יצא לך לנסוע באוטובוס שאני מדבר עליו של אפיקים? לא נראה לי
אתה מכנה אותם בשם "זבל סיני" אבל כל מה שאתה רואה סביבך
בישראל בשנים האחרונות מיוצר בסין. אין בבית שלך דבר אחד שלא בא מסין. אתה גם חושב שהאוטובוסים של דן ושל אגד עם הלוגו של מרצדס או מאן מיוצרים בגרמניה ומורכבים בארץ. יש לך עוד הרבה מה ללמוד לגביהם אבל עליהם לא תגיד שהם "זבל גרמני" למרות שהם נשרפים בעליה לירושלים אוטובוס אחרי אוטובוס כל יום. אתה גם חושב שלחברה פרטית יש כסף לקנות צי של אוטובוסים ציבוריים או צי של קרונות וקטרים ציבוריים. רק מדינות יכולות לקנות אותם. זה שחברה פרטית אומרת שהיא קונה אותם לא אומר שזה נכון. משרד התחבורה משלם עליהם. אתה חושב שיש חברה פרטית בעולם שתתקרב בכלל לתחזוקה של ציוד ישן? אוטובוס או קטר שיושב דקה במוסך ולא מכניס לה כסף לא בא בחשבון מבחינתה. ציוד ישן תמצא רק בחברות ממשלתיות כי הוא דורש הרבה עובדים שיתחזקו אותו.
כל ההנחות שלך לא קשורות לנעשה במציאות.
יצא לך לנסוע באוטובוס שאני מדבר עליו של אפיקים? לא נראה לי
ושוב אני אומר לך
קווים היא חברה פרטית. היא הפעילה אוטובוסים ישנים ומתפרקים שהוחזקו במסקנטייפ והיו בהם הרים כל כך גדולים של אבק שנראה היה שעוד רגע ייפתחו סיוויליזציה משלהם.
סופרבוס היא חברה פרטית. האוטובוסים שלה היו במצב תחזוקתי כל כך גרוע לפני כמה חודשים שהיו צריכים להשבית חלק גדול מהם בביקורת פתע של המשטרה.
בחו"ל יצא לי לנסוע ברכבות פרטיות יותר זקנות מהרכבת הכי ישנה שיש בשירות ברכבת ישראל. הציוד שיש ברכבת ישראל נחשב מודרני. הקרונות הכי ישנים שפועלים היום בארץ הם קרונועי IC3, משנות ה90, והם נחשבים "צעירים" יחסית לרכבות אחרות בעולם - יש חברות רכבות שמפעילות עדיין רכבות משנות השישים והחמישים!
ושוב אגיד, חברה פרטית לא תהיה מוכנה לרכוש רכבות במילארדי שקלים כל כמה שנים רק כדי שלאדון שמכנה את עצמו "נוסע עצבני" תהיה את החוויה של לנסוע בציוד "חדש".
רכבת שמבלה זמן במוסך בהחלט עדיפה לחברה מאשר לקנות רכבות חדשות במילארדים כל כמה שנים.
אבל אתה טוען שלחברות פרטיות בכלל אין כסף לקנות רכבות? אז אם המדינה תקנה את הרכבות ותיתן למפעיל פרטי להפעיל אותן, למה אתה חושב שהן יהיו "חדישות"?
אתה חי בבועה. צא מהבועה שאתה חי בה.
אגב חברות פרטיות וציוד ישן, יש עדיין חברות תעופה פרטיות קטנות שמפעילות Douglas DC-3, מטוס שיוצר לראשונה בשנות השלושים.
ובאונינג 767, מטוס משנות השמונים, עדיין בשירות בכמה כמה חברות תעופה גדולות.
חברת תעופה מפסידה *המון* כסף על מטוס כשהוא לא באוויר, אבל עדיין משתלם להם יותר להמשיך לתחזק את אלו מאשר לקנות חדש. כך זה גם עם רכבות ואוניות.