שמות וזהות

SupermanZW

Well-known member
יולי אדלשטיין יודע לדבר עם כל אחד בהתאם למשלב שלו

הוא יודע להתאים את עצמו לרמת הקהל שמאזין לו ולכן גם אלה שלא אוהבים אותו לא מצליחים להגחיך אותו. נכון שמבטא עדיין יש לו ושכולם יודעים ששמו יולי אבל הוא מצליח להימנע מעשיית רושם של אאוטסיידר. מובן שבשבילי הוא סובייטי כמו בשביל כל מי שנצמד להגדרות הרשמיות אבל מקרב מהגרים ידועים אפשר לראות בו מודל לחיקוי לאיך מהגר צריך להשתלב במדינה שהחברה בה נבנתה במודל כור היתוך אשר בשנים האחרונות נמצא בתהליך מעבר איטי וארוך שיימשך עוד שנים רבות לעבר רב תרבותיות. תהליך זה הוא קשה למי שניסה או מנסה להתאים עצמו לכור היתוך מכיוון שהשינוי מצריך הסתגלות נוספת והתאמה שונה.
 
ההגדרות הרשמיות?

איפה הן רשמיות, באיזו מדינה? אולי בארה"ב, אבל אני לא בטוח, וודאי שלא בישראל. אולי מקובלות חברתית, בעקבות מה שמקובל בארה"ב, אבל לא רשמיות.

איזו התאמה והסתגלות מצריכה רב-תרבותיות? להמשיך לחיות חיים רוסיים בישראל כמו שעשו רוב עולים הדוברי רוסית, תוך כדי השתתפות כלכלית במשק והכרת הקודים התרבותיים מינימלית הדרושה למפגשים שטחיים במקום העבודה, ולקחת כמובן מאליו שלתמיד נישאר זרים כי נולדנו במדינה אחרת, זה מה שמביאה רב-תרבותיות המהוללת?

 

SupermanZW

Well-known member
רשמיות בכל מקום חוץ מישראל

אני מסכים שרב תרבותיות לא מצריכה כמעט התאמה, אבל תהליך המעבר עצמו מצריך התאמה.
 
יענו, נהיית ישראלי בכל פן והיבט אפשרי,

אולי חוץ מהמבטא והחזות, ועכשיו תעשה פרסה ושוב תהייה רוסי? היינו כבר בסרט הזה בשנות ה-90, עכשיו דווקא המצב יותר נוח.
 
אתה רוצה להגיד שגם עמיר פרץ לא ישראלי?

שהרב עובדיה יוסף לא היה ישראלי? משום מה היותו של פרץ יליד מרוקו לא מפריע לחברה בארץ לראות בו ישראלי למהדרין, ואף אחד, באף כלי תקשורת, לא מכנה אותו בשמו המקורי ארמנד. למעשה אין לשם הזה שום אזכור בשום מקום, חוץ ממאמרים ביוגרפיים, להבדיל משמו הראשון של אביגדור ליברמן "איווט". אז למה רץ אין וליברמן אאוט?
 
אף פעם לא שמעתי שום אזכור מוצאו של אמיר פרץ ללעג,

ולהבדיל מיואל-יוליי אדלשטיין ואביגדור-איווט ליברמן, ששמותיהם הראשונים מוצמדים קבוע לרשמיים, השם הראשון שלו ארמנד נודע לי רק כשהלכתי לערך עליו בוויקיפדיה בשביל כתיבת פוסט כאן. ככל הידוע לי, בתקשורת לעולם לא הועלו דברים שיכולים להתפרש כפקפוק בישראליותו של עמיר פרץ, אמנם כן לועגים לו בגלל מזרחיותו, אבל להבדיל מרוסי, היות מזרחי לא סותר ישראליות, אמנם סוג ב', אבל עדיין ישראליות, בגלל מזרחיותו הוא נחשב לעממי, פשוט, לא מתוחכם וארצי, אבל בדיוק אותו היחס קיבל בארה"ב מהתקשורת ג'ורג' בוש הבן הטקסוני, אמריקאי מבטן ומלידה (אחרת לא היה נשיא) שאף אחד בעולם לא יעלה על דעתו לפקפק באמריקאיות שלו (וזה לא מובן מאליו, תראה את אובמה).
 

SupermanZW

Well-known member
לא זכור לך כי לא היית בישראל בשנות ה80

אבל לעגו לו לא רק בשיחות "מרוקאי לא מפותח" אלא גם בתקשורת. כאשר סבורים שמוצאו של מישהו לא רלוונטי אז הוא הופך ללא Issue.
 
בסדר, אז לעגו לו "מרוקאי לא מפותך",

אבל רוב המרוקאים הישראלים הם בכלל ילידי הארץ, ועם זאת הם נחשבים מרוקאים, וגם ישראלים לכל דבר ועניין, מרוקאי זה לא אנטונים ל"ישראלי", להבדיל מרוסי, יש ותמיד הייתה מתיחות בין עדות הזרח והאשכנזים הלבנים, המזרחים נראים בעיני האשכנזים ארציים ולא מפותחים, בעיניהם הם ישראלים סוג ב', אבל ישראלים. כל הקונפליקט בין המזרחים לאשכנזים סובב לא סביב ארץ הלידה של כל אדם ספציפי אלא סביב ארצות המוצא, ארצות הלידה של ההורים, הסבים והסבים-רבים.

ולמה לדעתך מוצאו של עמיר פרץ לא רלוונטי, ומוצאו של ליברמן דווקא כן?
 

SupermanZW

Well-known member
מוצאו של עמיר פרץ דווקא כן רלוונטי

עד היום הוא לא התפתח והוא עדיין מאמין שקיים קיפוח למרות שזה הסתיים מזמן. עם זה שהוא ח"כ עם משכורת מכובדת הוא עדיין מחשיב עצמו למקופח, הוא אדם פאתטי שלדעתי מהווה בושה למרוקאים שכן הצליחו להשתלב והפסיקו להתבכיין. פרץ בעיקר מנציח את הסטיגמה על המרוקאים.
 
עבדתי פעם עם בחורה פרסייה, אז היא הייתה סמוכה ובטוחה

שהוריה ילידי איראן הם ישראלים לכל דבר ועניין, ועם זאת סברה שאני ושאר הרוסים לא ישראלים וגם לא יכולים להיות לעולם. כל זאת כמובן בלי להפסיק לקלל את משטר כור ההיטוך שהופעל על הוריה ולטענתה "עשו להם עוול", וכששאלתי מה בדיוק עשו להם סירבה להסביר, רק חזרה על המשפט "עשו להם עוול" כמו תוכי בצעקות.
 
נראה לי די נמוכה, חומ"ז היא גם רוסופובית מוצהרת,

מעת לעת זרקה לחל האוויר אמירות כגון "למה באתם בכמויות כאלה דווקא אלינו!?". היא גם פקאצה יהירה וחצופה בלי קשר לנושא העדתי, והצליחה להתכסח עם כל מי שעבדה חוץ מאלה שהתאימו את עצמם/ן אליה, להשקפת עולמה ודעותיה כדי לשמור על שקט תעשייתי. אפשר להגיד שהיא ייצור נאלח ודעתה בטלה בשישים, וזה נכון, אבל מה שייצורים כמוה בפה להרבה מאוד אנשים נורמטיביים יכול להיות בלב, יכול להיות שרבים מזדהים עם דעותיה הלא תקינות פוליטית אבל לא מעיזים להעלות אתון על דל שפתיהם.
 

SupermanZW

Well-known member
אנשים נחותים מפחדים מתחרות

אני בטוח שהיא לא אומרת את אותם דברים על האתיופים מכיוון שסביר הרבה יותר שרוסיה תתפוס את מקומה מאשר אתיופית. לאנשים נחותים יש נטיה לפחד מאלה שטובים מהם (סטטיסטית כי שונות תמיד קיימת) ואף לשנוא אותם בעוד ה"שווים" מנסים ללמוד מאלה שטובים מהם כדי להצליח יותר.
 
כשנולדתי, סיר להניח שקיבלתי מס' זיהוי כלשהו,

רק שמעולם לא ידעתי מהו, סביר להניח שהיה רשום בתעודת הלידה. את מס' הזהות הנוכחי קיבלתי זמן קצר אחרי שעליתי, ודווקא הוא משמש אותי כיום ויש לו תפקיד בחיי. תעודת הלידה שלי מזמן לא רלוונתית ויכול להיות שמס' שקיבלתי בלידה נאבד כבר. איזו משמעות יש לו עכשיו בחיי?
 

beatman

Member


אני בכלל לא מכיר את תעודת הלידה שלי.
 

SupermanZW

Well-known member
מכיוון שזהות ניתנת לאדם עם לידתו

תעודת הלידה היא מסמך הזיהוי הראשון ולכן אפילו אם אבדה היא הקובעת את זהותו של אדם.
 

beatman

Member
מי שנולד יהודי ורשום לו בתעודת לידה שהוא יהודי, זהותו יהודית

למיקום הלידה אין משמעות מחייבת.
 

SupermanZW

Well-known member
למיקום הלידה יש משמעות מאוד מחייבת

יש מדינות בעולם שמסרבות לתת ויזות (במידה ואזרחותם אינה כזו שפוטרת אותם מהצורך לבקש ויזה עבור המדינה בה הם רוצים לטייל) לאנשים שנולדו במדינות מסוימות.

סתם קוריוז, הציעו לי לא מזמן חבילת נופש באפגניסטאן ומאוד סיקרן אותי לטייל שם (למי שהציע לי לא היה מושג שאני ישראלי) אבל אפגניסטאן לא נותנת ויזות למי שנולד בישראל, גם אם הוא אזרח ארה"ב למשל (לצורך הדוגמה), לעומת זאת אזרח ארה"ב שנולד בארה"ב יכול לקבל ויזה לאפגניסטאן.
 

beatman

Member
נכון, אבל זה לא גורם לאדם להיות מזוהה ע"פ מיקום הלידה שלו

כי יש אנשים ששייכים לעמים אחרים שנולדו בארץ המוגדרת של עם אחר.
המקרה של יהודי שנולד ברוסיה/עירק/תימן היא הכי מוחשית.
&nbsp
גם במקרה שלך, אם היית למשל ערבי, רוסי או גרמני שבדרך כלשהי רק נולד בישראל היית חסום לקבל ויזה לאפגניסטן מאותה הסיבה.
זה נתון טכני עם משמעות פוליטית ולא קובעת תמיד את זהות האדם.
 
למעלה