סיור ב"תחנת האגמים"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
קו ב"ש-לוד: כפול לכל אורכו כבר בימים הקרובים

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
קו ב"ש-לוד: כפול לכל אורכו כבר בימים הקרובים
תחנת הרכבת בכפר מנחם נמסרה לאגף מסילה להשלמת קטע קצר בן כמה עשרות מטרים. השבתת עבודות הפיתוח ע"י הוועד מנעו את השלמתו של קטע זה עד כה, אך עם חתימת ההסכם החדש שבין הנהלת הרכבת להסתדרות, ניתן לבצע את העבודה. ע"פ ההערכה, זו תסתיים כבר בימים הקרובים ובסיומה יופעל הקו כקו כפול לכל אורכו. בשלב זה לא תזדקק הרכבת לביצוע פעימת תקשורת, שכן וכזכור, פעימה וירטואלית בוצעה בקטע זה כבר לפני כשנה. עם זאת, חשוב לציין כי עד לביצוע פעימת התקשורת (שתוכננה במקור למאי ותידחה למועד שעדיין אינו ידוע) שתכלול בתוכה את רכיבי הפיקוד בציר האיילון, לא ניתן יהיה להפעיל את הלו"ז החדש.
 

luckydude

Active member
מה מצב המסילה/מסוט החדש/ה בנען?

קו ב"ש-לוד: כפול לכל אורכו כבר בימים הקרובים
תחנת הרכבת בכפר מנחם נמסרה לאגף מסילה להשלמת קטע קצר בן כמה עשרות מטרים. השבתת עבודות הפיתוח ע"י הוועד מנעו את השלמתו של קטע זה עד כה, אך עם חתימת ההסכם החדש שבין הנהלת הרכבת להסתדרות, ניתן לבצע את העבודה. ע"פ ההערכה, זו תסתיים כבר בימים הקרובים ובסיומה יופעל הקו כקו כפול לכל אורכו. בשלב זה לא תזדקק הרכבת לביצוע פעימת תקשורת, שכן וכזכור, פעימה וירטואלית בוצעה בקטע זה כבר לפני כשנה. עם זאת, חשוב לציין כי עד לביצוע פעימת התקשורת (שתוכננה במקור למאי ותידחה למועד שעדיין אינו ידוע) שתכלול בתוכה את רכיבי הפיקוד בציר האיילון, לא ניתן יהיה להפעיל את הלו"ז החדש.
מה מצב המסילה/מסוט החדש/ה בנען?
 

נוסע234

New member
האם יהיה שיפור בזמני הנסיעה?

קו ב"ש-לוד: כפול לכל אורכו כבר בימים הקרובים
תחנת הרכבת בכפר מנחם נמסרה לאגף מסילה להשלמת קטע קצר בן כמה עשרות מטרים. השבתת עבודות הפיתוח ע"י הוועד מנעו את השלמתו של קטע זה עד כה, אך עם חתימת ההסכם החדש שבין הנהלת הרכבת להסתדרות, ניתן לבצע את העבודה. ע"פ ההערכה, זו תסתיים כבר בימים הקרובים ובסיומה יופעל הקו כקו כפול לכל אורכו. בשלב זה לא תזדקק הרכבת לביצוע פעימת תקשורת, שכן וכזכור, פעימה וירטואלית בוצעה בקטע זה כבר לפני כשנה. עם זאת, חשוב לציין כי עד לביצוע פעימת התקשורת (שתוכננה במקור למאי ותידחה למועד שעדיין אינו ידוע) שתכלול בתוכה את רכיבי הפיקוד בציר האיילון, לא ניתן יהיה להפעיל את הלו"ז החדש.
האם יהיה שיפור בזמני הנסיעה?
טוב לראות שמסיימים את העבודות, אמנם באיחור אופנתי של כמה שנים. מאכזב מאד לשמוע שאפילו במאי עדיין לא יופעל הלו"ז החדש המתוכנן.

אני מניח שהאיתות באיילון נועד לאפשר להגביר את התדירות, לא את המהירות - על פניו לא נשמע שזה צריך להשפיע על המהירות שבה הרכבת נוסעת מלוד דרומה. האם זמן הנסיעה יקוצר קצת, או שהכוונה היא שלא יהיה שום שיפור עד להודעה חדשה?
 

luckydude

Active member
עד שאין לו"ז חדש אין שיפור.

האם יהיה שיפור בזמני הנסיעה?
טוב לראות שמסיימים את העבודות, אמנם באיחור אופנתי של כמה שנים. מאכזב מאד לשמוע שאפילו במאי עדיין לא יופעל הלו"ז החדש המתוכנן.

אני מניח שהאיתות באיילון נועד לאפשר להגביר את התדירות, לא את המהירות - על פניו לא נשמע שזה צריך להשפיע על המהירות שבה הרכבת נוסעת מלוד דרומה. האם זמן הנסיעה יקוצר קצת, או שהכוונה היא שלא יהיה שום שיפור עד להודעה חדשה?
עד שאין לו"ז חדש אין שיפור.
מכיוון שגם אם אפשר לסוע מהר יותר, זמני היציאה מהתחנות עדיין קבועים בלוח הקיים לכן מה שייקרה זה שרכבות יגיעו יותר מוקדם לתחנות אבל יצטרכו לחכות עד לזמן הנקובה בלוח כדי לצאת מהתחנה - ע"ע ההודעה של "קול קורא" בתחתית השרשור.

עם זאת, תהיה הפחתה בכמות האיחורים כי לא יצטרכו לבצע מפגשי רכבות יותר וזה גם חשוב. בהקשר זה יש לציין את ההשבתה שנדחתה בצפון לא מכבר. זו היתה אמורה להביא להפעלת נעמן-עכו כקו כפול, מה שיפחית איחורים ברשת הצפונית. יש לצפות שזה בייחד עם הפעלת לוד-באר שבע ככפול, יוביל להפחתה משמעותית בכמות האיחורים בקו הראשי.
 

luckydude

Active member
צ"ל "זמן נקוב

עד שאין לו"ז חדש אין שיפור.
מכיוון שגם אם אפשר לסוע מהר יותר, זמני היציאה מהתחנות עדיין קבועים בלוח הקיים לכן מה שייקרה זה שרכבות יגיעו יותר מוקדם לתחנות אבל יצטרכו לחכות עד לזמן הנקובה בלוח כדי לצאת מהתחנה - ע"ע ההודעה של "קול קורא" בתחתית השרשור.

עם זאת, תהיה הפחתה בכמות האיחורים כי לא יצטרכו לבצע מפגשי רכבות יותר וזה גם חשוב. בהקשר זה יש לציין את ההשבתה שנדחתה בצפון לא מכבר. זו היתה אמורה להביא להפעלת נעמן-עכו כקו כפול, מה שיפחית איחורים ברשת הצפונית. יש לצפות שזה בייחד עם הפעלת לוד-באר שבע ככפול, יוביל להפחתה משמעותית בכמות האיחורים בקו הראשי.
צ"ל "זמן נקוב
 

נוסע234

New member
כן, ברור שצריך שינוי בלו"ז

עד שאין לו"ז חדש אין שיפור.
מכיוון שגם אם אפשר לסוע מהר יותר, זמני היציאה מהתחנות עדיין קבועים בלוח הקיים לכן מה שייקרה זה שרכבות יגיעו יותר מוקדם לתחנות אבל יצטרכו לחכות עד לזמן הנקובה בלוח כדי לצאת מהתחנה - ע"ע ההודעה של "קול קורא" בתחתית השרשור.

עם זאת, תהיה הפחתה בכמות האיחורים כי לא יצטרכו לבצע מפגשי רכבות יותר וזה גם חשוב. בהקשר זה יש לציין את ההשבתה שנדחתה בצפון לא מכבר. זו היתה אמורה להביא להפעלת נעמן-עכו כקו כפול, מה שיפחית איחורים ברשת הצפונית. יש לצפות שזה בייחד עם הפעלת לוד-באר שבע ככפול, יוביל להפחתה משמעותית בכמות האיחורים בקו הראשי.
כן, ברור שצריך שינוי בלו"ז
השאלה היא אם לאור העיכוב אי אפשר להוציא לו"ז אחר שמשפר את הנסיעה היכן שאפשר בקו לבאר שבע?
לו"ז שבו הרכבת שיוצאת מתל אביב לבאר שבע יוצאות באותו הזמן בדיוק מלוד אבל מגיעות מוקדם יותר לבאר שבע לא צריך להיות תלוי בשיפורים במה שקורה באיילון, וגם לא משפיע על קווים אחרים (מלוד ודרומה הרי יש רק קו אחד של רכבות נוסעים). אז אם אפשר לשפר, מדוע לא משפרים?
 

raminec

New member
מלוד ודרומה יש שני קווי רכבת

כן, ברור שצריך שינוי בלו"ז
השאלה היא אם לאור העיכוב אי אפשר להוציא לו"ז אחר שמשפר את הנסיעה היכן שאפשר בקו לבאר שבע?
לו"ז שבו הרכבת שיוצאת מתל אביב לבאר שבע יוצאות באותו הזמן בדיוק מלוד אבל מגיעות מוקדם יותר לבאר שבע לא צריך להיות תלוי בשיפורים במה שקורה באיילון, וגם לא משפיע על קווים אחרים (מלוד ודרומה הרי יש רק קו אחד של רכבות נוסעים). אז אם אפשר לשפר, מדוע לא משפרים?
מלוד ודרומה יש שני קווי רכבת
יש את הקו לירושלים ויש את הקו לבאר שבע.
בלו"ז של מאי מתוכנן גם שיפור בזמני הנסיעה של הקו לירושלים. בעיקר בקטע שבין לוד ובית שמש.
מיותר לציין שגם קו הרכבת לאשקלון דרך אשדוד ורחובות הוא מלוד דרומה וגם קו הרכבת לתחנת הראשונים הוא מלוד ודרומה.
בכל מקרה, בשביל עיכוב של חודש-חודשיים אף אחד לא יטרח להוציא לו"ז חדש. הרעיון הוא לשגע את הנוסעים כמה שפחות עם שינויים בלוחות הזמנים, אפילו אם זה כרוך בנסיעה יותר איטית לפרק זמן קצר.
 

eman70

New member
מה תכלול הפעימה, ומה זו פעימה וירטואלית?

קו ב"ש-לוד: כפול לכל אורכו כבר בימים הקרובים
תחנת הרכבת בכפר מנחם נמסרה לאגף מסילה להשלמת קטע קצר בן כמה עשרות מטרים. השבתת עבודות הפיתוח ע"י הוועד מנעו את השלמתו של קטע זה עד כה, אך עם חתימת ההסכם החדש שבין הנהלת הרכבת להסתדרות, ניתן לבצע את העבודה. ע"פ ההערכה, זו תסתיים כבר בימים הקרובים ובסיומה יופעל הקו כקו כפול לכל אורכו. בשלב זה לא תזדקק הרכבת לביצוע פעימת תקשורת, שכן וכזכור, פעימה וירטואלית בוצעה בקטע זה כבר לפני כשנה. עם זאת, חשוב לציין כי עד לביצוע פעימת התקשורת (שתוכננה במקור למאי ותידחה למועד שעדיין אינו ידוע) שתכלול בתוכה את רכיבי הפיקוד בציר האיילון, לא ניתן יהיה להפעיל את הלו"ז החדש.
מה תכלול הפעימה, ומה זו פעימה וירטואלית?
מצטער אם אני שואל שאלות שלקוראים היותר קבועים בפורום הן אולי טריוויאליות
 

בועז ל

New member
פעימת מאי (במקור) שתידחה אמורה לכלול את כל

מה תכלול הפעימה, ומה זו פעימה וירטואלית?
מצטער אם אני שואל שאלות שלקוראים היותר קבועים בפורום הן אולי טריוויאליות
פעימת מאי (במקור) שתידחה אמורה לכלול את כל
האלמנטים, ברמה הארצית, הנדרשים להפעלת לו"ז מאי החדש. מדובר בשינויי תוכנה של כל הרכיבים הנשלטים מרחוק ע"י מרכז הפיקוד באתר משוא"ה של הרכבת בחיפה ואשר הוספו או בוצעו בהם שינויים: מחסומים, מפלגים, סימנורים וכיו"ב.

הפעימה וירטואלית שבוצעה בקטע כפר מנחם-קריית גת היא פעימת תקשורת לכל דבר ועניין. פעימה זו, שבוצעה לפני למעלה משנה, הגדירה את הקטע כקטע כפול אף שהתשתית המסילתית לא תמכה בהפעלת הקטע ככפול. למרות שלאחר ביצוע הפעימה הוירטואלית המערכת מזהה את הקטע כקטע כפול, ניתן לנתב את התנועה רק ע"ג אלמנטים המאפשרים זאת. יתרונה של הפעימה הוירטואלית הוא בביטול הצורך לבצע פעימה נוספת כאשר התשתית המסילתית של הקטע הכפול כבר מוכנה.
 

eman70

New member
ומה עוד צריך לעשות לפני שעושים את הפעימה?

פעימת מאי (במקור) שתידחה אמורה לכלול את כל
האלמנטים, ברמה הארצית, הנדרשים להפעלת לו"ז מאי החדש. מדובר בשינויי תוכנה של כל הרכיבים הנשלטים מרחוק ע"י מרכז הפיקוד באתר משוא"ה של הרכבת בחיפה ואשר הוספו או בוצעו בהם שינויים: מחסומים, מפלגים, סימנורים וכיו"ב.

הפעימה וירטואלית שבוצעה בקטע כפר מנחם-קריית גת היא פעימת תקשורת לכל דבר ועניין. פעימה זו, שבוצעה לפני למעלה משנה, הגדירה את הקטע כקטע כפול אף שהתשתית המסילתית לא תמכה בהפעלת הקטע ככפול. למרות שלאחר ביצוע הפעימה הוירטואלית המערכת מזהה את הקטע כקטע כפול, ניתן לנתב את התנועה רק ע"ג אלמנטים המאפשרים זאת. יתרונה של הפעימה הוירטואלית הוא בביטול הצורך לבצע פעימה נוספת כאשר התשתית המסילתית של הקטע הכפול כבר מוכנה.
ומה עוד צריך לעשות לפני שעושים את הפעימה?
אילו דברים לא נעשו בזמן העיצומים שבגללם היא נדחית ולמה זה אמור לגרום לדחיה של יותר משבועיים שלושה (שזה אם אני זוכר הזמן שעבודות הפיתוח הושבתו).
 

בועז ל

New member
פעימת תקשורת מתבצעת תמיד ברמה הארצית

ומה עוד צריך לעשות לפני שעושים את הפעימה?
אילו דברים לא נעשו בזמן העיצומים שבגללם היא נדחית ולמה זה אמור לגרום לדחיה של יותר משבועיים שלושה (שזה אם אני זוכר הזמן שעבודות הפיתוח הושבתו).
פעימת תקשורת מתבצעת תמיד ברמה הארצית
ולא ברמת הקו הבודד. מזה כחודש וחצי לא מבוצעות עבודות בציר האיילון על פרויקט האיתות, שמטרתו להגדיל את קיבולת הרכבות בציר. ללא השלמת פרויקט האיתות באיילון, לא ניתן להפעיל את לו"ז מאי המתוגבר. בנוסף, יש לקחת בחשבון עיכובים נוספים שהצטברו ביתר הפרויקטים וגם אותם יש להשלים.
 

בועז ל

New member
עוד מבט דרומה

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
עוד מבט דרומה
ברציף המזרחי, מעל נישת הדרגנועים.
 

בועז ל

New member
תמונה אחרונה: זה מה שנשאר

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
תמונה אחרונה: זה מה שנשאר
ואז ייאמר: הקו הכפול לוד-ב"ש...
 

kobi88l

New member
תודה רבה בועז! אף פעם לא הבנתי את התחנה הזאת

תמונה אחרונה: זה מה שנשאר
ואז ייאמר: הקו הכפול לוד-ב"ש...
תודה רבה בועז! אף פעם לא הבנתי את התחנה הזאת
למה דווקא שם,מה יש באזור הזה?!
 

easylivin

New member
מצפה כבר לנסוע בקו הכפול...

תמונה אחרונה: זה מה שנשאר
ואז ייאמר: הקו הכפול לוד-ב"ש...
מצפה כבר לנסוע בקו הכפול...
עדיין עם הלו"ז הנוכחי, אבל בלי מפגשי רכבות! בכלל!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה