סיור ב"תחנת האגמים"

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member


חבל על הכסף ובעיקר על הנוסעים מבאר שבע

עוד עיכוב בדרך לתל אביב ואח"כ נתב"ג ,כבר עדיף אוטובוס .....
 

romcd

New member
רכבת נועדה לשרת מקומות מרכזים למקומות מרכזים

רכבת נועדה לשרת מקומות מרכזים למקומות מרכזים
למשל 2 רכבות בשעה .

רכבת אחת מבאר שבע -לוד -תל אביב .

השנייה באר שבע-רהט\להבים-קרית גת- לוד-תל אביב.

תנו לאנשים להגיע למקום חפצם .

אי אפשר בכל כפר נידח 10 ק"מ מהעיר לבנות משהו באמצע ולעצור רכבת שלמה ומלאה .
 

jarondl

New member
ממש מבריק מצדך

רכבת נועדה לשרת מקומות מרכזים למקומות מרכזים
למשל 2 רכבות בשעה .

רכבת אחת מבאר שבע -לוד -תל אביב .

השנייה באר שבע-רהט\להבים-קרית גת- לוד-תל אביב.

תנו לאנשים להגיע למקום חפצם .

אי אפשר בכל כפר נידח 10 ק"מ מהעיר לבנות משהו באמצע ולעצור רכבת שלמה ומלאה .
ממש מבריק מצדך
זה בדיוק מה שאמור להיות בלו"ז קיץ 2012
 

romcd

New member
ממש לא !!!!! הרכבת אמורה לעשות עיקוף דרך נתב"

ממש מבריק מצדך
זה בדיוק מה שאמור להיות בלו"ז קיץ 2012
ממש לא !!!!! הרכבת אמורה לעשות עיקוף דרך נתב"
הרכבת מבאר שבע אמורה בלו"ז החדש לעשות דרך ארוכה דרך נתב"ג

ולא שכחנו את תחנת כפר מנחם ,אז איפה בדיוק יהיה חלון זמן לרכבת מהירה מלוד לבאר -שבע,כאשר יש 3 תחנות באמצע.
 

romcd

New member
צריך להשתמש ברכבת ה 3 שיוצאת מרחובות לעבור דר

ממש לא !!!!! הרכבת אמורה לעשות עיקוף דרך נתב"
הרכבת מבאר שבע אמורה בלו"ז החדש לעשות דרך ארוכה דרך נתב"ג

ולא שכחנו את תחנת כפר מנחם ,אז איפה בדיוק יהיה חלון זמן לרכבת מהירה מלוד לבאר -שבע,כאשר יש 3 תחנות באמצע.
צריך להשתמש ברכבת ה 3 שיוצאת מרחובות לעבור דר
נתב"ג .

יש 3 רכבות בשעה מרחובות ,אם אחת תתעכב עוד 5 דק' דרך נתב"ג לא יקרה כלום במקום 24 דקות אז היה 30 שק בערך מרחובות לתל אביב.
 

alantan

New member
נהפוך הוא - 5 ד' על נסיעה של 24 ד' זה עיכוב

צריך להשתמש ברכבת ה 3 שיוצאת מרחובות לעבור דר
נתב"ג .

יש 3 רכבות בשעה מרחובות ,אם אחת תתעכב עוד 5 דק' דרך נתב"ג לא יקרה כלום במקום 24 דקות אז היה 30 שק בערך מרחובות לתל אביב.
נהפוך הוא - 5 ד' על נסיעה של 24 ד' זה עיכוב
משמעותי של מעל 20% מזמן הנסיעה. ככל שהנסיעה ארוכה יותר, כך להארכת הנסיעה יש פחות השפעה על השימוש באמצעי התחבורה.
 

BMWE

New member
האחוזים אינם רלוונטיים

נהפוך הוא - 5 ד' על נסיעה של 24 ד' זה עיכוב
משמעותי של מעל 20% מזמן הנסיעה. ככל שהנסיעה ארוכה יותר, כך להארכת הנסיעה יש פחות השפעה על השימוש באמצעי התחבורה.
האחוזים אינם רלוונטיים
כאשר אתה נוסע שעה ויש לך עיכוב של עוד 10 דקות זה מעיק.
כאשר אתה נוסע 5 דקות ויש לך עיכוב של 5 דקות זה מעיק
כאשר אתה נוסע 25 דקות, עוד 5 דקות נראה כמו זניח
 

alantan

New member
נו, אז אתה רואה שזה כן רלוונטי

האחוזים אינם רלוונטיים
כאשר אתה נוסע שעה ויש לך עיכוב של עוד 10 דקות זה מעיק.
כאשר אתה נוסע 5 דקות ויש לך עיכוב של 5 דקות זה מעיק
כאשר אתה נוסע 25 דקות, עוד 5 דקות נראה כמו זניח
נו, אז אתה רואה שזה כן רלוונטי
כאשר אתה נוסע 5 דקות ויש לך עיכוב של 5 דקות זה מעיק
כאשר אתה נוסע 25 דקות, עוד 5 דקות נראה כמו זניח

אני גם לא חושב ש-10 ד' על שעה זה כזה מעיק, זה אולי לא זניח, אבל זה לא מעיק כמו 10 ד' על 10 ד'.
 

romcd

New member
10 דק' נוספות זה מעיק על שעה נסיעה

נו, אז אתה רואה שזה כן רלוונטי
כאשר אתה נוסע 5 דקות ויש לך עיכוב של 5 דקות זה מעיק
כאשר אתה נוסע 25 דקות, עוד 5 דקות נראה כמו זניח

אני גם לא חושב ש-10 ד' על שעה זה כזה מעיק, זה אולי לא זניח, אבל זה לא מעיק כמו 10 ד' על 10 ד'.
10 דק' נוספות זה מעיק על שעה נסיעה

תמיד הרכבת גאה שהיא קיצרה את הדרך ב 10 דק' מ 40 ל 30 ,שאתה הולך עבודה בבוקר כל דקה נספרת מתי תגיע ליעד .

אל תשכח שמדברים על 55 דקות מב"ש לתל אביב מדברים על תחנת אוני' -ההגנה + 10 דקות דרך נמל בן גוריון + שתי תחנות קצה כמו ב"ש מרכז-עזראלי והגעת בקלות ל 75 דק'

במחיר של 26 שקל , אז עדיף מטרופלין אוטובוס חדש נקי ב שעה ורבע דרך כביש 6 וב- 17 שקל ונקווה שהאוטובוסים החדשים של מטרופלין כולל עמדת מחשב ושקע USB יכנסו

לקו באר שבע תל אביב .
 
אוטובוס מב''ש לת''א דבר נהדר אך מדוע זה

10 דק' נוספות זה מעיק על שעה נסיעה

תמיד הרכבת גאה שהיא קיצרה את הדרך ב 10 דק' מ 40 ל 30 ,שאתה הולך עבודה בבוקר כל דקה נספרת מתי תגיע ליעד .

אל תשכח שמדברים על 55 דקות מב"ש לתל אביב מדברים על תחנת אוני' -ההגנה + 10 דקות דרך נמל בן גוריון + שתי תחנות קצה כמו ב"ש מרכז-עזראלי והגעת בקלות ל 75 דק'

במחיר של 26 שקל , אז עדיף מטרופלין אוטובוס חדש נקי ב שעה ורבע דרך כביש 6 וב- 17 שקל ונקווה שהאוטובוסים החדשים של מטרופלין כולל עמדת מחשב ושקע USB יכנסו

לקו באר שבע תל אביב .
אוטובוס מב''ש לת''א דבר נהדר אך מדוע זה
הרכבות בקו זה של טרום ההכפלה בתפעול מלאות בשעות השיא ?
כמו כן להזכירך שוב, תופעלנה 2 רכבות בשעה לכל כוון.
כפי שנכתב כאן לא פעם ולא פעמיים רכבת אחת תהיה ישירה בלי עצירה בין ב''ש צפון לת''א ההגנה שזמן הנסיעה יעמוד על כ -53-55 דקות רכבת זאת להזכירך אינה עוברת בתחנת נתב''ג.
רכבת שניה בכל שעה תהיה רכבת מאספת כולל עצירה בנתב''ג שזמן נסיעתה יעמוד על כ 77-80 דקות .
מקווה שהדברים הובהרו הפעם.
 

romcd

New member
תודה !!! על ההבהרה . מה רכבות מאשקלון לנתב"ג

אוטובוס מב''ש לת''א דבר נהדר אך מדוע זה
הרכבות בקו זה של טרום ההכפלה בתפעול מלאות בשעות השיא ?
כמו כן להזכירך שוב, תופעלנה 2 רכבות בשעה לכל כוון.
כפי שנכתב כאן לא פעם ולא פעמיים רכבת אחת תהיה ישירה בלי עצירה בין ב''ש צפון לת''א ההגנה שזמן הנסיעה יעמוד על כ -53-55 דקות רכבת זאת להזכירך אינה עוברת בתחנת נתב''ג.
רכבת שניה בכל שעה תהיה רכבת מאספת כולל עצירה בנתב''ג שזמן נסיעתה יעמוד על כ 77-80 דקות .
מקווה שהדברים הובהרו הפעם.
תודה !!! על ההבהרה . מה רכבות מאשקלון לנתב"ג
יש עדכונים.
 

luckydude

Active member
המממ....

ממש לא !!!!! הרכבת אמורה לעשות עיקוף דרך נתב"
הרכבת מבאר שבע אמורה בלו"ז החדש לעשות דרך ארוכה דרך נתב"ג

ולא שכחנו את תחנת כפר מנחם ,אז איפה בדיוק יהיה חלון זמן לרכבת מהירה מלוד לבאר -שבע,כאשר יש 3 תחנות באמצע.
המממ....
קודם כל, גם עם 3 רכבות בשעה, לא נראה לי שתהיה בעיית "חלונות", במיוחד כשיתחילו לסוע במהירויות יותר גבוהות בקו (עם הקטרים החדשים שיבואו לקראת השנה הבאה). מהירות יותר גבוהה פירושה פינוי המסילה לרכבות אחרות יותר מהר. בנוסף, יש די הרבה תחנות בדרך (רגילות ותפעוליות) שבהן אפשר יהיה לעקוף רכבות וגם תהיה חלוקת מקטעים בקו, מה שיאפשר גמישות רבה באיתות בקו. כל הדברים האלו ביחד עם תכנון לו"ז זמנים מושכל יובילו לכך לדעתי שלא תהיה בעיית שילוב של רכבות מאספות וישירות בקו.
 

easylivin

New member
אלא שהלו"ז החדש יהיה שונה לגמרי, לשמחתנו.

ממש לא !!!!! הרכבת אמורה לעשות עיקוף דרך נתב"
הרכבת מבאר שבע אמורה בלו"ז החדש לעשות דרך ארוכה דרך נתב"ג

ולא שכחנו את תחנת כפר מנחם ,אז איפה בדיוק יהיה חלון זמן לרכבת מהירה מלוד לבאר -שבע,כאשר יש 3 תחנות באמצע.
אלא שהלו"ז החדש יהיה שונה לגמרי, לשמחתנו.
מהקיץ תהיה רכבת מהירה בין ת"א לב"ש, שלא תעבור בנתב"ג ולא תעצור אפילו בקריית גת... ובנוסף תהיינה גם רכבות מאספות דרך נתב"ג עם עצירה בכל התחנות. שתי הרכבות תהיינה מבוקשות, והקו הכפול יאפשר להפעיל את שתיהן ללא שום בעיה. ובהחלט יהיה לשתיהן "חלון זמן" כפי שקראת לזה, ויישאר אפילו לרכבות משא.
 

alantan

New member
אני חושב שנגיע למצב שיצטרכו להפעיל שלוש רכבות

אלא שהלו"ז החדש יהיה שונה לגמרי, לשמחתנו.
מהקיץ תהיה רכבת מהירה בין ת"א לב"ש, שלא תעבור בנתב"ג ולא תעצור אפילו בקריית גת... ובנוסף תהיינה גם רכבות מאספות דרך נתב"ג עם עצירה בכל התחנות. שתי הרכבות תהיינה מבוקשות, והקו הכפול יאפשר להפעיל את שתיהן ללא שום בעיה. ובהחלט יהיה לשתיהן "חלון זמן" כפי שקראת לזה, ויישאר אפילו לרכבות משא.
אני חושב שנגיע למצב שיצטרכו להפעיל שלוש רכבות
אחת מהירה ללא תחנות ביניים חוץ מלוד.
אחת מאספת כפי שמתוכננת כולל נתב"ג, קרית מנחם וכו'.
אחת שעוצרת בקרית גת ולוד.

איפה יכניסו את כל הרכבות באיילון (עם השלוש המתוכננות מירושלים והשתים ממודיעין, שלא לדבר על מה שמגיע מרחובות, הראשונים וקו החוף הדרומי)? לממשלת ישראל הפתרונים...
 

alantan

New member
קרית מנחם = כפר מנחם כמובן

אני חושב שנגיע למצב שיצטרכו להפעיל שלוש רכבות
אחת מהירה ללא תחנות ביניים חוץ מלוד.
אחת מאספת כפי שמתוכננת כולל נתב"ג, קרית מנחם וכו'.
אחת שעוצרת בקרית גת ולוד.

איפה יכניסו את כל הרכבות באיילון (עם השלוש המתוכננות מירושלים והשתים ממודיעין, שלא לדבר על מה שמגיע מרחובות, הראשונים וקו החוף הדרומי)? לממשלת ישראל הפתרונים...
קרית מנחם = כפר מנחם כמובן
 

easylivin

New member
קטע האיילון הוא הבעייתי,

אני חושב שנגיע למצב שיצטרכו להפעיל שלוש רכבות
אחת מהירה ללא תחנות ביניים חוץ מלוד.
אחת מאספת כפי שמתוכננת כולל נתב"ג, קרית מנחם וכו'.
אחת שעוצרת בקרית גת ולוד.

איפה יכניסו את כל הרכבות באיילון (עם השלוש המתוכננות מירושלים והשתים ממודיעין, שלא לדבר על מה שמגיע מרחובות, הראשונים וקו החוף הדרומי)? לממשלת ישראל הפתרונים...
קטע האיילון הוא הבעייתי,
ולא ברור איך יתמזגו אליו בעתיד כל הקווים החדשים והמפוארים שבונים... האם תהיה מסילה רביעית לפחות עד 2017? אני לא בטוח, לפי איך שהפרוייקט "מתקדם". אבל לפחות עם הלו"ז הקרוב לא צפויה בעיה, כי הפעלתו ממילא מותנית בסיום פרוייקט הגדלת הקיבולת באיילון. כשהוא יסתיים, הלו"ז החדש יופעל ולא רגע לפני כן. וזה כבר לא יקרה במועד המקורי שנקבע למאי.
 

alantan

New member
כשאני חושב על זה, האיילון אפילו פחות קריטי

קטע האיילון הוא הבעייתי,
ולא ברור איך יתמזגו אליו בעתיד כל הקווים החדשים והמפוארים שבונים... האם תהיה מסילה רביעית לפחות עד 2017? אני לא בטוח, לפי איך שהפרוייקט "מתקדם". אבל לפחות עם הלו"ז הקרוב לא צפויה בעיה, כי הפעלתו ממילא מותנית בסיום פרוייקט הגדלת הקיבולת באיילון. כשהוא יסתיים, הלו"ז החדש יופעל ולא רגע לפני כן. וזה כבר לא יקרה במועד המקורי שנקבע למאי.
כשאני חושב על זה, האיילון אפילו פחות קריטי
מקטע גנות-ההגנה, כי אפשר לסיים חלק מהרכבות בתחנת ההגנה ולהחזירן דרומה.

בהנחה שיש 3 רציפי אי, 1-2 לצפון, 3-4 לדרום ו-5-6 לקו כפר סבא-חולון. אם משתמשים ברציף סמוך (אי) למעבר נוסעים, זה לא סוף העולם בהנחה שיש רק 2-3 ד' הפרש בין הגעות. הבעיה היא שאז צריך להשתמש ברציף 1-2 להגעה ואיכשהו להעביר את הרכבת לרציף 3 או 4 ליציאה חזרה דרומה (כדי שהנוסעים מת"א מרכז יוכלו גם לעבור בקלות אל הרכבת הזו)... האם יש דאבל קרוס מצפון לרכבת ההגנה שיכול לשמש לכך?
 
אין מסוטים בין שלוש מסילות האיילון בין ההגנה

כשאני חושב על זה, האיילון אפילו פחות קריטי
מקטע גנות-ההגנה, כי אפשר לסיים חלק מהרכבות בתחנת ההגנה ולהחזירן דרומה.

בהנחה שיש 3 רציפי אי, 1-2 לצפון, 3-4 לדרום ו-5-6 לקו כפר סבא-חולון. אם משתמשים ברציף סמוך (אי) למעבר נוסעים, זה לא סוף העולם בהנחה שיש רק 2-3 ד' הפרש בין הגעות. הבעיה היא שאז צריך להשתמש ברציף 1-2 להגעה ואיכשהו להעביר את הרכבת לרציף 3 או 4 ליציאה חזרה דרומה (כדי שהנוסעים מת"א מרכז יוכלו גם לעבור בקלות אל הרכבת הזו)... האם יש דאבל קרוס מצפון לרכבת ההגנה שיכול לשמש לכך?
אין מסוטים בין שלוש מסילות האיילון בין ההגנה
לשלום.

פרט לכך, נראה לי בעייתי משהו לחייג רכבות על מסילות שכבר סיכמנו שהן עמוסות מדי.
עוד בעייה היא לסיים את מסלולן של רכבות רבות בתחנת "ההגנה" כשרוב הנוסעים מעוניינים לרדת דווקא בתחנה צפונית יותר. העיכובים שייגרמו בעת ירידת כל הנוסעים ועלייתם על הרכבת הבאה (וזאת רק לתחנה או שתיים נוספות), לא יוסיפו דבר ליעילות המערכת.
 

easylivin

New member
אוסיף שכדי לחייג רכבת,

אין מסוטים בין שלוש מסילות האיילון בין ההגנה
לשלום.

פרט לכך, נראה לי בעייתי משהו לחייג רכבות על מסילות שכבר סיכמנו שהן עמוסות מדי.
עוד בעייה היא לסיים את מסלולן של רכבות רבות בתחנת "ההגנה" כשרוב הנוסעים מעוניינים לרדת דווקא בתחנה צפונית יותר. העיכובים שייגרמו בעת ירידת כל הנוסעים ועלייתם על הרכבת הבאה (וזאת רק לתחנה או שתיים נוספות), לא יוסיפו דבר ליעילות המערכת.
אוסיף שכדי לחייג רכבת,
צריכים לא רק מפלגים אלא רצוי מאוד שיהיו גם מסילות נוספות לשם כך (לפחות אחת נוספת) כדי לא לתפוס את מסילות הקו הראשי. כאלו יש רק מצפון לת"א מרכז ומדרום לת"א ההגנה. בנוסף, גם 6 הקווים שבת"א מרכז מאפשרים חיוג. כל אופציה אחרת לא נראית לי ישימה במצב של עומס כמעט מקסימלי שיווצר עם הלו"ז החדש או הבאים אחריו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה