נרכשו קטרים דואליים (דיזל-חשמל וחשמל)

david80

Member
או במילים אחרות

לדעתי (ולצערי) זה כן לבעיית חיפה
ספיציפית כנראה לרכבות מהצפון כך שיוכלו להמשיך לירושלים עד שמסילת החוף הצפונית תחושמל.
או במילים אחרות
למנוע חישמול מבוזבז של קטע שבכל מקרה יועתק ו/או ימונהר במוקדם או במאוחר, וזאת בלי לעכב חישמול מצפון לחיפה!
 

GLSRA

Active member
תיקון קטן, מבחינת הקו למודיעין, החשמול איננו רק עד נתב"ג אלא

לאן זה מיועד? למודיעין / שרון ?
אם אינני טועה יש מספיק קטרים חשמליים לקו ירושלים הרצליה, אז הדואלי יכול לשמש בקו כמו הקו למודיעין שחלק ממנו מחושמל כבר כיום (ההגנה - נתב"ג) וחלק גדול יותר יחושמל בקרוב (הרצליה - ההגנה).
&nbsp
אני מקווה שזה אינו פתרון ביניים לבעיית חיפה.
&nbsp
בבריטניה מדובר בפתרון ביניים לצד תהליך חישמול המסילה הראשית המערבית. החישמול מתבצע בקטע הראשי של המסילה עד בריסטול, כ 160 ק"מ מלונדון, והרעיון הוא שהרכבות מהשלוחות השונות יוכלו להשתמש בחשמל כשיגיעו למסילה הראשית. האורך הכולל של המסילה מלונדון לסוונזי היא 260 ק"מ ומלונדון לפנזאנץ 420 ק"מ כך שהבחירה בקטרים דואליים היא בחירה להעביר את יתרונות החישמול לרשת גדולה יותר שרובה אינה מחושמלת. הקו הראשי המערבי הוא בן 4 מסילות ויש לו שלוחות רבות המסתעפות ממנו. מסיבה זו השלב הראשון של החישמול תוכנן רק לקטע הראשי.
&nbsp
תיקון קטן, מבחינת הקו למודיעין, החשמול איננו רק עד נתב"ג אלא
עד מחלף ענבה.
המרחק מהמחלף ועד תחנת פאתי מודיעין הוא אולי שלושה ק"מ, נדמה לי שאפילו פחות מזה. כמובן שלאח מכן יש צורך לחשמל את המשך הדרך בין פאתי מודיעין ומודיעין מרכז.
 

Ccyclist

Well-known member
צודק, ובנוסף ישנו התיכנון לקו הקשת.

תיקון קטן, מבחינת הקו למודיעין, החשמול איננו רק עד נתב"ג אלא
עד מחלף ענבה.
המרחק מהמחלף ועד תחנת פאתי מודיעין הוא אולי שלושה ק"מ, נדמה לי שאפילו פחות מזה. כמובן שלאח מכן יש צורך לחשמל את המשך הדרך בין פאתי מודיעין ומודיעין מרכז.
צודק, ובנוסף ישנו התיכנון לקו הקשת.
כך שלמעשה החישמול הנוסף למודיעין מסתכם למעשה בצד אחד של הקשת.
&nbsp
השאלה היא אם 45 ק"מ חשמליים מתוך 150 הם מצב טוב להפעלה דואלית של הקו הקיים לנהרייה או אם עדיף שחישמול השרון או עד בנימינה ישנמך את מודיעין לעיר על קו פרברי אך חשמלי במלואו. תפקידה של העיר במערכת הרכבתית כיום היא כסוג של "תחליף ירושלים".
 

luckydude

Active member
מסכים עם האבחנה של ״תחליף ירושלים״.

צודק, ובנוסף ישנו התיכנון לקו הקשת.
כך שלמעשה החישמול הנוסף למודיעין מסתכם למעשה בצד אחד של הקשת.
&nbsp
השאלה היא אם 45 ק"מ חשמליים מתוך 150 הם מצב טוב להפעלה דואלית של הקו הקיים לנהרייה או אם עדיף שחישמול השרון או עד בנימינה ישנמך את מודיעין לעיר על קו פרברי אך חשמלי במלואו. תפקידה של העיר במערכת הרכבתית כיום היא כסוג של "תחליף ירושלים".
מסכים עם האבחנה של ״תחליף ירושלים״.
אני מניח שהחלק החסר בין איזור ענבה למודיעין יחושמל בהקדם מיכיוון שאם לא אז גם אם יסיימו את בניית הקשת בקרוב, לא יוכלו לעשות שום שימוש בקשת עד שהמסילה הזו תחושמל.

אני מניח גם שאחרי שהקטרים הדואליים יכנסו לשימוש חלק מהרכבות שממשיכות למודיעין ו\או באר שבע הלאה מת״א ימשיכו לירושלים במקום, ובאר שבע\מודיעין יקבלו שירות במתכונת שונה מזו של היום (לפחות עד שתבנה המסילה הרביעית באיילון).
 
מפת 2020 המפורסמת מראה שמודיעין תעבור לקו פרברי

צודק, ובנוסף ישנו התיכנון לקו הקשת.
כך שלמעשה החישמול הנוסף למודיעין מסתכם למעשה בצד אחד של הקשת.
&nbsp
השאלה היא אם 45 ק"מ חשמליים מתוך 150 הם מצב טוב להפעלה דואלית של הקו הקיים לנהרייה או אם עדיף שחישמול השרון או עד בנימינה ישנמך את מודיעין לעיר על קו פרברי אך חשמלי במלואו. תפקידה של העיר במערכת הרכבתית כיום היא כסוג של "תחליף ירושלים".
מפת 2020 המפורסמת מראה שמודיעין תעבור לקו פרברי
מודיעין - נתניה.
כאשר ניתן יהיה להפעיל רכבות בין הצפון לתחנת יצחק נבון בירושלים את מודיעין ישרת קו פרברי.
 
למעלה