לי מפריע עצם הצורך
אני לא משוכנע שח"א בכלל זקוק למטוסי נוסעים קטנים. האם רכשו מטוס "מתאים" זאת שאלה הרבה יותר מסובכת. למה לכל יתר הצבא אין מטוסי נוסעים? אני מכיר כמה אנשי מילואים שמשתמשים במטוסי הנוסעים הללו לטוס לבסיסים בדרום הארץ בכדי לעשות את יום המילואים שלהם, וכו'. ואם לא היו מסדרים להם טיסה - האם הם היו מפסיקים לטוס? רובם מודה שלא, אבל אוהב את תנאי השירות. אז ח"א זקוק למטוסי נוסעים קטנים או שאינו זקוק? אם ח"א היה משתשמש ב"מוניות אויר" פרטיות של התעופה האזרחית, זה היה חוסך כסף או לא? והאם בכלל זה היה מקובל על מבקר חיצוני? השאלה הזאת היא הרלוונטית. מה שאתה מתאר, ישה, זאת העובדה שגם אנשי הרכש בקריה, בהנתן "דרישה" יודעים לרכוש את המוצר המתאים "לדרישה" בסכום נמוך/סביר. זה נכון, אבל זאת אף פעם לא הבעיה במערכת בירוקרטית. הבעיה היא תמיד עצם הגדרת הדרישה, והעובדה שאין קשר בין המגדיר לבין המבצע/רוכש. וזאת לא בעיה המיחדת את הצבא, אלא כל ארגון גדול - וככל שהוא גדול יותר, זה חמור יותר. הצבא הוא הארגון הגדול ביותר בישראל ...
אני לא משוכנע שח"א בכלל זקוק למטוסי נוסעים קטנים. האם רכשו מטוס "מתאים" זאת שאלה הרבה יותר מסובכת. למה לכל יתר הצבא אין מטוסי נוסעים? אני מכיר כמה אנשי מילואים שמשתמשים במטוסי הנוסעים הללו לטוס לבסיסים בדרום הארץ בכדי לעשות את יום המילואים שלהם, וכו'. ואם לא היו מסדרים להם טיסה - האם הם היו מפסיקים לטוס? רובם מודה שלא, אבל אוהב את תנאי השירות. אז ח"א זקוק למטוסי נוסעים קטנים או שאינו זקוק? אם ח"א היה משתשמש ב"מוניות אויר" פרטיות של התעופה האזרחית, זה היה חוסך כסף או לא? והאם בכלל זה היה מקובל על מבקר חיצוני? השאלה הזאת היא הרלוונטית. מה שאתה מתאר, ישה, זאת העובדה שגם אנשי הרכש בקריה, בהנתן "דרישה" יודעים לרכוש את המוצר המתאים "לדרישה" בסכום נמוך/סביר. זה נכון, אבל זאת אף פעם לא הבעיה במערכת בירוקרטית. הבעיה היא תמיד עצם הגדרת הדרישה, והעובדה שאין קשר בין המגדיר לבין המבצע/רוכש. וזאת לא בעיה המיחדת את הצבא, אלא כל ארגון גדול - וככל שהוא גדול יותר, זה חמור יותר. הצבא הוא הארגון הגדול ביותר בישראל ...