שביתה ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
שידרוג התשתיות המסילתיות לא יסתיים לעולם !!
שידרוג ותחזוקה של התשתיות המסילתיות של רכבת ישראל לא יסתיים לעולם !! מסיבה זו לא ניתן להסתמך על השירות הלקוי של רכבת ישראל ויש צורך בשירות אוטובוסים חלופי שיפעל בכל קטע שבו פועלת הרכבת. טוב שעדיין יש שירות אוטובוסים חביב של אגד שניתן להסתמך עליו !! על השירות הלקוי של רכבת ישראל לא ניתן להסתמך כלל, מכיוון שרכבת ישראל משביתה מיוזמתה כל הזמן את קווי הרכבת השונים ללא מתן פיתרון חלופי לנוסעים.
מר "השירות החביב של אגד !!" היקר!

מה יאמר אדוני על כך שבקו חיפה - תל אביב של רכבת ישראל שאיננו מושבת מזה תקופה ארוכה מאוד, לוקח 40 דקות להגיע מחוף הכרמל לאוניברסיטת ת"א, בעוד שלקו האוטובוס הכי מהיר לוקח שעה ו-20 דקות לעבור את אותו המרחק בתנאי שאין פקקים בדרך? ומה יאמר אדוני בעוד קצת יותר משנה, כאשר ייפתח הקו המשודרג לבאר שבע שזמן הנסיעה בו מתל אביב יעמוד על 50 דקות, ולא יהיה עוד צורך להשביתו? והאם יואיל בטובו אדוני לאכול כובע עם כל קו רכבת חדש שייפתח, שזמן הנסיעה בו יהיה קצר מכל שירות אוטובוסים חביב ככל שיהיה? ועוד תמהני, מדוע אדוני מצהיר: "ללא פתרון חלופי לנוסעים", באותו זמן שהוא בעצמו טוען ששירות האוטובוסים הוא כה חביב - האם זוהי לא אלטרנטיבה ראויה לנוסעי הרכבת?.. אוסיף נקודה למחשבה. רבות נאמר על מדד הדיוק של רכבת ישראל... ואני שואל: מדוע אין מדדי דיוק דומים לחברות האוטובוסים החביבות במדינתנו, שאדוני כל-כך סומך ומסתמך על שירותיהן וקורא לאחרים לנהוג כמוהו?..
 
מר "השירות החביב של אגד !!" היקר!

מה יאמר אדוני על כך שבקו חיפה - תל אביב של רכבת ישראל שאיננו מושבת מזה תקופה ארוכה מאוד, לוקח 40 דקות להגיע מחוף הכרמל לאוניברסיטת ת"א, בעוד שלקו האוטובוס הכי מהיר לוקח שעה ו-20 דקות לעבור את אותו המרחק בתנאי שאין פקקים בדרך? ומה יאמר אדוני בעוד קצת יותר משנה, כאשר ייפתח הקו המשודרג לבאר שבע שזמן הנסיעה בו מתל אביב יעמוד על 50 דקות, ולא יהיה עוד צורך להשביתו? והאם יואיל בטובו אדוני לאכול כובע עם כל קו רכבת חדש שייפתח, שזמן הנסיעה בו יהיה קצר מכל שירות אוטובוסים חביב ככל שיהיה? ועוד תמהני, מדוע אדוני מצהיר: "ללא פתרון חלופי לנוסעים", באותו זמן שהוא בעצמו טוען ששירות האוטובוסים הוא כה חביב - האם זוהי לא אלטרנטיבה ראויה לנוסעי הרכבת?.. אוסיף נקודה למחשבה. רבות נאמר על מדד הדיוק של רכבת ישראל... ואני שואל: מדוע אין מדדי דיוק דומים לחברות האוטובוסים החביבות במדינתנו, שאדוני כל-כך סומך ומסתמך על שירותיהן וקורא לאחרים לנהוג כמוהו?..
אריק, אתה הולך על חבל דק
הרי התשובה שלך רק תפתח לו את הדלת לכתוב עשרים פעם את המילים האהובות עליו, "בשעות הלילה", עם הדגשות ועיטורים.
 

25306yosef

New member
אריק, אתה הולך על חבל דק
הרי התשובה שלך רק תפתח לו את הדלת לכתוב עשרים פעם את המילים האהובות עליו, "בשעות הלילה", עם הדגשות ועיטורים.
ולמה באמת אין פיתרון לנוסעי הרכבת בשעות הלילה
פארק דה פרנס, למה אין פיתרון לנוסעי הרכבת בשעות הלילה שבהן לא פועל שירות אגד ?
 
ולמה באמת אין פיתרון לנוסעי הרכבת בשעות הלילה
פארק דה פרנס, למה אין פיתרון לנוסעי הרכבת בשעות הלילה שבהן לא פועל שירות אגד ?
אני מצטער, לא הבנתי
באלו שעות אין פתרון? בבקשה תכתוב את שאלתך בצורה ברורה ועם יותר הדגשות, כדי שאוכל לענות לך באופן מפורט.
 

25306yosef

New member
מר "השירות החביב של אגד !!" היקר!

מה יאמר אדוני על כך שבקו חיפה - תל אביב של רכבת ישראל שאיננו מושבת מזה תקופה ארוכה מאוד, לוקח 40 דקות להגיע מחוף הכרמל לאוניברסיטת ת"א, בעוד שלקו האוטובוס הכי מהיר לוקח שעה ו-20 דקות לעבור את אותו המרחק בתנאי שאין פקקים בדרך? ומה יאמר אדוני בעוד קצת יותר משנה, כאשר ייפתח הקו המשודרג לבאר שבע שזמן הנסיעה בו מתל אביב יעמוד על 50 דקות, ולא יהיה עוד צורך להשביתו? והאם יואיל בטובו אדוני לאכול כובע עם כל קו רכבת חדש שייפתח, שזמן הנסיעה בו יהיה קצר מכל שירות אוטובוסים חביב ככל שיהיה? ועוד תמהני, מדוע אדוני מצהיר: "ללא פתרון חלופי לנוסעים", באותו זמן שהוא בעצמו טוען ששירות האוטובוסים הוא כה חביב - האם זוהי לא אלטרנטיבה ראויה לנוסעי הרכבת?.. אוסיף נקודה למחשבה. רבות נאמר על מדד הדיוק של רכבת ישראל... ואני שואל: מדוע אין מדדי דיוק דומים לחברות האוטובוסים החביבות במדינתנו, שאדוני כל-כך סומך ומסתמך על שירותיהן וקורא לאחרים לנהוג כמוהו?..
במקרה ורכבת ישראל מחליטה להשבית את תנועת הרכב
הרכבות עקב עבודות פיתוח, היא חייבת לדאוג לנוסעים לשירות אוטובוסים חלופי, "לרבות בשעות הלילה" ובהתאם ללוח הזמנים המסחרי שפורסם לציבור שעל פיו תנועת הרכבות פועלת 24 שעות ביממה, ממוצאי השבת או החג ועד כניסת השבת או החג, "ולרבות בשעות הלילה" שבהם מושבת שירות האוטובוסים החביב של אגד.
 

easylivin

New member
במקרה ורכבת ישראל מחליטה להשבית את תנועת הרכב
הרכבות עקב עבודות פיתוח, היא חייבת לדאוג לנוסעים לשירות אוטובוסים חלופי, "לרבות בשעות הלילה" ובהתאם ללוח הזמנים המסחרי שפורסם לציבור שעל פיו תנועת הרכבות פועלת 24 שעות ביממה, ממוצאי השבת או החג ועד כניסת השבת או החג, "ולרבות בשעות הלילה" שבהם מושבת שירות האוטובוסים החביב של אגד.
בוא ותראה לי דוגמא *אחת* מהעולם
שבה חברת רכבות מפעילה שירות חלופי בכל השבתה, כולל השבתה לא-מתוכננת, בכל שעות היממה, תמיד וללא יוצא מהכלל. תראה לי חברה אחת שלא משנה את הלו"ז שלה מעולם, אלא מפעילה תמיד "שירות חלופי" בהתאם ללו"ז הקבוע. אבל אתה לא חייב להתאמץ כי אני, בתור מי שמבין קצת יותר ממך בנושא, אומר לך - אין דבר כזה. גם בחו"ל כשיש תקלות ובלת"מים למיניהם, וגם עבודות מתוכננות לפעמים, עושים מאמץ עליון להקל על הנוסעים. לפעימים מפעילים הסעות, ולפעמים לא. על השבתות ושינויי לו"ז זמניים מודיעים זמן רב מראש. ובדיוק את הדברים האלה ממש, עושה גם רכבת ישראל. ולכן: הרכבת לא חייבת לאדוני כלום.
 

25306yosef

New member
בוא ותראה לי דוגמא *אחת* מהעולם
שבה חברת רכבות מפעילה שירות חלופי בכל השבתה, כולל השבתה לא-מתוכננת, בכל שעות היממה, תמיד וללא יוצא מהכלל. תראה לי חברה אחת שלא משנה את הלו"ז שלה מעולם, אלא מפעילה תמיד "שירות חלופי" בהתאם ללו"ז הקבוע. אבל אתה לא חייב להתאמץ כי אני, בתור מי שמבין קצת יותר ממך בנושא, אומר לך - אין דבר כזה. גם בחו"ל כשיש תקלות ובלת"מים למיניהם, וגם עבודות מתוכננות לפעמים, עושים מאמץ עליון להקל על הנוסעים. לפעימים מפעילים הסעות, ולפעמים לא. על השבתות ושינויי לו"ז זמניים מודיעים זמן רב מראש. ובדיוק את הדברים האלה ממש, עושה גם רכבת ישראל. ולכן: הרכבת לא חייבת לאדוני כלום.
אינני יודע מה קורה בחו"ל,
אני יודע היטב מה קורה בישראל, אני יודע בדיוק מהן הסיבות שבגללן רכבת ישראל נאלצת להשבית את תנועת הרכבות, אני יודע היטב שהשבתות רבות נובעות מאילוצים רבים ומסיבות בטיחותיות שאינם קשורים כלל לרכבת ישראל. אני יודע שבהשבתות של קטע חיפה נהריה, או קטע תל אביב נהריה, אין שירות אוטובוסים חלופי בשעות "הלילה". אני יודע שרכבת ישראל פירסמה לציבור לוח זמנים מסחרי שעל פיו תנועת רכבות הנוסעים פועלת 24 שעות ביממה מלאחר צאת השבת או החג ועד לפני כניסת השבת או החג. אני יודע שביום העצמאות ובכל יום בחירות שהוכרז כיום שבתון תנועת הרכבות פועלת על פי לוח זמנים מיוחד. מכיוון שרכבת ישראל פירסמה לציבור שהיא מפעילה בימי חול שירות רכבות 24 שעות ביממה, אנשים רבים המתגוררים בצפון הארץ בונים על האפשרות להירשם לסדרת קורסים, סדרת ימי עיון, סדרת הרצאות, ועידות, כינוסים, קונצרטים, מופעים, פעילויות חברתיות שונות וכו... המתקיימים בתל אביב בשעות הערב ומסתיימים בשעות "הלילה", שעות שבהן אין שירות אוטובוסים. במקרה ורכבת ישראל מחליטה מכל סיבה מוצדקת ככל שתהיה להשבית את תנועת הרכבות ללא מתן שירות אוטובוסים חלופי, אין אפשרות לחזור הביתה אחרי הקורס/יום עיון/הרצאה וכו...מכיוון ששירות האוטובוסים אינו פועל בשעות "הלילה". האפשרויות היחידות העומדות מפני מי ששילם מראש לסידרת ההרצאות ולא רוצה להפסיד את ההרצאה הן: 1. לנסוע ברכבו הפרטי מצפון הארץ לתל אביב. 2. לקחת לילה בבית מלון. 3. לקחת מונית ספיישל במחיר מופקע. 4. להיתקע עד הבוקר. 5. לתפוס טרמפים. 6. לוותר על ההרצאה ולהפסיד. מן הראוי היה שבמקרה ורכבת ישראל נאלצת להשבית את תנועת הרכבות, יופעל שירות אוטובוסים חלופי "לרבות בשעות הלילה" שבהן אין שירות אוטובוסים. המצב כרגע הוא שמי שגר בצפון ורוצה להירשם לסדרת הרצאות/ימי עיון/קורסים וכו.. בתל אביב, חייב רכב פרטי מכיוון שלא ניתן להסתמך על השירות של רכבת ישראל/משרד התחבורה.
 

easylivin

New member
אינני יודע מה קורה בחו"ל,
אני יודע היטב מה קורה בישראל, אני יודע בדיוק מהן הסיבות שבגללן רכבת ישראל נאלצת להשבית את תנועת הרכבות, אני יודע היטב שהשבתות רבות נובעות מאילוצים רבים ומסיבות בטיחותיות שאינם קשורים כלל לרכבת ישראל. אני יודע שבהשבתות של קטע חיפה נהריה, או קטע תל אביב נהריה, אין שירות אוטובוסים חלופי בשעות "הלילה". אני יודע שרכבת ישראל פירסמה לציבור לוח זמנים מסחרי שעל פיו תנועת רכבות הנוסעים פועלת 24 שעות ביממה מלאחר צאת השבת או החג ועד לפני כניסת השבת או החג. אני יודע שביום העצמאות ובכל יום בחירות שהוכרז כיום שבתון תנועת הרכבות פועלת על פי לוח זמנים מיוחד. מכיוון שרכבת ישראל פירסמה לציבור שהיא מפעילה בימי חול שירות רכבות 24 שעות ביממה, אנשים רבים המתגוררים בצפון הארץ בונים על האפשרות להירשם לסדרת קורסים, סדרת ימי עיון, סדרת הרצאות, ועידות, כינוסים, קונצרטים, מופעים, פעילויות חברתיות שונות וכו... המתקיימים בתל אביב בשעות הערב ומסתיימים בשעות "הלילה", שעות שבהן אין שירות אוטובוסים. במקרה ורכבת ישראל מחליטה מכל סיבה מוצדקת ככל שתהיה להשבית את תנועת הרכבות ללא מתן שירות אוטובוסים חלופי, אין אפשרות לחזור הביתה אחרי הקורס/יום עיון/הרצאה וכו...מכיוון ששירות האוטובוסים אינו פועל בשעות "הלילה". האפשרויות היחידות העומדות מפני מי ששילם מראש לסידרת ההרצאות ולא רוצה להפסיד את ההרצאה הן: 1. לנסוע ברכבו הפרטי מצפון הארץ לתל אביב. 2. לקחת לילה בבית מלון. 3. לקחת מונית ספיישל במחיר מופקע. 4. להיתקע עד הבוקר. 5. לתפוס טרמפים. 6. לוותר על ההרצאה ולהפסיד. מן הראוי היה שבמקרה ורכבת ישראל נאלצת להשבית את תנועת הרכבות, יופעל שירות אוטובוסים חלופי "לרבות בשעות הלילה" שבהן אין שירות אוטובוסים. המצב כרגע הוא שמי שגר בצפון ורוצה להירשם לסדרת הרצאות/ימי עיון/קורסים וכו.. בתל אביב, חייב רכב פרטי מכיוון שלא ניתן להסתמך על השירות של רכבת ישראל/משרד התחבורה.
יפה, התדקמנו! עכשיו זה כבר "מן הראוי"...
ולא "הרכבת חייבת". אבל שוב אני חוזר ואומר: הדבר שאתה מבקש לא קיים בשום מקום אחר בעולם. הודעה שניתנת חודש או חודש וחצי מראש, אמורה להספיק בשביל לא להירשם לשום קורסים וכיוצא באלה. יחד עם זאת, במקרים של תקלות בלתי-צפויות, הרכבת לעולם לא זנחה את הנוסעים שייתקעו בתחנה בלילה, אלא הזמינה להם הסעות/מוניות. מקרים כאלה דווחו גם בפורום. ואם יש לך מקרה ספציפי להתלונן עליו - אז פרט נא, ורצוי שגם תעביר את תלונתך לגורמים הרלוונטיים, במקום לדבר באופן כללי על מה הרכבת חייבת ומה לא. כי זה לא יועיל.
 

25306yosef

New member
יפה, התדקמנו! עכשיו זה כבר "מן הראוי"...
ולא "הרכבת חייבת". אבל שוב אני חוזר ואומר: הדבר שאתה מבקש לא קיים בשום מקום אחר בעולם. הודעה שניתנת חודש או חודש וחצי מראש, אמורה להספיק בשביל לא להירשם לשום קורסים וכיוצא באלה. יחד עם זאת, במקרים של תקלות בלתי-צפויות, הרכבת לעולם לא זנחה את הנוסעים שייתקעו בתחנה בלילה, אלא הזמינה להם הסעות/מוניות. מקרים כאלה דווחו גם בפורום. ואם יש לך מקרה ספציפי להתלונן עליו - אז פרט נא, ורצוי שגם תעביר את תלונתך לגורמים הרלוונטיים, במקום לדבר באופן כללי על מה הרכבת חייבת ומה לא. כי זה לא יועיל.
הרשמה לקורסים מתבצעת בחודש ספטמבר...
ההרשמה לקורסים וכו... מתבצעת בחודש ספטמבר עבור שנת פעילות שכוללת לימודי ערב המסתיימים בשעות הערב המאוחרות, שעות שבהן אין תחבורה ציבורית לנהריה, אלא אם כן תנועת הרכבות פועלת כסדרה. מי שאינו בעל רכב פרטי לא יכול להירשם לקורסים אלה מכיוון שאין באפשרותו להיות בטוח האם תנועת הרכבות תפעל כסדרה בכל שנת הפעילות שנמשכת מחודש אוקטובר ועד חודשים מאי/יוני. רכבת ישראל לא מפרסת את תוכנית ההשבתות השנתית. מי שאינו בעל רכב פרטי ונרשם לקורסים אלה עלול למצוא את עצמו תקוע כל הלילה בתל אביב, ויותר מפעם אחת. לגבי מה שקורה בעולם, לא חייבים להסתכל איך הדברים פועלים בעולם ולפעול בדיוק אותו הדבר, קצת יצירתיות, מחשבה ורצון טוב לא יזיקו. עם קצת יצירתיות, מחשבה, ורצון טוב אפשר להפעיל "בלילה" שירות אוטובוסים חלופי במקרה ומושבתת תנועת הרכבות.
 
הרשמה לקורסים מתבצעת בחודש ספטמבר...
ההרשמה לקורסים וכו... מתבצעת בחודש ספטמבר עבור שנת פעילות שכוללת לימודי ערב המסתיימים בשעות הערב המאוחרות, שעות שבהן אין תחבורה ציבורית לנהריה, אלא אם כן תנועת הרכבות פועלת כסדרה. מי שאינו בעל רכב פרטי לא יכול להירשם לקורסים אלה מכיוון שאין באפשרותו להיות בטוח האם תנועת הרכבות תפעל כסדרה בכל שנת הפעילות שנמשכת מחודש אוקטובר ועד חודשים מאי/יוני. רכבת ישראל לא מפרסת את תוכנית ההשבתות השנתית. מי שאינו בעל רכב פרטי ונרשם לקורסים אלה עלול למצוא את עצמו תקוע כל הלילה בתל אביב, ויותר מפעם אחת. לגבי מה שקורה בעולם, לא חייבים להסתכל איך הדברים פועלים בעולם ולפעול בדיוק אותו הדבר, קצת יצירתיות, מחשבה ורצון טוב לא יזיקו. עם קצת יצירתיות, מחשבה, ורצון טוב אפשר להפעיל "בלילה" שירות אוטובוסים חלופי במקרה ומושבתת תנועת הרכבות.
הפעם כתבת באופן המכבד את הכותב ואשיבך
לאחר שבררתי את הנושא עבורך מול הגורם האחראי והוא משרד התחבורה ולא ר''י. משרד התחבורה הוא הגורם שמאשר ומתקצב תחבורה חלופית מיוחדת לאחר שמאשר סגירת קו לרכבת. הרכבת כפי שהבנתי אינה מפעילה קו תחבורה ציבורית חלופית. עוד אוסיף ואומר כי במקרה שהרכבת סוגרת חלק מקו מסויים, למשל בקו ב''ש רק את קטע קריית גת - ב''ש, קריית מוצקין -נהריה או ת''א אוניברסיטה בני-ברק , הרי שהרכבת מפעילה תחבורה חלופית חינמית לנוסעי הרכבת והדברים עולים לפירסום באתר של ר''י. מי יודע מה צפוי לנוסעי הרכבת בקו החוף כשיאלצו לבצע העברת מעבירי מים מתחת למסילת הרצליה וכל קו החוף הראשי ינותק לזמן מה. עד סוף השנה צפויה ר''י במסגרת שידרוג הקווים לסגור עוד פעמים רבות את קווי הרכבת בשל הצורך לעבוד ליד מסילה ''חמה'' , לחבר מסילות ישנות לחדשות, להסיט מסילות לתוואי אחר, ליישר עקומות, להשלים בניית הפרדות מפלסיות או מעבירי מים בקרבת המסילות והכל למען שיפור השרות והבטיחות לנוסעים שבחרו לסוע ברכבת. מר בועז ל. מ''מנהלת המסילות בדרום מטעם הפורום'' יתכבד ויוסיף פרטים באשר לסגירות מתוכננות בעתיד אם ירצה.
 

בועז ל

New member
הפעם כתבת באופן המכבד את הכותב ואשיבך
לאחר שבררתי את הנושא עבורך מול הגורם האחראי והוא משרד התחבורה ולא ר''י. משרד התחבורה הוא הגורם שמאשר ומתקצב תחבורה חלופית מיוחדת לאחר שמאשר סגירת קו לרכבת. הרכבת כפי שהבנתי אינה מפעילה קו תחבורה ציבורית חלופית. עוד אוסיף ואומר כי במקרה שהרכבת סוגרת חלק מקו מסויים, למשל בקו ב''ש רק את קטע קריית גת - ב''ש, קריית מוצקין -נהריה או ת''א אוניברסיטה בני-ברק , הרי שהרכבת מפעילה תחבורה חלופית חינמית לנוסעי הרכבת והדברים עולים לפירסום באתר של ר''י. מי יודע מה צפוי לנוסעי הרכבת בקו החוף כשיאלצו לבצע העברת מעבירי מים מתחת למסילת הרצליה וכל קו החוף הראשי ינותק לזמן מה. עד סוף השנה צפויה ר''י במסגרת שידרוג הקווים לסגור עוד פעמים רבות את קווי הרכבת בשל הצורך לעבוד ליד מסילה ''חמה'' , לחבר מסילות ישנות לחדשות, להסיט מסילות לתוואי אחר, ליישר עקומות, להשלים בניית הפרדות מפלסיות או מעבירי מים בקרבת המסילות והכל למען שיפור השרות והבטיחות לנוסעים שבחרו לסוע ברכבת. מר בועז ל. מ''מנהלת המסילות בדרום מטעם הפורום'' יתכבד ויוסיף פרטים באשר לסגירות מתוכננות בעתיד אם ירצה.
או, סוף-סוף הגיעה התשובה הנכונה.
משרד התחבורה הוא הנושא באחריות על תחבורה חלופית או עיבוי זו הקיימת במקרה של השבתות קווי הרכבת. הוא ולא אחר! ר"י אינה חברת הסעות. רות, סוף, סופני.
 

בועז ל

New member
או, סוף-סוף הגיעה התשובה הנכונה.
משרד התחבורה הוא הנושא באחריות על תחבורה חלופית או עיבוי זו הקיימת במקרה של השבתות קווי הרכבת. הוא ולא אחר! ר"י אינה חברת הסעות. רות, סוף, סופני.
*חברת הסעות = חברת אוטובוסי הסעות
 

25306yosef

New member
או, סוף-סוף הגיעה התשובה הנכונה.
משרד התחבורה הוא הנושא באחריות על תחבורה חלופית או עיבוי זו הקיימת במקרה של השבתות קווי הרכבת. הוא ולא אחר! ר"י אינה חברת הסעות. רות, סוף, סופני.
במשרד התחבורה מטילים את האשמה על רכבת ישראל
ומתנערים מאחריות לכל בעיה תח"צית הנובעת מהשבתת תנועת הרכבות !! כל פנייה או תלונה שקשורה לתחבורה ציבורית לרבות פניות ותלונות שקשורות לרכבת ישראל שנשלחות למשרד התחבורה, מועברות אל מר אבישי דרורי ממונה על פניות הציבור בנושא תחבורה ציבורית. כל הפניות והתלונות שעוסקות ברכבת ישראל, לרבות אי הפעלת שירות אוטובוסים חלופי במקרה ומושבתת תנועת הרכבות, מועברות על ידי מר אבישי דרורי אל מר מיכאל שחר ממונה פניות הציבור ברכבת ישראל. במשרד התחבורה מתנערים מאחריות, רכבת ישראל מתנערת מאחריות והנוסע נופל בין הכיסאות !!
 

25306yosef

New member
הפעם כתבת באופן המכבד את הכותב ואשיבך
לאחר שבררתי את הנושא עבורך מול הגורם האחראי והוא משרד התחבורה ולא ר''י. משרד התחבורה הוא הגורם שמאשר ומתקצב תחבורה חלופית מיוחדת לאחר שמאשר סגירת קו לרכבת. הרכבת כפי שהבנתי אינה מפעילה קו תחבורה ציבורית חלופית. עוד אוסיף ואומר כי במקרה שהרכבת סוגרת חלק מקו מסויים, למשל בקו ב''ש רק את קטע קריית גת - ב''ש, קריית מוצקין -נהריה או ת''א אוניברסיטה בני-ברק , הרי שהרכבת מפעילה תחבורה חלופית חינמית לנוסעי הרכבת והדברים עולים לפירסום באתר של ר''י. מי יודע מה צפוי לנוסעי הרכבת בקו החוף כשיאלצו לבצע העברת מעבירי מים מתחת למסילת הרצליה וכל קו החוף הראשי ינותק לזמן מה. עד סוף השנה צפויה ר''י במסגרת שידרוג הקווים לסגור עוד פעמים רבות את קווי הרכבת בשל הצורך לעבוד ליד מסילה ''חמה'' , לחבר מסילות ישנות לחדשות, להסיט מסילות לתוואי אחר, ליישר עקומות, להשלים בניית הפרדות מפלסיות או מעבירי מים בקרבת המסילות והכל למען שיפור השרות והבטיחות לנוסעים שבחרו לסוע ברכבת. מר בועז ל. מ''מנהלת המסילות בדרום מטעם הפורום'' יתכבד ויוסיף פרטים באשר לסגירות מתוכננות בעתיד אם ירצה.
במשרד התחבורה מטילים את האשמה על רכבת ישראל !
ומתנערים מאחריות לכל בעיה תח"צית הנובעת מהשבתת תנועת הרכבות !! כל פנייה או תלונה שקשורה לתחבורה ציבורית לרבות פניות ותלונות שקשורות לרכבת ישראל שנשלחות למשרד התחבורה, מועברות אל מר אבישי דרורי ממונה על פניות הציבור בנושא תחבורה ציבורית. כל הפניות והתלונות שעוסקות ברכבת ישראל, לרבות אי הפעלת שירות אוטובוסים חלופי במקרה ומושבתת תנועת הרכבות, מועברות על ידי מר אבישי דרורי אל מר מיכאל שחר ממונה פניות הציבור ברכבת ישראל. במשרד התחבורה מתנערים מאחריות, רכבת ישראל מתנערת מאחריות והנוסע נופל בין הכיסאות !!
 
אינני יודע מה קורה בחו"ל,
אני יודע היטב מה קורה בישראל, אני יודע בדיוק מהן הסיבות שבגללן רכבת ישראל נאלצת להשבית את תנועת הרכבות, אני יודע היטב שהשבתות רבות נובעות מאילוצים רבים ומסיבות בטיחותיות שאינם קשורים כלל לרכבת ישראל. אני יודע שבהשבתות של קטע חיפה נהריה, או קטע תל אביב נהריה, אין שירות אוטובוסים חלופי בשעות "הלילה". אני יודע שרכבת ישראל פירסמה לציבור לוח זמנים מסחרי שעל פיו תנועת רכבות הנוסעים פועלת 24 שעות ביממה מלאחר צאת השבת או החג ועד לפני כניסת השבת או החג. אני יודע שביום העצמאות ובכל יום בחירות שהוכרז כיום שבתון תנועת הרכבות פועלת על פי לוח זמנים מיוחד. מכיוון שרכבת ישראל פירסמה לציבור שהיא מפעילה בימי חול שירות רכבות 24 שעות ביממה, אנשים רבים המתגוררים בצפון הארץ בונים על האפשרות להירשם לסדרת קורסים, סדרת ימי עיון, סדרת הרצאות, ועידות, כינוסים, קונצרטים, מופעים, פעילויות חברתיות שונות וכו... המתקיימים בתל אביב בשעות הערב ומסתיימים בשעות "הלילה", שעות שבהן אין שירות אוטובוסים. במקרה ורכבת ישראל מחליטה מכל סיבה מוצדקת ככל שתהיה להשבית את תנועת הרכבות ללא מתן שירות אוטובוסים חלופי, אין אפשרות לחזור הביתה אחרי הקורס/יום עיון/הרצאה וכו...מכיוון ששירות האוטובוסים אינו פועל בשעות "הלילה". האפשרויות היחידות העומדות מפני מי ששילם מראש לסידרת ההרצאות ולא רוצה להפסיד את ההרצאה הן: 1. לנסוע ברכבו הפרטי מצפון הארץ לתל אביב. 2. לקחת לילה בבית מלון. 3. לקחת מונית ספיישל במחיר מופקע. 4. להיתקע עד הבוקר. 5. לתפוס טרמפים. 6. לוותר על ההרצאה ולהפסיד. מן הראוי היה שבמקרה ורכבת ישראל נאלצת להשבית את תנועת הרכבות, יופעל שירות אוטובוסים חלופי "לרבות בשעות הלילה" שבהן אין שירות אוטובוסים. המצב כרגע הוא שמי שגר בצפון ורוצה להירשם לסדרת הרצאות/ימי עיון/קורסים וכו.. בתל אביב, חייב רכב פרטי מכיוון שלא ניתן להסתמך על השירות של רכבת ישראל/משרד התחבורה.
תחזור שוב - מתי אתה רוצה שירות חלופי?
לא הבנתי על אלו שעות מדובר, כנראה שלא הדגשת מספיק את המילים הרלבנטיות. למה שלא תשתמש בפרחים, כוכבים או פרוז'קטורים? אז אולי אפשר יהיה להבין ולהתייחס בהתאם...
 

25306yosef

New member
תחזור שוב - מתי אתה רוצה שירות חלופי?
לא הבנתי על אלו שעות מדובר, כנראה שלא הדגשת מספיק את המילים הרלבנטיות. למה שלא תשתמש בפרחים, כוכבים או פרוז'קטורים? אז אולי אפשר יהיה להבין ולהתייחס בהתאם...
בשעות הלילה
 

Rubim88

New member
בוא ותראה לי דוגמא *אחת* מהעולם
שבה חברת רכבות מפעילה שירות חלופי בכל השבתה, כולל השבתה לא-מתוכננת, בכל שעות היממה, תמיד וללא יוצא מהכלל. תראה לי חברה אחת שלא משנה את הלו"ז שלה מעולם, אלא מפעילה תמיד "שירות חלופי" בהתאם ללו"ז הקבוע. אבל אתה לא חייב להתאמץ כי אני, בתור מי שמבין קצת יותר ממך בנושא, אומר לך - אין דבר כזה. גם בחו"ל כשיש תקלות ובלת"מים למיניהם, וגם עבודות מתוכננות לפעמים, עושים מאמץ עליון להקל על הנוסעים. לפעימים מפעילים הסעות, ולפעמים לא. על השבתות ושינויי לו"ז זמניים מודיעים זמן רב מראש. ובדיוק את הדברים האלה ממש, עושה גם רכבת ישראל. ולכן: הרכבת לא חייבת לאדוני כלום.
זה דווקא קיים
אבל מי שאשם פה היא לא הרכבת אלא משרד התחבורה
 

25306yosef

New member
זה דווקא קיים
אבל מי שאשם פה היא לא הרכבת אלא משרד התחבורה
במשרד התחבורה מטילים את האשמה על רכבת ישראל !
ומתנערים מאחריות לכל בעיה תח"צית הנובעת מהשבתת תנועת הרכבות !! כל פנייה או תלונה שקשורה לתחבורה ציבורית לרבות פניות ותלונות שקשורות לרכבת ישראל שנשלחות למשרד התחבורה, מועברות אל מר אבישי דרורי ממונה על פניות הציבור בנושא תחבורה ציבורית. כל הפניות והתלונות שעוסקות ברכבת ישראל, לרבות אי הפעלת שירות אוטובוסים חלופי במקרה ומושבתת תנועת הרכבות, מועברות על ידי מר אבישי דרורי אל מר מיכאל שחר ממונה פניות הציבור ברכבת ישראל. במשרד התחבורה מתנערים מאחריות, רכבת ישראל מתנערת מאחריות והנוסע נופל בין הכיסאות !!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה