על זוגיות, נישואין, כספים וממון

טוב, צדקת בתגובה שהייתי מגיבה,

ומאחר שאנחנו תמימות דעים לגבי זה שאין לך עצה, וגם שום רעיון לגבי כיוון פוטנציאלי לעצה שיכולה לעזור לו בשאלה המקורית שלו (איך לגרום למישהי תיאורטית להסכים להסכם ממון, בלי לדעת עליה או על מערכת היחסים כלום) אני לא רואה פה שום מחלוקת.

העלית פה רעיון לגבי מידע שאולי יעניין אותו אם קיים כזה (לגבי דברים שכדאי לעשות לפני שפוגשים בכלל את הבחורה), אז אולי הוא יכול לשאול לגבי זה (גם אם זו לא השאלה המקורית שלו) ולקבל עצות בנושא.
אבל לגבי זה שאין טעם לדון ב"איך לשכנע מישהי לחתום על הסכם ממון" באופן כללי, הסכמנו שזו שאלה חסרת משמעות, כי היא תלויה מאוד במי היא, וכו'.
 

מיכל203

New member
הסכמנו?

בכלל לא דנתי פה בשאלה "איך לשכנע מישהי לחתום על הסכם ממון" . אז זו לא סוגיה שעליה הסכמנו או לא.
אני לא יודעת. גם אם הוא היה מכיר אותה ואומר בדיוק מיהי ומהי לא הייתי יודעת איך משכנעים בדבר כזה. אז מבחינתי הנושא הזה לא קשור לאם יש לו מישהי או לא.
אבל אולי יש כאלה שיודעים לתת סוג של כיוון כללי.

מידע כללי ועצות – נתנו לו פה לרוב.
 
הוא שאל שתי שאלות (וחצי):

איך מבקשים ממישהי לחתום על הסכם ממון?
ולמה שהיא תסרב?
(ועוד חצי שאלה לגבי רכוש בחו"ל).

אני עניתי לו על שתי השאלות - על הראשונה היא שאין תשובה כללית כי זה תלוי באישה ובמערכת היחסים (וגם השאלה אם הוא יתעקש על הסכם הממון או לא תלויה בכך), ולכן אין טעם לדון בנושא כרגע, כי זה בזבוז של פיקסלים וזמן ולא נעבור על כל האפשרויות הקיימות. על השנייה עניתי לגבי סיבה אפשרית שמישהי במצב כלכלי פחות טוב (למשל אין לה דירה, כשהוא לא מתכוון לחסוך יחד לדירה בזמן הנישואין שלהם, כי כבר יש לו שתיים...) לא תרצה לחתום על הסכם כזה, אבל מי שבמצב כלכלי כן טוב אולי כן תסכים. נשים יחידניות מבחירה לרוב יולדות פחות ילדים כי הן יודעות שהן לא מסוגלות לכלכל יותר מילד או שניים. אישה שמקימה משפחה עם אדם אחר רוצה לדעת שאם הם נפרדים, היא לא דנה את עצמה ואת הילדים שלה לחיי עוני וכו'. (על השאלה השלישית אין לי מושג).

מי שענה לו על השאלות שהוא שאל - ענה לו. מי שכתב על דברים אחרים - אולי נתן עצות וכו', אבל לענות הוא לא ענה והעצות לא רלבנטיות לשאלות (אבל אולי כן עוזרות לו בלי קשר לשאלות שלו).
 

Cherry Bloom

New member


 
ראשית, לא כתבתי דווקא על מקרה ספציפי

אלא בכללי, בתגובה לזה שמי שלוקח סיכון שהוא לא חייב לקחת הוא טיפש. כתבתי שזה *לא תמיד* נכון. שנית, אני שוב חוזרת: גם אם זה במישור הפרטי והאישי, אם יש לאדם חלום שמאוד חשוב לו להגשים (וזה יכול לכלול גם ניתוח פלסטי) - לפעמים עדיף לו לקחת את הסיכון מאשר לחיות כל חייו עם תחושת החמצה (שעלולה גם לגרום לאומללות ודיכאון) שלא היה לו האומץ לנסות ולהגשים את החלום שלו.
אומרים שאנשים מתחרטים לרוב על דברים שלא עשו לא על דברים שכן עשו. אני לא יודעת אם זה תמיד נכון, אבל אני משוכנעת שזה גם לא תמיד לא נכון. בקיצור, לדעתי המצב הוא לפחות יותר מורכב מאשר "מי שלוקח סיכון שהוא לא חיב לקחת הוא טיפש", גם כשזה ברמה האישית.
 

alongrin

New member
תשמעי....

איפשהו בעולם תמיד הייתה הבחורה הראשונה שהייתה מוכנה לעבור ניתוח הגדלת חזה.
היה אותו אחד שהיה מוכן לעבור ראשון ניתוח השתלת לב...
אותו אחד שניסה פעם ראשונה באנג'י
או היה עד כדי כך רעב שהעיז לאכול חלב מקולקל ומלא עובש וגילה את הקממבר...
&nbsp
תמיד יש את אלה שמוכנים לקפוץ ראש לבריכה ריקה ואולי לגלות את המצאת המאה...
אבל הרוב השפוי מעדיף שהם יעשו את זה בשבילו :)
 
שתי הערות קטנות: באנג'י ראיתי בסרט תיעודי

לפני שזה הגיע למערב, שרק שכלל את העניין. מי שניסה את זה ניסה משהו שהיה קיים כבר מזמן (רק הפך אותו לבטיחותי יותר...).
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_diving

ולגבי ניתוח השתלת לב - דווקא במצבים של סכנת חיים, יש אנשים רבים שמוכנים לקחת את הסיכון (למשל טיפול ניסיוני), כי הברירה האחרת, של אי טיפול היא, למשל, מוות...
 
זה לא כזה פשטני.

היות שזה כבר גולש הרחק מעבר לנושא השרשור, אני לא רוצה להרחיב את הדיון הזה, אבל בוא נגיד שזה הרבה יותר מורכב מהתיאור הפשטני של לקפוץ ראש לבריכה ריקה, כי במקרה כזה האדם סתם עושה מעשה מסוכן שכמעט בוודאות יסתיים רע מבלי שיש לו מטרה חשובה וסיכוי ממשי להשיגה (לפחות כך הצגת את המקרה). ואילו אני מדברת על אדם שלוקח סיכון (אולי סיכון גדול, אך שיש לו גם סיכוי גדול להצליח) כי יש לו חלום שבוער בו ומטרה ברורה שחשובה לו (כמו למשל הניסיונות לעוף - האדם הרי לא סתם קפץ מצוק גבוה בתקווה שיצמחו לו כנפיים בדרך למטה). אדם שצריך לעבור ניתוח לב זו לדעתי בכלל לא דוגמה טובה בשום צורה, אלא תיאור של מצב קיצוני שבו מדובר כאן בהצלת חיים. במקרה כזה אם לא לוקחים סיכון מתים בוודאות או כמעט בוודאות, וגם אם לא - ממשיכים לחיות ברמת חיים ירודה מאוד, ואם כן לוקחים סיכון יש סיכוי להישאר בחיים ואף לשפר את איכותם. זה מצב שלא ממש יש בו ברירה ואני לא יודעת איך אפשר לקרוא לאדם שלוקח סיכון כזה טיפש. אבל גם דוגמה עם הבריכה הריקה וגם דוגמה עם ניתוח הלב שניהם מקרי קיצון. אני דיברתי על לקחת סיכון מחושב כשיש אומנם סיכון בצידו, אך יש גם סיכוי לא קטן להצליח ולהגשים חלום או מטרה חשובה. לדעתי לקחת סיכון כזה בהחלט לאו דווקא מצביע על טיפשות ובמקרים מסוימים אף מצביע על גדולה. וחלק גדול מהרוב השפוי הזה שאתה מתייחס אליו בהחלט נשארים בבינוניות שלהם. וזה בסדר, זה לגיטימי ואין כל פסול בזה, ואני כוללת את עצמי בתוך הבינוניות הזאת, רק מנסה לנתח את המצב כמו שהוא, בלי להגיד שזה בהכרח תמיד הדבר הכי חכם לעשות, כי המציאות פשוט יותר מורכבת.
 
ואו, מישהי פה עצבנית כהוגן, ללא שום סיבה.

מישהו דיבר עליי או עלייך אישית? אמרתי משהו על כך שאני חושבת שיש בי גדולה בכלל? או שהשוויתי בינך לביני? אז אם זה מרגיע אותך, לרגע לא ניסיתי לטעון שיש בי גדולה כי אני ממש לא חושבת כך, אז באמת שאין לך מה להתעצבן. כתבת יותר מפעם אחת שלדעתך לקחת סיכונים שלא מתחייבים זה טפשי (אפרופו לחזור על אותם דברים), אני כתבתי בתגובה שלפעמים זה דווקא הכי חכם לדעתי והסברתי מדוע. כל זה נאמר ברמת העקרון, איך ולמה בדיוק הפכת את זה למשהו אישי? לי בכל מקרה אין כל עניין לרדת לרמה של העלבויות אישיות, זה ממש לא לעניין מבחינתי ואין לי כל כוונה להתחיל פה בחילופי הודעות נסערות, תוקפניות, מעליבות ונעלבות, ככה שבאמת חבל על האנרגיות שלך. הרבה בריאות.
 

YoniS007

New member
קיים מצב משפטי של הפרדה רכושית מוחלטת בין בני זוג

מאד קשה ליישום בפועל אבל קיים ומוכר ואפשר לאשר אותו בבימ"ש כמו כל הסכם ממון.

אם תמצא מישהי שתהיה מוכנה לזה, זאת כבר שאלה אחרת.
 

אייבורי

New member
אין לך מה לדאוג

&nbsp
היא תחתום על הסכם ממון
אתם תעבירו אותו בבית משפט (כלומר בית משפט חותם על ההסכם)
ובית משפט לא מבטל את הסכמתו להסכם ממון.
&nbsp
אני מציע שבמקום לפחד כלכך הרבה, תתחיל בלמצוא מישהי שיש לה לב טוב
 

אייבורי

New member
זה לא הסטנדרט או התנהלות מקובלת של בית המשפט

&nbsp
בכל מקרה, אני מניח שאם מוצאים אישה עם יושרה פנימית, טובת לב
אז היא גם תחתום על ההסכם, תנהג ביושרה בזמן פרידה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
כבר אמרו פה ובצדק

נכנסים מתחת לחופה בכוונות הכי טהורות ואחרי 10 שנים מוכנים לדרוס את האקס עם משאית 30 טון.

אבל לך תדע, אולי נשמה טהורה ואדיבה כמו השואל המקורי ימצא את האחות התאומה של אמא טרזה ויוכיח שיחס לא גורר יחס וכך הלאה.
 
קודם כל, כל הכבוד לך שאתה חושב גם על הפן הכלכלי

בסופו של יום מוסד הנישואין יש לו הרבה השלכות כלכליות ומעולה לחקור אותן אפילו עם עו"ד לפני שחותמים על כל המסמכים. כמו כל עסקה כלכלית אחרת שהיית חותם עליה.
מחזקת את ידיך לבדוק היטב את ההשלכות הכלכליות ולהכנס למערכת יחסים רצינית עם ביטחון שאם תגיעו לשם אז לא תאבד חצי מנכסך.
אתה לא הראשון שרוצה להתחתן והסכמי ממון זה לא: "חחחחח, בהצלחה". להסכמים האלה יש תוקף בבית משפט ואשתך לא תוכל להוציא ממך מה שהיה לך קודם. רק מה שנצבר קדימה ואולי מזונות. זה חלק מהעסק אם יש ילדים אבל
אני גם מאמינה שאם נכנסים לנישואים עם ידיעה ברורה איך לסיים את זה אז מלכתחילה הנישואים יהיו יציבים יותר.
תמשיך כך!! אתה גבר חכם.
ובקשר לבחורות - לא כולן ככה. זה היה ככה פעם, אבל היום?? יש בנות מקסימות משכילות ויפות שמרוויחות הרבה יותר מהגבר שאיתן. יש לי כמה חברות שלא התחתנו עדיין ואני לא מצליחה לחשוב על אף אחת מהן שלא מסודרת במינימום עם דירה בבעלותה, ובטח מכונית ומעבר לזה.
ואם תמצא אחת שנעימה יותר ונורמלית אז כל גץ קטן בשום אופן לא יבעיר מדורה שלמה. אני חושבת שכל מה שכתבת מצטמצם למה שאתה מחפש בין השאר שהבחורה תהיה עצמאית כלכלית ועוד לא מצאת את מה שאתה מחפש.
פשוט תמשיך לצאת לדייטינג ותבקש שיכירו לך את הבחורות היותר משכילות ועצמאיות ויותר בוגרות. דרישות לגיטימיות מאוד. ואם מישהי מסרבת לחתום על הסכם ממון אז תברח מהר. אתה תראה, בסוף הבחורה תגיש לך הסכם ממון שתחתום לפני החתונה

&nbsp
&nbsp
 

נוסעת27

New member
אתה רותם את העגלה לפני הסוסים

בכלל לא הכרת מישהי ואתה עסוק בחרדות של מה יהיה כשתהיה.
אני מסכימה עם מריוס שאתה בכלל לא במקום להכיר מישהי. אתה לא במקום לקשר לזוגי. אולי אתה משליך את חוסר המוכנות שלך על התעסקות אובססיבית ש"מה יהיה אם אכיר מישהי והיא תשדוד את כספי". זה נוח הרי להפיל את את זה על זה ולא על זה שאתה לא מוכן בעליל לקשר זוגי בוגר ומעמיק.
&nbsp
המון נשים וגברים חתמו על הסכמי ממון בחייהם. והסכם הוגן (לדוגמא- מה שכל אחד חסך לפני החתונה יישאר שלו במקרה של גירושים, כל מה שיצטבר במהלך הנישואים יהיה משותף, זה הסכם הגיוני לחלוטין) ובהחלט יכול להיות שתכיר מישהי שתסכים לדבר כזה.
&nbsp
אבל אתה מכריז שבטח לא תכיר מישהי כזאת וסוגר את הבאסטה. ביטלת את הרעיון עוד לפני שהוא בכלל התחיל אפילו לגרד את המציאות. הכל תיאורתי. הכל אולי ואם. החיים מעט יותר מורכבים מזה...
&nbsp
בקיצור, זה בסדר להודות בזה. הכל טוב.
 
למעלה