(בשלב הזה אבא שלי השתלט על המקלדת)
ההסבר לתקלה מעניין אך הוא מעלה מספר שאלות.
שאלה אחת נוגעת לעצם המושג "מעצורי אויר". מושג זה משמש בדרך כלל מטוסי קרב כעזר לניהול קרבות אויר וגם בנחיתה. מטוסי נוסעים מודרניים המונעים באמצעות מנועי סילון מצויידים במהפך כיוון דחף המנוע. בתחילת דרכם אכן מהפך כיוון היה אחד מהגאי הכנף - מדף. מתוך הסרטונים של שני המטוסים קשה לזהות שימוש זה במדפים שאכן היו פתוחים למצב של הגדלת עילוי אך לא נראה ששימשו להיפוך כיוון דחף המנוע. אם כן, השאלה כאן היא היכן ממוקמים מעצורי אויר במטוס זה?
שאלה שניה נוגעת להפעת היפוך כיוון במטוס זה. מסתמן שמטוס זה מצוייד במנועי טורבו-פאן ומהפך כיוון הדחף אינו ממוקם מאחרי צינור הפליטה אלא במרכז מעטפת המנוע ומתבסס על היפוך כיוון סילון הפאן בלבד. בשני המטוסים הנראים בסרטונים ניתן לראות שמעצור זה הופעל (ניתן לראות פתיחת "חריץ" קצת לפני הנחיתה ולאחר השלמת האטה העיקרית). אומנם מפתיחת החריץ בלבד לא ניתן להכריע לגבי היפוך כיוון מכיוון שעיקר ההיפוך כרוך בהגדלת סל"ד המנוע למקסימום כמו בהמראה. לכן, השאלה השניה היא עד כמה נכונה הטענה שהבד"ח בשתי הנחיתות היה שונה או שבאחד מהם לא הופעל נכון?
 
(בשלב הזה אבא שלי השתלט על המקלדת)תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)
אם תסתכלו שוב בסרטון של אל על, תוכלו לראות מיד אחרי הנחיתה את ההפעלה (האוטומטית) של מעצורי האוויר (ספוילרים).
מעצורי האוויר הם משטחים שנמצאים לאורך הכנף במרכזה ופועלים (מתרוממים) גם כמעצור אוויר כאשר המטוס באוויר, גם כעזר למאזנות כאשר המטוס מבצע פנייה וגם כמעצור אוויר כאשר המטוס נוחת. משטחים אלה קריטיים במהלך הנחיתה (הם מקטינים דרמטית את כוח העילוי של המטוס ברגע הנגיעה בקרקע) וכבר היו טיסות שהסתימו לא טוב כאשר משטחים אלה לא פעלו.
 
אם תסתכלו עכשיו בסרטון של דלתא, תוכלו לראות שהם פשוט לא פעלו. זה לא דבר מכוון. לפני נחיתה הטייס צריך "לדרוך" את המערכת אבל גם אם הוא לא עושה את זה (ולא ביצע בד"ח בשביל לראות שפספס את זה), ברגע שהוא הפעיל הופכי דחף (תסתכלו על המנועים מיד לאחר הנגיעה), הם היו צריכים לפעול.
אני לא יכול להגיד למה הם לא פעלו. המעגל החשמלי של מערכת זאת מורכב מאוד (להבדיל מההסבר המאוד פשוט בספר ההפעלה). זו יכולה להיות תקלה חשמלית (אין מתח, מתג לא תקין או ממסר כושל) או תקלה הידראולית (מע' תקולה ולא מדוחסת או יחידת בקרה תקולה).
אגב, זה עדיין לא מסביר מדוע הטייסים לא זיהו שהם לא פועלים ולא הפעילו אותם בצורה ידנית. זה אחד הדברים הראשונים שהם היו צריכים לבדוק מיד אחרי הנחיתה.
 
ההסבר לתקלה מעניין אך הוא מעלה מספר שאלות.
שאלה אחת נוגעת לעצם המושג "מעצורי אויר". מושג זה משמש בדרך כלל מטוסי קרב כעזר לניהול קרבות אויר וגם בנחיתה. מטוסי נוסעים מודרניים המונעים באמצעות מנועי סילון מצויידים במהפך כיוון דחף המנוע. בתחילת דרכם אכן מהפך כיוון היה אחד מהגאי הכנף - מדף. מתוך הסרטונים של שני המטוסים קשה לזהות שימוש זה במדפים שאכן היו פתוחים למצב של הגדלת עילוי אך לא נראה ששימשו להיפוך כיוון דחף המנוע. אם כן, השאלה כאן היא היכן ממוקמים מעצורי אויר במטוס זה?
שאלה שניה נוגעת להפעת היפוך כיוון במטוס זה. מסתמן שמטוס זה מצוייד במנועי טורבו-פאן ומהפך כיוון הדחף אינו ממוקם מאחרי צינור הפליטה אלא במרכז מעטפת המנוע ומתבסס על היפוך כיוון סילון הפאן בלבד. בשני המטוסים הנראים בסרטונים ניתן לראות שמעצור זה הופעל (ניתן לראות פתיחת "חריץ" קצת לפני הנחיתה ולאחר השלמת האטה העיקרית). אומנם מפתיחת החריץ בלבד לא ניתן להכריע לגבי היפוך כיוון מכיוון שעיקר ההיפוך כרוך בהגדלת סל"ד המנוע למקסימום כמו בהמראה. לכן, השאלה השניה היא עד כמה נכונה הטענה שהבד"ח בשתי הנחיתות היה שונה או שבאחד מהם לא הופעל נכון?