תמימים או מטומטמים?

3תיתי

New member
תודה על ההתייחסות

ודי מוזר לי, שהעבירו את העניין השולי הזה לעמוד הראשי. זה היה המאמר האחרון בעבודה. והילדה ציינה זאת, כלומר היה מאד ברור שאין מדובר במישהי שמתקשה באנגלית וגם מסתדרת עם מאמרים. כמו כן, בסיטואציה זו, תוך ציון מקום הלימודים של הילדה, היה ברור לשני הצדדים, שאין מדובר בקשיים כלשהם, מלבד אולי "קיטור" על העבודה הרבה בסיכום מאמר מדעי ארוך ויבשושי בן 22 עמודים. האדם לא הציג את העניין כעבודה, אלא הצעה ידידותית לעזרה, והילדה התקשרה בעידודנו, בעיקר כדי לא לפגוע במי ש(כך הבנו כולנו) הציע הצעה ידידותית. בלי לפרט יותר מדי, מהשיחה, היה ברור לחלוטין, שהילדה ממש אינה אוכלוסית יעד לשיעורים פרטיים באנגלית. לכן היינו מופתעים ביותר. אם האדם היה אומר לנו, ההורים, שהוא עוסק במתן שיעורים פרטיים באנגלית ומציע סיוע, היינו מודים בחום, ומסיימים את העניין בחיוך. יש הבדל בין זה, להצעה להתקשר ולקבל קצת עזרה בייעול קריאת מאמר מדעי ארוך. לא נגרם נזק. אבל היינו המומים מכך, שלמרות נסיון החיים, לא קלטנו את הסיטואציה. זה הכל. או שנראה לאדם, שתפס פראיירים מושלמים. זו גם לא מחמאה מי יודע מה.
 

mykal

New member
המשפט האחרון שלך, גרם לי לחייך, תודה


 

בילי79

New member
העלית לפורום שאלה מעניינת

לפורום הגעתי בגלל כתבה בעמוד הראשי, ואת צודקת- היא לא הייתה הכתבה שאת העלית.
אם הבנתי נכון את אומרת שהתקשרתם כדי להיות נחמדים לפנסיונר הזה?
אמנם חשוב להודות על כוונה טובה אם ראיתם מצידו אך לא הייתם מוכרחים להעלות את נושא הפגישה עניינית. יכול להיות שמוטב היה לכם לומר לו ששמחתם להכירו ו"תודה על ההצעה" מבלי להיכנס לפרטים, אם ידוע לכם שמראש אינכם מעוניינים בה.
אחת המילים השימושיות ביותר בחיי כיום היא "לא". ליתר דיוק, "לא תודה
"
.
אוי ואבוי אם הייתי מנסה להיות נחמדה ולהסכים להצעות הנדיבות והמוזרות שאני מקבלת לפעמים מחברות ואנשים קרובים וקרובים פחות.
לפעמים אני מסבירה. לרוב- זה מיותר ומי שמכיר אותי בדרך כלל יודע. אני חושבת שהם פשוט נהנים לשמוע אותי מסרבת

יחד עם זאת חשוב לי מאוד שידעו שאני שמחה על ההצעות
לפעמים אני מקבלת הצעה המתאימה בדיוק לצרכי ואז כמובן אני מקבלת אותה ובשמחה רבה.

 

3תיתי

New member
נכון. אנחנו לא פנינו אל הפנסיונר. וגם לא נזקקנו לשרותיו.

זה בדיוק העניין. הוא לא הציג את העניין כמשהו בתשלום. היה אומר, היינו גומרים ב"לא תודה" ולא עושים עניין. לא יפה למשוך אנשים באף.
 

מירי,

New member
אני אף פעם לא חושבת שמציעים לי משהו חינם.

אלא אם כן מציינים את זה במפורש.
אם נדבר על שיניים ואני אספר לך שכבר 5 שנים לא עשיתי בדיקה, ואת תציעי לערוך לי אותה, יהיה לי ברור שזה עולה כסף.
 

3תיתי

New member
זה הגיוני. אבל מה אם תספרי לי שנפתחה לך הטבעת

שתופסת לך את התליון, ואני הייתי מציעה שתקפצי אלי ואתקן לך? (סיטואציה אמיתית לחלוטין!) האם היית חושבת שמובן מאליו שאני עושה זאת בתשלום?(לא היה עולה על דעתי). ואם היית רוצה להקים בריכת נוי, ומבקשת לראות את זו שלי ולקבל עיצות? (סיטואציה אמיתית לחלוטין גם). ושכנתי עורכת הדין, שבאתי אליה לקבל המלצות על גיזום נכון של עץ השסק? את באמת חושבת שהייתי אמורה לחשוב שמדובר באיזה עיסוק צדדי, תמורת חשבונית? אם האדם היה אומר "אני יכול לסייע ולתרגם את המאמר בתשלום, אם יש צורך", היינו מודים ואומרים לו שאין צורך, והיינו מפנים אליו מי שהיה זקוק לתרגום ושואל אותנו אם אנחנו מכירים מתרגם. זו לא אותה סיטואציה.
 

מירי,

New member
אם היית אומרת לי.

שיש לך כבר הרבה ניסיון והכלים לסדר את הטבעת שסוגרת את התליון או שאת מדריכה ומיצעת לא מעט בנושא בריכות דגים, אם אנחנו לא חברות טובות, אלא סתם מכרות או נפגשנו באיזה כנס מקרי?- כן! בהחלט הייתי שואלת 'כמה זה יעלה'.
&nbsp
 

3תיתי

New member
טוב, אני לא חושבת ככה

תחשבי שהיית פוגשת אותי בכנס מקרי, מספרת לי על בריכת הדגים שאת רוצה, והייתי מזמינה אותך לבוא לראות את זו שלי היפה ולקבל רעיונות. באמת היית חושבת שזה בתשלום? ומי שמסכים להראות לך עבודת שיפוץ שעשה אצלו הקבלן שאת חושבת להזמין? את מצפה שידרוש תשלום על כך? או אם היית פוגשת בי, והייתי אומרת לך שהטבעת של התליון קצת פתוחה, ואני בשמחה אסגור לך אותה, אם תקפצי לביתי, בלי שביקשת סיוע? באמת היית מצפה שאדרוש על כך תשלום? אם כך, אני באמת מטומטמת, כי עזרתי כך בשמחה להרבה אנשים, ולא העליתי על דעתי לדרוש כסף. כולל מאנשים זרים שהתקשרו לקבל עיצות לגבי טיפול שיניים. התקשרו אלי אנשים מארה"ב ומסין! (ישראלים). אני חושבת שיש הבדל מהותי, אם את מציעה את העזרה בלי שביקשו אותה בכלל (כמו בסיטואציה שלנו), ובלי שציינו מראש, שההצעה היא בעבור כסף. אגב, לא הייתי מעלה בדעתי לדרוש מאדם לא מוכר (וגם כן מוכר), לעבוד עבורי, בלי להציע תשלום. אם הוא הציע, זה כבר סיפור אחר.
 

danakama10

New member
כמה אנרגיה את משקיעה על... כלום! ממש כלום!

היתה אי הבנה בינכם. את חושבת שהוא חצוף כי הבנת שהוא יתרגם בעצמו בהתנדבות או "יתן טיפים" לתרגם בחינם.
יתכן והוא חושב שאתן חצופות, שלא עלה על דעתכן שהוא מציע עזרה בתשלום, כי מדוע שאדם זר שרק עתה פטפטתן איתו יתנדב לתרגם מאמר עבור מישהי בחינם? העובדה שהוא פנסיונר לא אומרת שהזמן שלו לא שווה כלום.
כך או כך, זה לא משנה. אולי זה הרס לכן את התדמית של הפנסיונר החביב שנחלץ לעזרה, גם אם היא אינה זקוקה, אבל כנראה שכן, אחרת הבת לא היתה מתקשרת. את אומרת שהיא התקשרה בגלל הנימוס... נו באמת, ילדה מנומסת שמתקשרת שיתרגמו לה בחינם כדי שלא יעלבו...
מדובר בחוסר הבנה, כל הצדדים היו בסדר, אף צד לא היה חצוף, ובאמת חבל לחשוב רעות על הפנסיונר או להשקיע בזה יותר מדי אנרגיה.
 

3תיתי

New member
אני אמרתי לנערה להתקשר.

ולא הייתי מרשה שיתרגמו לה בחינם. ביננו, גם לא בתשלום. זה לא מוסרי. היא מסוגלת להתמודד בעצמה. ומותר לי להשקיע אנרגיה! חיי דבש צרוף. אין שום עננה מעיבה, ואני מתעצבנת רק משטויות. הכל זהב!
 
למעלה