אז מה אכלתם בסוף השבוע?

ארוחת בוקר מצוינת ב"בר בהר"

מקום שכמעט ולא מדווח פה... בדרך לירושלים עצרנו בבר בהר. להפתעתנו היה ממש טעים, נעים ולא עמוס. אכלנו שקשוקה עם תרד ופטה, סלט ירוק עם אפרסים וגבינת טום (ממש מעולה ששדרגה את הסלט) וקפה מצויין. המנות הוגשו עם לחם שאור רך וטרי מאד, הנוף היה מהמם, הבריזה מעולה ואמנם לא היה ריק אבל השולחנות מרוחקים כך שכלל לא הורגש שיש עוד אנשים. למי שמחפש מקום יפה לארוחה נעימה- מומלץ בחום
 

gastro101

New member
קמפאי באר שבע פעם שניה ואחרונה


הוזמן מקום לשיש בערב שעה שבע , ציינתי שנגיע עם פעוט שצריך כסא ילדים
הגענו בעשרה לשבע , עם פעוט על הזרועות. הנחנו שזו שעה רגועה אבל לא, למסעדה יש דלפק מחוץ לה, הבחורה בודקת שאכן אנחנו ברשימה ,מודיעה במקרופון שהגענו ואז מחכים ומחכים ומחכים. למה? סתם , הרי לא צריך היה לפנות עבורנו שולחן
ואז נכנסים ו..אין כסא לפעוט . ניגשת בחורה מציגה עצמה כאחראית, מתנצלת שאין כסא פנוי והם הולכים להביא ממסעדה אחרת. ממשיכים להחזיק את הפעוט בידים, אי אפשר לעיין בנחת בתפריט. ברקע מוסיקה מחרישת אוזנים כאילו היינו במועדון צעירים בשעה חצות ולא מסעדה מרובת שלחנות משפחתיים עד כדי מחסור בכסא לתינוק
הבן שלנו, הסביר לבחורה עד כמה אנחנו לא מרוצים מקבלת הפנים - בצורה שקטה אך תקיפה, היא הנהנה בראש והלכה
עוד 10 דקות וכסא מגיע

והאוכל- ככה ככה. סנדביץ סלמון שזכרתי מאד לטובה מארוחה קודמת היה בינוני, יחס אורז דג לטובת הרבה אורז, האבוקדו- זו לא העונה ,פרוסה דקה ונוקשה. לציין שהפעוט אהב מאד את מרכיב האורז בכריך. גם זו נחמה.
4 מבוגרים +מנת נודלס לקחת הביתה +מנת ילדים שכללה שני שיפודי פרגית והר של אורז- 506 שח .
בשלב החשבון ניגש עוד בחור שהציג עצמו כאחראי , אמר ששמע שאנחנו לא מרוצים, שטחנו טענותינו והוא הנהן ואמר שיטפל . במה בדיוק ??

כמובן מסעדה מפוצצת בשעה שעזבנו ולא נראה שאכפת להם שלא נחזור

הביעה- אילו עוד אופציות יש לנו לאכול בבאר שבע בששי בערב -אם חדר האוכל של הקבוץ הדרומי בסיסי מדי ודירת הקבוצניקים קטנה מדי ..
 

מיתר44

New member
עצוב אבל מציאותי


המדיניות של המקום הזה הייתה של כאילו סלקציה וכאילו יוקרה. מחכים במבואה כמו בתור במרפאה פריפריאלית (כמובן שאף פעם לא מגישים לך שם איזה אפריטיף ותמיד התחושה היא שזהו טכס כניסה למועדון למובחרים שחייבים לעבור. נורא.
האוכל לא יותר מבינוני בלשון המעטה, אבל במעטה של חיקוי ולכאילו.
שומר נפשו ובטח אחת שסעדה במיטב מסעדות העולם, ירחק אבל
זה מה שיש בעיר המתיימרת להיות בירה. אוכל טוב בבאר שבע מתחיל באשדוד
וצפונה. צריך לקחת זאת בחשבון בכל תכנון שקוראי הפורום הזה עושים.
לצערי זו המציאות.
והקהל? ממלא גם את נאפיס, עושה חגיגות יומולדת בשיפודיות ונהנה לאללה.
זו תרבות האוכל וקיצור תולדות הקולינאריה של העיר מיום שחרורה ועד הלום.
 

gastro101

New member
אם כך מדיניות ה"תחכה בחוץ" לא שמורה רק לנו

נעבור לפיקניק על הדשא
 

gastro101

New member
נומילי כפר סבא


מגדניה, בכל יום שיש יש להם מחיר מוזל על אחד המוצרים, השבוע היו עוגות בחושות
עוגת לימון עם ציפוי עבה של פונדנט לימוני- נהדרת רק 32 שח ולו עוגת גזר ללא סוכר גם מצוינת
שווה לעקוב
 

salo22

New member
רק חבל שאין ממש אחידות ברמת ההכנה בין סניפים שונים

לא שההבדלים תהומיים, אבל כבר הספקנו לאכול משני סניפים שונים בחיפה ובהחלט היה הבדל ניכר ומבאס מספיק ברמת "אותן פיצות" מסריית הגרניט.
 

Histoplasmosis

New member
לימאסול קפריסין

בלי המלצות ספסיפיות, הרבה טברנות קטנות קצת בעומק העיר עם קהל ברובו דובר יוונית ומעט רוסים, אחרי הכל העיר מוצפת בהם..
החשודים הרגילים- צזיקי, עלי גפן, ממרח פולי פאבה, סופלאקי, פירות ים מטוגנים וצלעות כבש. בלי הרבה התחכמויות- הכל טרי, נדיב ובמחיר מצחיק. יכול טיפה לשעמם אחרי כמה ימים.
הודית אחת בשביל הגיוון - RAJ TANDOORI, לא רעה אבל כנראה שיש טובות יותר.
רציתי לאכול בוואג'אמאמא אבל לא הזמנו מקום והיה מפוצץ.
 

Histoplasmosis

New member
ועוד תהייה קטנה..

בדרכי לקפריסין, בנתב"ג הייתי מורעב וחיפשתי מה לאכול. החלטתי ללכת על "פריים" כי זה היה נראה לי המקום שהכי בכיוון של מסעדה.
הזמנתי עסקית ב-79 שח שכללה מנת מנת עוף כלשהי מוקפצת עם אורז.
לתומי חשבתי שהטבחים מכינים אותה על המקום כמו בכל מקום נורמלי אבל אז נוכחתי לגלות שבצד השני של הדלפק יש עמדה כמו בחדר אוכל והמלצריות פשוט מעמיסות מהגסטרונומים לצלחות ומגישות. מדי פעם כאיזשהו מוקפץ עומד להגמר אחד הטבחים פשוט מכין תבשיל (הרי אי אפשר לקרוא למנה בנפח של ווק ענק מלא עד גדותיו מוקפץ....) ושופך לגסטרונום. הכי חדר אוכל בא"ח נח"ל 2003 :)
מיותר לציין מה היה איכות האוכל.
עכשיו, אני יודע שנתב"ג, אני יודע שאוגוסט ואני מכיר את השטיקים הישראלים..
אני שואל באמת, כי נראה שרוב הסועדים מקבלים את זה בשלוות נפש, אבל האם לא הגיוני לצפות במחיר הזה למנה אפילו ברמת ג'פאניקה מינוס אבל לפחות לא של מוקפץ חדר אוכל צבאי מגסטרונום? או שהציפייה שלי היתה מוגזמת?
 

salo22

New member
סופ"ש

עמוס "היכלי" אירועים ומסיבות משפחתיות שהסתכמו באוכל לא מוצלח ולא מזהיר, הכל לטובה ומשמח חוץ מעניין החור הלא קטן בכיס

בשאר הזמן התמסטלתי משיבא, הירקן דחף לי סטפה כפיצוי על זה שלא היה לו מנטה וטרגון, אישתי התעצבנה מהריח שזה עושה במקרר אז הכנתי מין שייק גרניטה עם ליים ומי זאהר, שליווה כל הסופ"ש, חומר חזק, מאוד, רק למטיבי המנטה..
תחת אותה התעלפות קייצית הכנתי משהו דומה ממנגו מאיה כתמתמים וליצ'י מטורפים עם הכי הרבה "בשר" ועסיסיות שפגשתי אי פעם וגלעין קטנטנצ'יק, חומר גלם פסיכוטי
אין לי מושג מאיפה מביא אותו דוכן בתלפיות את הפירות שלו, אבל תמיד יהיה בהם איזה טוויסט מוצלח ויוצא דופן, הקליפה נראית קצת שונה, מין "ליצ'י בר" כזה אבל אני בטוח שיש שם הרבה הנדסה גנטית של הפרי, כמו כנראה רוב הדברים שאנחנו פוגשים היום בשווקים..
לבשל ממש, למי היה כוח ? אז הזמנו פיצה פולנטה ובקרנה של גרניט, פעם ראשונה לפולנטה, לא עפנו וגיבשנו החלטה שהסניף ממנו מגיעים המשלוחים אלינו (במרכז הכרמל), לוקה מעט ברמת הכנת הפיצות שלו מול נניח סניף נווה שאנן, לא טוב..
היו גם שני דגי פורל ורוד נחמדים שהלכו שלמים לתנור ופורקו לפילטים לאחר מכן ושודכו לרוטב שמנת שמיר מפולפל.. קלמרי קריספי בתנור עם רוטב אסיאתי חריף על בסיס הקטשופ של MUTTI וכוסברה, שלל עגבניות שרי, קישואים מוקפצים ומלפפונים בלאדי מצויינים מהשוק (איזה הבדל מהקלקרים בסופרים), סה"כ היה פיצוי טעים ונעים על אוכל האירועים..
 

החתולית

New member
התערוכה של אנגלמייר, 25M והמלביה

אחרי ביקור בתערוכה של אנגלמייר בבית העיר ברחוב ביאליק, הלכנו לשוק הכרמל לאכול קצת בשר ב- 25M. אי אפשר להזמין מקומות, אבל המארחת המצויינת שלהם, שמרה על הסדר ואחרי המתנה של 5-7 דקות התפנה שולחן עבורנו.

יש לציין שבזמן ההמתנה, הם מציעים מים קרים עם לימון וגרניום. מרענן ונחמד.

הזמנתי מנת מוח על תבשיל מנגולד (38) - המוח נחלט ואחר כך נצלה קלות בתנור עם מלח ופלפל, ולאחר מכן הוסף לו קצת מיץ לימון. תבשיל המנגולד היה חמצמץ ומעט חריף, והתאים בדיוק למוח שנמס על הלשון.
זה תבשיל שהיה מעלה דמעות אושר בעיני אבא שלי שביום שישי ימלאו 8 שנים לפטירתו.

הזמנתי גם שיפוד אשכים (35) שהיה טוב, אבל די מיותר, כי המוח היה משביע ומספק.

הבחור הזמין שווארמה מעושנים (58) שהיתה לדבריו מצויינת. המנה מגיעה עם סלט העגבניות וטחינה של המקום, ובנוסף הזמנו סלט נוסף (25). הוא אהב מאד את השווארמה, והרכיב לו בכל פעם שילובים עם הסלט והטחינה, ולפעמים עם הפיתה הבשרנית והמצויינת שהגיעה עם המנה.

עם קמפרי תפוזים וטרגון (35) שילמנו 191 ש"ח מוצדקים בהחלט, ויצאנו לדרך חזרה הביתה שבעים, מסופקים ומחוייכים.

בדרך החלטנו לעצור במלביה לקינוח. אכלתי כבר מלבי טוב יותר בכמה וכמה מקומות. הוא בסדר ועולה רק 10 ש"ח, אבל היה די חסר טעם למרות שלקחנו את המלבי החלבי.
 
למעלה