מצמד אוטומטי של Rekluse

אני חושב שאתה נוסטלגי להחריד

כאן ואני חושב שערוצילה דווקא כן עמד על הדקויות נכון, אחרי כל כך הרבה שעות אימון בעבודת מצמד נכונה רכשת לך מיומנות שבעסה "לזרוק הצידה" ויש בשליטה גם סוג מסויים של אתגר, נכון. אבל על פניו נראה שאולי תתפנה עכשיו להתעסק ברכיבה עצמה ולא במלחמה עם הקלאץ' - אולי זה כוון שכדאי לחשוב עליו.
 

a c t i v e X

New member
זו לא נוסטלגיה... אני לא מתגעגע

לקלאץ' המכני שהיה לי ב620, או לחוסר הסטרטר שהיה לי בXR600, (בעצם לשום דבר שהיה לי בXR600...) ולא לקרבורטור דיאפרגמה הבעייתי בDR350, כמו הרבה רוכבים היום, נראה לי שגם ביומיום ובמיוחד במרוצים, רוכב על כלי זהה לשלי+ קלאץ' חצי-אוט' ורמת רכיבה דומה או נחותה מעט ממני, ייתן לי בראש ללא היסוס. להגיד שזה לא מפריע? נראה לך שלטפס עליה מסולעת בקלות עם קלאץ אוט' נותן את אותו סיפוק כמו עם קלאץ סטנדרטי? כמה מהעליות סלעים היותר קשות שאני מכיר באזור חורשן מורכבות למעשה הרבה מאוד מהקושי של שליטה בקלאץ' ובמנוע תוך ניווט עדין יותר או פחות בינות לסלעים בלתי עבירים לרצפי מדרגות. לא עליות פול-גז ואטרף כמו הבקתה אלא מהדברים היותר אלגנטיים שפנימה בהר. קלאץ אוט' הופך הרבה מאוד מזה לבדיחה. זה נקרא שיפור במיומנות שלי? חלק מהעליות האלה כבר ראיתי בעבר אנשים שזה היה בערך היום הראשון שלהם על איזה טרקטורון עבודה עם מנגנון הילוכים דומה, עולים ומגיעים למעלה. מה, לשחק עם הגז תוך סיבוב הכידון, כשאיזה מנגנון עלום מחליק לך את הקלאץ במקום לכבות את המנוע כשאתה בשלישי ב10 קמ"ש, זוחל בעליה, או עולה מדרגה וכמעט נעצר למעלה בהילוך... בחייך
 
לא מביע כאן דעה לכאן או לכאן

עד שלא רכבתי עליו בעצמי. אבל הרי אפשר לשאול את אותה השאלה לאורך כל היסטוריית ההתפתחות של האופנועים... הרי שורשי האנדורו נעוצים עמוק בשנות השלושים באירופה, שם רכבו על מכונות ברזל נטולות מתלים, האם לא ראוי היה לשאול "האם זה לא פוגע במהות של העניין?" כי הרי זה הופך את הרכיבה לעסק לנמושות, ודורות של רוכבים לא ידעו מה זה לרכב על אופנוע אמיתי. הרי אותו דיון יכול להיות גם לגבי הסטרטר החשמלי, ברקס דיסק, שסתומי כח, מזלגות הפוכים, שלדות קלות וכן הלאה. אני חושב שהאינדיקציה היחידה היא כמה זה משפר את רמת הרכיבה שלך. נכון שזה עוזר אבל אני מאמין שרוכב גרוע ישאר רוכב גרוע גם עם קלאץ אוטומטי.
 

fazer_1000

New member
הנקודה היא שברקסים היו,

ויהיו. מתלים אמנם לא היו אבל הם קיימים כבר עשרות שנים וחלק בלתי נפרד ממהות האופנוע ועקרון הפעולה שלו. זה כמו לשאול- פעם לא היה גומי, אולי נרכב בלי צמיגים? לעומת המתלים, קלאץ' זהו מנגנון שהרוכב אחראי לתפעולו. והוא בהחלט מרכיב מאוד משמעותי בכל הרכיבה, הרבה מעבר לסטרטר חשמלי או גרם יותר גרם פחות. אני לא אומר שלא צריך לשפר ולהקל אבל זה בדמות שיפורים לאופנוע, קיצוץ עוד גרם ושיפור הארגונומיה- לא בהקלות לתפעול הבסיסי של האופנוע.
 
ברקסים היו?

ניסית פעם לבלום בבי אס איי? זה הופך לדיון תיאורטי מדי בעסק שהוא פשוט. מתאים לך לרכב עם קלאץ? לך על זה מרגיש שבלי זה אתה מפקשש משהו מהחוויה? יש גם בזה קצת צדק
 

fazer_1000

New member
השאלה אם הענין לא הופך לקצת רמאות

כלומר, אני ואתה מתחרים, אני אמנם נהנה מהנוסטלגיה והאתגר אבל אתה, נניח גם אם רוכב פחות טוב ממני, עוקף אותי בגלל איזה גאדג'ט יקר. ובוא לא ניכנס לאם אני רוכב על 200 ואתה על XR וכו'. אני יוצא מנקודת הנחה שעוד מרוץ שניים לא ישארו XRים תקינים למרוצי עמותה
 
זה בדיוק העניין.

מירוצים זה עניין של שני מרכיבים - עליונות הרוכב ועליונות טכנולוגית, הרי ברור שאופנוע שיש לו עליונות טכנולוגית נותן יתרון מוחץ במירוץ - אין על זה ויכוח (כמובן שכאשר מדובר בשני רוכבים זהים פחות או יותר) אישית אני חושב שקלאץ כזה משקלו בנצחון מירוץ יהיה נמוך יחסית, כיוון שהוא אינו מחליף או בא במקום טכניקת רכיבה טובה.
 

שחרלרט

New member
לדעתי יש הבדל.

בין הדוגמאות שנתת לבין מצמד אוטומטי או2X2 .קצת קשה לי להסביר זאת אבל כמו אקטיב אני חושב שמצמד אוטומטי מוריד ממיומנות הרוכב,כמו 2X2. לעומת זאת שילדה חזקה יותר וקלה יותר,ברקס דיסק ושיפורי מנוע לא באים על חשבון מיומנות רכיבה.
 

שחרלרט

New member
נו טוב אז אני נוסטלגי 'צטער../images/Emo13.gif

חבר שלי אמר לי פעם שנולדנו בזמן הנכון במקום הלא נכון. בזמן הנכון כי האופנועים עכשיו הכי מגניבים ולפני שהם נהיים יותר כמו חלליות. במקום הלא נכון זה ברור.אירופה יכול היה להיות נחמד.
 

fazer_1000

New member
אני מבין מהודעתך שגם אתה, כמוני,

מקבל עוויתות ונכנס לבעתה בכל פעם שאתה רואה דגם קונספט נטול כידון, מושב וכסוף... לפעמים אני חושב שעדיף אם היה אפשר לעצור הכל היום, בלי שיפורים ובלי כלום. הכל מצוין, טוב תודה, רק לא לרחף באויר עוד 10 שנים...
 
הקטע הוא שגם אני בגילך חשבתי

בדיוק כמוך, היה לי אז קטמ MX250 ואמרתי לעצמי "את זה לא צריך לשפר יותר" נו... אז טעיתי אז מה.
 

אפי64

New member
תגובה לתגובות

רובכם, חוץ מדן, לא רכבו על אופנוע עם קלץ אוטומטי ולכן אתם רק משערים על מה מדובר. הקלץ לא ינצח עבורכם שום מרוץ ולא יהפוך רוכב צ'וקו לרוכב כוכב. זהו עוד שלב אבולוציוני באופנועים שמשפר את ההנאה מהרכיבה. הרי על זה מדובר,לא ? כשאני היתחלתי לרכב בשטח, טכניקת הרכיבה היתה שונה מהיום. נזהרתי לא לנחות לעולם על הקידמי, לא להיכנס לתעלות מהר מדי, ניזהרתי על הרגליים ועל הגחון, לטפס על המיכל עצמו כדי להסתובב.... כל המיומניות האלה לא נחוצים כיום ואני ממש לא מתגעגע אליהם !!! הקלץ האוטו' לא מקל על הרכיבה עד כדי שעמום אלא מאפשר לתקוף מכשולים ותוואי שטח שקודם לכן לא העזתם לתקוף. זה הכל.
 

MexMex

New member
כמעט חוץ מדן....../images/Emo13.gif

אני יכול להגיד די בבטחה שרכבתי עם מצמד אוטומטי לפני שאתה ו/או דן אפילו חשבתם על זה...
בוקר
 

אפי64

New member
נכון

קראתי את ההערה שלך לגבי ה EFM לאחר כתיבת הערה זו...
 
למעלה