יפה
סביר להניח שאם רק"ל כזו הייתה פועלת על המסילות של ר"י היא הייתה מהירה יותר(או לפחות שווה) מרכבות הדיזל בכל הקווים למעט הישירים - מראה כמה חשובה התאוצה.
כשמסתכלים על המאפיינים של האמצעי הזה:
1.הבדלי זמן הנסיעה קטנים יחסית לרכבת כבדה(ועוד יותר במציאות, כשרכבת כבדה נוסעת לאט יותר ממהירות התכן בגלל סיבות שונות) אפילו במרחק של 10 ק"מ בין תחנות.
2.היכולת לטפס שיפועים של 6-9 אחוז ולנסוע ברדיוסים קטנים - תכנון תוואי הרבה יותר גמיש.
3.רוחב התוואי הנדרש הוא 7-7.5 מטר(מעט יותר מרוחב למסילה יחידה של רכבת כבדה) ובסה"כ כל האלמנטים של התשתית(מסעה, גשרים, תחנות וכו') הרבה פחות מאסיבים ויותר זולים.
4.היכולת להכנס ולהשתלב בערים.
5.תדירות אפשרית גבוהה יותר בגלל שימוש במערכים קצרים וקטנים יחסית.
רואים שהפתרון הזה במקרים מסויימים אטרקטיבי הרבה יותר מרכבת כבדה בהסתכלות כוללת.