עזרה בנושא מעבר לרוסיה

Astroo

New member
לגבי רמת חיים, זה לא מדוייק

היא לא כ"כ גבוהה, במיוחד ירדה לאחרונה לאור המשבר הכלכלי וירידת ערכו של הרובל. אבל אם תבואו עם חסכונות משמעותיים מישראל, ייתכן שאכן תהיו במצב טוב. רק תזהרו לא ליפול על רמאים.
 

elitab

New member
גם שהרמת חיים ירדה עקב המשבר הכלכלי

אפילו שהרמת חיים ירדה שם עקב המשבר הכלכלי היא בכל זאת לדעתי גבוה מבארץ.
נניח שאני קונה שם דירה חדשה ב200,000 שקל, 100,000 בהגזמה לעבודות גמר, 100,000 לריהוט חדש ומוצרי חשמל, 100,000 לאוטו חדש אפילו יגואר או BMW זה חצי מיליון שקל.
בארץ חצי מיליון שקל זה רק ההון העצמי הראשוני שצריך כדי להתחיל בתהליך רכישת דירה נורמאלית במרכז בלי ריהוט ועוד משכנתא למעל 20 שנה.
&nbsp
בערב ישבנו בסנט פטרסבורג ממש במרכז העיר במסעדות יחסית יוקרתיות עם אלכוהול וסלטים ובשרים איכותיים ומרקים וסהכ היינו משלמים סביב ה200 שקל.
איפה בארץ אפשר לאכול 3 אנשים עם אלכוהול ובשר ב200 שקל?
זה רק דוגמא קטנה
 

Astroo

New member
יגואר לא תקנה ב-100 אלף

אכן הרבל ירד מאוד יחסית לשקל בשנתיים האחרונות. ביקרתי שם לפני כמעט 3 שנים והכל עלה כמעט כמו בישראל, גם הדירות. ייתכן שהיום הכל פי 2 יותר זול, אבל המשכורות נמוכות יותר פי 4 מבישראל. אבל אם אתם באים עם מיליון שקל במזומן, אפשר לחיות שם לא רע (עד שהכסף ייגמר).
 

Shpakovich

New member
ממש אבל ממש לא מדויק. תלוי במה אתה עובד!

אם אתה מועסק במשכורת מינימום בסופרמרקט אז כן, אתה תסבול.
&nbsp
אך אם אתה מחזיק בהשכלה שימושית, תהיה הרבה יותר מוערך מאשר בישראל. שוב, תלוי מה אתה לומד ומה הכישורים שלך.
&nbsp
אם אתה מצליח להשתלב בסנקט פטרבורג כלכלית, חייך יהיו הרבה יותר טובים מאשר אם תשתלב כלכלית בישראל.
 

Shpakovich

New member
נכון מאוד, בהחלט יש השקעה

בלונדון אוהבים מאוד מופעים, ובסנקט פטרבורג הרגשתי שיש לא פחות.
&nbsp
גם חיי הלילה מאוד מעניינים, שלא לדבר על מועדוני הרוק.
 

rp39

New member
יש בעיה אחת שלא לוקחים בחשבון

כל מה שאתה כותב הוא טוב ויפה, אבל אתה מסתכל על המחירים מנקודת מבט של מי שלא גר ברוסיה ומקבל משכורת בישראל. ברור שאם אתה גר ברוסיה, אבל עובד בשביל חברה מערבית או ישראלית ומקבל משכורת כמו בלונדון במקרה הטוב, או כמו בישראל במקרה הגרוע, אז ברור שרמת החיים שלך ברוסיה תהיה גבוהה מאוד, ותוכל לחיות שם הרבה יותר טוב מאשר במערב אירופה, ובטח שהרבה הרבה יותר טוב מישראל. אבל אם אתה עובר לגור שם ותתחיל לעבוד בחברה רוסית, אז בדרך כלל המשכורת שלך תהיה לגמרי אחרת, והמחירים שעכשיו בתור תייר נראים לך זולים, ייראו לך יקרים מאוד. זאת טעות להסתכל רק על מחירים, אלא צריך להסתכל על כוח הקניה - כלומר, מה אתה יכול לקנות במשכורת שאתה מקבל ברוסיה. ותאמין לי שכוח הקניה של אזרח רוסי ממוצע הוא נמוך יחסית ובשנתיים האחרונות הוא ירד בצורה משמעותית.
 

costaet

New member


 

Shpakovich

New member
אני כן לקחתי את זה בחשבון

אמרתי שאם עובדים כקופאי בסופרמרקט, אז זה בעיה. אך יש משרדות וסקטורים שם המשכורות יחסית טובות ובהחלט אפשר לחיות.
 

Astroo

New member
תוכל להביא דוגמאות?

אני בזמנו השתעשעתי במחשבה לחזור לפטרבורג, בדקתי מודעות דרושים בתחומי (הנדסת תכנה) וראיתי שהמשכורות בערך שליש עד רבע מהמשכורות בישראל, וברוב המודעות צויין במפורש שהמשרה מיועדת למועמדים עד גיל 30 או אפילו 25.
 
מתכנת זה מקצוע מספיק טוב, נכון?

יופי. הולכים לכאן:
http://sankt-peterburg.trud.com/salary/865/3320.html

По состоянию на 30.04.16, по профессии Программист в Санкт-Петербурге открыто 284 вакансий. Для 90.1% открытых вакансий, работодатели указали заработную плату в размере 0 - 54 000 руб. 8.5% объявлений с зарплатой 54 000 - 108 000 руб, и 1.1% с зарплатой 108 000 - 162 000 руб

כמה זה 54 אלף רובל? 3073 ש"ח בסך הכול. וכמה זה 162 אלף המשולמים לבודדים? 9220 ש"ח. מתכנת ישראלי היה מגחך למראה הסכומים הללו.
 

Astroo

New member
מצד אחד, אתה צודק

מצד שני, ברוסיה מדובר במשכורת נטו, עד כמה שאני מבין. מתכנת שמרוויח 20 אלף ברוטו בישראל, מקבל רק כ-12000 נטו. אם הוא משלם משכנתא גבוהה, לא נשאר לו הרבה מזה. בהתחשב שכל יתר ההוצאות משמעותית יותר נמוכות בפטרבורג, ייתכן ששם מתכנת עם משכורת שוות ערך ל-7000 ש"ח ודירה ללא משכנתא נהנה מרמת חיים גבוהה יותר ממקבילו בישראל.
 

Shpakovich

New member
עם מס נמוך ומחירים עוד יותר נמוכים... בסוף עדין יותר מישראל

 

Shpakovich

New member
ושוב פעם, זה מדבר על כל רוסיה. רוסיה וסנקט פטרבורג זה

חיות שונות.
&nbsp
יש הבדל עצום בין סנקט פטרבורג ומוסקבה לבין שאר רוסיה.
 

amot1

New member
Elitab

סחטיין על המחשבה,
יש פה חתיכת שרשור , יש לי מלא דברים להוסיף למרות שאין לי כל כך הרבה זמן.
בגדול מאוד, את מה שאתה רואה עכשיו אני ראיתי לפני שנה וחצי , אולי לא ברוסיה אלא באוקראינה.
למרות שגם הייתי ברוסיה וראיתי בדיוק מה שאתה רואה, ואני כבר שנה וחצי עובר על המעבר הזה ( אני עובר מארה"ב לאוקראינה ) , וככל הנראה המעבר הסופי יהיה בסביבות ספטמבר אוקטובר השנה . ( הייתי כבר בכמה סיבובים שם "לסידורים" נקרא לזה ככה ).
יש לי מלא להוסיף אני אפילו לא יודע מהיכן להתחיל,
קודם כל סנט פיטרסבורג באמת אחת הערים המדהימות שהייתי בהם.
אתה טועה ובגדול לגבי מחירי הדירות שם. אני לא יודע מה ראית, אבל 100% אין דירות חדשות במחירים שציינת ( עבר כבר בדיקה מעמיקה ) .
תקח בחשבון שברוסיה ובאוקראינה דירות חדשות מקבלן מגיעות "core and shell" מה שלדעתי יותר טוב כי כך אתה יכול לעצב את הדירה איך שאתה רוצה, אבל תוסיף תמיד למחיר ה"סופי" בערך 40-45 אלף דולר לשיפוץ.
בגדול דירה "אחרי הכל" תעלה מינימום סביבות 180 אלף דולר ( אני מדבר במקום נורמלי , כי אתה באמת לא רוצה להגיע שם לשכונות הרעות, דיברת על הערסים בארץ, הרוסים אוכלים אותם בתוספת מסמרים חלודים לארוחת בוקר... ) .
מכוניות מחירי אירופה , בסביבות 60-70 אחוז ממחירי ישראל.
האוכל באמת זול מאוד, זה כי הרובל נפל אבל .
בגדול אני אהבתי את רוסיה, אבל לא ליותר מביקור , לא יודע למה הרגשתי אווירה מאוד מנוקרת שם, הרוסים ממש גוש קרח ולעלות חיוך על הפנים שלהם זאת משימה מאוד קשה.... באוקראינה לפחות אחרי שאומרים מילה רעה על פוטין הם מרימים כוסית
זה תמיד שובר את הקרח איתם...
אני אגיד לך ת'אמת, מבחינת עבודות לא נראה לי שתוכל להסתדר שם טוב , אתה צריך שיהיה לך מספיק כסף לדירה, ועוד כסף בצד ותחשוב טוב על איזה עסק נחמד שאתה יכול להריץ בשביל לקיים את עצמך.
בהצלחה , אני פה גם במעבר הזה ( לאוקראינה לא לרוסיה... ) אז נוכל לדסקס )
 
למעלה