קודם כל קיצור זמן הנסיעה הוא כן הפרמטר העיקרי,
קיצור זמן הנסיעה זה לא הפרמטר העיקרי בשיקולי תיעדוף פרויקטים
השיקולים העיקריים הם, בין השאר, מתן מענה לביקושים צפויים והתרומה של הפרויקט מבחינה מערכתית ומבחינת כלל הרשת.
אני לא יודע איך אתה מגיע ל"בערך אותה כמות של אוכלוסייה" בין מסילת החוף לבין מסילת עירון כאשר שניים משלושת המטרופולינים הגדולים (גוש דן וחיפה) + עוד אחת מ-8 הערים הגדולות במדינה (נתניה) + עוד גוש עירוני גדול (חדרה + פרדס חנה + בנימינה + אור עקיבא + קיסריה + זכרון יעקב) נמצאים ברצועת החוף ומסילת כרמיאל - נעמן מתנקזת גם כן למסילת החוף.
הביקושים הצפויים כבר בשנים הקרובות והתפתחות רשת המסילות מחייבים את ריבוע מסילות החוף. גם מסילת עירון, אם באמת יתייחסו אליה ברצינות ויתכננו ויבצעו אותה כך שתהיה מקושרת למסילת החוף, קשורה לצורך לרבע את מסילות החוף.
כדי שהרשת הרכבתית העתידית תוכל לתפקד ביעילות, יש שלושה פרויקטים (מעבר לחישמול) שהם אבני היסוד לכל הרחבה עתידית של הרשת, כולל מסילת עירון:
1. המסילה הרביעית באיילון (נכון זה בתל אביב ולא פופולרי להצדיק השקעה ב"מדינת תל אביב" אבל ההשקעה הזו נחוצה לרשת הרכבתית של כל מדינת ישראל).
2. ריבוע מסילת תל אביב - לוד שכבר היום מהווה צוואר בקבוק.
3. ריבוע מסילת החוף.
בניה טובה מתבצעת מהמסד לטפחות ולא להיפך.
מסילת החוף שייכת למסד. מסילת עירון שייכת לטפחות.
קודם כל קיצור זמן הנסיעה הוא כן הפרמטר העיקרי,
זה לפחות מטרת העל הממשלה, ואם מתייחסים לשאר הפרמטרים
גם שם יש עדיפות למסילת עירון.
גם עמידה בביקושים קשורה באופן כלשהו לקיצור זמן הנסיעה.
 
ריבוע מסילות החוף לא כולל בניית שום תחנה, כך שכל הערים בין
חיפה להרצליה לא יושפעו מכך, הם ימשיכו לנסוע ברכבות פרבריות,
השיפור לערים אלו יתבטא בעוד רכבות ואולי קיצור כלשהו בזמן אבל זה יותר קשור לחישמול.
 
בהנחה שמסילת עירון תתחבר למסילת החוף אז יהיה שירות בין חדרה ונתניה
לגליל המזרחי, כך שהטענה שכתבתי "בערך אותה כמות של אוכלוסייה"
היא לא נכונה, פרוייקט מסילת עירון ישרת כמות גדולה יותר של אנשים
עם קיצור זמן משמעותי יותר.
בכל מקרה מקרה סביר להניח שמסילת עירון תיבנה לאחר המזרחית,
ולא בטוח שיחברו אותה למסילת החוף, החיבור לגוש דן יהיה דרך 531
או מסילת הירקון.
 
לדעתי הסדר הוא ככה:
1. המסילה המזרחית, וצריך לבנות אותה עם הכנה לשתי מסילות,
כך שיהיה הפרדה בין רכבות מהירות לפרבריות ומשא.
2. מסילת עירון+טבריה, צריכות להיבנות ביחד.
מעבר לכך אני לא יודע, מסילה רביעית יכולה להיות לפני המזרחית או אחרי,
אני מסכים לכך שזה בין הפרויקטים החשובים וצריך להיות לפני מסילת עירון.
אם בניית מסילה רביעית באיילון תצריך השבתה של המסילות בציר איילון
אז יהיה צורך לבנות את המסילה המזרחית קודם.
 
כתבת נכון שבניה טובה היא מהמסד לטפחות
אבל מסילת עירון היא מסד, ריבוע מסילת החוף הוא הטפחות.
קודם פורסים את רשת המסילות, אחר כך בונים מסילות ב-230 קמ"ש.
את רשת הרכבות המהירות באירופה בנו לאחר שהיו מסילות פרבריות.