לבקשת החברים וכמובטח עוד בדווח הקודם אודות המכונית החדשה של אשתי,
הגיעו בשעה טובה ממצאי צריכת הדלק אשר התקבלו בעת תדלוק הרכב במשאבת
הדלק שבתחנה.
זוהי סגירת מעגל המאפשרת בידנו להתרשם, כמה הקורולה סטיישן הברידית
החדשה צורכת בפועל.
היום אשתי ציינה שמחוג הדלק עומד על כמעט ריק, משכך בקשני לתדלק
עבורה את הרכב הערב, וכך אכן בצעתי.
סיכום ממצאים:
א. הרכב נסע על המיכל הנוכחי, סה"כ 896.6 ק"מ (ואם הייתי עושה עוד סבוב
בכיכר היינו סוגרים 900 עגול
ב. במשאבה נכנסו 33.225 ליטרים
הערך המתקבל איפה הוא 27 ק"מ לליטר אמיתי במשאבת הדלק.
**נשים לב שבעוד מחשב הרכב מצביע על 28.6 ק"מ לליטר אופטימיים משהו, אנו
רואים כי בינו לבין מה שקבלנו במשאבת הדלק, ישנה סטייה של כ- 5.5%
טיפוסית. זוהי סטיה דומה/זהה למה שקבלנו גם באאוריס ההברידית הקודמת של
אשתי, משמע שטיוטה משתמשים (כנראה) באותה תוכנת מדידה גם בדגם החדש,
מה שהגיוני בהחלט ועושה שכל.
ממצא זה מהווה שפור מסדר גודל של כ- 25-30% לעומת ההברידית הקודמת
שלנו - אאוריס סטיישן גם היא. זהו ככל המסתמן השפור שמתקבל פלוס מינוס
במעבר מדור הברידי 3 לדור הברידי 4 של טויוטה.
נוכל לעיין בתחתית הפוסט בצילומים הבאים שצרפתי לנוחיותנו:
1. לוח שעונים מבט כולל, המראה לנו על מה עמד מחוג הדלק ויזואלית - כמעט הגיע ל- R.
לפי המחשב אפשר היה לבצע עוד 113 ק"מ עד לסיומו, אז כנראה אם אשתי לא
היתה לחוצה כל כך שאתדלק עוד הערב, היינו מגרדים 1000 ק"מ על המיכל הזה.
יצוין כי נורת ההתראה הכתומה - זו אשר מתריאה לנהג שצריך לתדלק, טרם נדלקה.
להבנתי היא נדלקת כאשר יש מקום להכניס 36 ליטרים (אנו תדלקנו כאשר זה היה 33)
משמע כי היה מקום לנסוע על עוד כ- 3 לטרים בטרם שהנורה היתה נדלקת.
*ברכב שעושה 27 ק"מ לליטר, היינו אמורים להגיע כדי 980 ק"מ על המונה
(לערך) עד שהנורה היתה נדלקת.
2. ניתן לראות את נתוני הממוצע שהמחשב רכב מראה, ואת הצבירה של 896.6 ק"מ
במונה A שלמטה.
3. תמונת המשאבה בתחנה שמראה לנו כמה ליטרים נכנסו (והמחיר שהוא 195.70 ש"ח).
4. חשבונית מס/קבלה של הרכישה.