קווים חדשים

נראה לי שקו 404 (איזו הרמה להנחתה:) ) הוא הקו הראשון למרכזית הארגזים - המרכזית החדשה לחרדים בצומת רמות.
 
404 היה מספר הקו מבת ים לירושלים. דרך חולון, רמלה , אולי גם לוד והמון תחנות בכניסה לישובים קטנים. לאחד מהם קראו גזר.
עם חמור לבן הגיעו יותר מהר לירושלים.
היה קו מבת ים- חולון לירושלים דרך כביש 44 (בית דגן, צריפין), רמלה יישובי גזר ולטרון.
קו דומה לקו 433 בין ראשל"צ לירושלים שפועל עד היום פשוט עם כניסה לחולון- בת ים במקום שמאלה לראשל"צ בבית דגן.

בעקבות הפעלת קו 406 המהיר מבת ים- חולון לירושלים, פעל בשעות השפל בלבד. הקורונה נוצלה בשביל ביטול הקו והגברת תדירות בקו 406 המהיר ובקווים מרמלה ולוד (403/408) לירושלים (כולל שרות לשכונת אחיסמך- גני איילון החרדית בלוד ולבאר יעקב).
 

fishgad

Active member
מדובר במהפכת שירות מבני ברק ומפתח תקווה לירושלים
ביניהם המהפכה שחכיתי לה באופן אישי
קו 427 מהיר מפתח תקווה לירושלים
קו 425 מקוצר לבית החולים תל השומר במסלולו הנוכחי
ויש שינויים נוספים עם קווים מבוטלים, קווים שיעבדו רק בסופ״ש ועוד
 

EHP12

Active member
מדובר במהפכת שירות מבני ברק ומפתח תקווה לירושלים
ביניהם המהפכה שחכיתי לה באופן אישי
קו 427 מהיר מפתח תקווה לירושלים
קו 425 מקוצר לבית החולים תל השומר במסלולו הנוכחי
ויש שינויים נוספים עם קווים מבוטלים, קווים שיעבדו רק בסופ״ש ועוד
המצב במסוף קציר איום ונורא אי אפשר להכניס שם סיכה. גם יהיו שני 425 ברמת גן. קו מאזור התעסוקה של פתח תקווה לירושלים מראש נועד לכישלון. כי עם הפקקים שהוא יעבור בשעות השיא רכבת היא אופציה מהירה בהרבה
 

fishgad

Active member
מדובר במהפכת שירות מבני ברק ומפתח תקווה לירושלים
ביניהם המהפכה שחכיתי לה באופן אישי
קו 427 מהיר מפתח תקווה לירושלים
קו 425 מקוצר לבית החולים תל השומר במסלולו הנוכחי
ויש שינויים נוספים עם קווים מבוטלים, קווים שיעבדו רק בסופ״ש ועוד
המצב במסוף קציר איום ונורא אי אפשר להכניס שם סיכה. גם יהיו שני 425 ברמת גן. קו מאזור התעסוקה של פתח תקווה לירושלים מראש נועד לכישלון. כי עם הפקקים שהוא יעבור בשעות השיא רכבת היא אופציה מהירה בהרבה
קו מאוד מהיר מדרך יצחק רבין וישירות לכביש המהיר
זה הכי מצויין שיש
 

EHP12

Active member
מדובר במהפכת שירות מבני ברק ומפתח תקווה לירושלים
ביניהם המהפכה שחכיתי לה באופן אישי
קו 427 מהיר מפתח תקווה לירושלים
קו 425 מקוצר לבית החולים תל השומר במסלולו הנוכחי
ויש שינויים נוספים עם קווים מבוטלים, קווים שיעבדו רק בסופ״ש ועוד

קו מאוד מהיר מדרך יצחק רבין וישירות לכביש המהיר
זה הכי מצויין שיש
לא יודע עד כמה זה מהיר בשעות בהם אנשים צריכים להגיע/לחזור מהעבודה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
המצב במסוף קציר איום ונורא אי אפשר להכניס שם סיכה. גם יהיו שני 425 ברמת גן. קו מאזור התעסוקה של פתח תקווה לירושלים מראש נועד לכישלון. כי עם הפקקים שהוא יעבור בשעות השיא רכבת היא אופציה מהירה בהרבה
קו מהיר מא.ת. פ״ת לירושלים לגמרי יכשל ובגדול.

קו 425 הוא קו מאסף שמיועד לתת שירות בין המקומות השונים לאורך מסלולו וצריך להשאיר אותו במתכונת הזאת.
מסוף תל השומר מפוצץ גם ככה ואני מסכים שהקו צריך תחנת יעד אחרת.
 

fishgad

Active member
קו מהיר מא.ת. פ״ת לירושלים לגמרי יכשל ובגדול.

קו 425 הוא קו מאסף שמיועד לתת שירות בין המקומות השונים לאורך מסלולו וצריך להשאיר אותו במתכונת הזאת.
מסוף תל השומר מפוצץ גם ככה ואני מסכים שהקו צריך תחנת יעד אחרת.
למה?
 

Ccyclist

Well-known member

משהו מאד בעייתי בכך שמוסיפים קווים בינעירוניים עם תחנה ברק"ל אהרונוביץ לשולי מטרופולין ירושלים.

את ה 404 אני מבין כי הוא נותן שירות לירושלים מבני ברק דרך כבישים 4 ו 443 - מסלול ראשי יחסית שיש בו הגיון ארצי. התחנה המרכזית הצפונית בארזים הגיונית בעיניי משום שהיא יושבת על ההצטלבות בין כבישים 1 ו 436 שהוא הכביש המזין ל 433 . העובדה שתהיה בה החלפה לקווי רמות וצפון מרכז ירושלים חיובית גם היא, המת"צ שיהיה בעתיד הקו הכחול עובר שם.

את ה 476 אני מבין פחות. הרי אפשר לתת חיבור אזורי מרמות לגבעת זאב או למקם מסוף כלשהו בצמתי הכניסה לגבעת זאב במרחק בטוח מבץכביש 433 כך שה 404 יחבר לקו מקומי שם כפי שהוא יחבר לקווים מקומיים בארזים. אוטובוס בקו אזורי יוכל בקלות לעשות מספר נסיעות לארזים או אפילו לנבון וחזרה לגבעת זאב וכביש 433 בזמן שיקח לאוטובוס אחד לחצות את כל בני ברק מהשכונות שמצפון לז'בוטינסקי, דרך כל העיר למחלף גבעת שמואל, כבישים 4 ו 433 וכל מסלול הפיזור העירוני בגבעת זאב.

אם רוצים שאוטובוס יתן שירות של רכבת פרברית, חלק חשוב מכך הוא צימצום מספר התחנות. המרחק הנורמאלי בין תחנות רכבת פרברית בישוב עירוני הוא משהו כמו 1.5, 2 ואפילו 3 ק"מ כמו במסילת השרון. בישוב כמו גבעת זאב אין מקום ליותר מ 2-3 תחנות בקו בינעירוני, לא 25. המחיר של ריבוי תחנוצ הוא האטה משמעותית במהירות הנסיעה. בחידוש הלונדוני האחרון, אוטובוסי ה Superloop, מגבילים את העצירה לתחנה כל קילומטר בערך בקרבת תחנות הרכבת. הסיבה לכך היא שמיעוט התחנות מאפשר ליצור שירות היקפי יעיל בין הפרוזדורים הקיימים למרכז העיר וממנו.
 

EHP12

Active member
אם רוצים שאוטובוס יתן שירות של רכבת פרברית, חלק חשוב מכך הוא צימצום מספר התחנות. המרחק הנורמאלי בין תחנות רכבת פרברית בישוב עירוני הוא משהו כמו 1.5, 2 ואפילו 3 ק"מ כמו במסילת השרון. בישוב כמו גבעת זאב אין מקום ליותר מ 2-3 תחנות בקו בינעירוני, לא 25. המחיר של ריבוי תחנוצ הוא האטה משמעותית במהירות הנסיעה. בחידוש הלונדוני האחרון, אוטובוסי ה Superloop, מגבילים את העצירה לתחנה כל קילומטר בערך בקרבת תחנות הרכבת. הסיבה לכך היא שמיעוט התחנות מאפשר ליצור שירות היקפי יעיל בין הפרוזדורים הקיימים למרכז העיר וממנו.
עם שאר הדברים אני מסכים. אבל היתרון של אוטובוס לעומת רכבת זה זה שהוא עוצר בכל תחנה ורצון לתת לנוסעים שירות מ״דלת לדלת״ (דבר רע שגורם לבזבוז קילומטרים כמו כאן). ואז אם תעשה את זה יבואו תלונות של ״למה הקו לא עוצר כאן, הוא עובר פה״. ממילא יש מגבלות איסוף והורדה כדי שלא יעמיסו עליו נוסעים עירוניים.
 

Ccyclist

Well-known member
עם שאר הדברים אני מסכים. אבל היתרון של אוטובוס לעומת רכבת זה זה שהוא עוצר בכל תחנה ורצון לתת לנוסעים שירות מ״דלת לדלת״ (דבר רע שגורם לבזבוז קילומטרים כמו כאן). ואז אם תעשה את זה יבואו תלונות של ״למה הקו לא עוצר כאן, הוא עובר פה״. ממילא יש מגבלות איסוף והורדה כדי שלא יעמיסו עליו נוסעים עירוניים.

לדעתי כל העצירות העודפות מחבלות מאד ביעילות הקווים האזוריים.

אם לוקחים כדוגמה את קווי רעננה - יש להם כ 12 תחנות עצירה ברעננה עצמה ומספר דומה בהרצליה. זה בפירוש משפיע על היעילות של קו כזה לעומת קו שצריך אולי ללכת 5-10 דקות לתחנה הראשית בה הוא עוצר או לנסוע לשם בנסיעה משלימה, אבל יהיו בקו רק 5-7 תחנות בערים האלו במקום 25. זה מה שקורה בכל עיר עם מטרו או רכבת פרברית.

בארץ - מרוב ה"תעצור לי" מתעכבים 20-30 דקות בדרך.

לא כל מה שנכון לנוסע האינדבידואלי נכון למערכת עצמה.

כשהייתי ברוטשילד הייתי צריך ללכת כ 300 מטר לתחנת הרק"ל או לקחת רק"ל 2.5 עד 3.5 ק"מ בקו אווירי לרכבת. האם זה שנסעתי מרוטשילד לעכו העתיקה אומר שהיה צריך ליצור לי קו ייעודי עד מרכז תל אביב (שהייתי מפספס כי לפני עכו טיילתי בכלל לנמל יפו ולקחתי רק"ל לרכבת מסלמה) תחבורה ציבורית טובה בנויה מרשת ראשית חזקה שאפשר להסתמך עליה וקווים משלימים לחיבורים ספציפיים ממנה למקומות אחרים.
 

konforty25

Active member
הודעה מאתר אפיקים

נוסעים נכבדים,

בהתאם להחלטת משרד התחבורה החל מיום שלישי ה-16/04/2024 תופסק פעילות קווי השרות ע"י אלקטרה אפיקים ותפעול הקווים יועבר לדרך אגד

פירוט הקווים שיופסקו לפעול ע"י אלקטרה אפיקים

400,401,421,422,423,427,429 בני ברק – ירושלים

425 פתח תקווה – ירושלים

428 תל אביב יפו – ירושלים

485 נמל התעופה בן גוריון – ירושלים

489 ראש העין – ירושלים

חברת אלקטרה אפיקים מודה לציבור הנוסעים על האמון שניתן במשך שנים ותמשיך לשרות נאמנה את ציבור הנוסעים בקווי השרות הפעילים ברחבי הארץ
 
הודעה מאתר אפיקים

נוסעים נכבדים,

בהתאם להחלטת משרד התחבורה החל מיום שלישי ה-16/04/2024 תופסק פעילות קווי השרות ע"י אלקטרה אפיקים ותפעול הקווים יועבר לדרך אגד

פירוט הקווים שיופסקו לפעול ע"י אלקטרה אפיקים

400,401,421,422,423,427,429 בני ברק – ירושלים

425 פתח תקווה – ירושלים

428 תל אביב יפו – ירושלים

485 נמל התעופה בן גוריון – ירושלים

489 ראש העין – ירושלים

חברת אלקטרה אפיקים מודה לציבור הנוסעים על האמון שניתן במשך שנים ותמשיך לשרות נאמנה את ציבור הנוסעים בקווי השרות הפעילים ברחבי הארץ
אבל כל המקומות הללו מחוברים ברכבת. נתב"ג ות"א -רכבת ישירה.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל כל המקומות הללו מחוברים ברכבת. נתב"ג ות"א -רכבת ישירה.

להבנתי 485 פועלת בשעות שהרכבת לא פעילה.

לגבי 7 הקווים השונים מבני ברק לירושלים - זו בעיית חוסר היעילות בהתגלמותה. את ההבדלים השונים במסלולים צריך להעביר לעירוני ולצמצם את מספר הקווים ל 2-3 קווים בינעירוניים. בין ירושלים לתל אביב יש 3 קווים בלבד.
 

מנכל אחד

Active member
את ה 476 אני מבין פחות. הרי אפשר לתת חיבור אזורי מרמות לגבעת זאב או למקם מסוף כלשהו בצמתי הכניסה לגבעת זאב במרחק בטוח מבץכביש 433 כך שה 404 יחבר לקו מקומי שם כפי שהוא יחבר לקווים מקומיים בארזים. אוטובוס בקו אזורי יוכל בקלות לעשות מספר נסיעות לארזים או אפילו לנבון וחזרה לגבעת זאב וכביש 433 בזמן שיקח לאוטובוס אחד לחצות את כל בני ברק מהשכונות שמצפון לז'בוטינסקי, דרך כל העיר למחלף גבעת שמואל, כבישים 4 ו 433 וכל מסלול הפיזור העירוני בגבעת זאב.
המצב היום הוא שלצאת מאגן האיילות עד לצומת של גבעת זאת זה בערך 15 דקות. אבל אנשים מעדיפים להאריך את הדרך שלהם בעוד 15 רבע שעה ולהגיע לצומת רמות, כי אין להם אמון שהאוטובוסים אכן יעצרו ויעלו אותם.
בנוסף, כמות האוטובוסים שחולפת בצומת רמות היא בלתי סבירה בעליל
ולכן של 476, כמו שאר קווי השכונות הוא פשוט, להפחית את האוטובוסים שחולפים בצומת רמות, באמצעות זה שמציעים לנוסעים קו שעובר יותר קרוב לבית שלהם, ולכן למרות התדירות הנמוכה שלו, הנוסעים צפויים להעדיף אותו.
עניין של ניהול עומסים.
לגבי 7 הקווים השונים מבני ברק לירושלים - זו בעיית חוסר היעילות בהתגלמותה. את ההבדלים השונים במסלולים צריך להעביר לעירוני ולצמצם את מספר הקווים ל 2-3 קווים בינעירוניים. בין ירושלים לתל אביב יש 3 קווים בלבד.
גם כאן מדובר בניהול עומסים.
בעבר פעל בעיקר קו 402, והקו היה בתדירות כל כך גבוהה שלא היה ניתן להפעיל אותו בצורה סדירה בלי שיפקוק את כל התחנות.
ואז נוסף קו 422 שפעל במסלול שונה בבני ברק, כדי לפזר את העומסים, אבל הביקושים עלו עוד יותר, וגם כאן הקו פקק את עצמו.
ולכן הוסיפו עוד קווים, שמבצעים מסלולים שונים בעיקר בבני ברק, כשהמטרה היא להפחית עומסים מהמסלול המרכזי, ולגרום לתנועה לזרום.
אם יחזירו את הקו הזה למסלול מרכזי, או לחילופין ינסו להוציא אותו מנקודה אחת, המערך יקרוס בגלל הביקושים הגבוהים.
לכל קו יש קיבולת, אם הניצול הוא מתחת לקיבולת זה חוסר יעילות.
אם הניצול יעבור את הקיבולת תהיה קריסה.
 

Ccyclist

Well-known member
המצב היום הוא שלצאת מאגן האיילות עד לצומת של גבעת זאת זה בערך 15 דקות. אבל אנשים מעדיפים להאריך את הדרך שלהם בעוד 15 רבע שעה ולהגיע לצומת רמות, כי אין להם אמון שהאוטובוסים אכן יעצרו ויעלו אותם.
בנוסף, כמות האוטובוסים שחולפת בצומת רמות היא בלתי סבירה בעליל
ולכן של 476, כמו שאר קווי השכונות הוא פשוט, להפחית את האוטובוסים שחולפים בצומת רמות, באמצעות זה שמציעים לנוסעים קו שעובר יותר קרוב לבית שלהם, ולכן למרות התדירות הנמוכה שלו, הנוסעים צפויים להעדיף אותו.
עניין של ניהול עומסים.

גם כאן מדובר בניהול עומסים.
בעבר פעל בעיקר קו 402, והקו היה בתדירות כל כך גבוהה שלא היה ניתן להפעיל אותו בצורה סדירה בלי שיפקוק את כל התחנות.
ואז נוסף קו 422 שפעל במסלול שונה בבני ברק, כדי לפזר את העומסים, אבל הביקושים עלו עוד יותר, וגם כאן הקו פקק את עצמו.
ולכן הוסיפו עוד קווים, שמבצעים מסלולים שונים בעיקר בבני ברק, כשהמטרה היא להפחית עומסים מהמסלול המרכזי, ולגרום לתנועה לזרום.
אם יחזירו את הקו הזה למסלול מרכזי, או לחילופין ינסו להוציא אותו מנקודה אחת, המערך יקרוס בגלל הביקושים הגבוהים.
לכל קו יש קיבולת, אם הניצול הוא מתחת לקיבולת זה חוסר יעילות.
אם הניצול יעבור את הקיבולת תהיה קריסה.

כנראה שהקו פעל ללא חדר בקרה.

מה שבני ברק צריכה זו תחנה מרכזית איפשהו על כביש 4.

בלונדון גרתי כ 5 ק"מ מתחנת רכבת של הטמזלינק לברייטון בסט' פנקרס. הייתי לוקח את התחתית או רוכב לשם, עניין של 15-20 דקות. מרכז בני ברק נמצא 3.5 ק"מ מסבידור מרכז. הדבר היחיד שמצדיק ויים מבני ברק לירושלעם הוא כביש 4 שמאפשר גישה לרשת הכבישים המהירים ממזרח לעיר במקום ממערב לה. כשהטמזלינק היה סגור לעבודות תשתית - התחנה של הקו הרכבתי האחר היא תחנת ויקטוריה, המאוחרת כ 10 ק"מ ממקום מגוריי דאז, בערך כמו לדרוש שמבני ברק יסעו לירושלים באמצעות מטרו לנתב"גושם רכבת ישראל. לשכונות שעל הקו הצפוני צריך להחליף מהקו הצפוני לקו הויקטוריה ביוסטון או ווורן סטריט ומשם לנסוע לויקטוריה.

לדעתי חבל שבמקום מסילה על גהה התמקדו במסילה המזרחית כמעקף לתל אביב. אני מבין את הנוחות משום שמדובר בזכות דרך קיימת של רכבת ישראל, אבל מסילה על כביש 4 שהיתה משרתת את השרון, פ"ת, בני ברק, רמת גן וישובי בקעת אונו היתה יכולה להיות שדרת רכבת עירונית יותר בין ערי גוש דן והלאה לרשת הארצית.
 
למעלה