תשובות למחזירים בתשובה

BravoMan

Active member
אז מה שאתה אומר בעצם,

זה שאתה סומך בעיניים עצומות, על טקסט אקראי שגוגל יזרוק לי, בעוד שהלכה למעשה אין לך טיפת ביקורת עניינית על תהליך הסקת המסכנות של חנוך ואתה גם מסכים עם התוצאה הסופית של התהליך?
 

חנוך25

New member
אין כאן שום הסקה. זאת הגדרה.

יש תחומי ידע, יש ספרות - כבודה במקומה.
ויש ספרות שמתחפשת לידע - זה הז'אנר הנכלולי של ספרות...

תוך כדי כתיבת התגובה קלטתי שנתתי לתאולוגיה יותר מדי קרדיט גם כשקראתי לה פרוזה.... אז קבל תיקון :)
 

חנוך25

New member
לא, אני פשוט ממקד את נושא הדיון.

אם שמם של דברים אמור לבטא את מהותם אז אני חושב שתאולוגיה זה שם מגוחך לתחום העיסוק המדובר.
אבל - אפשר לדון אם יש ידע בתיאולוגיה, אם תשכנע אותי שיש - אני אחזור בי מהליגלוג, ואחשיב את המילה תאולוגיה לשם ראוי.
 

dude101

New member
אם לא ע"י הסקה ולא ע"י הגדרה,

לפי מה אתה זורק בריאתנות לכל מיני תחומים?
 

חנוך25

New member
האמת ש"תאולוגית" זה להגיד יותר מדי.

המילים "***לוגית" שמורות לתחומי ידע אמיתי.
סיפורי בריאה מעשה ידי סע"ע זאת בעצם פרוזה.
 

חנוך25

New member
אתה צודק. פעם האמינו ולכן השם היומרני.

כנ"ל גרפולוגיה, ובטח יש עוד כמה.
אבל אלה פסאדולוגיות, כולל תיאולוגיה.
 

dude101

New member
יפה, אז ברירה כוזבת ואטימולוגיה

אינם כלים טובים להתמודד עם בריאתנות.
שמח שלפחות על זה אנחנו מסכימים.
 

חנוך25

New member
לא הבנתי מה הברירה הכוזבת ולמה היא כוזבת.

והניתוח האטימולוגי הוא לא דרך התמודדות. פשוט הצבעה על יומרנותה הריקה של המילה "תיאולוגיה".

ועם הבריאתנות כבר גמרנו להתמודד כשהבנו את הכשל הלוגי של טיעון השען. לפני כמה מאות שנים.
 

dude101

New member
סיימנו להתמודד עם בריאתנות?

במה נראה לך שפינוקי מנסה לשכנע, קיומה של פיית השיניים?
&nbsp
יש עדיין אנשים שמאמינים בבריאתנות, והצורה בה אתה מתמודד איתם היא נוראית.
לקרוא לבריאתנות פרוזה (או לאלוהים סבא על ענן, אם כבר) זאת התמודדות שגורמת לך להרגיש יותר חכם, אבל זה לא יגרום לאף אחד לשנות את דעתו, ורק מגחיך את ההשקפה האתאיסטית בעיני מאמינים ומי שלא גיבש עמדה (או מגחיך אותך אישית, אבל מזה לא אכפת לי).
לצערי אני לא יכול לגרום לך להפסיק להשתמש בשמות גנאי, אז עדיף שאפסיק להגיב וזהו.
 

חנוך25

New member
סיימנו התכוותי כמובן מבחינה רעיונית

זה שיש אנשים שחוזרים על הטיעונים האלה, זה נכון. אני חושב שאני עונה בנימוס ובסבלנות. למה "נוראית"? מה הם ילדים קטנים?
הרוב בכלל לא מתייחסים לפינוקי.
ואין לי יומרה לשנות דעתו של מישהו. פורום זה דיונים. מי שרוצה משתתף.

חוץ מזה אתה לא בסדר איתי - פתחת פוסט על סע"ע. סיכמנו שאני אקבל כל הגדרה אחרת שמישהו יציע. לא היתה שום הצעה חלופית. אז למה אתה אומר שאני משתמש בשמות גנאי?
הניסיון שעשית כשל, ועכשו אתה חוזר בך מהסיכום שלנו?
 

BravoMan

Active member
אז זו הבעיה שלך???

אתה חושב שצריך להתייחס בצורה נחמדה ורצינית לטעונים דתיים, ואתה חושב שאם הם נעלבים כשזורקים להם את האמת על הדת שלהם בפרצוף, אז צריך לדבר איתם כאילו גם אנחנו מאמינים בשקר?
&nbsp
האם קראת את השרשור המפלצתי בו itor מנסה להסביר לי ול-Hamelin למה אחד זה לא בחשבון, ולמה כל התיאורים של אלוהים כמו "מלך מלכי המלכים", "הגיבור הגדול והנורא", לא באמת מתארים את אתלוהים, אבל בו בזמן, בעוד שמבחינה טכנית לפי ההיגיון שלו מותר לקרוא לאלוהים "חומוס בפיתה" כל עוד עושים זאת בתפילה, רק שאסור לעשות זאת כי... ככה!
&nbsp
הוא אפילו לא מסוגל להסביר למה בתפילת שמע ישראל לא אומרים "אדוני לא כמותי" אלא אומרים "אדוני אחד" למרות שהוא מסכים שאותו "אדוני" לא באמת אחד ולומר אחד מבלבל את מי שלא מבין זאת.
&nbsp
השארתי לו שם הודעה, שאני חושב שאם תזכה לתשובה ביום ראשון, תוכיח חד משמעית שהוא מאמין בסבא על ענן.
כל עוד מוסיפים לביטוי הזה קצת קשקוש חסר לוגיקה בצורה כזו:
&nbsp
"סבא על ענן שלא מתער ולא מצביע - סבא במובן של שלילת צעירות \ חדשנות אך לא במובן גיל, וענן במובן של שלילת ארציות \ גשמיות אך לא במובן גאוגרפי".
&nbsp
(זה בדיוק הנוסח שלו ושל הרמב"מ "אחד אבל לא בחשבון")
&nbsp
אתה מבין את האבסורד???
איך אתה מציע שנדבר איתם?
&nbsp
בשיטה הזו גם אין בעיה להחליף את המילה "אלוהים" במילים "אגוז על ענן" כפי שהצעת...
 

dude101

New member
כן, זה בדיוק מה שאני מציע.

כי הדרך היחידה לדבר עם אנשים היא או להעמיד פנים שאתה מסכים איתם או לזלזל בהם.
&nbsp
אתה יותר דתי מרוב האנשים שמסתובבים עם כיפה (במובן של אמונה בשטויות \ פנאטיות אך לא במובן של אמונה באלוהים).
 

BravoMan

Active member
ואתה כנראה ממש לא מבין את ההבדל בין

לומר את האמת על מה שאתה חושב, לבין לזלזל באנשים...
&nbsp
אבל אני תוהה מי משנינו דתי יותר: אחרי הכל, אתה מעלה טענות ואז מוצא כל דרך אפשרית להסביר למה זה לא בסדר מצידי לדרוש ממך להציג ראיות שתומכות בהן...
 
זה כל מה שמצאת? שתי טעויות?

במאמר שאפילו אי אפשר לקרוא לו "מדע פופולרי"?
&nbsp
באמת, כל הכבוד. תמשיך ככה, הנובל בדרך.
 
אם שעון יהיה עשוי מחומר משתכפל

ויהיה משהו שיגרום רק למי שדומה לשעון לשרוד, באמת יתפתחו שעונים.
 
למעלה