שיתוף פעולה בין דורון מדלי להלני פורירה נמשך עם קרמלה

mati020202

New member
שיתוף פעולה בין דורון מדלי להלני פורירה נמשך עם קרמלה


אז אחרי גולדן בוי וטיקי טאם,הלני ביצעה אתמול בהופעה את השיר שמדלי כתב למשה פרץ `קרמלה'.מי יודע אולי זה ימשיך גם לטוי.רק לא ברור מדוע היא מבצעת רק גיסאות כיסוי ולא שירים מקוריים?

 

DH1212

New member
כי היא עלובה וחקיינית

אז פעם היא מחקה את ביונסה, פעם את נדב גדג', פעם את משה פרץ..
 

sapir aloud555

New member
אם היינו צריכים עוד הוכחה שהאמנית האמיתית ניצחה בתחרות

אז קיבלנו אותה
&nbsp
כמעט כל קאבר של נטע נשמע שונה לגמרי מהמקור, ברמה כזו שהגרסא שלה היא שיר חדש בפני עצמו. כל קאבר של אלני נשמע זהה למקור. מדהים כמה הן שונות.
 

DH1212

New member
ולכן אולי לקרוא לאלני "אמנית" זה קצת הגזמה

מקסימום כוכבת פופ לוקאלית שבעיקר יודעת לזוז יותר מאשר לשיר.
 
אני לא מסכים, הקאברים של נטע הם ללהיטים עולמיים

שדורשים עיבוד מחודש ואיזו התערבות של המבצע.
אלני מבצעת שירים שזכו להצלחה מקומית, ולכן היא לא צריכה להנפיץ אמירה אומנותית באמת משלה.
אני גם חושב שאלני היא זמרת אמצע הדרך בהגדרתה, ולא מנסה להיות בולטת או אחרת. זאת נישה בפני עצמה, וזה לא אומר שהיא פחות אמנית מנטע. שירי אמצע הדרך משמחים, או בלדות דיוותיות, הם דברים שיש להם ביקוש וקהל.
הרבה אמנים בארץ ובעולם התחילו כמחתרתיים והפכו למיינסטרים עם הזמן, אז אולי אלני לא מרגישה שהיא צריכה את זה ויכולה כבר להגיע למקום הבשל של זמרת אמצע הדרך עכשיו? או אולי היא כבר מבצעת ב-10 שנים האחרונות, והיא כבר בקיאה ומכירה את המקום בו היא נמצאת ואין לה צורך לחדש?
 

DH1212

New member
אני כן חושב שה"אומנות" שלה היא אומנות ההופעה

מה שנקראה היא יותר פרפורמרית מאשר זמרת או אמנית.
זאת אומרת היא מביאה ווקאלז, ריקודים ושירים קליטים וזה בעצם האומנות שלה - לעשות את זה טוב.
&nbsp
היא לא עושה אומנות במובן היותר פלצני של המילה של ליצור חומרים מעוררי מחשבה ואמירה, שזה מה שנטע עושה.
&nbsp
הנקודה היא שאלני היא פרפורמרית, וככזה הזמן שלה מתחלק לעוד דברים ואין לה באמת זמן להקדיש לאיזה פיתוח קול מטורף או יצירת חומרים מקוריים. בגלל לא נכון לקרוא לה "אומנית".
 
טוב, זה ויכוח עתיק וכנראה שכולם צודקים

מזכיר לי שהיו לא מאוהבי יפה ירקוני בזמנה שכינו אותה "לחשנית" או "בדרנית", כדי קצת להעליב אבל בעצם להגיד שהיא לא זמרת בעיניהם.
וזה פותח דיון אחר אם זמר הוא ווקאליסט או בדרן... (ככה למשל, העובדה שבריטני ספירס מופיעה בהופעה חיה, קונצרט, עם פלייבק מלא עושה אותה פחות זמרת? בעיני כן, ואותי זה מרגיז, אבל המכירות שלה מוכיחות שאנשים לא חושבים כמוני. זה לא אומר שהמעריצים שלה תופשים אותה כפרפורמרית ולא אמנית עם אמירה) נדמה לי שהשאלה אם החומר שאותו מבצע הוא חומר עם אמירה או חומר של פרפורמר משתנה מזמן לזמן והכל בעיני המתבונן.
כשירדנה ארזי ניסתה בתחילת שנות ה-90' להביא משהו אחר, אישי ואינטימי, האלבומים שלה לא הצליחו, כי ציפו ממנה למוכר ולנוח. את אף אחד לא עניין אם הייתה לה אמירה או התבגרות או הבשלה, הכירו אותה בתור מלכת פופ. אפילו כשהיה לה באייטיז שיר אנטי מלחמת לבנון שעשה רעש, עד כמה זה הפך אותה לאמנית עם אמירה? מי זוכר...
ויש גם גורמים שמנסים לעצב את הנושא הזה, כמו למשל היוזמה של "הפילהרמונית בג'ינס" או להעלות הופעה של ריטה בהיכל התרבות עם ליצנים ולוליינים... אמנות או פרפורמנס?

זה קצת מזכיר לי את הדיון האם מחנך הוא גם מורה לחיים, מנהיג, ויש לו ערך מוסף מעבר ללהעביר את החומר. חלק יזכרו אחרי שנים את המורה שלהם ככה ויש כאלה שאחרת.
אבל כן, מסכים שאלני היא כנראה לא מרסדס סוסה או ג'ון לנון או בוב דילן הבאים, וסביר שנשמע אותה בקלאב הוטל לוטרקי יוון בבריכה מאשר במקום אחר.
 

sapir aloud555

New member
לא כל הקאברים של נטע היו ללהיטים עולמיים

שמעת את הביצוע שלה ל"קצת משוגעת" או "אהבת פועלי בניין"? בשניהם היא פשוט לקחה את השיר, שינתה סגנון ועשתה ממנו משהו אחר לגמרי כי חשוב לה לתת את האמירה שלה. גם בToy היה לה חשוב שיהיו כמה מילים בעברית ואת הקרקורים והפתיח הוסיפה בעצמה (וטוב שכך, היא זו שבעצם גרמה לשיר להיות מיוחד - הפכה אותו ל"שיר התרנגולת" שכולם דיברו עליו, לטוב ולרע). היא מאוד ייחודית.

ובכלל, גם כשמבצעים להיט עולמי לא חייבים לחדש. אמנם לא ראיתי הכוכב הבא, אבל מהמעט הידוע לי על תוכניות ריאליטי-שירה, 99% מהמתמודדים מבצעים ביצועי קריוקי. לא אופתע אם כל מי שהתמודד מול נטע שר את השיר כמו שהוא אמור להשמע, בניגוד גמור אליה. קרוב לוודאי שאם היא הייתה מעיפה את הלופר ושרה את השיר כמו שקהל מכיר, עם הקול שלה (ויש לה קול נהדר) הקהל הישראלי היה "מעכל" אותה הרבה יותר בקלות. לא מפתיע שהיו פה הרבה הודעות מרמור כשהיא זכתה בתחרות, כי היא לא סטנדרטית.

אין רע בזה שאלני לא מנסה לחדש, היא מביאה לקהל בדיוק מה שהוא רוצה, והיא לא באמת צריכה לחדש משהו. אבל יש מאות אלפי זמרות בדיוק כמוהה שיביאו לך את אותו הביצוע. זה ההבדל.
 

tajci

New member
יש לכך סיבה טובה

היא בוחרת בשירים לא מקוריים כי זה סוג של הימור בטוח, להיט אינסטנט מהיר שהצליח כבר בארץ. כנראה שזאת נוסחה שמועילה לשני הצדדים. מדלי זוכה לקרדיט ופרסום נוסף וגם הלני מנצלת את ההצלחה מהתחרות עם שיר ״בטוח״(קשה ליצור חומר חדש חודש אחרי התחרות, שימשיך במומנטום שהיא נמצאת בו).
דרך אגב, המון להיטים בזאנר הים תיכוני שהפכו ללהיטים גדולים בארץ עשויים עפ אותו עיקרון(והמקור שלהם ביוון/ טורקיה).
 

tajci

New member


רק עוד יום אחד לפתיחת תחרות המלפפוניאדה1#!!!
מקווה שיהיה לפחות שיר אחד ביוונית...
אשמח שתשתתפו
 

mati020202

New member
אחרי ההופעה שוחרר גם הסינגל של השיר

סיכוי סביר שהיא גם תוציא גירסה באנגלית .

 
למעלה