תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)
קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל
מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם
מבט היקפי בתוך הסוכה.
עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה
ראשון נחת
אל על
השני היה
דלתא.
תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)
אם תסתכלו שוב בסרטון של אל על, תוכלו לראות מיד אחרי הנחיתה את ההפעלה (האוטומטית) של מעצורי האוויר (ספוילרים).
מעצורי האוויר הם משטחים שנמצאים לאורך הכנף במרכזה ופועלים (מתרוממים) גם כמעצור אוויר כאשר המטוס באוויר, גם כעזר למאזנות כאשר המטוס מבצע פנייה וגם כמעצור אוויר כאשר המטוס נוחת. משטחים אלה קריטיים במהלך הנחיתה (הם מקטינים דרמטית את כוח העילוי של המטוס ברגע הנגיעה בקרקע) וכבר היו טיסות שהסתימו לא טוב כאשר משטחים אלה לא פעלו.
 
אם תסתכלו עכשיו בסרטון של דלתא, תוכלו לראות שהם פשוט לא פעלו. זה לא דבר מכוון. לפני נחיתה הטייס צריך "לדרוך" את המערכת אבל גם אם הוא לא עושה את זה (ולא ביצע בד"ח בשביל לראות שפספס את זה), ברגע שהוא הפעיל הופכי דחף (תסתכלו על המנועים מיד לאחר הנגיעה), הם היו צריכים לפעול.
אני לא יכול להגיד למה הם לא פעלו. המעגל החשמלי של מערכת זאת מורכב מאוד (להבדיל מההסבר המאוד פשוט בספר ההפעלה). זו יכולה להיות תקלה חשמלית (אין מתח, מתג לא תקין או ממסר כושל) או תקלה הידראולית (מע' תקולה ולא מדוחסת או יחידת בקרה תקולה).
אגב, זה עדיין לא מסביר מדוע הטייסים לא זיהו שהם לא פועלים ולא הפעילו אותם בצורה ידנית. זה אחד הדברים הראשונים שהם היו צריכים לבדוק מיד אחרי הנחיתה.