טוב, השתמשתי במונח קצת פוגעני, אני מתנצל
עם סעיף 4 ועם ההגדרה "כלי עזר" אני לא מסכים
אוטובוסים הם לא כלי עזר, הם אמצעי בלתי נפרד מהמערכת הכוללת, שאין לו תחליף והם גם לא תחבורה ציבורית לעניים.
בערים הגדולות, העמוסות ועתירות בעיות החניה, האוטובוסים הם אמצעי נוח גם לאנשים לא עניים. ודאי לאנשים צעירים.
בהרבה מאוד מקרים של נסיעה ברכבת יש ממילא צורך לנסוע מ/ל הרכבת עם אוטובוס, אז לפי הגישה שלך במקרים הללו גם לרכבת לא יעברו, כי האוטובוס שצריך כדי לנסוע מהרכבת ליעד זה "תחבורה ציבורית לעניים".
אוטובוסים אינם תחבורה ציבורית לעניים יותר מאשר מערכות מטרו למשל.
טוב, השתמשתי במונח קצת פוגעני, אני מתנצל
בשום שלב לא אמרתי (ואני עדיין לא אומר) שאוטובוס הוא כלי תחבורה ציבורית לא חיוני.
הוא בוודאי חיוני, אבל הוא כלי משני למערכות הסעת המונים בערים ולרשת רכבות כבדות לתחבורה ציבורית בין ערים.
התדמית השלילית של אוטובוס ככלי תחבורה ציבורית לעניים, היא לא המצאה שלי.
זה מה שהציבור חושב.
לא חשוב כרגע האם זה מוצדק או לא, זה המצב.
לדעתי זה בלתי אפשרי לשנות את המצב הזה וחבל אפילו לנסות.
אתה לא תשכנע בן אדם שיש לו רכב, לעבור לאוטובוס שהנהג שלו נוהג כאילו יש לו טנק מרכבה, בולם בפראות,מתחיל לנסוע לפני שאנשים תפסו את מקומם באוטובוס (עזוב בצד נימוס ועדיבות שזה דבר שלא קיים אצל נהג אוטובוס ישראלי) אנשים חייבים לעמוד (ולפעמים גם הרבה זמן), להקשיב ל"מוזיקה" של מנוע שרועש כמו טרקטור ממוצע, ולסבול עשרות אנשים מסביב שאיך נאמר בעדינות לא תמיד נודפים ריח של פרחים.
האם הזכרתי תחנת אוטובוס שטופת השמש בקיץ או גשם בחורף?
הצורך לקפוץ מעל שלוליות כי הנהג לא עוצר ליד המדרכה?
מה עם זמני נסיעה ערוכים לפעמים יותר מפי שתיים מנסיעה ברכב הפרטי (וגם מרכבת בשעות העומס)?
איך שלא תסתכל על זה, אוטובוס זה אכן אמצעי תחבורה נחות בוודאי שבהשוואה לרכב הפרטי אבל גם לרכבת.
דבר אחד שאתה יכול לנסוע ברכבת ואחרי זה לעשות נסיעה קצרה באוטובוס למקום עבודתך (שגם זה אתגר לא פשוט לשכנע את אנשים לעשות) ודבר אחר להגיד לבן אדם שהוא צריך סתם ככה להכפיל את זמן הנסיעה לעבודה.
וגם לעשות את זה בתנאים שהם פשוט גרועים ולא משנה איך שתסתכל על זה.
לפחות ברכבת יש לך אופצייה לעשות משהוא פרודוקטיבי עם הזמן שלך.
אולי אפילו לעבוד.
ולא ניתן להשוות את האוטובוס עם מטרו.
למטרו יש יתרון שאוטובוס לעולם לא יוכל לקבל, עמידה בזמנים וזמני המתנה קצרים במיוחד.
בניו יורק או בלונדו כשמישהוא מחליט שהוא צריך לנסוע לאן שהוא בתוך העיר באמצע היום, הוא לא ייקח רכב שלו שאז הוא יצטרך לחפש חניה.
הוא ייקח רכבת תחתית וזה הגיוני.
לנסוע לעבודה באוטובוס שייקח פי שתיים יותר זמן, בתנאים לא תנאים זה לא הגיוני.
וזה לא יקרה, ולא משנה כמה תשקיע באוטובוסים ובנהגים.
זה פשוט לא יכול לקרות.