מפגש רכבות מגבוה גבוה

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
(בשלב הזה אבא שלי השתלט על המקלדת)

תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)
אם תסתכלו שוב בסרטון של אל על, תוכלו לראות מיד אחרי הנחיתה את ההפעלה (האוטומטית) של מעצורי האוויר (ספוילרים).
מעצורי האוויר הם משטחים שנמצאים לאורך הכנף במרכזה ופועלים (מתרוממים) גם כמעצור אוויר כאשר המטוס באוויר, גם כעזר למאזנות כאשר המטוס מבצע פנייה וגם כמעצור אוויר כאשר המטוס נוחת. משטחים אלה קריטיים במהלך הנחיתה (הם מקטינים דרמטית את כוח העילוי של המטוס ברגע הנגיעה בקרקע) וכבר היו טיסות שהסתימו לא טוב כאשר משטחים אלה לא פעלו.
&nbsp
אם תסתכלו עכשיו בסרטון של דלתא, תוכלו לראות שהם פשוט לא פעלו. זה לא דבר מכוון. לפני נחיתה הטייס צריך "לדרוך" את המערכת אבל גם אם הוא לא עושה את זה (ולא ביצע בד"ח בשביל לראות שפספס את זה), ברגע שהוא הפעיל הופכי דחף (תסתכלו על המנועים מיד לאחר הנגיעה), הם היו צריכים לפעול.
אני לא יכול להגיד למה הם לא פעלו. המעגל החשמלי של מערכת זאת מורכב מאוד (להבדיל מההסבר המאוד פשוט בספר ההפעלה). זו יכולה להיות תקלה חשמלית (אין מתח, מתג לא תקין או ממסר כושל) או תקלה הידראולית (מע' תקולה ולא מדוחסת או יחידת בקרה תקולה).
אגב, זה עדיין לא מסביר מדוע הטייסים לא זיהו שהם לא פועלים ולא הפעילו אותם בצורה ידנית. זה אחד הדברים הראשונים שהם היו צריכים לבדוק מיד אחרי הנחיתה.
&nbsp
(בשלב הזה אבא שלי השתלט על המקלדת)
ההסבר לתקלה מעניין אך הוא מעלה מספר שאלות.
שאלה אחת נוגעת לעצם המושג "מעצורי אויר". מושג זה משמש בדרך כלל מטוסי קרב כעזר לניהול קרבות אויר וגם בנחיתה. מטוסי נוסעים מודרניים המונעים באמצעות מנועי סילון מצויידים במהפך כיוון דחף המנוע. בתחילת דרכם אכן מהפך כיוון היה אחד מהגאי הכנף - מדף. מתוך הסרטונים של שני המטוסים קשה לזהות שימוש זה במדפים שאכן היו פתוחים למצב של הגדלת עילוי אך לא נראה ששימשו להיפוך כיוון דחף המנוע. אם כן, השאלה כאן היא היכן ממוקמים מעצורי אויר במטוס זה?
שאלה שניה נוגעת להפעת היפוך כיוון במטוס זה. מסתמן שמטוס זה מצוייד במנועי טורבו-פאן ומהפך כיוון הדחף אינו ממוקם מאחרי צינור הפליטה אלא במרכז מעטפת המנוע ומתבסס על היפוך כיוון סילון הפאן בלבד. בשני המטוסים הנראים בסרטונים ניתן לראות שמעצור זה הופעל (ניתן לראות פתיחת "חריץ" קצת לפני הנחיתה ולאחר השלמת האטה העיקרית). אומנם מפתיחת החריץ בלבד לא ניתן להכריע לגבי היפוך כיוון מכיוון שעיקר ההיפוך כרוך בהגדלת סל"ד המנוע למקסימום כמו בהמראה. לכן, השאלה השניה היא עד כמה נכונה הטענה שהבד"ח בשתי הנחיתות היה שונה או שבאחד מהם לא הופעל נכון?
&nbsp
 

XrayCharlie

New member
קודם כל, לפני שאנחנו מתבלבלים בהגדרות

(בשלב הזה אבא שלי השתלט על המקלדת)
ההסבר לתקלה מעניין אך הוא מעלה מספר שאלות.
שאלה אחת נוגעת לעצם המושג "מעצורי אויר". מושג זה משמש בדרך כלל מטוסי קרב כעזר לניהול קרבות אויר וגם בנחיתה. מטוסי נוסעים מודרניים המונעים באמצעות מנועי סילון מצויידים במהפך כיוון דחף המנוע. בתחילת דרכם אכן מהפך כיוון היה אחד מהגאי הכנף - מדף. מתוך הסרטונים של שני המטוסים קשה לזהות שימוש זה במדפים שאכן היו פתוחים למצב של הגדלת עילוי אך לא נראה ששימשו להיפוך כיוון דחף המנוע. אם כן, השאלה כאן היא היכן ממוקמים מעצורי אויר במטוס זה?
שאלה שניה נוגעת להפעת היפוך כיוון במטוס זה. מסתמן שמטוס זה מצוייד במנועי טורבו-פאן ומהפך כיוון הדחף אינו ממוקם מאחרי צינור הפליטה אלא במרכז מעטפת המנוע ומתבסס על היפוך כיוון סילון הפאן בלבד. בשני המטוסים הנראים בסרטונים ניתן לראות שמעצור זה הופעל (ניתן לראות פתיחת "חריץ" קצת לפני הנחיתה ולאחר השלמת האטה העיקרית). אומנם מפתיחת החריץ בלבד לא ניתן להכריע לגבי היפוך כיוון מכיוון שעיקר ההיפוך כרוך בהגדלת סל"ד המנוע למקסימום כמו בהמראה. לכן, השאלה השניה היא עד כמה נכונה הטענה שהבד"ח בשתי הנחיתות היה שונה או שבאחד מהם לא הופעל נכון?
&nbsp
קודם כל, לפני שאנחנו מתבלבלים בהגדרות
הנה תמונה שמראה את מיקום המדפים (שבמטוס נוסעים רגיל אין להם דבר וחצי דבר עם היפוך דחף), הופכי דחף ב-B744 (ולמרות שזה השם ההיסטורי אתה צודק ב-100%, הם ממש לא הופכים שום דחף, הם זורקים אוויר מהפאן הצידה ומייצרים בעיקר גרר) והספויילרים שנמצאים מעל הכנף.
כמו שאמרתי לספויילרים (6 בכל צד ב- B744) מספר תפקידים (בכל תפקיד משטחים אחרים פעילים ואורך התנועה שלהם - כמה הם עולים - משתנה מתפקיד לתפקיד):
מעצורי אוויר (משמשים להאטה באוויר או כעזר לקצב ירידה מהיר יותר).
היגוי (מאחר והם פוגעים בכוח העילוי, בגלגול (הטייה) הם יכולים לעלות בכנף אחת בלבד ולגרום לה "ליפול").
מעצורי אוויר על הקרקע (קודם כל מקטינים דרמטית את כוח העילוי ועוזרים בהאטת המטוס).

לגבי היפוך דחף ברוב המקרים הטייסים מסתפקים בהפעלת ההיפוך בלבד אבל הם גם יכולים לעלות סל"ד ולהגדיל את האפקטיביות שלהם אבל זה כבר מרעיש ויש שדות תעופה שאוסרים את זה אם אין בזה צורך אמיתי.
בגלל רעש הרוח אי אפשר לדעת אם טייס האל על הוסיף סל"ד (לדעתי לא) וכאשר הדלתא נוחת שומעים את הג'מבו של אל על מסיע לשער וגם כאן לא ניתן לדעת (אבל שניהם ביצעו היפוך דחף).

 

XrayCharlie

New member

XrayCharlie

New member
זה צולם מגובה 97.1 מ' (רק בשביל בועז)


מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..
זה צולם מגובה 97.1 מ' (רק בשביל בועז)




 

XrayCharlie

New member
ותשובה לשאלתו של עמית1270 משרשור שבתשתיות

מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..
ותשובה לשאלתו של עמית1270 משרשור שבתשתיות
על גג הסוכה לא מונח סכך אלא ניתן למצוא שם היום... בריכה.





 

אורי404

New member
על התמונות המיוחדות והיפות

מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..
על התמונות המיוחדות והיפות
מה גם, שפחות ופחות יש שרשורי תמונות. כך שזכינו בשרשור יפה.
, חג שמח ושנה טובה
 

mauzer

New member

alantan

New member

david80

Member
תודה, אני רואה שקטרי יורו 3200 נוסעים יותר ויותר בקווים

מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..
תודה, אני רואה שקטרי יורו 3200 נוסעים יותר ויותר בקווים
בינעירוניים ועם קרונות הסימנס, כך שמנצלים את פוטנציאל ה-160 קמ"ש של הקטרים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה