עוד חילופי גברי בתעופה הקלה

לי מפריע עצם הצורך

אני לא משוכנע שח"א בכלל זקוק למטוסי נוסעים קטנים. האם רכשו מטוס "מתאים" זאת שאלה הרבה יותר מסובכת. למה לכל יתר הצבא אין מטוסי נוסעים? אני מכיר כמה אנשי מילואים שמשתמשים במטוסי הנוסעים הללו לטוס לבסיסים בדרום הארץ בכדי לעשות את יום המילואים שלהם, וכו'. ואם לא היו מסדרים להם טיסה - האם הם היו מפסיקים לטוס? רובם מודה שלא, אבל אוהב את תנאי השירות. אז ח"א זקוק למטוסי נוסעים קטנים או שאינו זקוק? אם ח"א היה משתשמש ב"מוניות אויר" פרטיות של התעופה האזרחית, זה היה חוסך כסף או לא? והאם בכלל זה היה מקובל על מבקר חיצוני? השאלה הזאת היא הרלוונטית. מה שאתה מתאר, ישה, זאת העובדה שגם אנשי הרכש בקריה, בהנתן "דרישה" יודעים לרכוש את המוצר המתאים "לדרישה" בסכום נמוך/סביר. זה נכון, אבל זאת אף פעם לא הבעיה במערכת בירוקרטית. הבעיה היא תמיד עצם הגדרת הדרישה, והעובדה שאין קשר בין המגדיר לבין המבצע/רוכש. וזאת לא בעיה המיחדת את הצבא, אלא כל ארגון גדול - וככל שהוא גדול יותר, זה חמור יותר. הצבא הוא הארגון הגדול ביותר בישראל ...
 

YHS

New member
אתה מתייחס לפשוש

אני דיברתי באופן עקרוני עם "קריצה" לכיוון ה G-V, כי זה היה הטריגר לתשובה הראשונה שלי . לגבי "מונית אווירית" זהו ויכוח עמוק וארוך ימים. לא בטוח כלל ש"הם" היו ממשיכים לטוס אם היה בלתי נסבל להגיע לבסיס. לא בכל מחיר. יש עוד מספר ניואנסים. פעם, על כוס קפה אפשר יהיה לפתח זאת.
 
להיפך, התייחסתי לעקרון

ומה שאתה מעלה כ"ויכוח עמוק" הוא שורש הבעיה. כאן קבור הכלב. יש אנשים בישראל (הרוב?) שבאמת מאמינים ש: א. זה משנה משהו מה רמת הטייסים שלנו בבחינת "ציון 10 או ציון 9" ב. ל"10" כלומר "הכי טובים" מגיעים תנאי שירות של ברונים ג. ה"10" לא ישרתו אם הם לא יקבלו תנאי שירות של ברונים ד. גם בראיה הכוללת וגם עם ה"ירוקים" (יתר הצבא) מקבלים תנאים פחותים ו/או מקבלים למעשה פחות על חשבון ח"א שמקבל יותר - זה עדין משתלם. אתה מכיר באמת הרבה טייסים מילואים שלא היו הולכים לטוס גם אם זה היה לוקח 3 שעות ברכב? אתה אישית לא היית נוסע ברכב 3 שעות בשביל לטוס ב F16? מה הם מורמים מעם? הרי כל הארץ הזאת גמדית! אני חושב שזה ממש לא חשוב. העיקר שיהיו טייסים כי זה רק כח הרתעה, והאמת שלא ממש איכפת לי אם בקרב הבא עם סוריה (חס וחלילה!) אנחנו נפיל 50 מיגים והם יפילו 10 מטוסי F16, או שאנחנו נפיל 100 מיגים והם יפילו רק F16 בודד. מבחינה אסטרטגית, העיקר הוא הנצחון, לא ה"שלמות". אני גם משוכנע שלח"א לא יהיה מחסור בטייסים מוכשרים (מוכשרים מספיק) גם אם הת"ש יהיה על הפנים. לא יקרה אסון למשל אם הטייסים בכוננות שישבת ישבו שני מטר מהדתק (כמו המכונאים בכוננות!) ולא ב"טייסת" עם "רק שתי דקות" תזמון להגעה למטוס. שאלתי את טייסי ה F16 באותו מקום מדוע ח"א מאפשר להם את המצב הזה, למרות שבחירום ה 30 שניות הבדל עשויות להיות קריטיות - התשובה היתה מתחמקת, עיוני "ת"ש" ו"לא נעים לשבת עם המכונאים". בקיצור טייסי ח"א מרגישים מורמים מעם, ויפה שחיטת הפרה הקדושה הזאת שעה אחת קודם. עכשיו אני שם שכפ"צ וממתין להתקפה עלי. אני רוצה להדגיש שהדעה שלי אינה נגד הטייסים או הרמה או ח"א, אלא על חלוקת משאבים בצה"ל בכלל, בח"א בפרט, והסבירות של ת"ש לטייסים יחסית ליתר הלוחמים.
 
מזכיר לי את הבדיחה המשכיבה ביותר

רסר"ית ותיקה בחיל האויר נפטרה והגיע לשערי גן העדן. המלאך בפתח עוצר אותה: "גברת, אם את רוצה לרכב על ענן בגן העדן את חייבת חלוק לבן כמו כולם, אין כניסה עם מדים" "בחייך, תעשה טובה, אני שנים במדי ח"א, לא יכולה בלעדיהם, מה אכפת לך.." "אי אפשר בשום אופן, פה זה גן העדן ורק עם חלוק לבן אפשר להכנס. דין אחד לכולם, אין הנחות" הרסר"ית נאנחת, מחליפה לחלוק לבן ונכנסת. אחרי שתי דקות היא חוזרת מתנשפת בריצה לשער וצועקת על המלאך: "מה זה אמרת לי שכולם אותו דבר ואין הנחות - הנה שם על הענן טייס ח"א הישראלי בסרבל ירוק, כובע טייסים, כנפיים..." המלאך מסתכל ופורץ בצחוק: "זה לא טייס, זה אלוהים. הוא רק ח ו ש ב שהוא טייס...."
 

ZeevRozenek

New member
אם כבר בדיחות על גן העדן אז......

גבאי של בית כנסת נפטר ומגיע בטעות לשער הקתולי בגן-העדן. המלאך סן-גבריאל לא נותן לא להיכנס, כיון שאינו קתולי, ושולח אותו לגהינום. לאחר יומיים שואל האלוהים את המלאך: -נו, מה קורה עם הגבאי שלנו ? -הגבאי ? - עונה המלאך בהצטדקות - הוא לא פה, שלחתי אותו לגהינום. -אידיוט - מתרגז הקב"ה - רוץ ותחזיר אותו, אחרת אשלך *אותך* לגהינום. המלאך ממהר לרדת לגהינום, ומבקש מהשטן להחזיר לו את הגבאי. - היית מת - עונה השטן - בחיים לא תקבל אותו. רק יומיים פה וכבר אסף תרומות למזגן....
 

YHS

New member
תוריד, תוריד את השכפ"צ

כל אחד יכול לשמור על דעתו. כמו שאמרתי, זה לא למסגרת של פורום. יש גם כמה נתונים שהצגת שאינם מדויקים/נכונים. ראיה אחרת שלהם יכולה להביא למסקנות אחרות.
 

אמיר72

New member
סיפור משלי ושאלה מהצד השני

עובדתית, אנשי צ"א משרתים במילואים משהו כמו 50-60 ימי מילואים בשנה, היינו יום בשבוע בממוצע ובדר"כ גם בפועל. המספרים הללו מציבים אותם בין אלה שעושים הכי הרבה מילואים, והמעטפת גם היא חשובה: אני עושה שנים משהו כמו 21 יום מילואים בשנה, אבל אני מבזבז נסיעות על זה עקרונית הלוך-חזור פעמיים (אל/מהאימון, אל/מהתעסוקה). נניח טייס מילואים שגר בתל אביב ועושה מילואים ברמון או נבטים. מדובר על כ-2.5 בממוצע לכל כיוון, היינו 5 שעות בכל פעם. תכפיל ב-50, קיבלת 250 שעות, משהו כמו 10 ימים. זה די שוחק ולא קל בכל שבוע, וגוזל המון זמן גם מהחיים האזרחיים (וטייס מילואים, מה לעשות, הוא קודם כל אזרח ויש לו גם חיים). עכשיו סיפור, מהצד השני - לא כל טייס מילואים מחזיק בכח בטיסה. יכול להיות שחלקנו זה נראה בלתי יאומן, אבל לא כולם מחזיקים מעמד. טייס מסק"ר שעבדתי אתו בעבר קרקע עצמו מטיסה כיוון שבעבודתו הבכירה נדרש ממנו זמן רב, והוא לא יכול היה להקדיש יום בשבוע. אז אחרי 15 שנות טיסה, הוא הפסיק לטוס והמשיך לשמש בתפקידים אחרים בטייסת. יום אחד הוא הודיע שהטייסת פורסת לשלושה ימים בבסיס דרומי מרוחק, והוא יעדר לשלושה ימי עבודה מהמשרד. ביום השני להיעדרותו, בצהריים, הוא הופיע במשרד. שאלתי "איך הגעת ?". "עם הצוקית של המב"ס, תפשתי טרמפ" ענה. עכשיו, אלוהים יודע מדוע מב"ס צריך צוקית בסיסית להגיע לש"ד. פשוש לא מספיק טוב ?
 

טל ר

New member
מפקדי הבסיסים הדרומיים

מקבלים צוקית צמודה על מנת לחצות את המרחקים העצומים עד לשדה דוב.
 

easysam

New member
עזוב עקרונות, תסתכל תכלס

מיקי, אתה מתעלם מהמשימות החשובות של המטוסים הקלים. למשל, "סיבוב בסיסים". טייס גר בבסיס ח"א ברמת דוד ונשלח לכמה חודשים לחצרים. למה שלא יהיה כל ערב בבית? אז מה עם קצין מקביל בשריון יוצא פעם בשבועיים? מישהו אמר לו ללכת לשריון? ומה עם נשות הטייסים שצריכות להגיע להצגה בתל אביב? מה יש, לא מגיע להן? ואם למשל טייסת (לא אישה אלא היחידה שנקראת טייסת) רוצה הופעה של אומן אורח, או אפילו סתם הרצאה של קצין מקצועי מהקריה, זה לא נחמד שאפשר להקפיץ אותו במטוס? תאמין לי, זה נחמד. ולעניין השואת התנאים - למה לקחת מהטייסים? יותר טוב השואת תנאים. שקצין בשריון יסע בטנק שלו לטיולים.
 
סייג לטפשות - ויכוח עקרוני על דבר

שאין לך בו טיפת הבנה (ואני לא מתכוון רק אלייך easysam) רוצה לומר שדיון ברמה פילוסופית כלכך עמוקה ועם מעט כלכך נתונים נכונים. ממש לא מוכיח חוכמה של אף אחד מהמשרשרים פה!
 
למה שלא תחכים אותנו?

סייג ליהירות - לומר למישהו שאינו מבין דבר ולכן שישתוק. יש לך מה לתקן/לומר - קדימה. נשמח לשמוע. נמאס לי מכל המגינים של ח"א שחוזרים על המנטרה הזאת. דווקא מטייסים בח"א אני אף פעם לא שמעתי "אתה לא מבין בזה" אלא תשובות עניניות.
 
ואת המכירה של ה Trinidad

כמובן לא יאפשרו לקניה מקומית (כמו שעשו לפיפרים) כי כמובן אין שום רצון בארץ להגדיל את כמות המטוסים שאינם חיל אוויר
 

YHS

New member
אתה מעונין לקנות?

אתה מוכן לקחת 12 חתיכות ביחד? ודרך אגב - חיל האוויר לא מוכר שום מטוס. ברגע שחיל האוויר מוציא אותם משרות, הם עוברים למשהב"ט שמוכר אותם. את חיל האוויר זה לא מעניין. אבל מה זה מפריע להשתמש בפורום? אחד רוצה להיות קנין של חיל האוויר, השני מוכרן.... חופשי חופשי....
 

grants

New member
קריירה קצרה היתה להם

מטוס רחב ונוח, אבל כמו כל סיטרואן - לא מפסיק להתקלקל...
 

grants

New member
כאן לא...

שמעתי מספר פעמים מקצינים טכניים וטייסים שהמטוס לא עומד בעומס העבודה. סא"ל אחד הגדיר אותו כמטוס שנועד להטיס מאדאם צרפתיה לאחוזות הכרמים שלה בסופי שבוע ולא לשרת בארגון תובעני. שיהיה... כולה כסף...
 

אפל

New member
מה לעשות

שחיל האוויר שלנו קונה מטוס שנועד להטיס מאדאם צרפתיה והופך אותו למטוס צבאי, אין מה לבוא בטענות לאף אחד. גם מסוקי הבל 212 היו כאלה שמרוב מיכשור המטוס לא יכול היה לבצע את משימותיו (לקח 6 נוסעים במקום 12 במקור) או כמו שאמר אחד מטובי טייסינו, המסוק כבד יותר ממה שהוא שוקל... אבל כולנו חכמים ואת זה אין לשכוח, גם לחלל אנחנו יודעים איך לטוס (בניגוד למה שחושב מיקי), אבל זה סודי ואל תגלו את זה לאף אחד.
 
למעלה