סלילת קו רכבת מעפולה לתל אביב: התוכניות נחשפות

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member


אל תתנצל. בעיר גדולה מדובר באמצעי משלים בין השכונות לתחנות.
אפשר לגור בעיר כמו לונדון למעלה מעשור ולהכיר רק את קווי האוטובוס באזורים שאתה מגיע אליהם באופן תדיר אך להכיר את מפת התחתית העירונית ואת ההתנהלות הכללית של הרכבת הפרברית (יש אזורים שמספיק לדעת שיש בהם X קווים מאותה תחנת טרמינל). השימוש ההגיוני לאוטובוס ממרכז העיר הוא כקו לילה או באזורים שאין בהם שירות רכבתי טוב וכשיש קו מהעיר שמקביל לקו התחתית הגיוני לנסוע בו רק בין תחנות התחתית באזורים שיש 3-4 תחנות אוטובוס בין תחנות התחתית וזה חוסך הליכה מרובה. ההסתמכות על התחתית כמערכת ראשית יוצרת גם מוכנות גדולה יותר ללכת 10 דקות ברגל לתחנה במקום הציפייה הישראלית (שנובעת גם מבניית בתי דירות בצפיפות גדולה בהשוואה לצמודי הקרקע בפרברי לונדון) לתחנת אוטובוס מתחת לבית או במרחק 2-5 דקות הליכה בלבד. 38 מעלות ולחות אפשריים בלונדון ובחורף לא נדיר שהטמפרטורה משיקה לאפס ועדיין נהוג ללכת לתחתית ולהוציא את האוטובוס מהמשוואה אם רק אפשר.
 
השר כץ ביצועיסט

מה אתה שח.
קודם כל לגבי נתניהו - אם אכן נתניהו יורשע בשוחד הוא צריך ללכת לכלא. באמת זה מתחיל להישמע לא טוב בחדשות, אבל בוא ניתן למשטרה זמן לעבוד. אבל זה ממש אבל ממש אוף טופיק...
עכשיו תשמע. שר התחבורה הוא השר שהשקיע הכי הרבה התחבורה ציבורית מכל שרי התחבורה שהיו לישראל. נראה לי שהוא ודוד רמז הם שרי התחבורה הטובים ביותר שהיו לנו.
בוא נספור את קווי הרכבת הכבדה שהשר כץ קידם בניגוד לקודמיו, על פי תאריך הפתיחה:
1) קו אשקלון - באר שבע.
2) קו העמק.
3) הקו לכרמיאל.
4) הקו המהיר לירושלים - הבונבוניירה.
5) מסילת השרון (531).
6) המסילה המזרחית, בהמשך.

תוסיף לזה את החישמול שיוצא לדרך, את מתחמי האחזקה החדשים בבאר שבע ולוד, ועוד שיפוצי תחנות בארץ, וכמובן תחנות הרכבת נתניה-ספיר, מזכרת בתיה וכפר מנחם.

עכשיו בוא נעבור לרכבות קלות - בוא נספור כמה קווי רכבת קלה קודמו על ידי השר ישראל כ"ץ:
1) הקו האדום בתל אביב.
2) הקו הירוק בתל אביב.
3) הארכת הקו האדום בירושלים.
4) הקו הכתום בירושלים (קו הקמפוסים).
5) הקו הירוק בירושלים (עוד מעט מתחילות העבודות.
6) קו חיפה נצרת (גם עוד מעט מתחילות העבודות)

תוסיף לזה את הקו הסגול והחום המתוכננים בגוש דן, ואת הקו הכחול המתוכנן בירושלים, שאלה גם מתקדמים בתיכנון ובאישור שלהם בתקופת כ"ץ.

עכשיו תוסיף את כל הרפורמות בקווי האוטובוס, את ההנחיות לתכנון תחבורה ציבורית שהרוכב לאוטובוסים שיתף פה... תראה כמה קווי אוטובוס חדשים מפורסמים כאן כל הזמן.

אתה יכול לחלוק על השאלה האם חלוקת התקציבים בין קווי הרכבת השונים נכון למשל. אבל אין כמעט חולק על כך שהשר כץ עשה המון לקידום התחבורה הציבורית בארץ. אז מה אם הוא פופוליסט, כמו כל הפוליטיקאים היום.

ולגבי החרדים - להיפך! בתקופתו התרחבו העבודות בשבת, והוא התעמת על זה מול נתניהו במשבר השבת לפני איזה שנה. אין לו ברירה, הוא חייב לתת קווים לחרדים. הם יושבים איתו בקואליציה וזו שיטת הממשל בארץ. גם אם העבודה היו מפלגת השלטון היה קורה אותו דבר.
השר כץ ביצועיסט
אמנם 8 שנים הן הרבה זמן להשאיר חותם, אך כבר בשנה הראשונה הורגש ההבדל מקודמו, שר התחבורה שאול מופז שהתעניין אך ורק בתובלת טנקים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
בהשוואה למופז, ישראל כץ הרבה יותר טוב.

השר כץ ביצועיסט
אמנם 8 שנים הן הרבה זמן להשאיר חותם, אך כבר בשנה הראשונה הורגש ההבדל מקודמו, שר התחבורה שאול מופז שהתעניין אך ורק בתובלת טנקים.
בהשוואה למופז, ישראל כץ הרבה יותר טוב.
אך עדיין אכפת לו יותר מהרכב הפרטי.
 
כן ולא

בהשוואה למופז, ישראל כץ הרבה יותר טוב.
אך עדיין אכפת לו יותר מהרכב הפרטי.
כן ולא
כן, כי הוא מוגדר כשר התחבורה, על כלל ענפיה ולא כ"שר התחבורה הציבורית", הוא לא יכול פשוט להתעלם מהרובד התחבורתי הזה. חשוב לזכור שבמשך שנים טרם השר כץ (משנות ה-60 לפחות), הרכב הפרטי קיבל בין 90% ל-100% מתשומת הלב, גם התקציבית וגם הארגונית. יש לרכב הפרטי כבר מנגנונים ותיקים ומשומנים שממשיכים את קידום הפרויקטים גם ללא קשר לשר הממונה.
לא, כי זה לא נכון לעצור את כל ההשקעות ברכב פרטי בעצירת בלמים כי זה עשוי ליצור התנגדות חריפה מדי ולחזור כבומרנג. מה שנכון הוא להעביר אט אט את כובד ההשקעות לתחבורה הציבורית. שבעבר לא קיבלה בכלל התייחסות והיום משקלה הסגולי בתוכניות משרד התחבורה הולכת ועולה משנה לשנה. (להערכתי כיום כבר 40% ועם תחילת העבודות על קו רק"ל נוסף בירושלים ועל קו רק"ל נוסף בגוש דן תעבור בוודאות את ה-50%. (בהיקפים אבסולטיים זה אפילו יותר מכך כי התקציב המופנה לתחבורה בכלל גדל מאד. (ההשקעה השנתית בתחבורה הציבורית היום דומה להשקעה השנתית בכלל התחבורה בישראל לפני עשור).
ישראל כץ הוא השר ששינה את חלוקת עוגת התקציב כך שהרוב יהיה בתחבורה הציבורית וזה מאד חשוב.
 

aryeri

Member
היו כבישים אדומים איומים ונוראים שגבו הרוגים. היתה חובה לטפל

בהשוואה למופז, ישראל כץ הרבה יותר טוב.
אך עדיין אכפת לו יותר מהרכב הפרטי.
היו כבישים אדומים איומים ונוראים שגבו הרוגים. היתה חובה לטפל
אני מדבר על כביש 65 בין גולני לנחל עמוד למשל, או על כביש 31 בנגב שהיה הכביש האדום הגרוע מכולם. אפשר גם למנות את כביש 90 - כביש הערבה, שאני לא יודע למה הפסיקו להרחיב אותו צפונית מיטבתה. חובה היתה על שר התחבורה לטפל בהם.
יש מחלפים שונים שאולי היה יותר טוב אם הוא לא יבנה אותם אלא ישקיע בתח"צ, כגון מחלף דרור בשרון או בכלל כביש 531 (למעט מסילת הרכבת). אבל בגדול, שר התחבורה לא יכול להזניח את נושא הכבישים. אם אמבולנסים לא יכולים לעבור ותקועים בפקק, זאת בעיה. כנ"ל בהפרדות מפלסיות (למשל ברמלה).
 

Ccyclist

Well-known member
פס לבן כפול ושלטים עם מספרים מסתוריים היו פותרים סכנות כאלו.

היו כבישים אדומים איומים ונוראים שגבו הרוגים. היתה חובה לטפל
אני מדבר על כביש 65 בין גולני לנחל עמוד למשל, או על כביש 31 בנגב שהיה הכביש האדום הגרוע מכולם. אפשר גם למנות את כביש 90 - כביש הערבה, שאני לא יודע למה הפסיקו להרחיב אותו צפונית מיטבתה. חובה היתה על שר התחבורה לטפל בהם.
יש מחלפים שונים שאולי היה יותר טוב אם הוא לא יבנה אותם אלא ישקיע בתח"צ, כגון מחלף דרור בשרון או בכלל כביש 531 (למעט מסילת הרכבת). אבל בגדול, שר התחבורה לא יכול להזניח את נושא הכבישים. אם אמבולנסים לא יכולים לעבור ותקועים בפקק, זאת בעיה. כנ"ל בהפרדות מפלסיות (למשל ברמלה).
פס לבן כפול ושלטים עם מספרים מסתוריים היו פותרים סכנות כאלו.
הכפלת כבישים, יישורם, יצירת נתיבי האטה והאצה בצמתים הם שיפור איכות הכביש.
&nbsp
כמו כן באנגליה רכבי חירום לא נתקעים בפקקים כי כל הנהגים יודעים שכשרואים אור מהבהב ושומעים סירנה מי שבצד שמאל נוסע עד לשפת המדרכה ומי שבצד ימין נוסע עד לקו ההפרדה או ההפרדה הקשיחה ורכב החירום עובר בנתיב שמשתחרר הודות למנהג הזה (שלא נלמד בשיעורי הנהיגה). רק היום הייתי בתופעה כזו ובגלל ששמרתי מרחק מינימלי ביני לרכב שלפני הצלחתי להגיע לשפת המדרכה לפני שהוא שם לב לסירנות ונסע שמאלה. באופניים התרגולת היא להאט לצד המדרכה ואז להעלות את האופניים למדרכה אך לא לרכב. בסוף המעבר הנהגים שמאחוריך מגלים נדיבות ונותנים לך לרדת לכביש ולהתחיל לרכוב. יישום דומה היה מביא אמבולנס לראש התור בהמתנה למחסום רכבת (ואלו קיימים בבריטניה, גם בלונדון יש כמה על קווים פרבריים נידחים) כך שהעיכוב היה מינימאלי.
&nbsp
אי אפשר להאשים את תנאי הדרך בכל הבעיות של תרבות הנהיגה. במקרה של ספק מאיטים.
 

alantan

New member
אבל מה, דווקא החודש באנגליה הייתי בצומת מרומזר שבו אמבולנס

פס לבן כפול ושלטים עם מספרים מסתוריים היו פותרים סכנות כאלו.
הכפלת כבישים, יישורם, יצירת נתיבי האטה והאצה בצמתים הם שיפור איכות הכביש.
&nbsp
כמו כן באנגליה רכבי חירום לא נתקעים בפקקים כי כל הנהגים יודעים שכשרואים אור מהבהב ושומעים סירנה מי שבצד שמאל נוסע עד לשפת המדרכה ומי שבצד ימין נוסע עד לקו ההפרדה או ההפרדה הקשיחה ורכב החירום עובר בנתיב שמשתחרר הודות למנהג הזה (שלא נלמד בשיעורי הנהיגה). רק היום הייתי בתופעה כזו ובגלל ששמרתי מרחק מינימלי ביני לרכב שלפני הצלחתי להגיע לשפת המדרכה לפני שהוא שם לב לסירנות ונסע שמאלה. באופניים התרגולת היא להאט לצד המדרכה ואז להעלות את האופניים למדרכה אך לא לרכב. בסוף המעבר הנהגים שמאחוריך מגלים נדיבות ונותנים לך לרדת לכביש ולהתחיל לרכוב. יישום דומה היה מביא אמבולנס לראש התור בהמתנה למחסום רכבת (ואלו קיימים בבריטניה, גם בלונדון יש כמה על קווים פרבריים נידחים) כך שהעיכוב היה מינימאלי.
&nbsp
אי אפשר להאשים את תנאי הדרך בכל הבעיות של תרבות הנהיגה. במקרה של ספק מאיטים.
אבל מה, דווקא החודש באנגליה הייתי בצומת מרומזר שבו אמבולנס
בקריאת חירום נתקע מאחורי רכב שסירב לזוז הצידה עבורו, ואפילו כשכבר היה אור ירוק הוא זז בקצב של צב קטוע רגליים... כך שלא הכל שם דבש.
 

Ccyclist

Well-known member
מה זה אידיוט אחד מול מאות עד אלף ומשהו רכבים בארועים רבים?

אבל מה, דווקא החודש באנגליה הייתי בצומת מרומזר שבו אמבולנס
בקריאת חירום נתקע מאחורי רכב שסירב לזוז הצידה עבורו, ואפילו כשכבר היה אור ירוק הוא זז בקצב של צב קטוע רגליים... כך שלא הכל שם דבש.
מה זה אידיוט אחד מול מאות עד אלף ומשהו רכבים בארועים רבים?
כנהג יצא לי להיות במצב הזה פעמיים, בכל פעם היו לפחות 20 רכבים סביבי שפינו דרך בכביש דו מסלולי. כרוכב אופניים בין אזור 3 לאזור 1 בלונדון במשך למעלה מעשור יצא לי להיות חלק מזה עשרות פעמים, 10-20 רכבים לפחות בכל מקרה בין אם בכבישים דו מסלוליים או חד מסלוליים ויצא לי לראות איזו נהגת אפרו-קריבית דור 2 בגדה הדרומית שלא ידעה לעצור כשרואים סירנות אבל אני מעדיף לשפוט את המצב לפי 99.9% הנהגים שיודעים לעשות את הדבר הנכון ולא האידיוט/ית התורן/ית.
 

amit1270

New member
נו, בטח ישראלי..

אבל מה, דווקא החודש באנגליה הייתי בצומת מרומזר שבו אמבולנס
בקריאת חירום נתקע מאחורי רכב שסירב לזוז הצידה עבורו, ואפילו כשכבר היה אור ירוק הוא זז בקצב של צב קטוע רגליים... כך שלא הכל שם דבש.
נו, בטח ישראלי..
 

אורי404

New member
צריכה להיות אכפתיות לא רק לתחבורה הציבורית

בהשוואה למופז, ישראל כץ הרבה יותר טוב.
אך עדיין אכפת לו יותר מהרכב הפרטי.
צריכה להיות אכפתיות לא רק לתחבורה הציבורית
חשוב לשפר את התחבורה הציבורית. אבל גם בתחום, שאינו התחבורה הציבורית יש הרבה מה לשפר. למשל ההתנהלות המסורבלת של משרד הרישוי או שיפור תחום האופניים והדו-גלגלי הממונע.
 
אם ישראל כץ לא ביצועיסט אז מי כן?

נתניהו צריך ללכת לכלא.
גם את ישראל כץ אני לא כזה אוהב.
זלזול בתחבורה ציבורית וכמו כל שאר הממשלה מלקק לחרדים את התחת.
אם ישראל כץ לא ביצועיסט אז מי כן?
הוא השר שהכי פיתח את התחום שהמשרד שלו אחראי עליו. השיג הרבה מאוד תקציבים לפרויקטי תשתית שונים לתח"צ כמו שכבר פורט מעליי. אם אתה רוצה לקרוא עוד את מה שמתוכנן פורסמה לפני כמה ימים תוכנית הפרויקטים הציבוריים (עוד דבר לטובת הממשלה הנוכחית:סוף סוף מתחילים לעשות קצת סדר, עדיין רחוקים מהמצב הרצוי אבל המגמה החיובית ברורה).
תזכור גם ששר התחבורה אף פעם לא יהיה מושלם. אף פעם אי אפשר יהיה לעבוד על הכל, בו זמנית ולסיים את כל העבודה תוך יום. צריך להיות ריאלים - לוקח זמן לשפר והוא אכן משפר. מאוד.
ועוד דבר: שר התחבורה הוא פוליטיקאי. וחלק מהתפקיד שלו זה לשמור על הקואליציה שלמה, גם אם זה אומר מדי פעם לבטל עבודות על הרכבת בשבת. עדיף עיכובים קלים בפתיחת הקו מאשר נפילת הממשלה או אישור התקציב (שבתוכו גם התקציב לאותו פרויקט).
כל אדם אחר בתפקיד היה נוהג כמוהו בעניין זה. לא בטוח שגם הם היו מגיעים להישגים שלו.
 

arand

New member
אתה צריך ללכת לכלא

נתניהו צריך ללכת לכלא.
גם את ישראל כץ אני לא כזה אוהב.
זלזול בתחבורה ציבורית וכמו כל שאר הממשלה מלקק לחרדים את התחת.
אתה צריך ללכת לכלא
מי שלא בהשקפה שלך, צריך ללכת לכלא???
האם זו דמוקרטיה?
ראש הממשלה חף מפשע,
אפילו שאתם השמאל שונאים אותו ומחפשים אותו מתחת לריצפה להכניס אותו לכלא והסיבה: כי נתן שוקולד לכלב שלו.
כמה מגוחכים אתם יכולים להיות.....
 
הוא ילך לכלא אם תוכח אשמתו

אתה צריך ללכת לכלא
מי שלא בהשקפה שלך, צריך ללכת לכלא???
האם זו דמוקרטיה?
ראש הממשלה חף מפשע,
אפילו שאתם השמאל שונאים אותו ומחפשים אותו מתחת לריצפה להכניס אותו לכלא והסיבה: כי נתן שוקולד לכלב שלו.
כמה מגוחכים אתם יכולים להיות.....
הוא ילך לכלא אם תוכח אשמתו
ואם השופטים יחליטו שזה העונש הראוי.
במצב הדברים הנוכחי התסריט הזה לא כל כך רחוק מהמציאות.
ואין כאן עניין של ימין או שמאל. במידה וראש הממשלה אכן יישלח לכלא , יחליף אותו מועמד מהליכוד , ולא הרצוג , גבאי כחלון או לפיד.
 

DanBus43Maalit72

Active member
שחיתות זה לא עניין של ימין ושמאל.

הוא ילך לכלא אם תוכח אשמתו
ואם השופטים יחליטו שזה העונש הראוי.
במצב הדברים הנוכחי התסריט הזה לא כל כך רחוק מהמציאות.
ואין כאן עניין של ימין או שמאל. במידה וראש הממשלה אכן יישלח לכלא , יחליף אותו מועמד מהליכוד , ולא הרצוג , גבאי כחלון או לפיד.
שחיתות זה לא עניין של ימין ושמאל.
שחיתות יש בשני הצדדים במפה הפוליטית ולשחיתות אין מקום בממשלה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
הגיע הזמן שתתעורר מהאשליה שביבי מוכר לך.

אתה צריך ללכת לכלא
מי שלא בהשקפה שלך, צריך ללכת לכלא???
האם זו דמוקרטיה?
ראש הממשלה חף מפשע,
אפילו שאתם השמאל שונאים אותו ומחפשים אותו מתחת לריצפה להכניס אותו לכלא והסיבה: כי נתן שוקולד לכלב שלו.
כמה מגוחכים אתם יכולים להיות.....
הגיע הזמן שתתעורר מהאשליה שביבי מוכר לך.
וחוץ מזה הוא ישים עליך אלא אם כן אתה מתנחל או חרדי. לראש ממשלה שמנצל צינית את הימין ולא שם על הציבור(כולל קשישים, ניצולי שואה, אתיופים, נכים) לא מגיע להיות בכנסת.
מתווה הגז זו שחיתות בוודאות. לתת גז של הציבור לגורם פרטי כמתנה שזה יזיק לכל עם ישראל. עאלק למכור את הגז למדינות זרות, מי לעזאזל ירצה לקנות מאיתנו? הגז יגמר תוך כ 10 שנים וכמעט כל הכסף ילך לטייקונים.
ותיק 2000 הינה פגיעה מוצהרת בחופש הביטוי.
שחיתות זה לא עניין של ימין ושמאל.

תתעורר, תאר לך שידקרו אותי בעוד מספר שנים בגלל שאני נוטה מרכז שמאל בדעותי?!?

וכאן אני מעוניין לסיים את השיחה בנושא.
 

arand

New member
יצא המרצע מהשק

הגיע הזמן שתתעורר מהאשליה שביבי מוכר לך.
וחוץ מזה הוא ישים עליך אלא אם כן אתה מתנחל או חרדי. לראש ממשלה שמנצל צינית את הימין ולא שם על הציבור(כולל קשישים, ניצולי שואה, אתיופים, נכים) לא מגיע להיות בכנסת.
מתווה הגז זו שחיתות בוודאות. לתת גז של הציבור לגורם פרטי כמתנה שזה יזיק לכל עם ישראל. עאלק למכור את הגז למדינות זרות, מי לעזאזל ירצה לקנות מאיתנו? הגז יגמר תוך כ 10 שנים וכמעט כל הכסף ילך לטייקונים.
ותיק 2000 הינה פגיעה מוצהרת בחופש הביטוי.
שחיתות זה לא עניין של ימין ושמאל.

תתעורר, תאר לך שידקרו אותי בעוד מספר שנים בגלל שאני נוטה מרכז שמאל בדעותי?!?

וכאן אני מעוניין לסיים את השיחה בנושא.
יצא המרצע מהשק
בגלל שהוא לא מתאים לך, ואתה לא רוצה לבחור אותו בבחירות, לכן הוא צריך ללכת לכלא
ראשי ממשלות השמאל יותר מושחתים, והם לא ידאגו לך.
השפוטים במדינת ישראל שנבחרים בשיטת "חבר מביא חבר" האנטי דמוקרטי עוד יותר מושחתים, ואין מי שישפוט אותם.
אז על מי יש לך לסמוך....
 

mister K

New member
אם תוכח אשמתו הוא צריך לשבת בכלא בדיוק כמו שאולמרט ישב

יצא המרצע מהשק
בגלל שהוא לא מתאים לך, ואתה לא רוצה לבחור אותו בבחירות, לכן הוא צריך ללכת לכלא
ראשי ממשלות השמאל יותר מושחתים, והם לא ידאגו לך.
השפוטים במדינת ישראל שנבחרים בשיטת "חבר מביא חבר" האנטי דמוקרטי עוד יותר מושחתים, ואין מי שישפוט אותם.
אז על מי יש לך לסמוך....
אם תוכח אשמתו הוא צריך לשבת בכלא בדיוק כמו שאולמרט ישב
על אותו משקל, בגלל שהוא מתאים לך זה לא אומר שהחוק לא חל עליו.
אני חושב שאולמרט היה ראש ממשלה לא רע בכלל. אבל כל זה לא משנה כל עוד הוא מושחת מהיסוד. זה נכון גם לביבי.
ראשי ממשלה מושחתים צריכים לשבת בבית סוהר.
 

arand

New member
ולכן הושתק תיקי שרון בגלל ההתנתקות

אם תוכח אשמתו הוא צריך לשבת בכלא בדיוק כמו שאולמרט ישב
על אותו משקל, בגלל שהוא מתאים לך זה לא אומר שהחוק לא חל עליו.
אני חושב שאולמרט היה ראש ממשלה לא רע בכלל. אבל כל זה לא משנה כל עוד הוא מושחת מהיסוד. זה נכון גם לביבי.
ראשי ממשלה מושחתים צריכים לשבת בבית סוהר.
ולכן הושתק תיקי שרון בגלל ההתנתקות
ברגע ששרון החליט לעשות גירוש מעזה
כל העיתונים החליטו לשתוק בקשר לתיקים שלו.
זה רק מראה מי הם המושחתים השמאל ששולט בתקשורת או רשאי הממשלה.
מספיק לראות את אברמוביץ מדבר עם הכפיל של אהוד ברק, בשביל להבין את זה.
&nbsp
מדינה של שמאל מושחת ששולט בתקשורת ובבתי המשפט הם האסון. כי אף אחד לא יודע כמה הם מושחתים.. אין מי שישפוט אותם, כי הם בוחרים את עצמם, וכאילו שומרים על המדינה.
 

mister K

New member
בסדר קשקשן

ולכן הושתק תיקי שרון בגלל ההתנתקות
ברגע ששרון החליט לעשות גירוש מעזה
כל העיתונים החליטו לשתוק בקשר לתיקים שלו.
זה רק מראה מי הם המושחתים השמאל ששולט בתקשורת או רשאי הממשלה.
מספיק לראות את אברמוביץ מדבר עם הכפיל של אהוד ברק, בשביל להבין את זה.
&nbsp
מדינה של שמאל מושחת ששולט בתקשורת ובבתי המשפט הם האסון. כי אף אחד לא יודע כמה הם מושחתים.. אין מי שישפוט אותם, כי הם בוחרים את עצמם, וכאילו שומרים על המדינה.
בסדר קשקשן
השמאל כבר מזמן לא שולט לא בתקשורת ולא בבית המשפט. אבל תמשיך להקשיב להסתה של ביבי וללכת אחריו כמו מהופנט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה