רכבת העמק - בקשה לקצת סדר

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
שכחתי לציין

הייתי סקרן והכנתי אקסל שמאפשר להשוות בקלות
שכחתי לציין
שכמובן שמעטים הם הקטעים בהם רכבת רגילה נוסעת רק במהירות 160 קמ"ש ושאין בהן הגבלות מהירות אחרות.
&nbsp
 

Rubim88

New member
יפה


הייתי סקרן והכנתי אקסל שמאפשר להשוות בקלות
יפה

סביר להניח שאם רק"ל כזו הייתה פועלת על המסילות של ר"י היא הייתה מהירה יותר(או לפחות שווה) מרכבות הדיזל בכל הקווים למעט הישירים - מראה כמה חשובה התאוצה.
כשמסתכלים על המאפיינים של האמצעי הזה:
1.הבדלי זמן הנסיעה קטנים יחסית לרכבת כבדה(ועוד יותר במציאות, כשרכבת כבדה נוסעת לאט יותר ממהירות התכן בגלל סיבות שונות) אפילו במרחק של 10 ק"מ בין תחנות.
2.היכולת לטפס שיפועים של 6-9 אחוז ולנסוע ברדיוסים קטנים - תכנון תוואי הרבה יותר גמיש.
3.רוחב התוואי הנדרש הוא 7-7.5 מטר(מעט יותר מרוחב למסילה יחידה של רכבת כבדה) ובסה"כ כל האלמנטים של התשתית(מסעה, גשרים, תחנות וכו') הרבה פחות מאסיבים ויותר זולים.
4.היכולת להכנס ולהשתלב בערים.
5.תדירות אפשרית גבוהה יותר בגלל שימוש במערכים קצרים וקטנים יחסית.
רואים שהפתרון הזה במקרים מסויימים אטרקטיבי הרבה יותר מרכבת כבדה בהסתכלות כוללת.
 

alantan

New member
ולא חסרות דוגמאות כאלה

יפה

סביר להניח שאם רק"ל כזו הייתה פועלת על המסילות של ר"י היא הייתה מהירה יותר(או לפחות שווה) מרכבות הדיזל בכל הקווים למעט הישירים - מראה כמה חשובה התאוצה.
כשמסתכלים על המאפיינים של האמצעי הזה:
1.הבדלי זמן הנסיעה קטנים יחסית לרכבת כבדה(ועוד יותר במציאות, כשרכבת כבדה נוסעת לאט יותר ממהירות התכן בגלל סיבות שונות) אפילו במרחק של 10 ק"מ בין תחנות.
2.היכולת לטפס שיפועים של 6-9 אחוז ולנסוע ברדיוסים קטנים - תכנון תוואי הרבה יותר גמיש.
3.רוחב התוואי הנדרש הוא 7-7.5 מטר(מעט יותר מרוחב למסילה יחידה של רכבת כבדה) ובסה"כ כל האלמנטים של התשתית(מסעה, גשרים, תחנות וכו') הרבה פחות מאסיבים ויותר זולים.
4.היכולת להכנס ולהשתלב בערים.
5.תדירות אפשרית גבוהה יותר בגלל שימוש במערכים קצרים וקטנים יחסית.
רואים שהפתרון הזה במקרים מסויימים אטרקטיבי הרבה יותר מרכבת כבדה בהסתכלות כוללת.
ולא חסרות דוגמאות כאלה
למשל במקומות רבים בארץ המסילות של רכבת ישראל אינן יכולות להכנס לתוך הערים. דוגמא לכך היא מסילת השרון שעוברת בתוואי שהוא לא הכי מתאים לריכוזי האוכלוסיה של כפר סבא-רעננה. הוא לא רע עבור תושבי דרום העיר, אבל ברגע שאתה גר מצפון לוויצמן, אפילו קווי אוטובוס כמו 149 ו-567 כבר אטרקטיביים יותר מהרכבת לנסיעות רבות.
&nbsp
למשל רק"ל מבית חולים מאיר (או אולי מתחנת הרכבת רעננה דרום) לאורך ויצמן, דרך המוביל והתחברות למסילה המזרחית עד קריית אריה, ומשם בתוואי של הקו האדום (השלוחה של הדיפו)... הקטע מבית חולים מאיר לעתיר ידע הוא עירוני ומשהו כמו 10 דקות ועוד 9 דקות עד קריית אריה עם העצירות בתחנות רכבת הקיימות. עוד 9 דקות לתחנת אבא הלל.
&nbsp
זמני נסיעה ברכבת כזו:
בית חולים מאיר - אבא הלל (בורסה ר"ג): 28 דקות
קניון ערים (מרכז כ"ס) - אבא הלל: 23 דקות (מנצחת את הרכבת שעושה היום את נורדאו-סבידור ב-30 דקות)
קניון ערים (מרכז כ"ס) - קרליבך: 30 דקות
&nbsp
יתרונות:
- אין צורך בהפעלת מסילת השרון צפונה מראש העין, מסילת השרון החדשה תסתיים בצדה המזרחית בתחנת כפר סבא נורדאו.
- אפשר להחיות מחדש את תחנת ראש העין דרום עם רכבת ישראל (שיתוף של קטע יחסית קצר של מסילת רכבת ישראל בין צומת אפק לקריית אריה).
- אין צורך במעבר דרך רעננה - כשירצו, בעוד עשור אפשר לדבר על החיית הקו הוורוד במתכונת של רכבת קלה.
 
אגב, תהייה לגבי שם התחנה "כפר יהושע".

רכבת העמק - בקשה לקצת סדר
היי,

שוטטתי קצת בפורום ואשמח אם יובהרו לי מספר תהיות בנוגע לרכבת העמק:
1) מהו התאריך המשוער (העדכני) שבה אמורה הרכבת להתחיל לפעול? אוגוסט 2016? תחילת 2017?
2) היות ותחנת כפר ברוך אמורה לשרת בעיקר את תושבי מגדל העמק אך ממוקמת מרחק של לפחות 10-15 דקות מהעיר (הזוי בעיניי שהתחנה לא מוקמה על צומת כפר ברוך), האם הרכבת תפעיל שאטל מהעיר או משהו דומה?
3) לא הבנתי משהו לגבי תחנת לב המפרץ - האם תהיה שם תחנת העלאה/הורדה של רכבת העמק או לאו?
4) מי בדיוק הגורם הרשמי שאמור לספק את התשובות לשאלות למעלה? רכבת ישראל? נתיבי ישראל? אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה?

תודה!
אגב, תהייה לגבי שם התחנה "כפר יהושע".
נראה לכם שעוד יש סיכוי שישנו את השם ל"יקנעם-טבעון" על פי השמות של מרכזי האוכלוסיה והתעסוקה העיקריים באיזור, שהם אפילו יותר קרובים לתחנה מאשר מושב כפר יהושע שמונה 1000 תושבים בלבד?
לקרוא לתחנה "כפר יהושע" נשמע לי פספוס של הפוטנציאל הגדול שיש לתחנה, ואני מקווה שהרשויות של טבעון ויקנעם לא יעברו על זה בשתיקה.

שלא לדבר על הבלבול המתבקש עם תחנת בית יהושע.

 
לא ישנו

אגב, תהייה לגבי שם התחנה "כפר יהושע".
נראה לכם שעוד יש סיכוי שישנו את השם ל"יקנעם-טבעון" על פי השמות של מרכזי האוכלוסיה והתעסוקה העיקריים באיזור, שהם אפילו יותר קרובים לתחנה מאשר מושב כפר יהושע שמונה 1000 תושבים בלבד?
לקרוא לתחנה "כפר יהושע" נשמע לי פספוס של הפוטנציאל הגדול שיש לתחנה, ואני מקווה שהרשויות של טבעון ויקנעם לא יעברו על זה בשתיקה.

שלא לדבר על הבלבול המתבקש עם תחנת בית יהושע.
לא ישנו
מתחם התחנה נמצא שלושה רבעים בתחום הישוב כפר יהושע ורבע בתחום הישוב שדה יעקב.
 
אין בעיה לשמר, אבל התחנה החדשה לא ממוקמת ליד התחנה ההיסטורית

התחנה ההיסטורית היא תחנת כפר יהושע
התחנה גם שופצה ושוחזרה - אין לפגוע בשמה
אין בעיה לשמר, אבל התחנה החדשה לא ממוקמת ליד התחנה ההיסטורית
התחנה ההיסטורית אכן נמצאת סמוך לבתים של כפר יהושע. כמו כן, כשהקימו את התחנה ההיסטורית, לא קרית טבעון ולא יקנעם עלית לא היו קיימות אפילו בדמיון.
לעומת זאת, התחנה החדשה, גם אם מוניציפלית היא לא שייכת לא לקרית טבעון ולא ליקנעם עלית, כן ממוקמת לידן, ורוב הנוסעים שלה יבואו מהערים האלה ובטח שלא מכפר יהושע.
 
שמות התחנות בקו העמק

אגב, תהייה לגבי שם התחנה "כפר יהושע".
נראה לכם שעוד יש סיכוי שישנו את השם ל"יקנעם-טבעון" על פי השמות של מרכזי האוכלוסיה והתעסוקה העיקריים באיזור, שהם אפילו יותר קרובים לתחנה מאשר מושב כפר יהושע שמונה 1000 תושבים בלבד?
לקרוא לתחנה "כפר יהושע" נשמע לי פספוס של הפוטנציאל הגדול שיש לתחנה, ואני מקווה שהרשויות של טבעון ויקנעם לא יעברו על זה בשתיקה.

שלא לדבר על הבלבול המתבקש עם תחנת בית יהושע.
שמות התחנות בקו העמק
הכוונה הנוכחית ברכבת ישראל (שטעונה אישור מש' התחבורה) היא לקרוא לשלוש תחנות הביניים בשמות שישלבו בין שם הישוב הסמוך לשם העיר הקרובה, בדומה ל-'להבים-רהט'. משהו כמו: 'כפר יהושע-יקנעם', 'כפר ברוך-מגדל העמק' ואולי גם 'עפולה-נצרת', שנשמע כרגע פחות סביר
 
אה, יפה!
אני שמח.

שמות התחנות בקו העמק
הכוונה הנוכחית ברכבת ישראל (שטעונה אישור מש' התחבורה) היא לקרוא לשלוש תחנות הביניים בשמות שישלבו בין שם הישוב הסמוך לשם העיר הקרובה, בדומה ל-'להבים-רהט'. משהו כמו: 'כפר יהושע-יקנעם', 'כפר ברוך-מגדל העמק' ואולי גם 'עפולה-נצרת', שנשמע כרגע פחות סביר
אה, יפה!
אני שמח.
למה יקנעם ולא טבעון, אגב? או שנתת את זה כדוגמה ועדיין לא ידוע איזה שם רכבת ישראל מציעה?
 

nitro11

New member
אני חושב שתחנת אלרואי מיועדת לטבעון

אה, יפה!
אני שמח.
למה יקנעם ולא טבעון, אגב? או שנתת את זה כדוגמה ועדיין לא ידוע איזה שם רכבת ישראל מציעה?
אני חושב שתחנת אלרואי מיועדת לטבעון
למרות שאני לא רואה שום היגיון לבנות אותה.
 

amit1270

New member
עפולה-בלפוריה


שמות התחנות בקו העמק
הכוונה הנוכחית ברכבת ישראל (שטעונה אישור מש' התחבורה) היא לקרוא לשלוש תחנות הביניים בשמות שישלבו בין שם הישוב הסמוך לשם העיר הקרובה, בדומה ל-'להבים-רהט'. משהו כמו: 'כפר יהושע-יקנעם', 'כפר ברוך-מגדל העמק' ואולי גם 'עפולה-נצרת', שנשמע כרגע פחות סביר
עפולה-בלפוריה
 
עוד נסיון לענות, ראה:

רכבת העמק - בקשה לקצת סדר
היי,

שוטטתי קצת בפורום ואשמח אם יובהרו לי מספר תהיות בנוגע לרכבת העמק:
1) מהו התאריך המשוער (העדכני) שבה אמורה הרכבת להתחיל לפעול? אוגוסט 2016? תחילת 2017?
2) היות ותחנת כפר ברוך אמורה לשרת בעיקר את תושבי מגדל העמק אך ממוקמת מרחק של לפחות 10-15 דקות מהעיר (הזוי בעיניי שהתחנה לא מוקמה על צומת כפר ברוך), האם הרכבת תפעיל שאטל מהעיר או משהו דומה?
3) לא הבנתי משהו לגבי תחנת לב המפרץ - האם תהיה שם תחנת העלאה/הורדה של רכבת העמק או לאו?
4) מי בדיוק הגורם הרשמי שאמור לספק את התשובות לשאלות למעלה? רכבת ישראל? נתיבי ישראל? אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה?

תודה!
עוד נסיון לענות, ראה:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4728237,00.html
 
תמונות יפות וגם הסברים מענינים, הזדמנות להזכיר ש

וכאן יש תמונה אווירית של המנהרות במזרח עפולה שהוזכרו בכתבה:
http://www.emeknews.co.il/הרכבת-מתקרבת-לעפולה/
תמונות יפות וגם הסברים מענינים, הזדמנות להזכיר ש
שהקו הזה לא יפעל על חשמל ולא יהיה בעל מסילה כפולה.
תודה.
 

nitro11

New member
אותי מעניין מה יקרה לאחר שתיבנה המסילה לטבריה

רכבת העמק - בקשה לקצת סדר
היי,

שוטטתי קצת בפורום ואשמח אם יובהרו לי מספר תהיות בנוגע לרכבת העמק:
1) מהו התאריך המשוער (העדכני) שבה אמורה הרכבת להתחיל לפעול? אוגוסט 2016? תחילת 2017?
2) היות ותחנת כפר ברוך אמורה לשרת בעיקר את תושבי מגדל העמק אך ממוקמת מרחק של לפחות 10-15 דקות מהעיר (הזוי בעיניי שהתחנה לא מוקמה על צומת כפר ברוך), האם הרכבת תפעיל שאטל מהעיר או משהו דומה?
3) לא הבנתי משהו לגבי תחנת לב המפרץ - האם תהיה שם תחנת העלאה/הורדה של רכבת העמק או לאו?
4) מי בדיוק הגורם הרשמי שאמור לספק את התשובות לשאלות למעלה? רכבת ישראל? נתיבי ישראל? אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה?

תודה!
אותי מעניין מה יקרה לאחר שתיבנה המסילה לטבריה
איך לדעתכם יהיה עדיף לנסוע בין מגדל העמק לטבריה?
&nbsp
האם באוטובוס שנוסע דרך נצרת, נצרת עילית וכפר כנא,
נסיעה שלוקחת בערך שעה ועשר דקות, אולי יותר.
&nbsp
או שיהיה עדיף לנסוע לתחנת כפר ברוך ומשם לקחת רכבת?
&nbsp
תקחו בחשבון שיכול להיות שהתחנה המרכזית בטבריה תעבור, בעתיד,
לאזור טבריה-עילית איפה שתהיה התחנת רכבת.
 
רכבת לתחנת הר יונה ומשם אוטובוס

אותי מעניין מה יקרה לאחר שתיבנה המסילה לטבריה
איך לדעתכם יהיה עדיף לנסוע בין מגדל העמק לטבריה?
&nbsp
האם באוטובוס שנוסע דרך נצרת, נצרת עילית וכפר כנא,
נסיעה שלוקחת בערך שעה ועשר דקות, אולי יותר.
&nbsp
או שיהיה עדיף לנסוע לתחנת כפר ברוך ומשם לקחת רכבת?
&nbsp
תקחו בחשבון שיכול להיות שהתחנה המרכזית בטבריה תעבור, בעתיד,
לאזור טבריה-עילית איפה שתהיה התחנת רכבת.
רכבת לתחנת הר יונה ומשם אוטובוס
יש מספיק זמן לשקול את הנושא ולהחליט
 
לנצרת ונצרת עילית מתוכננת רכבת קלה ביניהן לבין לב המפרץ

כן, מתוכננת גם רכבת לנצרת עילית
אני לא זוכר על איזו אופציה מדברים כרגע, כבדה או קלה.
&nbsp
https://he.wikipedia.org/wiki/מסילת_חיפה_-_נצרת
לנצרת ונצרת עילית מתוכננת רכבת קלה ביניהן לבין לב המפרץ
בתוואי כביש 79.
לפני כמה חודשים העליתי לכאן מצגת על הרכבת הקלה חיפה - נצרת.
אין כיום תוכניות לרכבת כבדה לנצרת והרכבת הקלה תהיה תחליף לרכבת הכבדה בתוואי הבינעירוני.
ובמה שכתוב בויקיפדיה יש טעות. כיום הפרויקט הזה לא קשור לרכבת ישראל. יפה נוף היא האחראית עליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה