לא ברור לי משהו...עזרתכם...

ולסיום סיומת


ראשית, תודה למנהלת הפורום על התערבותה (וגם על תשובתה) חבל שהגענו לזה אבל..קורה.
שנית, מסכימה עם סבתא לחמישה נכדים ועם חלומות באספמיה ועם חינוך מתמטי ועם שאר המגיבים...התגובה הראשונית של המכונית היתה בוטה וזה פשוט צורם ומעכיר את האווירה.
בנוסף, רק לסיכום: הדבר היחיד שגרם לי להיכנס לפורום הוא לברר מדוע מצוין שהנבחן עבר ועמד בקריטריונים מחד ושהקבלה היא על בסיס מקום פנוי וראיון מאידך. זה הכל.
חייבת לציין שנכנסתי בתום לב לשאול את אשר לא הבנתי והתגובה הראשונה שקיבלתי פשוט גרמה לי לבהות מול המסך ולשאול את עצמי למה ככה...הרי אנחנו לא ממש (בלשון המעטה) מכירים זה את זה/זו.
מאחלת הצלחה לכל הילדים באשר הם ושיהיה לכולנו רק טוב.

שאלת השאלות
 

נטלי22

New member
אצלנו כן היה מעין ראיון ליום שליפה,

אבל זה היה הרבה יותר ראיון היכרות מאשר רעיון קבלה. מעין תיאום ציפיות והצגת התכנית ותו לא.
בראיונות לכיתת מחוננים עצמה יש מעט יותר סינון, כי רוצים לראות חדוות למידה ורצון להשקיע בלימודים מצד התלמיד, ושאין בעיות משמעת חריגות, אבל בדרך כלל גם שם במרבית המקרים מי שקיבל את מכתב הקבלה אכן נכנס לכיתה אם הוא מעוניין בכך.

בהצלחה!
 

נטלי22

New member
פתח תקווה.

האמצעי היה ביום שליפה בסביון/יהוד במשך 3 שנים (כיתות ד-ו), כי התקבל במועד ערעורים וכיתת המחוננים כבר היתה מלאה. השנה בחטיבה היתה אפשרות להגדיל מעט את הכיתה וסוף סוף הוא יכל להצטרף.
כיום שלושתם לומדים בכיתות המחוננים הסדירות של פתח תקווה.
 

נטלי22

New member
את מדברת על הראיון ליום שליפה?

נראה לי שלכל אחד שמצטרף לתכנית, ללא קשר אם זה במועד או באיחור, אבל אין לי דרך לוודא זאת לאשורו. אני רק יודעת שכשאנחנו זומנו לא היינו היחידים באותו יום וישבו שם מנהלת יום השליפה ויועצת פסיכולוגית של התכנית וקיבלו את המוזמנים לפי תור. לא סביר שהיו מייחדים יום ראיונות רק בשביל 3-5 ילדים שהצטרפו באיחור...
הראיון לכיתת מחוננים הוא כמובן לכל אחד שרוצה להצטרף, וזה בוודאות.
 

נטלי22

New member
ולגבי מה עושים אם חלר מהילדים לא רוצים להצטרף -

ייתכן שביום שליפה יש יותר גמישות ומכניסים גם כאלה שלא בדיוק עומדים ברף. בכיתות מחוננים זה לא כך. מי שלא עבר את רף המבחן של מכון סאלד לא ייכנס לכיתה גם אם יש בה מקומות פנויים למכביר. תעיד על כך הכיתה של הבכורה שלי, שבשלב מסויים ירדה ל-15 תלמידים בלבד, ועדיין לא הסכימו לקלוט לתוכה תלמידים שלא עמדו ברף המינימלי.
 

dana3334

New member
אכן, אני מכירה כיתת מחוננים שנפתחה עם 9 תלמידים בלבד


כמובן נבחנו יותר מ-9, אבל רק 9 התקבלו.
 
למעלה