טויוטה קורולה סטיישן החדשה - 2019 (מזל טוב התחדשנו)

aharon d

New member
טויוטה קורולה סטיישן החדשה - 2019 (מזל טוב התחדשנו)

תקציר לפרקים הקודמים:
כידוע לחברי הפורום הקבועים, אנו מחליפים את הרכב של אשתי לחדש כפק"ל קבוע מדי שנתיים (מאז 2011 ברציפות).

בתחילה היא קבלה קורולה 2011 חדשה.
לאחר מכן אותו הדבר בדיוק 2013 חדשה (אפילו באותו צבע).
לאחר מכן אוקטביה 2015 חדשה שהיתה אמנם רכב מצוין מכל הבחינות... זולת השרידות/אמינות/הזדקנות.
לאחר הנסיון הלא מוצלח עימה חזרה למוטב, שוב לטויוטה הברידית אאוריס סטיישן 2017 חדשה.
ועתה לרכש האחרון טויוטה קורולה סטיישן 2019 חדשה.
מדובר הפעם תכלס, ברכש מקבילה למה שהיה לה עד עתה, משום שהיה הקודם מוצלח והיינו מרוצים.

בכדי לסגור את הפרק הקודם על האאוריס סטיישן הברידית, נשתף כי אשתי גמעה עליה 46 אלף ק"מ) במשך שנתיים וחצי (מפברואר 17 עד אוגוסט 19) תוך שביעות רצון מלאה.
יתרונות ברורים הם רכב עם אפס תקלות ובעיות כמקובל מבית טויוטה, כמו גם חסכונית (מאד) בדלק.

על מנת שנווכח בהתקדמות עם השנים:
על הקורולות בנזין הקונוונציונאליות שהיו לנו ב- 2011 וב- 2013 הצלחנו לבצע סביבות 11-12 ק"מ לליטר במשאבה, ממוצע סביב השנה.
בשנת 2015 על האוקטביה (מנוע טורבו בשילוב גיר רובוטי DSG) הצלחנו לעשות סביבות 16-16.5 ק"מ לליטר ממוצע גס סביב השנה (במשאבה כמובן) .
באאוריס הברידית הגענו לממוצע סביב השנה של כ- 21 ק"מ לליטר במשאבה.
התקדמות יפה בהחלט באבולוציה הטכנולוגית המוטורית.

לאור הנסיון החיובי, שוב החלפנו טויוטה הברידית בטויוטה הברידית חדשה.
מדובר ברכב מדור חדש שהושק ממש השנה הזו 2019, היא הדגם שמחליף את האאוריס סטיישן.
השם של הדגם שונה במעבר לשנת 2019 - מאאוריס לקורולה. הסיבות עיקרן מסחריות/שווקיות שאם זה מעניין מישהו, יש הסבר ואפשר לגגל ברשת מדוע טויוטה שינתה את השם המסחרי.

קיבלנו את הרכב בתחילת שבוע שעבר.
הקורולה החדשה לשמחתנו שונה משמעותית מהאאוריס היוצאת בכל נוגע לתכונות נסיעה נהוג איכות אבזור בדוד אקוסטי וכדומה, שזו הפתעה לטובה מבחינתנו – כזו שלא ציפינו לה למען האמת.
ציפינו (כהרגלנו) לרכב אפרורי משעמם כמו כל הטויוטות שהיו לנו, שהם לא יותר מאשר appliance material - או בעברית, מקרר לבן בבית שכל מטרתו בחיים היא לשמור על האוכל קר וממש
לא לרגש אף אחד. אלא שהפעם ובאופן לא צפוי כאמור, הקורולה החדשה היא משהו אחר (ממה שהכרנו) אשר מיישר קו אל מול הטובות שבמכוניות האירופאיות באותה קטגוריה.
אמנם לא חלילה משהו מרגש בהיבט הספורטיבי, שאף אחד לרגע לא יפתח תקוות שווא. התוצאה התחושתית היא "קפסולה שמרחפת על הכביש", כזו שמבודדת את הנוסעים בצורה
ראויה. ההגה נעשה לאיכותי, הגימור והחומרים עלו כתה. אשתי סכמה במילה אחת את התכונה המורגשת והיא "חללית" (במובן החיובי של הדבר).

מי שפחות מכיר את החדשה מבית טויוטה, כי טרם הספיק לבחון אותה מקרוב למשל, מוזמן לסור (במידה ורוצה) לאולמות התצוגה, למשש בידו יד חריץ וידית בכדי להתרשם באופן בלתי אמצעי.

לא ידענו זאת מראש, קנינו את האוטו על עוור, בלי שום בדיקה מקדימה. מתוך אימפולס מותנה ותו לא. רצינו את אותו מתכון אמין משעמם שהוא ברירת המחדל שלנו ללא סיכונים. כך נוצר מצב,
שהתוודאנו לשפור המשמעותי שטויוטה החילו בדור החדש, רק לאחר שקבלנו את הרכב לידנו. הפתעה נחמדה, מוטב שזה יהיה ככה מאשר לפתח ציפיות גבוהות ואחרי זה להתאכזב לכוון השני.

עוד דבר מעניין שמצאתי:
הקורולה סדאן שמגיע מטורקיה, שונה בהיבט הגימור והחומרים מהקורולה סטיישן והאצ'בק שמגיעות מהמפעל יצור שבאנגליה. מסתבר כי יש שוני מובחן, רואים ומרגישים אותו
ברמת החומרים והגימורים ברכב. ניתן להתרשם כי הקורולה סדאן שמגיע מטורקיה המיועדת לשווקי מזרח אירופה רוסיה ישראל ושות', מדינות פחות נחשבות, היא שונה מהקורולות שמגיעות מאנגליה
אשר מיועדות יותר לשווקים של מערב אירופה כדוגמתן של אנגליה צרפת שוויץ גרמניה אוסטריה ושות', ובהתאם מיישרת קו לרמה של רכבי מותג אירופאים.
אז כבר בהיבט הזה הרווחנו משהו. משכך אמליצה למי שהרכב (במקרה) מעניין אותו, לכוון עצמו לגרסת הסטיישן או ההאצ'בק תוך דילוג מנומס על הסדאן הפחות איכותית.

תמיד היו כמה חברס סקרנים בפורום שלנו, שבקשו שאדווח בעת סגירת מעגל (מכירת הרכב הקודם עם הגיעו לגיל שנתיים) את תוצאות המכירה בהיבט הפיננסי, ומשכך אבצע גם עתה עבור האאוריס.
מכרנו אותה כאמור עם הגיעה לגיל שנתיים וחצי. הצלחנו למכור במחירון פחות 1000 ₪ שהורדתי מיוזמתי, וזאת בשל שפשוף בטמבון הקדמי בחלקו התחתון, שפשוף מצער שאירע בעת חניה מול
מדרכה גבוה מהתקן, אירוע שהשאיר לצערנו את חותמו. זה מה יש, ולכן הורדתי ישר את המחיר באלפיה (מבלי שהקונה ביקש). לא דברנו מעבר לכך על המחיר, הוא לא התווכח בכלל או ביקש לבצע מו"מ.
המחירון ביום המכירה (1.8.2019) עמד על 98,700 ₪ לפני שקלול יד וקלומטרז'.
לאחר שקלול יד 1קילומטרז' וחודש עליה לכביש (שהיה פברואר), יצחק לוי הראה 99,500 ₪.
העסקה נסגרה איפה על 98500 ₪.

בכל רכבי טויוטה המוזכרים לעיל תמיד מכרנו במחירון, או מחירון פחות 1000 ש"ח במקרים שבהם היה צידוק לכך.
כך שסה"כ כבר 3 טויוטות (שלנו פרטיות) בעשור האחרון (בנות שנתיים) בכל עסקה שמכרנו, והנה אנחנו תמיד מצליחים לסגור במחיר מחירון, או מחירון פחות אלפייה. מבחינתי האלפיית שקלים זהו הפסד שולי
וזניח לחלוטין שאין לי בעיה לספוג. אינני יכול לדעת האם זהו המצב ההצלחתי שמייצג את כלל השוק, קרי שגם יתר המוכרים (שמוכרים רכב שווה מעמד ומצב שמור) מצליחים בכך,
או שהדבר מייצג הצלחה קיצונית יותר לצד הימני של הסטטיסטיקה. It is what it is - מביא לחברים לשימושם הפרטי.

בחזרה לענייננו הנוכחי:
הקורולה החדשה שוב בלבן (כמו רוב הטויוטות שלנו – כנראה התרגלנו לצבע יותר מדי לטוב ולרע) אם כי ללא ספק הקורולה החדשה, יתכן, שיפה יותר בצבעים מטאלים אחרים, כמו הכחול הייחודי שלה
או הכסף החדש שעימו היא גם מגיעה.

עשינו בשבוע וחצי עימה 338 ק"מ, ולגבי צריכת הדלק ישנו שפור משמעותי לעומת האאוריס ההברידית היוצאת. כמה שפור בדיוק נדע רק לאחר שנסיים לפחות מיכל דלק ראשון על מנת למדוד
במשאבה כפי שצריך בעת התדלוק.
מה שכן, בכל נסיעה אנו מקבלים את הצריכה של אותה נסיעה פרטנית על המסך, והיו לנו כמה תוצאות יפות של מעל 30 ק"מ לליטר. את התצפית הכי טובה שמהווה את השיא עד הלום, אציג כעת
והיא 36.0 ק"מ לליטר עגולים, אותם השיגה אשתי (לא אני) בדרכה לעבודה הבוקר הזה (רצ"ב תמונה).
יודגש שה 36 ק"מ לליטר אינו הממוצע בשום אופן. מדובר רק בקטע נסיעה בדיד. יש לנו כמה קטעים שנצברו. אתמול אשתי עשתה קטעים לעבודה של 33.2, ושלשום 33.1...
יש כאלו שהשגנו רק עשרים ומשהו ק"מ לליטר, כאשר הכביש עמד וזחל לגמרי כל הדרך. כל קטע יוצא קצת אחרת.

לגבי הממוצע הכולל של מיכל דלק שלם, אוכל לדווח רק בהמשך (בעוד שבוע כשנגמור את המיכל דלק הראשון).
אניח שהשפור של הקורולה ההברידית הנוכחית שהיא דור 4, על פני ההברידי הקודם אאוריס שהיא דור 3, יעמוד על כ 20% סדר גודל עקרוני.

עוד דבר ששונה הוא שבקורולה סטיישן החדשה ישנו מצבר ליתיום איון, אשר תורם כנראה לא מעט בעצמו לתוצאה. יש גם רכבים היברידיים דור 4 כדוגמתה של הקורולה סדאן (שמגיע מטורקיה כאמור)
המגיעים עדיין עם מצבר מהדור הקודם המיושן = ניקל מטל ולא ליתיום איון, אלמנט שמוריד את הבצועים בכ- 10% לערך, נתון שנתמך גם בפרסומי היצרן אודות הדגם. מעניין.
משמע שהקורולה סדאן פחות חסכונית מהקורולה סטיישן .

עוד דווחים בהמשך, ככל שיהיו רלוונטיים ויצטברו עם ההתקדמות.
שאלות ככל שישנן אפשר להעביר בברכה, ואשתדל להשיב ולסייע.







 

aharon d

New member
בשמחה סלע

נעים לחזור אחרי שנתיים וחצי של העדרות, לגיחה קצרה לטובת הדווח אודות
הרכש הטרי, ולפגוש חלק מן החברים הטובים יותר שיש פה
 
כמה עלתה הטויוטה החדשה?

להשוואה על מנת לסבר את האוזן: רכב מיני ידני 3 בוכנות מוסב מבנזין לגז, משלם על הגז הרבה פחות ממה שאשתך משלמת על הדלק בריכבה ההיברידי.
אפילו בהשוואה לאותה מדידה אופטימלית שבה קיבלתם 36 ק"מ לליטר.
וגם (למרות שלא דיברת על זה...) עלות הטיפולים זולה בהרבה.
 

aharon d

New member
ערב טוב

ערב טוב,

א. לא הצלחתי לצערי, ואולי האשמה אצלי בכלל, להבין מדוע משווה רכב ידני מיני
במחיר 60 אלש"ח, לרכב משפחתי אוטומטי בכ- 140 אלש"ח, אבל שיהיה.
הרי יכולת באותה מידה (למשל) להציע קורקינט חשמלי, כמו גם שמוש בתחבורה
ציבורית - אלו בוודאות היו זולים יותר משמעותית מכל החלופות.
לכן לא אוכל להתייחס, משום שאין רלוונטיות לאופציה שהעלת.

ב. לגבי עלות טיפולים, בהברידי מאד זול וכפי שציינת - כל טיפול 600 שח.
אחד בכל 15 אלף ק"מ. היות ומכרנו עם 46 אלף ק"מ על המונה, היו 3 טיפולים.

ג. לשאלתך עלות הרכב החדש היא:
136900 למכונית עצמה. פלוס 1800 אגרת רישוי לשנה. הוספתי גם אחריות
מורחבת לשנה רביעית פגוש לפגוש בעוד 1100 ש"ח. שלמתי איפה 139900 סה"כ.
**כמובן שניתן לוותר על האחריות המורחבת של השנה הרביעית, אבל מנסיוני,
היא מצדיקה את עצמה עת שאנו מוכרים את הרכב בעוד שנתיים שלוש, בזכות
זאת שהרכב עדיין יהיה מצוי באחריות לפרק זמן ממושך. הדבר מביא קונים,
שגם קונים במחירון בלי להתווכח. קרי שהעלות של האחריות לשנה הרביעית
מחזירה עצמה ובגדול. לכן אני ממליץ כן לקחת אותה.
 
תלוי כמה נוסעים ברכב?

נהג ו/או נוסע בודד יהנו מרכב מיני זול פרקטי ונוח לתיפקוד:
זול: לקניה, לתחזוקה ולהסעה. המרה לגז אינה אפשרית בהיברידים, דיזל ובחלק ממנועי הבנזין/טורבו, מה שמותיר את סגמנט המיני כמעט ללא הפחתה.
נוח;ופרקטי: בפקקים ובחניות ובנוסף גם כנהג ברכב מיני צריך להזהר שלא להתפס במהירות מופרזת בבינעירוני.
&nbsp
 

aharon d

New member
עוד קצת נתונים אודות הממוצע הכולל

נכנסתי לרגע קט לרכב אתמול בערב (לאחר שאשתי חזרה מהעבודה), לבדוק משהו.
עניין אותי לדגום מה מראה מחשב הרכב, אודות הממוצע של הנסיעה על המיכל דלק הנוכחי,
ולא רק מה מראה נסיעה בודדת (שהיא פחות רלוונטית).

המחשב של הרכב מאפשר שלושה נתונים עקרוניים:
א. ממוצע של הקטע נסיעה האחרון, והוא מתאפס מדי התנעה מחדש.
ב. הממוצע של מיכל הדלק האחרון, שמתאפס בכל תדלוק מיכל מחדש.
ג. הממוצע הכולל שצובר את הנסוע של הרכב לאורך זמן ואינו מתאפס.

נכנסתי במחשב לבדוק מה מראה לנו הממוצע של סעיף ב' - שהוא הממוצע של המיכל דלק האחרון,
והוא למעשה המיכל דלק הראשון שמילאנו ברכב עם לקיחתו מהסוכנות רכב בפעם הראשונה.

על הרכב היום כ- 360 ק"מ סה"כ שעשינו עליו (מאז שמילאנו את המיכל הראשון הבתולי).
ועבור אותם 360 ק"מ, המחשב מראה 26.4 ק"מ לליטר בממוצע. זה הנתון הרלוונטי
שיש להתייחס אליו איפה (לא הקטעים הבדידים האופטימיים, שלפעמים מראים
משהו מאד מרשים. קטע בדיד אינו מייצג את הממוצע הכולל כידוע).

עכשיו בנסיון לתרגם זאת לפרקטיקה:
מנסיוני, באאוריס הברידית הקודמת היתה סטייה טיפוסית קבועה בין המדווח
במחשב הרכב, לבין מה שנכנס בפועל במשאבת הדלק, של כ- %5 סדר גודל גס.
קרי המחשב רכב היה אופטימי בכ- %5 ביחס למשאבת הדלק שבתחנה.

לכן בבואנו ככה לאמוד מראש (כבר עתה) מה יקרה במשאבת הדלק ברגע שנתדלק
את הרכב בפעם הבאה,
ובהנחה שאותה סטיה בת 5% תהיה קיימת גם ברכב זה (הגיוני, זה אותו מוצר
ואותו יצרן), נקבל כי אם אכן מיכל הדלק כולו גם יסתיים על ממוצע מדווח במחשב
של 26.4 ק"מ לליטר, הפחתה של 5% מביאנו לערך 24.8 ק"מ לליטר אמיתיים במשאבה.

כרגע וכל עוד לא סיימנו את המכיל הראשון, זו תהיה הנחת העבודה שלנו.
קרי שהממוצע במשאבה (כנראה) יתכנס לאזור חיוג משהו כמו 24.5 - 25 ק"מ
לליטר פלוס מינוס.

נתון זה בהשוואה לאאוריס ההברידית שעשתה ממוצע משקולל סביב השנה של כ-
21 ק"מ לליטר, מביאנו להתרשם שהדור הרביעי של ההברידי משפר כנראה משהו
סביבות 20% לעומת הדור השלישי.

יודגש כי חלק מן השפור הוא לא אחר מאשר המצבר עצמו, ששונה מניקל מטאל
לליתיום איון. יתכן שהוא לבדו אחראי למחצית מן השפור שהושג.
וזה גם הגיוני, 10% שפור בשל המצבר, ועוד 10% שפור בטכנולוגיה שמסביב לו
בכללם מנוע, שלדה, גיר, תוכנה, בקר וממיר מתחים, וכדומה...

בעוד כשבוע כשבפועל נתדלק, נהיה חכמים יותר ונדווח לחברים שוב.
 
למה לא התייחס?

קנה ב138
מכר ב100
עלות השנתיים היא (בגס) 38
כל שנתיים משלם סדר גודל כזה
&nbsp
היתרונות הם 2
א. יש לו תמיד רכב חדש
ב . זה כל מה שמשלם. אין שום כלום נוסף (למעט אם יעלה על מסמר/דוקרן ויהרוס צמיג וגם אז מחיר צמיג הוא "לא שובר שיוויון במשוואה")
החסרונות:
זה לא זול. הוא מחליף רכב בקביעות מידי כשנתיים ועל כן 140/40 (מעגל לנוחות החישוב) = 3.5 דהיינו מידי 3.5 החלפות שזה בערך 3.5 * 2 שנים = מידי 7 שנים מפסיד רכב שלם.
בהיבט הכלכלי זה קצת דומה ל...כאילו זורק הרכב מצוק (-: מידי 7 שנים ורוכש חדש
 
אני רציתי לדעת כמה כסף הוא זרק לבאר בכל המקרים גם יחד

התנהלות שנויה במחלוקת
 
הכסף לא נזרק אלא שולם כדי לקבל תמורה. התמורה היא רכב חדש

כל כמה שנים.יש כאלה שמוכנים לשלם כנגד התמורה הזאת ויש כאלה שלא. יש כאלה שלא מחזיקים רכב בכלל ומעדיפים תחב"צ + מוניות מדי פעם+ שכירת רכב מדי פעם. כל אחד וסדרי העדיפויות שלו.
 
כל אחד יכול לעשות מה שבא לו .

אבל ההנחה שרכב חדש הוא תמיד חסר בעיות לא נכונה .
תסתכל בדף הנוכחי , יש רכבים שאוכלים שמן ועם צילצולים במנוע .
שלא לומר שהיבואן יכול למכור לך רכב לאחר תאונה . או תיקון חלקי פח .
 

amiramdil

New member
לגמרי כלכלי ולא יקר

לשלם עבור רכב חדש (או כמעט חדש) כ-1100 לחודש (לפני דלק ביטוח וטסט) זה מאוד זול
הרבה מאוד אנשים משלמים (לרכב מהעבודה) פי שלוש מזה.
 

enigo

New member
ועכשיו עשה את החישוב עם טסט, ביטוח ודלק

ולא לשכוח גם עלות הון וטיפולים, ונראה מה ההבדל האמיתי...
 
למה רשמת כמעט חדש?

הוא מקבל רכב חדש ולא כמעט חדש. ככה קוראים לרכב שנרכש חדש ונמכר אחרי שנתיים לטובת הרכב החדש הבא.
&nbsp
לגבי העלות החודשית זה בקירוב 38/24=~1.5
דהיינו כ1500 שח לחודש.
&nbsp
אם היה מחזיק רכבו 3 שנים (ולא שנתיים) וקונה ומוכר באותם מכירים אז החישוב היה 38/36=~1.1 כלומר זה היה מתאים למספר שרשמת 1100 שח ואפילו טיפונת פחות.
 

em28

Well-known member
ב-20 שנה האחרונות אני קונה רכבים בני שנה עד 3 דומים לקורולה

אז מעבר לפיאט בראבה שהפסד ההון בה היה נמוך מאד בגלל מחיר קניה נמוך מאד (54K לרכב בן שנה)
גם לרכב שהחזקתי 10 שנים (סיוויק 2001) וגם לרכב שהחזקתי 6 שנים (סיוויק 2009) - הפסד ההון היה כ-10K.
בערך רבע מעלות ההחלפה כל שנתיים.
&nbsp
אז נכון, היו תקלות, אבל הן לא עלו 30K בשנה, אולי 10% מזה.
&nbsp
 
אני לא מכיר את המתימטיקה שלך .

קניתי הונדה סיוויק 2007 ב 140000 הייתי חכמולוג ולא מכרתי במחירון של 95000
לבסוף מכרתי ב 85000 לאחר כ 5 שנים . ואצלי לא היות תקלות .
 

k-don

Well-known member
בתקלות לא מסתכלים רק על עלות התיקון, מסתכלים גם על כאב

הראש והצורך למצוא חלופות או לקחת חופש כדי לבקר במוסך.
 
למעלה