סיום ניהול הפורום וכמה מילים מה-

נטלי22

New member
לא, אני אומרת לא להסיק ממקרה אחד שסיפרתי

כדי להדגיש את העובדה שלא מקבלים לכיתת מחוננים מי שלא עבר את הסף, אפילו אם הכיתה קטנה מאוד, לעובדה גורפת שהכיתות קטנות מאוד בכל כיתות המחוננים במסלול, כי המסקנה שהסקת היא ממש לא נכונה. ההיפך הוא הנכון.
 
כלומר, את יכולה

להשתמש במקרה האחד הזה כדי להראות ש"לא מקבלים לכיתת מחוננים מי שלא עבר את הסף", כשלמעשה ידוע לך שכל הכיתות האחרות מפוצצות וגדושות בתלמידים ורשימות המתנה, אבל אני לא יכולה להשתמש בו כדי להגיד ש"יש כיתות שעומדות חצי ריקות"?
אני לא כתבתי שהכיתות קטנות מאוד בכל כיתות המחוננים במסלול - אלא שיש כיתות שעומדות חצי ריקות, מה שמראה על מחסור - זה לא אומר שיש מחסור תמיד ובכל כיתה, וגם לא ניסיתי לומר את זה. השתמשתי במידע שהבנתי ממך, שיש כיתות שעומדות חצי ריקות. עכשיו, גם כיתה אחת מראה ש"יש כיתות שעומדות חצי ריקות", כך שבעצם לא הייתה פה ממש הטעייה מצדך, לפחות לא כזאת שגרמה לי לשגות.
מצד שני, ראוי שאם את יודעת שכל הכיתות האחרות מפוצצות בתלמידים, לא תשתמשי בדוגמא של כיתה אחת שעומדת חצי ריקה כראייה לכך שלא מקבלים לכיתת מחוננים מי שלא עבר את הסף, כי לפי הידע שלך זה החריג ולא הכלל - ולכן סביר שדווקא כן מקבלים לכיתת מחוננים מי שלא עבר את הסף, ומשהו במקרה גרם לכיתה של הבת שלך להיות חריגה. מי שיודע מה קורה בכיתות של פתח תקווה היא את ולא אני, וחבל שמסרת מידע שעלול היה להטעות, כדי לטעון משהו שאולי אפילו את לא מאמינה בו, בהסתמך על הידע המלא שלך.
 

נטלי22

New member
אבל הכיתה של הבת שלי היא בדיוק ההוכחה לכך.

אם היית אומרת שמקבלים גם מי שלא בדיוק עומד בסף - אז למה לא מילאו בזמנו גם את הכיתה של הבת שלי? (אגב, כיום הכיתה כבר מונה 24 תלמידים, כשבכל שנה הצטרפו תלמיד או שניים שעברו את המבחן במועד ערעורים או תלמידים שכבר אובחנו כמחוננים ועברו להתגורר בפתח תקווה).
 
אנא עארף? אולי ילדים לא רצו לבוא,

אולי למישהו המצב הזה של כיתה קטנה היה נוח, מה זה משנה? ואם העניין הוא שהכיתה קטנה כי ילדים לא עברו את הסף, למה דווקא הכיתה שלה הייתה בת 15 ילדים והשאר מפוצצות? מה מיוחד בשנתון הזה, שכל הילדים בפתח תקווה נהיו לשנה אחת ספציפית פחות חכמים?
נראה לי שאם רק הכיתה של הבת שלך הייתה בת 15 ילדים, מן הראוי היה לציין את זה, ותמוה שלא ציינת את זה כשהעלית את זה כטיעון. כי, כאמור, יש פה איזשהו עניין חריג.
 
קודם כל, הטענה של נטלי22 היא שיכול

להיות שלא, ושביום השליפה מכניסים גם מי שלא עומדים ברף: "ייתכן שביום שליפה יש יותר גמישות ומכניסים גם כאלה שלא בדיוק עומדים ברף. בכיתות מחוננים זה לא כך. מי שלא עבר את רף המבחן של מכון סאלד לא ייכנס לכיתה גם אם יש בה מקומות פנויים למכביר. תעיד על כך הכיתה של הבכורה שלי, שבשלב מסויים ירדה ל-15 תלמידים בלבד, ועדיין לא הסכימו לקלוט לתוכה תלמידים שלא עמדו ברף המינימלי."
כך שמנהל שמתחנן שיבואו גם כאלה שקרובים לרף ליום שליפה, לא אומר כלום לגבי מה קורה בכיתות מחוננים - אולי שם לא עושים את זה. לא שבדיוק הבנתי מה המנהל אצלכם אמר - איך מישהו יודע איפה הילד שלו ביחס לרף?
 
אלא אם את מתכוונת לשינויים ממש לאחרונה, ואז

יכול להיות שזה בגלל העניין המטופש הזה שהפכו את זה לאחוזון כלל-ארצי, ואז משווים את הילדים לילדים מרקע הרבה פחות מטפח, דל יותר בספרים, דל בזמן הורים פנוי, וכו'.
 
כלומר, ברור שכל הילדים ראויים להשקעה,

ויש להם יכולות בלתי נדלות וכו' - רק שלא עליהם דיברתי כמה שהמדינה מרוויחה מהתוכניות האלה. היא מרוויחה שמחונני העל לא יוסטו הצדה לצד הדרך, אלא יממשו את הפוטנציאל שלהם. שהגאונים באמת יגיעו לאן שהם צריכים להגיע. הלא גאונים יכולים לתרום המון, ותורמים המון כאזרחים מועילים ויצרניים וכו', אבל למדינה (ולפעמים לעולם) הרבה פחות חשוב לאבד אחד מהם (מבחינת התרומה שלו - לא מהבחינה שהוא ימות חס וחלילה) - וכמו שאחוזון 3 סבבה, גם אחוזון 10 סבבה. כולם סבבה. כל הילדים של כולכם מחוננים והמוח האנושי הוא דבר מופלא, וכדאי שתשקיעו בהם את המקסימום - כלומר, פרט לעניין של הרמאות וזה...
 
מחונן על? : אז כנראה יש לי הרבה מה לתרום.

ועדיין לא תרמתי שום דבר : אפילו שהיו לי הרבה אפשריות להצליח ואני מכיר עוד הרבה מחוננים שלא עשו כלום, אז המנת משכל שלי שכמעת 170 לא שווה הרבה, אני מגדיר הצלחה בדרך אחרת ותרומה בדרך אחרת, וגם לי אמרו מאה פעם כמה אני גאון ואנשי מקצוע שמומחים בזה, לעולם לא האמנתי בזה, גאונות בשבילי זו חידה גדולה מאוד ויש מעט מאוד גאונים בהיסטוריה, וכיום ?: מעט מאוד גאונים גם כאלו עם מנת משכל 190 אפילו זה לא קשור לאחוזנים. לטעמי יש קמצוץ של גאונים ושאר האנשים נעים בין חכם, למחונן, ולמבריק. זה הכל גאונות זה דבר נדיר ובטח שבחור עם מנת משכל גבוהה במיוחד הוא לא גאון.
 
ואגב אני מכיר בחור שנחשב למחונן על ולעילוי.

שהוא בן 19 והתחיל דוקטורט בפיזיקה - דיברתי איתו ומה אני אומר לך? : לא הרגשתי שום דבר מיוחד, הבחור טוב במקצוע שלו, ויש גם טובים ממנו, הוא סיפר לי על ילדותו ועל הכישרון שהתגלה, ואמרתי לעצמי שלי היו יכולות הרבה יותר מרשימות ממנו גם הוא הודה בכך. רק שהוא הצליח להתמקצע ולמצוא כיוון בחיים ואני לא ,הוא בהחלט בחור מבריק, אבל בטח שהוא לא גאון. עד שלא יוכיח את עצמו, אז מה אני מנסה לומר? זה שאתה מחונן על או עושה תארים בגיל מוקדם ( כמו שאמרתי לך בן דוד שלי היה עילוי אמיתי תואר ראשון כפול בפיזיקה - מתמטיקה בגיל בכיתה ז ממוצע 97 ,והיה באולמפידיות במתמטיקה, ושיחק שחמט ברמה גבוהה מאוד ובתחריות וגם במוזיקה). אבל הוא לא גטון אולי מבחינה שכלית לא יותר. לכן אני לא מסכים שיש קשר בין היותך מחונן על להיותך גאון,יש לך אולי יותר סיכוי וזה נכון. אבל לא יותר מזה זה דעתי.
 
אני לא חושב שזה נכון.

אני לא חושב שיש בהכרח קשר לכך שהילד אותר כמחונן לכך שהוא ישפיע או לא, מה הוא בדיוק מפסיד? מה יש לתוכניות האלו להציע? אני גם בקשר עם מחוננים שנמצאים בתוכניות כאלו רובם לא תרמו ממש ובטח לא עשו גאווה למדינה. ויש כאלו שלא אובחנו כמחוננים והם בהחלט כאלו שתרמו, אבחנה לא שווה הרבה מה שחשוב הוא מי אתה, לכן אתה יכול להיות ללא אבחנה ,להיות בית ספר רגיל ולהשפיע מאוד. אבל יש גם יתרונות לתכוניות אלו אי אפשר לומר שלא. אבל גם כאלו שלא אובחנו יכולים ( במידה והם מוכשרים) לתרום ותרומה לא קטנה, ללא קשר למה מנת המשכל שלהם כי זה לא קשור, ויש הרבה אנשים שצליחו ולא אותרו כמחוננים ולא היו בשום תוכנית, ואני יכול על עצמי שהתוכניות האלו לא עזרו, וגם אני למדתי לתואר ראשון בזמנו והייתי ממש מצטיין בזה אבל עזבתי, לטעמי אקדמיה ומה שמציע המדינה לא מתאימה לכולם, ויש דרכים אחרות להצליח...
 

פולספגן

New member
את תופסת מהכיתה יותר ממה שזה

ברוב הארץ, בכלל אין כיתות מחוננים, אלא יום שליפה ושם הילדים בסה"כ נמצאים בסטטוס של חוג.
ניתן להיות בחוגים האלו דרך מסגרות אחרות שלא קשורות למחוננים.
&nbsp
היתרון של הימי שליפה שהילד מתרענן קצת ומפסיד יום לימודים בשבוע בבי"ס האם שלו ותו לא.
 
אכן, לא ברור לי מה ואם ימי השליפה והחוגים

הללו תורמים, ולכן אני מדברת על המסגרת שאני מכירה - כיתת מחוננים.
אני לא רואה סיבה מיוחדת שמחוננים יקבלו את החוגים האלה, אבל, כאמור, אני לא מתמצאת.
 
אני מסכים עם כל מה שאמרת עד כה.

אבל יכול לומר שאולי במקרה הזה היה עדיף להיות טיפה יותר עדיין ( בדרך כלל אני חושב הפך) אבל גם אני כמוך רואה בזה דרך לא ישרה, ילד שהוא מחונן יעבור את המבחן בקלות והחישפה של המידע תעזור לו ותעלה את הסיכוי שהוא יצליח במבחן לא באופן המקובל, ושאר הדברים שאמרת על כך שאותם " מחוננים" יתפסו מקום של מחוננים אמיתיים אני גם מסכים.
 
היית "חייבת להגיב"?

למיטב זכרוני היו מספר דיונים בנושא, היתה לך במה מתאימה לומר את דעתך ולמיטב זכרוני ניצלת אותה היטב.
הודעה כזו בשרשור פרידה לאדם שתרם מזמנו ומרצו למקום הזו לא משקפת אינטליגנציה רגשית במיטבה. ולא - הלהט המוסרני שעוטף את ההודעה לא מחפה על זה.
 
למעלה