תקציר לפרקים הקודמים:
כידוע לחברי הפורום הקבועים, אנו מחליפים את הרכב של אשתי לחדש כפק"ל קבוע מדי שנתיים (מאז 2011 ברציפות).
בתחילה היא קבלה קורולה 2011 חדשה.
לאחר מכן אותו הדבר בדיוק 2013 חדשה (אפילו באותו צבע).
לאחר מכן אוקטביה 2015 חדשה שהיתה אמנם רכב מצוין מכל הבחינות... זולת השרידות/אמינות/הזדקנות.
לאחר הנסיון הלא מוצלח עימה חזרה למוטב, שוב לטויוטה הברידית אאוריס סטיישן 2017 חדשה.
ועתה לרכש האחרון טויוטה קורולה סטיישן 2019 חדשה.
מדובר הפעם תכלס, ברכש מקבילה למה שהיה לה עד עתה, משום שהיה הקודם מוצלח והיינו מרוצים.
בכדי לסגור את הפרק הקודם על האאוריס סטיישן הברידית, נשתף כי אשתי גמעה עליה 46 אלף ק"מ) במשך שנתיים וחצי (מפברואר 17 עד אוגוסט 19) תוך שביעות רצון מלאה.
יתרונות ברורים הם רכב עם אפס תקלות ובעיות כמקובל מבית טויוטה, כמו גם חסכונית (מאד) בדלק.
על מנת שנווכח בהתקדמות עם השנים:
על הקורולות בנזין הקונוונציונאליות שהיו לנו ב- 2011 וב- 2013 הצלחנו לבצע סביבות 11-12 ק"מ לליטר במשאבה, ממוצע סביב השנה.
בשנת 2015 על האוקטביה (מנוע טורבו בשילוב גיר רובוטי DSG) הצלחנו לעשות סביבות 16-16.5 ק"מ לליטר ממוצע גס סביב השנה (במשאבה כמובן) .
באאוריס הברידית הגענו לממוצע סביב השנה של כ- 21 ק"מ לליטר במשאבה.
התקדמות יפה בהחלט באבולוציה הטכנולוגית המוטורית.
לאור הנסיון החיובי, שוב החלפנו טויוטה הברידית בטויוטה הברידית חדשה.
מדובר ברכב מדור חדש שהושק ממש השנה הזו 2019, היא הדגם שמחליף את האאוריס סטיישן.
השם של הדגם שונה במעבר לשנת 2019 - מאאוריס לקורולה. הסיבות עיקרן מסחריות/שווקיות שאם זה מעניין מישהו, יש הסבר ואפשר לגגל ברשת מדוע טויוטה שינתה את השם המסחרי.
קיבלנו את הרכב בתחילת שבוע שעבר.
הקורולה החדשה לשמחתנו שונה משמעותית מהאאוריס היוצאת בכל נוגע לתכונות נסיעה נהוג איכות אבזור בדוד אקוסטי וכדומה, שזו הפתעה לטובה מבחינתנו – כזו שלא ציפינו לה למען האמת.
ציפינו (כהרגלנו) לרכב אפרורי משעמם כמו כל הטויוטות שהיו לנו, שהם לא יותר מאשר appliance material - או בעברית, מקרר לבן בבית שכל מטרתו בחיים היא לשמור על האוכל קר וממש
לא לרגש אף אחד. אלא שהפעם ובאופן לא צפוי כאמור, הקורולה החדשה היא משהו אחר (ממה שהכרנו) אשר מיישר קו אל מול הטובות שבמכוניות האירופאיות באותה קטגוריה.
אמנם לא חלילה משהו מרגש בהיבט הספורטיבי, שאף אחד לרגע לא יפתח תקוות שווא. התוצאה התחושתית היא "קפסולה שמרחפת על הכביש", כזו שמבודדת את הנוסעים בצורה
ראויה. ההגה נעשה לאיכותי, הגימור והחומרים עלו כתה. אשתי סכמה במילה אחת את התכונה המורגשת והיא "חללית" (במובן החיובי של הדבר).
מי שפחות מכיר את החדשה מבית טויוטה, כי טרם הספיק לבחון אותה מקרוב למשל, מוזמן לסור (במידה ורוצה) לאולמות התצוגה, למשש בידו יד חריץ וידית בכדי להתרשם באופן בלתי אמצעי.
לא ידענו זאת מראש, קנינו את האוטו על עוור, בלי שום בדיקה מקדימה. מתוך אימפולס מותנה ותו לא. רצינו את אותו מתכון אמין משעמם שהוא ברירת המחדל שלנו ללא סיכונים. כך נוצר מצב,
שהתוודאנו לשפור המשמעותי שטויוטה החילו בדור החדש, רק לאחר שקבלנו את הרכב לידנו. הפתעה נחמדה, מוטב שזה יהיה ככה מאשר לפתח ציפיות גבוהות ואחרי זה להתאכזב לכוון השני.
עוד דבר מעניין שמצאתי:
הקורולה סדאן שמגיע מטורקיה, שונה בהיבט הגימור והחומרים מהקורולה סטיישן והאצ'בק שמגיעות מהמפעל יצור שבאנגליה. מסתבר כי יש שוני מובחן, רואים ומרגישים אותו
ברמת החומרים והגימורים ברכב. ניתן להתרשם כי הקורולה סדאן שמגיע מטורקיה המיועדת לשווקי מזרח אירופה רוסיה ישראל ושות', מדינות פחות נחשבות, היא שונה מהקורולות שמגיעות מאנגליה
אשר מיועדות יותר לשווקים של מערב אירופה כדוגמתן של אנגליה צרפת שוויץ גרמניה אוסטריה ושות', ובהתאם מיישרת קו לרמה של רכבי מותג אירופאים.
אז כבר בהיבט הזה הרווחנו משהו. משכך אמליצה למי שהרכב (במקרה) מעניין אותו, לכוון עצמו לגרסת הסטיישן או ההאצ'בק תוך דילוג מנומס על הסדאן הפחות איכותית.
תמיד היו כמה חברס סקרנים בפורום שלנו, שבקשו שאדווח בעת סגירת מעגל (מכירת הרכב הקודם עם הגיעו לגיל שנתיים) את תוצאות המכירה בהיבט הפיננסי, ומשכך אבצע גם עתה עבור האאוריס.
מכרנו אותה כאמור עם הגיעה לגיל שנתיים וחצי. הצלחנו למכור במחירון פחות 1000 ₪ שהורדתי מיוזמתי, וזאת בשל שפשוף בטמבון הקדמי בחלקו התחתון, שפשוף מצער שאירע בעת חניה מול
מדרכה גבוה מהתקן, אירוע שהשאיר לצערנו את חותמו. זה מה יש, ולכן הורדתי ישר את המחיר באלפיה (מבלי שהקונה ביקש). לא דברנו מעבר לכך על המחיר, הוא לא התווכח בכלל או ביקש לבצע מו"מ.
המחירון ביום המכירה (1.8.2019) עמד על 98,700 ₪ לפני שקלול יד וקלומטרז'.
לאחר שקלול יד 1קילומטרז' וחודש עליה לכביש (שהיה פברואר), יצחק לוי הראה 99,500 ₪.
העסקה נסגרה איפה על 98500 ₪.
בכל רכבי טויוטה המוזכרים לעיל תמיד מכרנו במחירון, או מחירון פחות 1000 ש"ח במקרים שבהם היה צידוק לכך.
כך שסה"כ כבר 3 טויוטות (שלנו פרטיות) בעשור האחרון (בנות שנתיים) בכל עסקה שמכרנו, והנה אנחנו תמיד מצליחים לסגור במחיר מחירון, או מחירון פחות אלפייה. מבחינתי האלפיית שקלים זהו הפסד שולי
וזניח לחלוטין שאין לי בעיה לספוג. אינני יכול לדעת האם זהו המצב ההצלחתי שמייצג את כלל השוק, קרי שגם יתר המוכרים (שמוכרים רכב שווה מעמד ומצב שמור) מצליחים בכך,
או שהדבר מייצג הצלחה קיצונית יותר לצד הימני של הסטטיסטיקה. It is what it is - מביא לחברים לשימושם הפרטי.
בחזרה לענייננו הנוכחי:
הקורולה החדשה שוב בלבן (כמו רוב הטויוטות שלנו – כנראה התרגלנו לצבע יותר מדי לטוב ולרע) אם כי ללא ספק הקורולה החדשה, יתכן, שיפה יותר בצבעים מטאלים אחרים, כמו הכחול הייחודי שלה
או הכסף החדש שעימו היא גם מגיעה.
עשינו בשבוע וחצי עימה 338 ק"מ, ולגבי צריכת הדלק ישנו שפור משמעותי לעומת האאוריס ההברידית היוצאת. כמה שפור בדיוק נדע רק לאחר שנסיים לפחות מיכל דלק ראשון על מנת למדוד
במשאבה כפי שצריך בעת התדלוק.
מה שכן, בכל נסיעה אנו מקבלים את הצריכה של אותה נסיעה פרטנית על המסך, והיו לנו כמה תוצאות יפות של מעל 30 ק"מ לליטר. את התצפית הכי טובה שמהווה את השיא עד הלום, אציג כעת
והיא 36.0 ק"מ לליטר עגולים, אותם השיגה אשתי (לא אני) בדרכה לעבודה הבוקר הזה (רצ"ב תמונה).
יודגש שה 36 ק"מ לליטר אינו הממוצע בשום אופן. מדובר רק בקטע נסיעה בדיד. יש לנו כמה קטעים שנצברו. אתמול אשתי עשתה קטעים לעבודה של 33.2, ושלשום 33.1...
יש כאלו שהשגנו רק עשרים ומשהו ק"מ לליטר, כאשר הכביש עמד וזחל לגמרי כל הדרך. כל קטע יוצא קצת אחרת.
לגבי הממוצע הכולל של מיכל דלק שלם, אוכל לדווח רק בהמשך (בעוד שבוע כשנגמור את המיכל דלק הראשון).
אניח שהשפור של הקורולה ההברידית הנוכחית שהיא דור 4, על פני ההברידי הקודם אאוריס שהיא דור 3, יעמוד על כ 20% סדר גודל עקרוני.
עוד דבר ששונה הוא שבקורולה סטיישן החדשה ישנו מצבר ליתיום איון, אשר תורם כנראה לא מעט בעצמו לתוצאה. יש גם רכבים היברידיים דור 4 כדוגמתה של הקורולה סדאן (שמגיע מטורקיה כאמור)
המגיעים עדיין עם מצבר מהדור הקודם המיושן = ניקל מטל ולא ליתיום איון, אלמנט שמוריד את הבצועים בכ- 10% לערך, נתון שנתמך גם בפרסומי היצרן אודות הדגם. מעניין.
משמע שהקורולה סדאן פחות חסכונית מהקורולה סטיישן .
עוד דווחים בהמשך, ככל שיהיו רלוונטיים ויצטברו עם ההתקדמות.
שאלות ככל שישנן אפשר להעביר בברכה, ואשתדל להשיב ולסייע.