סיום ניהול הפורום וכמה מילים מה-

מבחן מנת משכל לא מודד באמת חכמה.

מה שהוא כן יכול לבדוק זה אולי יכולת שכלית מסיומת או יכולת להתמודד עם מבחנים, ויכולת לימודית וזה לא חכמה,חכמה זה דבר הרבה יותר מורכב מאיזה מבחן אחד, וחבל שאת מייחסת לו כזו חשיבות, זה לא מראה על חכמה יתרה מצידך...
 
ותזכרי שבמקרה של מבחני מחוננים

לא צריך אפילו לקבל ציון גבוה - מספיק לקבל ציון גבוה יותר מאלה שלא התכוננו...
ביום שבו כולם יתכוננו זה לא יהיה המצב - המבחנים יאבדו את משמעותם, אמנם, אבל לפחות לא יהיה יתרון לא הוגן למי שהתכונן.
היום המטרה היחידה בהתכוננות היא לדחוק החוצה את אלה שלא התכוננו, ולתפוס את מקומם.
 
ולגבי אינטליגנציה רגשית וחברתית,

זה דווקא אחד היתרונות של כיתת מחוננים, במיוחד עבור חלק מאותם מחונני על - היא מוציאה את חלקם מהבידוד היחסי שבו היו, ומקדמת אותם מבחינה חברתית ורגשית, כי סוף סוף יש להם חברים כלבבם (או חברים בכלל, או משהו דמוי חברים...). יכול להיות שגם יום העשרה מאפשר משהו כזה - לא יודעת. אני נוטה לחשוב שפחות, כי בכל זאת זה רק יום בשבוע, ולא מן הנמנע להישאר מבודד גם שם.
 
זה נכון חלקית.

אני יכול לומר שמחונני העל ( מהיכרות שלי עם עצמי ועם עוד בחור שגם הוא בתכנית המפורסמת של הילדים הכי חכמים בארץ ). הוא בעצמו אמר שזה אמנם יכול לעזור לו, אבל בסופו של דבר הוא בודד וגם אני, אני חושב שאדם שנולד כל כך חכם או עם יכולות יוצאת מכדר הרגיל תמיד היה לו קשה להסתדר, אבל אני נוטה להסכים שכיתה כזו שמקבצת בתוכה ילדים כמוה תעזור לו מבחינה חברתית לא תמיד אבל יש סיכוי גדול יותר שכן, כי מין מוצא את מינו, ובזה אני מסכים איתך.
 
לטעמי כדי פחות להתייחס למבחן מנת משכל אלא לבן אדם.

אני יודע שיש אנשים שלא עברו את המבחן והם חכמים מאוד ומוכשרים מאוד בטח יותר מכאלו שעברו. לכן לא צריך להתייחס יותר מידי ברציניות וגם זה מלחיץ את הילד כל התחרתיות הזו של מי יותר חכם וטוב וחבל סך הכל כולנו בני אדם חכמים יותר או חכמים פחות, ואחד הסיבות שאני לא מת על מבחני איתור למחוננות זה שזה הופך את הילדים לסנובים או שהם פשוט מתקשים לדבר עם ילדים אחרים, לי זה לא הפריע שהייתי ילד והייתי מדבר עם כולם ,אבל שגדלתי זה השפיע עלי, אבל לפי דעתי צריך לזיכור שזו סך הכל אבחננה ולא קובעת באמת מי חכם יותר ומי חכם פחות, ואני יכול לתת דוגמה על גאון הודי שעשו עליו תוכניות שגילו שמנת משכל שלו היא סך 140 והנה הוא גאון ולא נחשב מחנון על לכן צריך לסיים לב שזה לא מדע מדויק.
 

פולספגן

New member
מה הקשר?

אם נפתחת כיתת יום שליפה, יכולה באותה מידה להיפתח כיתת מחוננים.
יש מקומות שאפילו נפתחתות מס' כיתות של יום שליפה באותו בי"ס.
&nbsp
אגב, דווקא בימי שליפה, ככל שהגיל עולה, מס' הכיתות קטן, כך למשל שאם בכיתות ג' ו-ד' יש 2 כיתות, בכיתות ה' ו-ו' יש רק כיתה אחת ובכיתה ז' ו-ח' כבר בכלל ביחד בכיתה אחת.
 

פולספגן

New member
שזה הפוך למה שכתבת

את לא התייחסת לתקציב בתגובתך הקודמת, אלא למס' תלמידים בכיתה ובמילותייך "לא יועיל לפתוח כיתה במקום כל כך קטן שיש רק שניים-שלושה ילדים רלבנטיים".
 
אה הבנתי - כן התייחסתי לתקציב בתגובה ההיא,

אבל את התכוונת למשהו אחר.
ברור שיום שליפה גם לא זהה לכיתת מחוננים מבחינות אחרות - יום שליפה יכול, למשל, לאגד ילדים ממקומות רחוקים יותר - כך שלא יפתחו לא יום שליפה ולא כיתת מחוננים בישוב הספציפי שיש בו רק 2-3 מחוננים שהיו יכולים להתאים, אלא יפתחו יום שליפה אזורי בישוב אחד באזור, והילדים יגיעו אליו יום בשבוע (אותם ילדים שההורים שלהם לאו דווקא יהיו מעוניינים שילמדו כל השבוע במקום כל כך מרוחק, אבל מוכנים שיגיעו לשם יום בשבוע).
 
אגב, זו שאלה מעניינת איך נבחרו הערים שבהן

יש כיתת מחוננים ביסודי. יכול להיות שבאמת היה מדובר בערים הגדולות (מבחינת אוכלוסיה) אז (פרט לירושלים), ושאם היו פותחים את התכנית היום, היו פותחים אותה בערים אחרות (כמו ראשון לציון, למשל).
 
גם אם אתה לא היית בכיתת מחוננים אתה יכול להגיע לשם אם אתה

מתאים לא כל מי שבמודעין היה בכיתת מחוננים יש הרבה מאוד שלא אין קשר בכלל, מה שכן יכול לתרום כיתת מחוננים זו התקדמות בחומר והתאמה לרמה של הילד המחנון ופחות שעמום זה הכל.
 

פולספגן

New member
הטעות של חייבתלהגיב שהיא לא מבינה שמי שמרמה ונכנס למסגרת

כיתת מחוננים עושה עוול לילד שלו, כי הוא לא יחזיק שם מעמד ויהיה תמיד זנב לאריות עד שינשור מרצון או יועף.
 

נטלי22

New member
בפתח תקווה ממש אין כיתות חצי ריקות.

כל הכיתות מפוצצות עד אפס מקום, כמעט בכל שנתון או שמבקשים אישור לחרוג בילד או שניים מהרף המקסימלי (26 תלמידים ביסודי), או שפותחים 2 כיתות מחוננים מקבילות באותה שכבה כי יש מעל 40 תלמידים שהתקבלו ורוצים להירשם (למשל כיתות ג וכיתות ז של השנה הן 2 כיתות מחוננים).
בכיתה ד מחוננים יש השנה 26 תלמידים.
בכיתה ה יש השנה 27 תלמידים (לאחר שתלמידה אחת עזבה לשליחות בחול). בכיתה ח יש השנה 27 תלמידים (לאחר ששני תלמידים עזבו לכיתות ייחודיות אחרות).
אני לא יודעת מהיכן האינפורמציה על כיתות חצי ריקות.
 

נטלי22

New member
מקרה נקודתי של כיתה אחת לפני 6 שנים.

בכל שאר השכבות הכיתה מפוצצת עד אפס מקום ואין מקום למערערים להיכנס. הבן שלי שהתקבל לאחר ערעור, נאלץ לחכות 3 שנים עד למעבר לחטיבה כי רק אז הסף העליון של גודל כיתת מחוננים עולה מעט ויכלו לקבל לכיתה עוד כמה תלמידים.
וכאמור יש 2 שכבות נכון להיום שנפתחו בהן 2 כיתות מחוננים מקבילות בגלל ביקוש גדול של תלמידים שעברו את האחוזון הרלוונטי (אחת השכבות עוד לפני שעשו את הייחוס ארצי ולא אזורי).
 
למעלה