רקע הנושא:
הנני נשאל לא אחת להמלצה עבור רכב שני במשפחה, ומבקש להגדיל את הידע
ואיכות המלצתי באמצעות חוכמת ההמונים שפה. בואו נחשוב ביחד ונשמע דעות
מכולנו, הדבר יגדיל את הסיכוי שההמלצה תהיה טובה/חכמה יותר.
הדילמה – או בעצם מהיכן השאלה נולדה:
אחת הדילמות הקלאסיות של מיועצים שהנני נתקבל בהם היא, עבור רכב שני
במשפחה. אחד כזה שנדרש לנסוע לא הרבה יחסית, כמה אלפי קילומטרים בשנה
ולא מעבר. שישמש למטרת שליחויות בתוך העיר, כגון קניות בסופר, קניות באזור
התעשייה, הסעת בני המשפחה לקופת חולים לבקר את הרופא, הסעת הילדים
למסגרות לימוד/חוגים/חברים, נסיעת בן הזוג השני במשפחה (זה שהרכב יוצמד
אליו) למשל בכדי להגיע לתחנת הרכבת בבוקר בדרך לעבודה כמה קילומטרים
מהבית, ובחזרה הביתה בערב.
או בקיצור - רכב שליחויות (קצרות יחסית), ולא הרכב הראשי להסעת משפחה
שלמה לטיולים ברחבי הארץ על כל מטלטליהם.
למטרה הכבדה הזו, משמש ממילא הרכב הראשי במשפחה - זה היקר הגדול
והאיכותי יותר.
הדילמה שעומדת בפני המיועצים עבור רכב שני במשפחה, זה שמטרתו להיות רכב
זול ככל שהדבר ניתן היא כזו:
או מחד לרכוש רכב משומש, אך להסתכן בכל המשמעויות של משומש והלא נודע
שהדבר גורר עימו, כמו גם שלא כולם בנויים להתעסקות ולהתפלפלות הזו עם יד
שניה (לא כולם מבינים במוטוריקה או מעוניינים בכלל להכנס לתחום ולרוץ למוסכים
כל הזמן),
או לחלופין האפשרות של רכב חדש, אבל היות ומדובר ברכב שני במשפחה (בואו
נזכר במקור מהיכן יצאנו), אז מבקשים חדש, אבל הכי זול שאפשר. כלומר דילמת
המשומש בזול, או חדש אבל אחד כזה במחיר סביר (ויש דבר כזה מיד נראה) ופה
הדילמה שלי מה להמליצם.
אחד הרכבים שמתאים כמו כפפה ליד בתור רכב שני במשפחה למטרת שליחויות
בעיר כמתואר מעלה - הוא רכב מיני. יתרונותיו רבים, הן בהיבט האחזקה, הן עלות
רכישה, צריכת דלק, חניה, ועוד... הוא באמת מאפשר להשיג רכב חדש ואף במחיר
נוח לכיס. חסרונותיו בתחום הגודל פחות באים ליידי ביטוי בהקשר של רכב שני
לשליחויות מקומיות באזור סביבת המגורים.
מה החלופה שמעניינת אותי בהקשר הזה:
ידוע מזה זמן שישנה עסקה מעניינת לרכב מיני בכל אותם מקומות לממכר רכב
חדש 0 ק"מ, כך שהרוכש נרשם יד שניה, והיד הראשונה רשומה כך שהרכב הוא
ליסינג. אמנם מקבלים רכב חדש לחלוטין, אבל ההנחה שמקבלים היא משמעותית
לפעמים כדי 15% אפילו. אחד הרכבים המככבים במבצעים הללו היא שברולט
ספארק החדשה (שעברה מתיחת פנים לא מזמן ב- 2019).
כשאני עובר על כל מבחני ההשוואה לרכב זה, עיקרן ביוטיוב, אני מגלה שללא
תמימות דעים, השברולט ספארק לוקחת את התחרות. היא הנוחה, השקטה,
החזקה, האיכותית, והמאובזרת מכולם, במיוחד בהשוואה לאחיותיה הישירות
מקוריאה - היונדאי I10 והקיה פיקנטו.
כמו כן הרכב מגיע ברמת הבסיס המכונה LT+ באבזור ומפרט בטיחות מרשימים.
הנה קישור למפרט באתר יבואן:
https://www.chevrolet.co.il/media/2462/מפרט-ספארק-2019.pdf
**כמו כן צרפתי לנוחיותנו את המפרט בפורמט PDF.
אני רואה שם דברים כמו 10 כריות אויר, אני רואה בקרת שיוט, הגה מצופה עור,
מסך מגע עם מצלמת רוורס, apple car, ועוד רבים טובים... **תעבור ותראו בעצמכם.
בקיצור, כל מני סעיפים שלקוחים בהחלט מקטגוריית רכבים גבוה יותר והדבר
מפתיע ואינו צפוי מרכב במחיר שכזה. מכאן בעצם נולדה ההתעניינות שלי במוצר
המוזכר, כמו גם מבחני ההשוואה שעשו לו וסכמו לחיוב.
עכשיו,
בעוד שהרכב הזה לרכישה ישירה מהיבואן מביאנו למחיר יקר ובלתי כדאי של קצת
מעל 80 אלף שח, הרי שבחברות הרכישה של רכב חדש 0 ק"מ כמו carcost או
carbuy או motodeal... ניתן להשיגו במחיר מפתה ווזל למדי של רק 68 אלף
שח בלבד. וזה מה שעושה אותו (לטעמי) מעניין, או בכלל רלוונטי כאופציה לבחינה
אל מול חלופת רכב משומש, למטרת רכב שני במשפחה ואני מזכיר שלא נלך פה
לאבוד. הנה דוגמא מאתר carbuy:
https://www.carbuy.co.il/רכב-חדש-0-ק-מ/שברולט-ספארק-החדשה-1-4-אוטו-אפס-קילומטר-מליסינג
הדילמה היא:
האם הרכב הזה שהוא ממותג שברולט (מבית GM), ששמם בכל הנוגע לאמינות
סחירות ושרידות לא משהו, למרות כל זאת, הוא "מספיק בסדר" על מנת לקנותו
בלב רגוע כרכב שני במשפחה למטרות שתוארו. כלומר, האם הוא "עובר מסך"
או מה שנקרא, מצוי ברף מספיק סביר מבחינת שרידות ואמינות, עד כדי שהוא
נחשב חלופה רלוונטית לשקול אותה במקום רכישת רכב משומש למטרה המוזכרת
של רכב שני במשפחה.
זה מה שהייתי מבקש לשמוע מהחברים המנוסים: מה הם מכירים או יודעים או
שמעו על המוצר/הדגם הזה, בין שכפועל יוצא מהתנסות אישית שלהם (עדיף), ובין
שכפועל מלמידה מסגל המכרים שלהם, כאלו שכן התגלחו ויכלו לשתף עימם
רשמים ונסיון לאחר זמן מה עם הדגם.