שמות וזהות

SupermanZW

Well-known member
אני לא שומר כשרות ואני מעדיף שהחיות שאני אוכל יסבלו מעט ככל

האפשר בדרך לצלחתי.
 

SupermanZW

Well-known member
לא יקרה, אני אמשיך לאכול בשר

לא אוותר על הטעם בגלל שאחרים שוחטים בשיטות שאיני מסכים איתן. אם כולם יוותרו על בשר זה לא ישנה את שיטת השחיטה, זה יגרום לכך שלא ישחטו יותר ואז אני לא אוכל לקנות בשר. לא מתאים לי.
 
תסלח לי, אבל פה אתה נשמע קצת לא הגיוני

הרי אם, נגיד, טרוריסטים היו חוטפים אותך ובהתחלה היו מתכוונים להוציא אותך להורג בעינויים קשים, אבל בהמשך היו מגלים קצט חמלה ומסכימים להרוג אותך בדרך קלה, צרור יריות למצח, ובסוף היו משתלטים עליהם ומציעים לך הצלה, הייתה מסרב להינצל ומעדיף להישאר בידי החוטפים, העיקר שהם יהרגו אותך בלי סבל?
הרי עם כל הסבל הנגרם בשיטת המטה כזו או אחרת, עיקר העוול הנגרם לחיה הוא לא בסבל הפיזי שבשחיטה, אלא בעצם ההמתה של יצור חי שלא רוצה למות. ברור ששחיטה בלי בסל וכאב עדיפה על שחיטת עינויים, מה שעדיף מבחינת החיה על כל צורות השחיטה זה פשוט לא לשחוט! ברור שלחיות שאנו רואים בהן בהמות אין תודעה הרמה האנושית, אבל כל יצור חי עלי אדמות ניחן ביצר הבסיסי ביותר, יצר השמירה העצמין, יענו רצון עז לחיות ורתיעה ופחד ממוות! אם אתה באמת רוצה לעשות חסד עם חיות המשק הנשחטות, הדרך הכי טובה לכך היא לא לממן את תעשיית המוות בצריכת מוצריה.
 

SupermanZW

Well-known member
אנחנו חלק משרשרת המזון בטבע ויש בעלי חיים שנועדו למאכלנו

אין לי שום בעיה עם הצורך לשחוט כדי לאכול, אם לא הייתי יכול לקנות בשר מוכן לאכילה הייתי צד ושוחט בעצמי כפי שעשו אבותינו לפני אלפי שנים.
 
אין שום דבר טבעי במה שאנחנו מעוללים לעולם, לטבע ולכדור הארץ

המקום שלנו בראש שרשרת המזון שאנחנו נהנים ממנו ממש לא טבעי, האדם המקורי היה באמצע שרשרת המזון, היינו טורפים אבל גם נטרפים, ומכאן הרתיעה המובנת כביכול מאליה שלנו מנחשים וחתולים גדולים. במהלך תהליך הפיכת ההומיניד הדו-רגלי הקדום למה שאנחנו מכירים כיום בתור האדם הנבון, קרו מספר דברים חשובים, ביניהם גדילה מעריכית ביכולת עיבוד המידע של המוח, בעקבות לחצים אבולוציוניים שנבעו משינוי התזונה (בשר כחלק חשוב מהתפריט), שאילץ את בני האדם הקדומים לפעול בשיטוף פעולה מתואם בקבוצות גדולות, שבתורו גרם להופעת הלשון, פעילות קוגניטיבית הכי מורכבת בעולם החי, שהצריכה מוחות חזקים יותר ויותר, ובעקבות גידול מעריכי ביכולת המוח התפתחה כתוצאת לוואי התודעה, ומאז האדם חדל להיות חלק מהטבע במלוא מובן המילה, הוא אמנם נשאר יצור ביולוגי אבל במקום להסתגל לנישה הסביבתית שלו בעקבות לחצי הברירה הטבעית, הוא התחיל להתאים את סביבתו לצרכיו. ככל שכוח המוח גדל, הלכה והתפתחה גם התודעה, אבל גם המיומנויות לעיצוב הסביבה והתאמתה לו, וחוזר חלילה כמו כדור שלג. הבעיה שבגלל שהאדם טיפס לראש שרשרת המזון בדרך לא טבעית, לא בעקבות לחצים של הברירה הטבעית אלא בעקבות "התפוצצות ההתפתחות השכלית", שהיא הייתה ועודנה גם מירוץ חימוש בזק במונחים האבולוציוניים של פיתוח מיומנויות חדשות ומשפיעות יותר ויותר בזמן קצר ביותר (בהשוואה לקצב התפתחות ביולוגית בעולם החי), הוא, להבדיל מטורפים אמיתיים שעלו לראש שרשרת המזון בדרך ביולוגית, לא נמצא באיזון עם הסביבה (שמתפתח בדרך של ברירה טבעית במשך מיליוני שים רבים). אם אוכלוסיית טורפים נורמליים מווסתת ע"י כמות הטרף, האדם הוא גנגסטר שלוקח את מה וכמה שמתחשק לו מכל היצורים הטבעיים, ויבולע למי שיעז לפגוע בו. האדם הוא יצור לא טבעי (בעל תודעה עצמית מפותחת), הוא לא משתתף במשחק הברירה הטבעית ככל החיות, ולשפוט את עצמינו ממושגי הטבע זה רק להצדיק את העושק הנורא של האדם את הטבע. אם כבר לחפש מי במקור נועד למאכל, אז זה דווקא גם אנחנו, קופיפים חלשלושים חסרי פרווה שהזינו בגופם אריות ונמרים במשך מאות אלפי בשנים, ומערכת העיקול שלנו, כיאה לחיה נטרפת, התפתחה במשך אותם פרקי זמן דווקא לעיכול מזון צמחי בעיקרו, ורק כשיצאנו (לא בן רגע כמובן, זה היה תהליך הדרגתי) ממשחק הברירה הטבעית, ופתחנו במשחק חדש לגמרי, התפוצצות התפתחות התודעה, חיש מהר מצאנו שיטה לגרום לבשר גוף, וגם למזונות צמחיים מסויימים הלא אכילים לנו במקור) להיות דומה יותר לאוכל הצמחי אליו הותאמנו אבולוציונית (פירות), הנקראת בישול. מה שמתרחש עכשיו במשחטות הטבעיות, במובן הביולוגי, היא מזה והלאה, זה המשחק הלא-טבעי של האדם, שמתחיל באדם ומסתיים בו, וחיות משק בו לא יותר מניצבים, משאב ולא שחקן, כך שראוי לו גם להישפט במושגי המוסר הלא-טבעיים שהאדם הגה לצרכיו.
 

SupermanZW

Well-known member
כל זה לא מעניין אותי, אני אמשיך לאכול בשר כי אני אוהב בשר

אם יבוא יום ורוב בני האדם יבחרו להיות צמחונים ויהיה קשה למצוא היכן לרכוש בשר אלך לצוד. אני אוכל בשר כי אני רוצה וכי אני יכול.
 
טוב, אז לא אכפת לך מהחיות הנשחטות,

אתה אוכל בשר כי אתה רוצה ויכול, אז למה אכפת לך מסבלן של חיות בתהליך השחיטה, אם עצם השחיטה לא מפריע לך? אם תאכל בשר של בהמה שהומתה ללא סבל, תרגיש יותר טוב עם המצפון שלך?
 

SupermanZW

Well-known member
כי אני בעד מזעור סבל באופן כללי אבל לא מוכן לוותר על טעם בשר

אם אוכל בשר של בהמה שהומתה ללא סבל ארגיש טוב עם המצפון שלי.
 

SupermanZW

Well-known member
אמרתי לך, הבע את מחאתך בפורום של חרדים

אתה "נובח" על ה"עץ" הלא נכון.
 

beatman

Member
החברה הישראלית כיום היא חברת "מחנות"

חלק גדול מהישראלים משתייכים למחנות מוגדרים ועונים פחות או יותר על רוב התכונות של המחנה שלהם, ומי שבעצם שייך למחנה פיזית אך בעל תכונות שונות מתוייג כמוזר ע"י בני אותו מחנה וגם ע"י בני שאר המחנות.
 
וזה מה שמאוד מפריע לי בהוויה הישראלית העכשיוית

אני לא מסוגל לחיות כרוסי וגם לשלם מחיר על בחירותיי בלהיות מוזר בעיני רוב החברה בלתי נסבל בעיניי.
 

beatman

Member
גם אני בערך כזה

אבל אני ממש לא מתייחס לתיוגים של אנשים מסויימים שקשה להם עם זה.
מה גם שאני לא נתקל הרבה בתופעות כאלה.
ד"א, רוב חבריי הם 'רוסים' ע"פ ההגדרה של המחנה והם די ליברליים כלפי.
 

beatman

Member
אז ש"יבינו"

מי שצורך איזו תרבות שטוב לו מרוויח, על אפם וחמתם של המנסים לשייך אותו להגדרה שאינו נמנה עליה.
 


 

beatman

Member
זה באמת בקונצנזוס ?

יותר מקובל לזהות אדם עם השפה, שם ומקום מגורים נוכחי.
 

SupermanZW

Well-known member
אם זהות אינה עניין טכני אז זהות אינה דבר חד משמעי

אם זהות היא דבר שניתן לפרשנות של כל מי שרוצה לפרש אפשר לפרש בדרכים סותרות (ולכן אינה חד משמעית), ראה למשל את הקריטריונים שהצגת, הם מאפשרים פרשנות גמישה מאוד. כל אדם יכול לבחור לעצמו שם עברי וללמוד עברית, זה לא הופך אותו ליהודי ישראלי. זהות נגזרת מזיהוי והמקום הראשון בו אדם מזוהה הוא ארץ לידתו גם אם אינו מסכים, ,זו גם הסיבה שזהות אינה ניתנת לבחירה.

לו היית צודק כל אדם שמעברת את שמו ומדבר עברית היה יהודי ישראלי, ,אז הרשה לי לספר לך סיפור מוזר אבל אמיתי לגמרי, אחד החברים שהכרתי כאן הוא הודי שהפך לנוצרי אוונג'ליסט והמציא לעצמו שם עברי כי הוא אוהב את ישראל מכיוון שישוע נולד בישראל, שמו העברי הוא שלום, גם לילדיו נתן שמות עבריים והוא דובר עברית בסיסית. האם שלום הוא יהודי ישראלי לשיטתך? אם כן הרי זה מגוחך. הוא היגר לקנדה לפני 25 שנים, מעט זמן לאחר שהתנצר בהודו.
 

beatman

Member
מילת המפתח: זהות נגזרת מזיהוי

הזהות יכולה להטעות, כמו בסיפור של חברך שנושא שם עברי.
אותו דבר עם ארטיום שהמנחה התקשתה להגות את שמו ואף העירה שמדובר ב"שם משונה".
אם לא היה רשום שהוא מישראל והוא לא היה לבוש בבגדי דגל ישראל, אז היה קשה לזהותו כישראלי.
&nbsp
למה ארץ לידה היא הדבר הראשון שמזוהה אצל אדם ?
החזות הפיזית לטעמי היא הדבר הראשון, השפה, המבטא, השם מגיעים לפני ארץ הלידה.
גם עבור יהודי שעלה לישראל, ארץ הלידה לא תמיד נמצאת כסימן זהות חשוב אלא די שולי.
 
למעלה