השרות המצויין של הרכבת הוא עובדה קיימת
שהרי במקרה של סגירת קו בגלל סיבות מוצדקות לחלוטין הוא פשוט חסר לך מאוד. רכבת ישראל מפעילה שרות לילה מצויין ל''מאחרים בנשף'' ממרכז הארץ לצפונה, חברת ''אגד'' חברה מצויינת לכשעצמה מצאה שאין לה צורך לשרת את הנוסעים בשעות הלילה בקו ת''א חיפה נהריה כי כנראה אין ביקוש מוצדק להפעלת שרות לילי שכזה. ר''י בחרה להפעיל שרות כזה למרות שאינני בטוח כלל ועיקר שהשרות הלילי רווחי כלכלית. מדוע אם כן ''אגד'' אינה מפעילה שרות מקביל זהה בשעות הלילה באופן קבוע או חד פעמי במהלך סגירת קווי הרכבת לשם ביצוע שידרוג ותחזוקת מסילות?. מסקנה: לא ניתן להסתמך כלל על השרות (''הקלוקל'' לשיטתך)של ''אגד'' כי הם אינם מפעילים שרות לילי לטובת הנוסעים. אכזבתך מהשרות או אי השרות של הרכבת מובנת, פניה לחב' אגד בנושא או למשרד התחבורה מתבקשת. ר''י לא חייבת כלום מעבר לכך שמסרה הודעה מוקדמת-כמה שבועות מראש, לנוסעים כדי שיוכלו להערך לנסיעתם בעוד מועד כשקווי הרכבת אינם פעילים. אם תעבור בתחנות הרכבת תוכל לראות שעל לוחות המודעות יש הודעות המתריעות על סגירת קווים בגלל עבודות תשתית ומהם האמצעים לתחבורה חלופית, בתחנות מחלקים פליירים בנושא עם הסבר מלא, יש הודעה מקדימה בנושא באתר האינטרנט של הרכבת, במודיעין הרכבת תקבל הסבר על הסגירות ותגבור תח''צ חלופית, בעיתונים תוכל לראות לפני הסגירה מודעות ענק בנושא, ואם תואיל להאזין לרשתות הרדיו השונות בוודאי תדע על הסגירות המתוכננות. רכבת ישראל מפעילה רכבות, משרד התחבורה מפעיל את כל גורמי תח''צ והוא הוא האחראי להפעלת חלופות ולתיקצובם. .