לרמפה חדשה, שגם היא כבר נבנתה (רק האספלט חסר עדיין).
את זה אני לא יודע, אריק. אבל הערה אחרת
בזכות הקישור, שהעלת אני מבין, שזמן הנסיעה מראשון לציון מערב לאשדוד יהיה כ-25 דקות נסיעה. אני חושב, שבמכונית זמן הנסיעה, כאשר הכביש פנוי ובמהירות נסיעה חוקית הוא דומה אם לא פחות מזה. הלאה; מתל אביב לראשון לציון מצויין באתר, שזמן הנסיעה יהיה כ-18 דקות. לא יודע מאיזו תחנה בתל אביב התכוונו. בשורה התחתונה 25+18 זה כשלושת רבעי שעה מתל אביב לאשדוד. אני חשבתי, שזמן הנסיעה יהיה קצר משלושים וחמש דקות.
 

easylivin

New member
את זה אני לא יודע, אריק. אבל הערה אחרת
בזכות הקישור, שהעלת אני מבין, שזמן הנסיעה מראשון לציון מערב לאשדוד יהיה כ-25 דקות נסיעה. אני חושב, שבמכונית זמן הנסיעה, כאשר הכביש פנוי ובמהירות נסיעה חוקית הוא דומה אם לא פחות מזה. הלאה; מתל אביב לראשון לציון מצויין באתר, שזמן הנסיעה יהיה כ-18 דקות. לא יודע מאיזו תחנה בתל אביב התכוונו. בשורה התחתונה 25+18 זה כשלושת רבעי שעה מתל אביב לאשדוד. אני חשבתי, שזמן הנסיעה יהיה קצר משלושים וחמש דקות.
שאלות טובות אתה מעלה, אורי... אני חושב כמוך.
לדעתי, זה אחד מהשניים: או שהמספרים באתר הרכבת שגויים (לא חסרות שם שגיאות נוספות...), או שאלו הן ההערכות האמיתיות.
וכאן לא נותר אלא לצטט את בועז: "אגף התנועה ברכבת ידוע בשמרנותו". ייתכן שכמו בקווי רכבת נוספים שנפתחו, מהירות הנסיעה תהיה איטית בהתחלה ותעלה בהדרגה, שנה אחרי שנה... המרחקים שם בהחלט מספיק גדולים, ואני לא רואה שום סיבה שרכבת לא תאיץ ל-140 קמ"ש מיד עם יציאתה מתחנת ראשל"צ מערב, ולא תשמור על מהירות זו לכל אורך הדרך ליבנה, וכנ"ל הלאה לכיוון אשדוד... נחיה ונראה האם זה יהיה המצב בפועל.
 

אורי404

New member
שאלות טובות אתה מעלה, אורי... אני חושב כמוך.
לדעתי, זה אחד מהשניים: או שהמספרים באתר הרכבת שגויים (לא חסרות שם שגיאות נוספות...), או שאלו הן ההערכות האמיתיות.
וכאן לא נותר אלא לצטט את בועז: "אגף התנועה ברכבת ידוע בשמרנותו". ייתכן שכמו בקווי רכבת נוספים שנפתחו, מהירות הנסיעה תהיה איטית בהתחלה ותעלה בהדרגה, שנה אחרי שנה... המרחקים שם בהחלט מספיק גדולים, ואני לא רואה שום סיבה שרכבת לא תאיץ ל-140 קמ"ש מיד עם יציאתה מתחנת ראשל"צ מערב, ולא תשמור על מהירות זו לכל אורך הדרך ליבנה, וכנ"ל הלאה לכיוון אשדוד... נחיה ונראה האם זה יהיה המצב בפועל.
נקווה, שהאפשרות הראשונה נכונה.
 

בועז ל

New member
שאלות טובות אתה מעלה, אורי... אני חושב כמוך.
לדעתי, זה אחד מהשניים: או שהמספרים באתר הרכבת שגויים (לא חסרות שם שגיאות נוספות...), או שאלו הן ההערכות האמיתיות.
וכאן לא נותר אלא לצטט את בועז: "אגף התנועה ברכבת ידוע בשמרנותו". ייתכן שכמו בקווי רכבת נוספים שנפתחו, מהירות הנסיעה תהיה איטית בהתחלה ותעלה בהדרגה, שנה אחרי שנה... המרחקים שם בהחלט מספיק גדולים, ואני לא רואה שום סיבה שרכבת לא תאיץ ל-140 קמ"ש מיד עם יציאתה מתחנת ראשל"צ מערב, ולא תשמור על מהירות זו לכל אורך הדרך ליבנה, וכנ"ל הלאה לכיוון אשדוד... נחיה ונראה האם זה יהיה המצב בפועל.
אוסיף תיקון למשפט: אגף התנועה בר"י ידוע
בשמרנותו הרבה, שהוחרפה משמעותית לאחר שמנהל האגף הקודם קוּדם לתפקיד סמנכ"ל נוסעים.
 

amit1270

New member
אוסיף תיקון למשפט: אגף התנועה בר"י ידוע
בשמרנותו הרבה, שהוחרפה משמעותית לאחר שמנהל האגף הקודם קוּדם לתפקיד סמנכ"ל נוסעים.
הלכו מקיצוניות לקיצוניות...
מלוחות זמנים לא ריאליים ומלאי איחורים עברו ללוחות זמנים שמרניים ומרופדים היטב.
 

easylivin

New member
את זה אני לא יודע, אריק. אבל הערה אחרת
בזכות הקישור, שהעלת אני מבין, שזמן הנסיעה מראשון לציון מערב לאשדוד יהיה כ-25 דקות נסיעה. אני חושב, שבמכונית זמן הנסיעה, כאשר הכביש פנוי ובמהירות נסיעה חוקית הוא דומה אם לא פחות מזה. הלאה; מתל אביב לראשון לציון מצויין באתר, שזמן הנסיעה יהיה כ-18 דקות. לא יודע מאיזו תחנה בתל אביב התכוונו. בשורה התחתונה 25+18 זה כשלושת רבעי שעה מתל אביב לאשדוד. אני חשבתי, שזמן הנסיעה יהיה קצר משלושים וחמש דקות.
ערכתי חישוב פשוט: זה באמת לא הגיוני.

המרחק המדוייק (עפ"י נתוני הרכבת) בין תחנת ראשל"צ מערב לאשדוד, הוא 27.012 ק"מ. זמן הנסיעה המוערך: 25 דקות (כולל עצירה ביבנה?..). ומכאן, המהירות הממוצעת: 64.83 קמ"ש. חיפשתי דוגמא מקבילה ממסילה קיימת, לצורך השוואה. איפה יש לנו עוד מסילה פרברית כפולה, ומרחקים דומים בין התחנות? במסילת החוף, כמובן. לקחתי את הקטע שבין חדרה מערב לבית יהושע (כולל עצירה בנתניה). בדוגמא זו המרחקים אפילו קצרים יותר, כך שהיא נמצאת בעמדת פתיחה נחותה יותר. ומה בפועל? זמן הנסיעה, כולל עצירה בנתניה, עומד על 14 דקות. המרחק המדוייק: 20.227 ק"מ, והמהירות הממוצעת: 86.69 קמ"ש. 33% יותר! מדהים. ואני אישית מקווה מאוד, שההערכה התמוהה איננה "מטרה מוצהרת" לפיה עובדים ברכבת, אלא הערכה בלבד - לא יותר. לפעמים הערכות מתבררות כפסימיות מדי...
 

down under

New member
את זה אני לא יודע, אריק. אבל הערה אחרת
בזכות הקישור, שהעלת אני מבין, שזמן הנסיעה מראשון לציון מערב לאשדוד יהיה כ-25 דקות נסיעה. אני חושב, שבמכונית זמן הנסיעה, כאשר הכביש פנוי ובמהירות נסיעה חוקית הוא דומה אם לא פחות מזה. הלאה; מתל אביב לראשון לציון מצויין באתר, שזמן הנסיעה יהיה כ-18 דקות. לא יודע מאיזו תחנה בתל אביב התכוונו. בשורה התחתונה 25+18 זה כשלושת רבעי שעה מתל אביב לאשדוד. אני חשבתי, שזמן הנסיעה יהיה קצר משלושים וחמש דקות.
אין שום סיבה שבעולם והייתי מגזים רק במעט
ומוסיף שאין גם שום זכות שבעולם, שלרכת יקח מראשל"ץ מערב לאשדוד 25 דקות!!! בנסיעה רגועה, כשאין מפגשי רכבות ואין מפגשי כביש-מסילה (ובאמת אין את שני אלו, שכן זה קו חדש וכפול לכל אורכו וללא שום מפגשים עם אף כביש), המרחק בין ראשון מערב לאשדוד הוא לא יותר מ-20 ק"מ (הם כתבו באתר 19 ק"מ אבל נראה לי שזה טיפה מעל 20 ק"מ, אבל שיהיה). יש רק תחנת ביניים אחת, היא מערב יבנה. נניח דקה וחצי לתאוטה, דקה וחצי לתאוצה ודקה שלמה לעצירה בתחנה הזו. קבלנו 4 דקות תוספת זמן מול רכבת ישירה בין ראשל"ץ לאשדוד. מרחק של 20 ק"מ בנסיעה במהירות מסחרית ממוצעת של 90 קמ"ש (כלומר מהירות מקסימלית לא 140 קמ"ש אלא 105 עד 110 קמ"ש) זה יוצא 14 דקות. בתוספת 4 הדקות בשל יבנה מערב, אנו מקבלים 18 דקות. ואני הייתי איטי כמו צב עם המון הנחות לרכבת. בפועל, מראשון מערב ועד אשדוד, את המרחק הזה של 20 ק"מ, אין שום סיבה שלרוב האורך הרכבת אכן כן תסע על בין 120 ל-140 קמ"ש. בפועל, עם עצירה ביבנה מערב, זה לא אמור לקחת יותר מ-16 עד 19 דקות המרחק בין ראשל"ץ לאשדוד. שוב, עם עצירה ביבנה. ואורי, יש לך טעות נוספת. מראשון מערב לת"א ההגנה, ברכבות המהירות (הרכבות מאשקלון ואשדוד, לפחות חלקן ואולי כולן, לא תעצורנה בתחנות חולון) זה לא יותר מ-12 דקות. לכן אפילו בזמן הבזיוני שערורייתי של 25 דקות מאשדוד לראשל"ץ, זה יקח רק 37 דקות מאשדוד להגנה. אבל יש כאן אכן משהו לא הגיוני. כבר כיום לוקח לרכבת (עפ"י הלו"ז), במסלול הארוך עם העיקוף דרך רחובות ולוד, 40 דקות בלבד מאשדוד להגנה. להערכתי יקח לרכבות החצי מהירות מאשדוד לת"א פחות מ-30 דקות מאשדוד להגנה. בקושי 20 דקות לראשל"ץ ועוד כ-10 עד 12 דקות ממשה דיין לת"א ההגנה.
 

אורי404

New member
אין שום סיבה שבעולם והייתי מגזים רק במעט
ומוסיף שאין גם שום זכות שבעולם, שלרכת יקח מראשל"ץ מערב לאשדוד 25 דקות!!! בנסיעה רגועה, כשאין מפגשי רכבות ואין מפגשי כביש-מסילה (ובאמת אין את שני אלו, שכן זה קו חדש וכפול לכל אורכו וללא שום מפגשים עם אף כביש), המרחק בין ראשון מערב לאשדוד הוא לא יותר מ-20 ק"מ (הם כתבו באתר 19 ק"מ אבל נראה לי שזה טיפה מעל 20 ק"מ, אבל שיהיה). יש רק תחנת ביניים אחת, היא מערב יבנה. נניח דקה וחצי לתאוטה, דקה וחצי לתאוצה ודקה שלמה לעצירה בתחנה הזו. קבלנו 4 דקות תוספת זמן מול רכבת ישירה בין ראשל"ץ לאשדוד. מרחק של 20 ק"מ בנסיעה במהירות מסחרית ממוצעת של 90 קמ"ש (כלומר מהירות מקסימלית לא 140 קמ"ש אלא 105 עד 110 קמ"ש) זה יוצא 14 דקות. בתוספת 4 הדקות בשל יבנה מערב, אנו מקבלים 18 דקות. ואני הייתי איטי כמו צב עם המון הנחות לרכבת. בפועל, מראשון מערב ועד אשדוד, את המרחק הזה של 20 ק"מ, אין שום סיבה שלרוב האורך הרכבת אכן כן תסע על בין 120 ל-140 קמ"ש. בפועל, עם עצירה ביבנה מערב, זה לא אמור לקחת יותר מ-16 עד 19 דקות המרחק בין ראשל"ץ לאשדוד. שוב, עם עצירה ביבנה. ואורי, יש לך טעות נוספת. מראשון מערב לת"א ההגנה, ברכבות המהירות (הרכבות מאשקלון ואשדוד, לפחות חלקן ואולי כולן, לא תעצורנה בתחנות חולון) זה לא יותר מ-12 דקות. לכן אפילו בזמן הבזיוני שערורייתי של 25 דקות מאשדוד לראשל"ץ, זה יקח רק 37 דקות מאשדוד להגנה. אבל יש כאן אכן משהו לא הגיוני. כבר כיום לוקח לרכבת (עפ"י הלו"ז), במסלול הארוך עם העיקוף דרך רחובות ולוד, 40 דקות בלבד מאשדוד להגנה. להערכתי יקח לרכבות החצי מהירות מאשדוד לת"א פחות מ-30 דקות מאשדוד להגנה. בקושי 20 דקות לראשל"ץ ועוד כ-10 עד 12 דקות ממשה דיין לת"א ההגנה.
קובי, באתר מצויין 18 דקות
כפי, שמתואר כאן. לגבי המרחק של 19-20 ק"מ. לפי מה, שאריק כתב, המרחק מראשון לציון לאשדוד הוא כ 27-28 ק"מ. לפיכך אני מניח, שהמרחק של כ 19-20 ק"מ הוא בקטע החדש עד פלשת ולא עד אשדוד. מקווה, שזמן הנסיעה אכן יהיה כחצי שעה מתל אביב לאשדוד.
 

luckydude

Active member
קובי, באתר מצויין 18 דקות
כפי, שמתואר כאן. לגבי המרחק של 19-20 ק"מ. לפי מה, שאריק כתב, המרחק מראשון לציון לאשדוד הוא כ 27-28 ק"מ. לפיכך אני מניח, שהמרחק של כ 19-20 ק"מ הוא בקטע החדש עד פלשת ולא עד אשדוד. מקווה, שזמן הנסיעה אכן יהיה כחצי שעה מתל אביב לאשדוד.
אורך המסילה מרשל"צ מערב לאשדוד עד הלום
יהיה 26.5 ק"מ. מההגנה לרשל"צ מערב: 9.35 ק"מ. אם כי לזכור שפה יש את השיפוע הרצחני של הרמפה לאחר ההגנה, עוד כמה שיפועים די חדים (אם כי יותר קצרים מרמפת ההגנה) בתוואי, ועיקול חד ביותר עם רדיוס של 350 מ' בלבד מייד לפני תחנת וולפסון. בכל מקרה, גם אני סבור שהערכות שזמני הנסיעה של הרכבת בקו הן, באופן עדין, מאוד מאוד "שמרניות".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה