שאלה לי אל חברי הפורום- נא לענות ברצינות

stiker

New member
שאלה לי אל חברי הפורום- נא לענות ברצינות

אני, המציג את עצמי סוג של סורגיסט מנוער הגבעות (על אף שגר בלב המרכז), שואל את את עצמי האם אתם, בני עקיבא, עדיין רואים בשירות המדינה ערך עליון? האם אחרי פינויים כאלו ואחרים, אחרי שאנשים איבדו את ביתם (בידהם של אלו ששלחו אותם לגור שם), אחרי שהצתיירנו בתשקורת החילונית כזבל הארץ ולא מלח הארץ, (וגם מהצד השני לא כ"כ מסתדרים איתנו), אחרי שקוראים לנו: "חבורה של נערים פוחזים ופורעי חוק", האם אנו צריכים לתרום את עצמנו למען המדינה? (חשוב להדגיש: אני אוהב את הארץ- שונא את המדינה).
 
דוגרי?

אני משרתת את העם שלי, לא את המדינה. בתור בת שירות אני דואגת שלעם שלי יהיה טוב וקל, לתרום לעם ולא לאף אחד אחר. זה אינטרס של המדינה? סבבה, אבל לא שלי. בנוגע לצבא-אותו דבר. פשוט תחשוב שכל השירות שלך בצבא הוא למען העם והארץ-לשמור על העם שלך מכל מרעין בישין ולהגן על אדמת ארץ ישראל. עזוב את המדינה, זה לטובת העם הקדוש שלך.
 

oneofus

New member
יופי תשובה- למרות שכשאני שרתתי...

הגנתי על העם והמדינה ש ל י! בלי תנאים, בלי 60% הנחה, בלי אם-אז ובלב שלם!
 
אני אפילו לא רואה זאת בתור שאלה.

אנחנו לא צריכים להבנות על דעות התקשורת ועל קריאות שקראו נגדנו. אם יש לנו התנגדות למהלכי הממשלה, אנחנו נביע אותה כמו כל גוף אחר. בוודאי שנתרום את עצמנו למען המדינה. צריך לעשות חלוקה: יש ''מדינה'' ויש ''ממשלה''. הממשלה היא מחוקקת החוקים שיחייבו את המדינה. המדינה היא כלי ריק, ואנחנו אחראים להכניס תוכן ראוי למדינה. אם לא נמלא אותה בטוב, היא תתמלא ברע. אנחנו, בתור אזרחים, אחראים למראה המדינה. המדינה היא אנחנו.
 

רוני13

New member
יש להבדיל בין שני מושגים

מדינה ושלטון, בעוד המדינה היא אותה מדינה, מדינת ישראל, שהיא הרי ראשית צמיחת גאולתנו, השלטון הוא דבר זמני, זה לגיטימי לא לאהוב אותו, זה לגיטימי לא להסכים איתו, זה לגיטימי להפגין נגדו וכמו כן זה לגיטימי להחליף אותו או לדחוף להחלפתו [זה מעוגן בחוק, ע"ע בחירות]. יבואו ויגידו שהשלטון הוא חלק מהמדינה, זה נכון אבל כמו שאמרתי הוא בסה"כ זמני. אני מאמין כשדיברת על "שירות המדינה" דיברת על שירות צבאי לכן אין ספק ששירות המדינה הוא ערך עליון, לא מדובר פה במשחק או משהו דומה, זהו עניין קיומי, זוהי מחוייבות שאינה תלויה בדבר, מחויבות למדינה ומחויבות לעם ישראל. אל לנו ליפול לידיהם של אנשי הריב ומדון המנסים ליצור עוד פירוד ומחלוקות בעם ישראל, שכן אסור לנו להתפצל שוב, פשוט אסור, כוחנו הוא באחדותנו. אני לא אומר שהמצב מתוקן, דרכנו עוד ארוכה כדי להגיע לאידיאל, לכן נמשיך להיאבק כדי לתקן את המעוות אך לא נשכח שחלק מזה הוא שנאת החינם הרובצת בינינו. שנזכה לראות מעלת חברינו ולא חסרונם!
 

RacheliShoham

New member
המדינה היא אתחלתה דגאולה. אם אנחנו לא נאמין

לה, מי יאמין ? ראשית, יש לי יד פה ויד שם בכל הנוגע לדעת הקהל החילונית, וסמוך עליי שכל מי שעיניו בראשו יודע שהזרם המתון ואוהב הארץ בקרב המתיישבים הם מלח הארץ. אנחנו לא מדברים כאן על המשוגעים שמציתים שדות של פלסטינים וזורקים אבנים על חיילי צה"ל. אנחנו מדברים על משפחות טובות שהקימו בתים לתפארת על אדמה שהיא מראש שלנו ותפקידנו הוא להפריח אותה. אין מה לעשות, כשאדם רגיל יושב בבית ורואה בטלוויזיה מעל לעיתון וכוס הקפה חבורות של בנות אולפנה שיורקות על חיילים במאחזים רעועים במקום להיות בלימודים, זה יוצר אנטיגוניזם. ולכן לדעתי מה שהם עושים שם, הקיצוניים, זה חורבן יותר מאשר בנייה. עזבו את הבתים - אנחנו מדברים על גיבוש, אהבת חינם. לא רק בין מתיישב למתיישב אחר - אלא בין כל יהודי ליהודי. זה מה שאנחנו צריכים, ולא עוד קראוואן אחד או שניים על גבעה מבודדת שנבנים רק כדי לעצבן את הממשל. רוצים להשתתף באמת בבניין הארץ ? לכו לחזק את הנגב. לכו לחזק את האוכלוסייה היהודית שנחלשת משנה לשנה בעיר יפו. לכו תבנו בית בהתיישבות שמכבדת את עצמה. אני אוהבת את המדינה שלי. היא הכל בשבילי. מדינת היהודים שהוקמה בדמעות ובדם רב שנשפך על כל אבן מאבני הארץ. עולות לי דמעות בעיניים רק מלחשוב שיש אנשים שמתיימרים להילחם במה שמחזיק אותנו, אחרי שסוף סוף לאחר 2000 שנה מצאנו את מקומנו, וחדלנו להסתובב כעם רפאים בין אומה לאומה ! יש לנו צבא, יש לנו ראש. אז הם עושים דברים שאתם לא מסכימים איתם ?!! אז קומו ותשנו באמת !! הפתרון הוא עזיבה, נטישה? מי יחזיק אם המדינה אם לא אתם, היהודים שלמענם היא הוקמה ?... נמאס כבר מכל הקולות בזמן האחרון של אנשים שהולכים נגד המדינה, נגד ונגד ונגד ... איך אף אחד לא מבין שכל יום אנו צריכים להודות לה' מחדש שצמח לנו כאן מפעל אדיר שכולו יהודים, שבו אף אחד לא מתיימר לפגוע בנו, בו אנו יכולים לחיות בשלום ובלי חשש. בלי מדינה לא היה עם !! מה אתם לא מבינים ?! אז כשאתה שואל מה קודם, ארץ או מדינה, אני אומרת שאין כאן בכלל שאלה. שני הדברים תלויים אחד בשני. ללא ארץ לא הייתה מדינה, אבל ללא מדינה גם לא הייתה ארץ ... ורק תסתכלו אחורה בדפי ההסטוריה כדי להבין למה אני מתכוונת.
 

יותםג2

New member
כי אין לך מדינה אחרת

וזה עדיף מגויים, שיעשו לך פוגרומים! מה הקשר לחילונים ודתיים?! שירות מדינה לא קשורה לעמדות כאלה ואחרות, אז תפסיק לבלבל ת'מוח. שירות הכוונה לצבא, נועדה להגן על מדינה! ולא לעשות ג'ונגל של עמדות ובאלגנים של כל מיני חכמולגים. לך תתלונן על פוליטיקאים. לא על הצבא!
 
זאת שאלה טובה

הייתי בקורס דוברות של בני עקיבא. היו שם המון שדווקא היו בעד שירות המדינה,בצבא. אפילו בנות למה לא?-להפך צריך לחזק את המתגייסים הדתיים שישפיעו על המדינה ואני גם מדברת על עצמי שמקבלת צו גיוס בעוד 3 חודשים.
 

rox love BSM

New member
אני חילונית גמורה,שגרה במרכז

ואני ממש לא חושבת עליכם כזבל הארץ וכחבורה של נערים פוחזים ופורעי חוק. ההפך הוא הנכון,אני חושבת שאתם היחדים שעוד נותרו להם ערכים. ואני מכירה עוד אנשים שחושבים כך.
 
מלח הארץ

לפני 20 שנה כשהייתי בבני עקיבא לא היו נוער הגבעות. הם לא היו כי תורה ועבודה זו סיסמא מחייבת. לא ראיתי ולו קצה צילה של תורה יוצאת מנוער הגבעות. לא דרך ארץ, לא תורה ולא שום דיון אינטלקטואלי מעניין. הם האנרכיסטים שיצאו מהכיפה הסרוגה. "חבורה של נערים פורעי חוק". - יש משהו שלא מדוייק במשפט הזה? אתם אכן חבורה של נערים. ואינכם מכבדים את חוק המדינה. האם אתה חושב אחרת? מלח הארץ. מעניין שבחרת להשתמש בביטוי הזה הלקוח מהברית החדשה ובו מכנה ישו את תלמידיו "מלח הארץ". אינך תורם עצמך למדינה. אתה מזיק למדינה. מחליש את המדינה. שונא את המדינה. אתה אוהב את הארץ. ארץ זה חול ואבנים. אין בה כלום. אין לה צבא ואין בה אנשים. אין לך מה לתרום לצבא. לך תלמד כמו יהודי טוב
 

stiker

New member
לא הבנתי מה אתה רוצה מחיי אבל אענה לך בכל זאת

א."אנרכיסטים"?! - אני נלחם על מה שנראה לי נכון, על מה שאני יודע שהוא אמת. ב.החוק הלא תואם את תפיסת עולמי אז אני אני לא מקבל אותו (עיין ערך סעיף א'), בדיוק כמו חילוני שהתורה לא מתיישבת על תפיסת עולמו (ואני לא משווה חלילה בין ציוי של מדינת ישמעאל לבין צו ממלך מלכי המלכים הקב"ה.) ג.הביטוי הזה הוא דוגמא. סבבה? ד. (הכי חשוב)-איני מעוניין לתרום למדינת ישמעאל (פלסטין החדשה), אני מעוניין להזיק למדינה, להחליש אותה (כי להזיק לישמעאל בעיני זה סוג של מצווה) שונא את המדינה כי היא מנוהלת בידי ערבים ושוני ישראל הקרואים "שמאלנים". אני אוהב את הארץ כי היא הארץ המובטחת, ואם בעינך ארץ היא חול ואבנים אז אתה סוג של כופר בדברי חז"ל ("עשר קדושות הן: א.א"י מקודשת מכל הארצות...") -החול והאבנים (כמו שאמרת) הם המקודשים. לא המדינה.
 

רוני13

New member
זה בדיוק השם לאנשים כמוך

אנרכיסטים הם אנשם שעושים ככל העולה על רוחם, כופרים בכל מרות שהיא. ההבדל הוא שאתה מחוייב לשני מערכות החוקים האלה, גם לזאת של המדינה וגם לחוקי הקב"ה, בעוד החילוני מחוייב רק לחוקי המדינה[במערת החוקים השנייה הוא פשוט לא מאמין, אין ביכולתך להחליט בשבילו]. דיי מצחיק שאתה משתמש בתורה והקב"ה כדי להצדיק דרך המנוגדת לדרכה של התורה, ע"ע דינא דמלכותא וכן "ואהבת לרעך כמוך" והייתי גם ממליץ על "לא תעמוד על דם רעך". אינך שונה מנטורי קרתא, אופן ההתייחסות שלך למדינה הוא זהה לחלוטין, אתה יכול לבקר מדיניות של ממשלה, אתה יכול לבקר את דעתם של אנשים, אתה לא יכול לקחת מאנשים את הזכות להאמין במשהו אחר או להביע דעה אחרת משלך, ולא, שמאלנים הם לא שונאי ישראל, למעשה חלקם הגדול אוהבי ישראל, גם אם אינך מסכים עם דרכם, רובם פועלים מתוך כוונה טובה לשמור על מדינת ישראל. למען גילוי נאות, אני לא שמאלני, למעשה אני אידאולוג גדול בעל דעות ימניות ניציות מובהקות ואין לי שום אפתיה שהיא לערבים. עלייך נאמר " דִּבְרֵי נִרְגָּן, כְּמִתְלַהֲמִים; וְהֵם, יָרְדוּ חַדְרֵי-בָטֶן.", אני הייתי מציע שתתחיל לדון כל אדם לכף זכות. שבת שלום איש תועה וטועה.
 
תשובה

1. כל העולם כולו נלחם על מה שנראה לו נכון. זה כולל שמאלניים, ימניים, ערבים וצ'רקסים. אם אתה רוצה להצדיק את טענתיך רק על ידי כך שזה נראה לך נכון - לא השגת מאום. 2. העיקרון של החוק הוא מעל הכל מוכרח להיות נכון תמיד! חילוני לא מקבל את מערכת החוקים שלך וזו זכותו המלאה. אתה לעומת זאת מוכרח לקבל את מערכת החוקים של מדינת ישראל הכוללת את כל אזרחיה ולא רק את המיעוט אליו אתה שייך. ואולי אני מחדש לך - אבל אתה חלק ממיעוט בעם היהודי היושב בציון... בחירתך שלא להתנהג על פי בחירת הרוב מנוגדת לחוק. חוקי התורה - אותם אתה מחשיב כחוקי-על, מתאפשרים על פי חוקי המדינה ופאנל רחב מאוד של רבנים איננו רואה סתירה בין הדברים. 3. הביטוי רק מייצג עד כמה יש לך ללמוד עוד. 4. להזיק לישמעאל - סוג של מיצווה. אינני יודע מאיפה אתה מכתיר לעצמך את היכולת לקבוע מצוות. חשבתי לתומי שתרי"ג זה מספר סופי... לסיכום, אתה חושב שא"י זה חול ואבנים ואני חושב שהיא קודם כל אנשים. הכל בסדר חוץ מזה שאני ממש לא מבין מה אתה עושה בבני עקיבא.
 

stiker

New member
זה ניהיה מעניין

אני יענה רק על ההשגה האחרונה שלך ועל הדרך גם למגיב מעליך: כמו שציינתי בהודעה למלעה- אני לא שייך לבני עקיבא. אני בסך הכל באתי במטרה להבין מה עובר בראשם של אותם מורעלים שמוכנים למות בשביל המדינה הזאת.
 

RacheliShoham

New member
אותו דבר שעובר בראשם של המורעלים שמוכנים

למות בשביל האדמה הזאת.
 
אז הכל בסדר

מה שעובר בראש של מי שמוכן למות עבור כל מטרה הוא זהה לחלוטין! את השיעי בלבנון, הפלסטיני בעזה, היהודי בחברון, האירי באירלנד, הבאסקי בספרד והטיבטי בטיבט מניעים בדיוק אותם מניעים. המניעים הם אמונה בצידקת הדרך. ההבדל בין כל המוכנים למות הוא לא עצם ההקרבה (המטופשת ברוב המקרים) אלא היכולת להסביר ולהצדיק את ההקרבה בכלים שכליים הפונים לכל אדם ללא קשר לאמונתו. הישראלי המוכן למות על הגנת מדינת ישראל כי אין לו ארץ אחרת. כי האלטרנטיבה היא מוות גדול יותר - הוא הסבר ברור, פשוט וקביל. הוא לא תלוי אם המתבונן בעובדה זו מאמין באללה, בישו או באדוני. אתה - שמוכן על פי דבריך, למות עבור החול והחצץ מדבר...רק לעצמך. בהצלחה
 

MIIKLE

New member
אני ממזמן לא בבני עקיבא אבל אענה

גם אני בעל דעות ימין ניציות מאוד וכעסתי מאוד על מהלך ההתנתקות המטופש והדרך האנטי דמוקרטית שנעשה.לדעתי יש להמשיך לשרת את המדינה אבל לחכות לשעת כושר לשלם לשמאלנים על ההתנתקות.מה שהשמאל עשה לנו בהתנתקות זה פשע שלא יסולח ולכן עלינו מוטלת האחריות כמו שהשמאל פגע בנו לפגוע גם במה שיקר לשמאל כדי להשיב לו כגמולו.חלק מהמטרות שאפשר לחשוב עליהם זה למשל ריסוק המונופול שלהם על בית המשפט העליון והכנסת שופטים ימנים.יבוש תקציבי לקיבוצי השמאל כמו שמנסים ליבש את ההתנחלויות והקמת אלטרנטיבה לעיתונות השמאלנית הלא מאוזנת ע"י ריסוק שוק העיתונות של מעריב ידיעות והארץ באמצעות עיתונים כמו ישראל היום.
 
למעלה