שינוי לוז רכבת לילה

מצב
הנושא נעול.
שינוי לוז רכבת לילה

שינוי לוז רכבת לילה
רכבת הלילה מבאר שבע לתל אביב תתואם לרכבת המגיעה לנהריה
 
זמן המתנה מבאר שבע לנהריה עשר דקות

שינוי לוז רכבת לילה
רכבת הלילה מבאר שבע לתל אביב תתואם לרכבת המגיעה לנהריה
זמן המתנה מבאר שבע לנהריה עשר דקות
אותו דבר גם בכיוון ההפוך.
מבאר שבע לנתבג זמן המתנה 25 דקות בשני הכיוונים.
 

raya

Well-known member
אז לא השתנה כלום?

זמן המתנה מבאר שבע לנהריה עשר דקות
אותו דבר גם בכיוון ההפוך.
מבאר שבע לנתבג זמן המתנה 25 דקות בשני הכיוונים.
אז לא השתנה כלום?
27 דקות זמן המתנה - זה כבר זמן רב.
והבנתי שלפי הלו"ז החדש זה יהיה "רק" רבע שעה.
אם כך המידע שפורסם בזמנו אינו נכון?
חבל.....
 
על הנייר יכלו לעשות את זה טוב יותר:

אז לא השתנה כלום?
27 דקות זמן המתנה - זה כבר זמן רב.
והבנתי שלפי הלו"ז החדש זה יהיה "רק" רבע שעה.
אם כך המידע שפורסם בזמנו אינו נכון?
חבל.....
על הנייר יכלו לעשות את זה טוב יותר:
אילו היו מקדימים את הרכבת מב"ש ב10 דקות (כמו שעשו) ומקדימים את הרכבת מנהריה ב10 דקות (מה שלא עשו) - היו מטפלים גם בזמני ההחלפה מהצפון לדרום וההפך וגם משאירים את זמן ההחלפה מב"ש לנתב"ג ולהפך כמו שהיה, רבע שעה.
לצערי עשו את השינוי בצורה עקומה (לא יודע אם מחוסר מחשבה או שיש סיבה מאחורי זה) ובמקום להקדים את הרכבת מנהריה, איחרו את הרכבת מת"א לב"ש. בכך פתרו אמנם בצורה מצוינת את נושא ההחלפה מהצפון לדרום וההפך, אבל האריכו את זמן החלפה מב"ש לנתב"ג ולהפך בצורה פחות נוחה. ועדיין - זה עדיף על המצב האבסורדי שהיה לפני השינוי.
 

raya

Well-known member
הבעיה היא שהחלפה מנתב"ג לבאר שבע ובכיוון ההפוך

על הנייר יכלו לעשות את זה טוב יותר:
אילו היו מקדימים את הרכבת מב"ש ב10 דקות (כמו שעשו) ומקדימים את הרכבת מנהריה ב10 דקות (מה שלא עשו) - היו מטפלים גם בזמני ההחלפה מהצפון לדרום וההפך וגם משאירים את זמן ההחלפה מב"ש לנתב"ג ולהפך כמו שהיה, רבע שעה.
לצערי עשו את השינוי בצורה עקומה (לא יודע אם מחוסר מחשבה או שיש סיבה מאחורי זה) ובמקום להקדים את הרכבת מנהריה, איחרו את הרכבת מת"א לב"ש. בכך פתרו אמנם בצורה מצוינת את נושא ההחלפה מהצפון לדרום וההפך, אבל האריכו את זמן החלפה מב"ש לנתב"ג ולהפך בצורה פחות נוחה. ועדיין - זה עדיף על המצב האבסורדי שהיה לפני השינוי.
הבעיה היא שהחלפה מנתב"ג לבאר שבע ובכיוון ההפוך
כל הזמן היא 27 דקות.
הייתי מאוד שמחה אם זה היה רבע שעה.
 
נכון, זאת בעיה.

הבעיה היא שהחלפה מנתב"ג לבאר שבע ובכיוון ההפוך
כל הזמן היא 27 דקות.
הייתי מאוד שמחה אם זה היה רבע שעה.
נכון, זאת בעיה.
בגלל זה אמרתי שלו היו משנים את הלו"ז בצורה כזו שבה מקדימים את הרכבת מב"ש ב10 דקות ומקדימים את הרכבת מנהריה ב10 דקות - גם לא היו פוגעים בזמן ההחלפה הקודם לנתב"ג (שעמד על כרבע שעה) וגם מקצרים את זמן ההחלפה מהצפון לדרום וההפך לכ10 דקות. מעניין האם פשוט סתם לא חשבו על זה או שיש איזו סיבה שאנחנו לא יודעים עליה.
 

raya

Well-known member
לא היה זמן החלפה קודם של 15 דקות

נכון, זאת בעיה.
בגלל זה אמרתי שלו היו משנים את הלו"ז בצורה כזו שבה מקדימים את הרכבת מב"ש ב10 דקות ומקדימים את הרכבת מנהריה ב10 דקות - גם לא היו פוגעים בזמן ההחלפה הקודם לנתב"ג (שעמד על כרבע שעה) וגם מקצרים את זמן ההחלפה מהצפון לדרום וההפך לכ10 דקות. מעניין האם פשוט סתם לא חשבו על זה או שיש איזו סיבה שאנחנו לא יודעים עליה.
לא היה זמן החלפה קודם של 15 דקות
זה מה שכתבתי.
הייתי שמחה מאוד לו היה קודם זמן המתנה של 15 דקות.כתבתי על זה גם בינואר כאשר נסעתי וחזרתי , ונאלצתי להמתין בכל פעם 27 דקות.
כאשר כדי לעקוף את ההמתנה- נסעתי בערב לתל אביב במקום לנסוע מהבית לפנות בוקר.
ובחזרה - לא יכולתי להספיק להגיע לתמח"ת ולנסוע באוטובוס במקום לחכות כל כך הרבה זמן.
הסנכרון פשוט גרוע!
 

sweetums

New member
יש ידיעה בnews1 על השינוי

זמן המתנה מבאר שבע לנהריה עשר דקות
אותו דבר גם בכיוון ההפוך.
מבאר שבע לנתבג זמן המתנה 25 דקות בשני הכיוונים.
יש ידיעה בnews1 על השינוי
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-401646-00.html
נטען שם שבשעות מסויימות זמן ההמתנה מדרום לנתב"ג עומד על 7 דקות.
 

Ccyclist

Well-known member
על שלושת הרכבות לעצור בת"א מרכז כמו בשיטה השוויצרית.

שינוי לוז רכבת לילה
רכבת הלילה מבאר שבע לתל אביב תתואם לרכבת המגיעה לנהריה
על שלושת הרכבות לעצור בת"א מרכז כמו בשיטה השוויצרית.
בשוויץ יש מה שנקרא "לו"ז פני השעון" - על השעה העגולה וחצי השעה הרכבות העיקריות יוצאות כולן בתחנה הראשית לתקופה של 5-10 דקות וישנה תחלופה ביניהן.
&nbsp
זה מה שמערכת הלילה (פלוס הקו לירושלים) צריכה לעשות. בשלב זה על הרכבת לב"ש להסתיים בת"א מרכז, ועל הרכבות מחיפה ומנתב"ג ולהיפך לעמוד שם באותו פרק זמן של 5 עד 10 דקות שיאפשר לנוסעים להחליף בין כל שלושת הרכבות. עם הפעלת הקו לירושלים יתכן שעדיף לו להקביל לקו בנתב"ג בהחלפה שם במקום בהגנה עד לחישמול האיילון, ואז על כל ארבעת הרכבות לעצור בת"א מרכז לאותו פרק הזמן. כך יתאפשרו כל ההחלטות ללא המתנות מיידיות של שעה או חצי שעה כפי שמדווח בפורום.
 

Ccyclist

Well-known member
ההחלפות. סמארטפון חדש ו"מתקן" איות

על שלושת הרכבות לעצור בת"א מרכז כמו בשיטה השוויצרית.
בשוויץ יש מה שנקרא "לו"ז פני השעון" - על השעה העגולה וחצי השעה הרכבות העיקריות יוצאות כולן בתחנה הראשית לתקופה של 5-10 דקות וישנה תחלופה ביניהן.
&nbsp
זה מה שמערכת הלילה (פלוס הקו לירושלים) צריכה לעשות. בשלב זה על הרכבת לב"ש להסתיים בת"א מרכז, ועל הרכבות מחיפה ומנתב"ג ולהיפך לעמוד שם באותו פרק זמן של 5 עד 10 דקות שיאפשר לנוסעים להחליף בין כל שלושת הרכבות. עם הפעלת הקו לירושלים יתכן שעדיף לו להקביל לקו בנתב"ג בהחלפה שם במקום בהגנה עד לחישמול האיילון, ואז על כל ארבעת הרכבות לעצור בת"א מרכז לאותו פרק הזמן. כך יתאפשרו כל ההחלטות ללא המתנות מיידיות של שעה או חצי שעה כפי שמדווח בפורום.
ההחלפות. סמארטפון חדש ו"מתקן" איות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חבל שלא מתקן גם את שם המספר...
שְלוש הרכבות ולא שלושת

ההחלפות. סמארטפון חדש ו"מתקן" איות
חבל שלא מתקן גם את שם המספר...
שְלוש הרכבות ולא שלושת
שָׁלוש רכבות >> שְׁלוש הרכבות (קמץ נחטף לשווא כמו שָׂדה >> שְׂדה-חיטה)
שלושָׁה >> שלושֶׁת (כמו משטרָה >> משטרֶת-ישראל)
בעברית רק שמות שנגמרים ב-םָה בצורת הנפרד מקבלים -ת בצורת הנסמך (סמיכות). זה מבלבל כי בשם המספר הזכר והנקבה הפוכים צורנית, אבל הכלל הדקדוקי נשמר.
&nbsp
או בקיצור:
שלוש-מאות (מאה היא נקבה: המאה הראשונה לספירה)
שלושת-אלפים (אלף הוא זכר: האלף השלישי לספירה)
 

scooby5

Member
אני אנסה לקחת את זה עוד צעד קדימה

על שלושת הרכבות לעצור בת"א מרכז כמו בשיטה השוויצרית.
בשוויץ יש מה שנקרא "לו"ז פני השעון" - על השעה העגולה וחצי השעה הרכבות העיקריות יוצאות כולן בתחנה הראשית לתקופה של 5-10 דקות וישנה תחלופה ביניהן.
&nbsp
זה מה שמערכת הלילה (פלוס הקו לירושלים) צריכה לעשות. בשלב זה על הרכבת לב"ש להסתיים בת"א מרכז, ועל הרכבות מחיפה ומנתב"ג ולהיפך לעמוד שם באותו פרק זמן של 5 עד 10 דקות שיאפשר לנוסעים להחליף בין כל שלושת הרכבות. עם הפעלת הקו לירושלים יתכן שעדיף לו להקביל לקו בנתב"ג בהחלפה שם במקום בהגנה עד לחישמול האיילון, ואז על כל ארבעת הרכבות לעצור בת"א מרכז לאותו פרק הזמן. כך יתאפשרו כל ההחלטות ללא המתנות מיידיות של שעה או חצי שעה כפי שמדווח בפורום.
אני אנסה לקחת את זה עוד צעד קדימה
ולהציע עצירה ברציפים סמוכים על אותו אי.
למשל, הרכבות מבש תעצורנה ברציף 4 תצאנה משם, בעוד רכבות לנתבג תצאנה מרציף 3.
במידה שיבחרו 3 רכבות יחד (מבש, מנהריה ומנתבג) הרי שאחת מהרכבות בכל מקרה תצטרך להשתמש ברציף שלישי.
 

Ccyclist

Well-known member
זו שאלה של עדיפות ובכל מקרה מישהו יצטרך לעלות לגשר.

אני אנסה לקחת את זה עוד צעד קדימה
ולהציע עצירה ברציפים סמוכים על אותו אי.
למשל, הרכבות מבש תעצורנה ברציף 4 תצאנה משם, בעוד רכבות לנתבג תצאנה מרציף 3.
במידה שיבחרו 3 רכבות יחד (מבש, מנהריה ומנתבג) הרי שאחת מהרכבות בכל מקרה תצטרך להשתמש ברציף שלישי.
זו שאלה של עדיפות ובכל מקרה מישהו יצטרך לעלות לגשר.
אם ימקמו את הרכבת מנתב"ג והרכבת מ/ל ב"ש באותו האי אז ניתן יהיה לנסוע מב"ש ועד נהריה תוך החלפה ברציף האי ולפזר את הבאים מנתב"ג דרומה בהחלפה זו. מי שיפסידו יהיו הנוסעים מב"ש לנתב"ג שיצטרכו לעלות את הגשר לאי שכן.
&nbsp
אם ימקמו את הרכבת מנהריה בסמיכות לרכבת מ/ל ב"ש אז הנוסעים מב"ש לנתב"ג וכן הנוסעים מנהריה לב"ש ירוויחו אך הנוסעים מב"ש צפונה והחוזרים מנתב"ג לב"ש יפסידו.
&nbsp
כל עוד ימקמו את אחת הרכבות ל/מ נתב"ג על אותו אי של הרכבת מ/ל ב"ש זה נותן החלפה טובה לקבוצת נוסעים אחת לפחות.
&nbsp
מה שאסור לעשות זה "מחיקון" רכבתי של הקצבת האי לרכבות מ/ל נתב"ג ונהריה ובחירת הרכבת מ/ל ב"ש לאי אחר כדי שכולם יצטרכו לעבור בגשר באופן "שיוויוני".


אופציה אחרת היא לשנות קווים. קו רציף מב"ש מנהריה (כולל החלפת נהגים בת"א ההגנה) וקו ירושלים האומה - ההגנה דרך נתב"ג. זה מבטל את הצורך בקו דיזל מנתב"ג לאיילון ונהריה, ומשאיר את שירות הלילה ברמה של 3 רכבות כאשר הרכבת מירושלים מחייגת בהגנה.
 

scooby5

Member
זה ברור, ובוודאי שזה מתאים כרגע

זו שאלה של עדיפות ובכל מקרה מישהו יצטרך לעלות לגשר.
אם ימקמו את הרכבת מנתב"ג והרכבת מ/ל ב"ש באותו האי אז ניתן יהיה לנסוע מב"ש ועד נהריה תוך החלפה ברציף האי ולפזר את הבאים מנתב"ג דרומה בהחלפה זו. מי שיפסידו יהיו הנוסעים מב"ש לנתב"ג שיצטרכו לעלות את הגשר לאי שכן.
&nbsp
אם ימקמו את הרכבת מנהריה בסמיכות לרכבת מ/ל ב"ש אז הנוסעים מב"ש לנתב"ג וכן הנוסעים מנהריה לב"ש ירוויחו אך הנוסעים מב"ש צפונה והחוזרים מנתב"ג לב"ש יפסידו.
&nbsp
כל עוד ימקמו את אחת הרכבות ל/מ נתב"ג על אותו אי של הרכבת מ/ל ב"ש זה נותן החלפה טובה לקבוצת נוסעים אחת לפחות.
&nbsp
מה שאסור לעשות זה "מחיקון" רכבתי של הקצבת האי לרכבות מ/ל נתב"ג ונהריה ובחירת הרכבת מ/ל ב"ש לאי אחר כדי שכולם יצטרכו לעבור בגשר באופן "שיוויוני".


אופציה אחרת היא לשנות קווים. קו רציף מב"ש מנהריה (כולל החלפת נהגים בת"א ההגנה) וקו ירושלים האומה - ההגנה דרך נתב"ג. זה מבטל את הצורך בקו דיזל מנתב"ג לאיילון ונהריה, ומשאיר את שירות הלילה ברמה של 3 רכבות כאשר הרכבת מירושלים מחייגת בהגנה.
זה ברור, ובוודאי שזה מתאים כרגע
בעתיד אפשר (ואולי צריך) להוסיף עוד קווים ושינויים למערכת קווי הלילה.
 

h0m3r

New member
האם שעת היציאה מתחנת המוצאה אוחרה

שינוי לוז רכבת לילה
רכבת הלילה מבאר שבע לתל אביב תתואם לרכבת המגיעה לנהריה
האם שעת היציאה מתחנת המוצאה אוחרה
או שמא, הרכבת נוסעת יותר לאט.
&nbsp
תחושת הבטן שלי (לא בדקתי ת׳לו״ז) - הרכבת נוסעת לאט יותר.
 

olli3

New member
מנהל
זה טוב לתושבי קו הנגב המערבי, לבארשבעים זה שעה יותר מקו 469

שינוי לוז רכבת לילה
רכבת הלילה מבאר שבע לתל אביב תתואם לרכבת המגיעה לנהריה
זה טוב לתושבי קו הנגב המערבי, לבארשבעים זה שעה יותר מקו 469
רכבת יוצאת ב00:51 מבאר שבע ורק בשעה 03:12 תגיעו איתה לנתב"ג.
&nbsp
קו 469 יוצא בשעה 1:00 מבאר שבע ותוך גג 02:15 אתה כבר בנתב"ג - חוסך לך שעה שלמה!
 

h0m3r

New member
איזו בדיחה עצובה


זה טוב לתושבי קו הנגב המערבי, לבארשבעים זה שעה יותר מקו 469
רכבת יוצאת ב00:51 מבאר שבע ורק בשעה 03:12 תגיעו איתה לנתב"ג.
&nbsp
קו 469 יוצא בשעה 1:00 מבאר שבע ותוך גג 02:15 אתה כבר בנתב"ג - חוסך לך שעה שלמה!
איזו בדיחה עצובה

השירות של הרכבת הופך להיות כנגד הנוסעים, וזה חבל.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה