הם לא לקו לירושלים
לפי ויקיפדיה לא מדובר בדגם פופולרי במיוחד
רק 10 קטרים כאלו בבריטניה, 10 בגרמניה, ו־50 בדרום אפריקה. אולי מאז שעדכנו את הערך היו עוד אבל לפי הכמויות במסמך הזה נראה שישראל הולכת להיות מקום שני בעולם בקטגוריית "מדינות שיש בהם קטרים כאלו".
אני גם תוהה על האספקט הבטיחותי, רשות הכבאות תהיה פתאום בסדר עם להכניס קטר דיזל למנהרות לירושלים?
בכל מקרה די עצוב שהגענו לכאן ושפרויקט החשמול מתקדם לאט יותר מהרכבת התחתית של תל אביב. (מה יהיה קודם? חשמול של כל הקו הראשי של רכבת ישראל, או מטרו?)
הם לא לקו לירושלים
יש 11 קטרים חשמליים שזה די והותר עבור קו ירושלים-הרצליה ואפילו מספיק בשביל קו ירושלים מודיעין (2022?). ולמיטב ידיעתי יש עוד תקציב לקטרים חשמליים מלאים שלא נוצל כי עצרו את ההזמנות כשהתברר שהחישמול מתקדם לאט.
למיטב הבנתי המשימה הבאה של החישמול היא הגעה לאשקלון, לרבות מתחם התחזוקה הגדול שמוקם שם, אבל מאחר ואין כזה קו "אשקלון-ת"א" או אפילו "אשקלון-לוד", וכל הקווים שעוצרים באשקלון ארוכים יותר גם דרומה וגם צפונה, היתה בחירה בין שלוש אפשרויות.
1. להתאים את התפעול לחישמול ולייצר קווים כאלה. (מה שהיה מייצר אינספור בעיות רוחב).
2. לחכות עם החלפת הצי לחשמלי עד שכמעט כל הרשת תהיה מחושמלת, מה שהיה מונע אפשרות להנות משלב הביניים הכנראה ארוך שבו רק חלק מהרשת מחושמלת).
3. הפתרון שנבחר של קטר דואלי, שמאפשר להנות מיתרונות החישמול גם בשלבי הביניים.
נראה לי כיוון נכון בעקבות ההתפכחות של משך החישמול הארוך (ואפשר לנצח להאשים את הספרדים, אבל אנחנו יודעים שחלק גדול מהתמשכות התהליכים קשור לביורוקרטיה של האישורים לכל תוכנית בארץ).