מי לדעתכם אמור לממן השמה חוץ-ביתית ?

קושדסי

New member
מדוע סבורה שאת שאני פקידת סעד ?

שאלתי שאלת תם ? אם הורה מסויים מעדיף שילדו יהיה במרכז חירום ורק לא אצל ההורה השני, האם לא צריך לשקול במגוון האפשרויות , ולאחר שנבדקה כשירותו של ההורה השני גם את האפשרות להעביר את הילד להורה השני ? אני מבין מדברייך שהילד שלך הועבר למשמרת מלאה אצל אביו, מעניין אותי לדעת כיצד מתקיימים הסדרי ראיה במצב כזה ? האם אבי ילדך מאפשר לך הסדרי ראיה סבירים ? האם את לוקחת את הילד מבית אביו, או שהוא מביא אותו אלייך ? האם אבי הילד מסכים שהילד ילון גם בביתך ?
 

קושדסי

New member
הנלחמת ברוע - אני מודה לך שאת מאשרת את דבריי.

תודה. יש המון כשלים במערכת, אך אם רוצים לתקן אותם צריך קודם כל להגיד את האמת.....ובודאי לא להשוות את חטיפת ילדים היום לפרשת ילדיי תימן. או לקשר בין רצח רבין וחוסר תפקוד פקה"ס.... או עוד כל מיני שיוכים מוזרים ומגוחכים...
 
כי ילד הוא לא חפץ

קושדסי, נראה שלא ראית מספיק בחיים. אני לא מבקשת לתת פוליסת ביטוח להורה מתעלל. את יודעת מה זאת התעללות? מי הגדיר זאת? שוחחו איתי זוג הורים נשואים שכוס שתיה חמה נשפכה על ילדם - וילדיהם נלקחו מהם למשפחה אחרת. להורים סידרו הסדרי ראיה. זה נראה לך תקין? פייר? את חושבת שכולם יודעים להתגונן בבית המשפט? את חושבת שלכולם נותנים הזדמנות לדבר בבית המשפט? את חושבת שלכולם יש כסף לייצוג משפטי? החיים הם לא מה שאת מתארת. ולגבי העברת משמורת, ילד הוא לא חפץ. לא מעבירים ילד שגדל עם אימו כמה שנים טובות לאביו או החוצה רק בגלל שפקידות הסעד אומרות שהיא לא משתפת פעולה, רק בגלל שהיא רוצה הסדרים כאלה ואחרים (גם אם היא לא צודקת). אנשים לא מבינים שמענישים כאן את הילדים. ואני אגלה לך סוד. במקרים שיש חילוקי דעות קשים בין האם לאב על הסדרי ראיה ו/או בכלל (כולל מזונות שהם טריגר רציני לאבות לבקש משמורת על ילדיהם), כשפקידות הסעד מעבירות משמורת מאם לאב, בדרך כלל האב עושה לאם מה שהיא עשתה לו או בעצם גרוע מזה. אז מי סובל? הילד! יש למצות את כל האפשרויות/האמצעים לפני שמעבירים משמורת - וזה לא נעשה בישראל.
 

קושדסי

New member
מיכל, לא כל כך הבנתי על מה המחלוקת...

יש מצבים בהם חטיפה והרחקת הילד מהוריו והשמה חוץ ביתית היו מוצדקים, ויש מקרים שזו התעללות במשפחות חלשות (ראה משפחת חביבי). זו שמשפחה מסויימת סיפרה לך סיפור מסויים - אין די בו בכדיי לשכנע שאכן נעשה להם עוול לא מוצדק. מה שחסר זה לא סגירת מרכזי החירום וביטול ההשמה החוץ ביתית, ןבודאי לא ניתוק או צמצום הקשר של הילד עם אחד ההורים. אלה מנגנון שיבטיח את מקצועיות העוסקים במשימה קשה זו ומערכת שתבקר את פקידות הסעד. לא יעזור דבר, אבל גם בפורום זה יש המלינות על חטיפת ילדיהן ובו בעת ממשיכות בהשמצות מוזרות וקטנוניות על האבא.
 
חטיפה - לעולם לא

אני לא מייצגת את המשתתפים/המשתתפות בפורום אלא את עמדתי. אני חוזרת ואומרת ש"הסיפורים" האלה מבוססים. ואני מסכימה שצריך לבנות מנגנון בקרה על פקידות הסעד שיהיה בו גם מקום לענישה במקרים של רשלנות פושעת ונזק קשה לילד. עצם ההכרה שלך בצורך במנגנון כזה מעידה על כך שאת מבינה שיש מקרים של העברת משמורת שאינם מוצדקים בלשון המעטה. אני אומרת לך שיש מקרים שהם סיפורי קפקא באכזריות של פקידות הסעד כלפי הילדים וכלפי הוריהם (אחד מהם או שניהם).
 

קושדסי

New member
העברת משמרת לא צריכה להיות "מוצדקת ""! ! ! !

אם אמא מכנה עצמה ה"נלחמת ברוע" ומסרבת שאבי הילד שלה לא יראה אותו בגלל שהיה לו פעם, לפני כמה שנים, חומר לא ראוי על המחשב שלו, אז לא רק שחובה להעביר משמרת לאבא במקרה כזה, אלה אני בספק אם יש לאפשר לאימא הסדרי ראיה כלשהם (אולי פעם בשבוע שעה במרכז קשר בפיקוח). וחוצמזה, הילד אוהב את שני ההורים המסורים, אך מעדיף להיות יותר עם אבא - האם אין בכך סיבה דיה להעברת משמרת ???? איפה בדיוק האכזריות ? אכזריות כלפי מי ? מה הקשר לקפקא ?
 

mazal4

New member
לקושדסי

גם אני לא הבנתי מדוע מדינת ישראל שילמה עבור המשפחה האומנת שגרתי בה עד שהתחתנתי, לא היה נראה לי שיש בעיה בזה, ההורים האומנים קיבלו תשלום מידי חודש בחודשו. מה שכן נדרתי נדר שביום שאזכה במפעל הפיס ו/או לוטו ו/או טוטו אתרום למעון בו הייתי ו/או לחילופין למשרדי הרווחה אשר נתנו לי חיים אחרים בילדותי ובנערותי
 

קושדסי

New member
שאלה, בקשה אישית למזל.....

מזל, מה לדעתך הייתה אימך הביולוגית כותבת בפורום זה אילו הייתה ניתנת לה ההזדמנות כאשר נלקחת ממנה ?
 
מה הציע לך המעון שלא הציעו לך הורייך?

מזל שלום בודאי חשבת מה עובר על אביך ואמך יום ולילה כשהם בלעדייך. בודאי חשבת על הדמעות ועל החיים בחוסר חיים שלהם. מלבושים נאים וחינוך טוב אינם תחליף להורים שילדו אותך. לכל הורה יש הכישורים שלו לגדל את ילדו, מי טוב יותר ומי פחות טוב, איני יודעת מה הציע לך המעון שלא הציעו לך הורייך. את ידעת שקיימים לחצים של המוסדות למיניהם לקבל קליינטים (קרי ילדים)? הם הרי מתוקצבים לפי ראש (ילד). והמנהל, הצוות, אב הבית, המדריכים - כולם רוצים להישאר במשרתם. אף לא אחד מהם מעוניין בסגירת המעון. מיש מספק את הקליינטורה אלא פקידות הסעד למיניהן. אז הצליחו לשכנע אותך שבמעון יותר טוב מאשר בבית.
 

רון1977

New member
אמא של הילדה שלי ,,,,,,,,,,,,,

אמא של הילדה שלי כמעת שרפה את הילדה{בלי כוונה}היא היתה מסוממת ונירדמה עים סיגריה דלוקה השמיכה העלתה עשן ורק בנס הילדה לא נישרפה,הרווחה פנו לאב{שזה אני} וביקשו לבחון אפשרות שאני יגדל את הילדה,ואומנם אני מגדל את הילדה כבר 5 שנים,אני דואג שהייה קשר טןב עים האם והכל מיתנהל על מי מנוחות אצלנו בעפולה יש פקידות סעד שונות ממה שאתם נתקלתן, מספרים סיפורים מצמררים על ליקיחת ילדים ללא רגישות להורים שחיים בסיוט ,שגעתן אותי מה באמת קורה?
 
אני שמחה שהטיפול שאתם מקבלים טוב

אין ספק שיש פקידות סעד נפלאות. הבעיה אינה פקידות הסעד אלא מידת ההשפעה הנתונה בידן ללא ביקורת וללא אפשרות ערר זמינה וקלה, שמסייעת לעוולות להתרחש מדי פעם.
 

קושדסי

New member
ה-X של רון עמדה בקריטריונים של נסיבות מיוחדות

כאשר היה ברור גם לאימא עצמה שהיא לא יכולה לגדל את הילדה, החוכמה היא לא מה עושים כאשר האבא טוב והאימא זונה, נרקומית או מאושפזת במוסד פסיכיאטרי, אלה כאשר הנסיבות המיוחדות לא כל כך מיוחדות. ואת זה רון בכלל לא בחן כי ל""מזלו"" הוא לא היה שם. הוא כלל לא בדק מה היה קורה אילו גרושתו הייתה משתחררת נקיה ממכון גמילה ותובעת משמרת על ילדה בת 3 עם עו"ד יקרן. או מה היה קורה אילו באותן נסיבות בהן הילדה הועברה לחזקתו, הוא היה היחיד שמתריע לרווחה על חוסר המסוגלות של האם. רון פשוט לא עמד במבחן.
 
מה עם עמדת האם?

זה נכון. על פניו המקרה של רון נשמע ברור וכאילו אין שאלה. אני מדגישה, על פניו, כי לא שמענו את הצד השני, את האם. לא ברור לי אם היא נרקומנית, מסוממת או סתם שתתה יין. הילדה לא נפגעה, עד כמה היה המקרה קרוב לשריפה ולסכנת חיים? אולי האב ניפח את המקרה? אני לא באמת מכירה את הנסיבות. מקרים שאני בודקת אני מתעקשת לראות את טענות שני הצדדים בכתב גם אם אנימדברת רק עם צד אחד (מסמכי בית משפט, תסקירים וכדו'). אני מכירה אם צעירה שבית הדין בסיוע פקידות הסעד לקח ממנה את בנה הקטן והעביר אותו למשמורת האב בטענה שהאם נרקומנית. אני שוחחתי עם האם שנשמעת נורמלית לגמרי וצלולה בדעתה והגיונית וטוענת שאינה נרקומנית כלל ובקושי מעשנת סיגריה. הייתי רוצה ללכת רחוק יותר - נניח שילד נפגע בביתו (נפל מקומה שלישית) או שלא בביתו בגלל רשלנות של אחד ההורים (גרושים או נשואים), האם טובת הילד היא להרחיקו מהוריו או לבדוק נסיבות של כוונה מראש, תדירות הפגיעות, חומרת הפגיעה וכדו'. הנטיה שלי היא לא למהר ולהרחיקו מהוריו.קריעת ילד מהורה משמורן, גם אם ההורה מעד והילד נפגע בשל רשלנותו ברוב המקרים משאירה צלקות קשות יותר בלבו של הילד מאשר פגיעה פיסית או כמעט פגיעה. אני מכירה הורים שילדם הפעוט נדרס כיוון שלא השגיחו עליו (לשמחתנו הילד חי אך נגרם לו נזק) - האם יעלה על הדעת לקחת מההורים את הילד או לקחת לילד את הוריו?
 

קושדסי

New member
מיכל יש בעיה בדוגמא שהבאת...היא לא מעניינית

כי הילד לא הועבר מהוריו להשמה חוץ ביתית, אלה מאימו לאביו... לא ברור האם במעבר הזה יש משום ניתוק מאימו.... כי לא סיפרת. וכי מזה חשוב במקרה הזה אם אימו נרקומנית או לא ? מספיק שאביו לא נרקומן. אילו היית מתארת העברת ילד מאימא לא נרקומנית לאבא נרקומן בכדיי לתאר מצב לא תקין. לא ברור כלל היכן הפגם שמצאת בדוגמא שהבאת ?
 
כל מעבר הוא זעזוע. נקודה.

אני טוענת שניתוק ילד מהורה משמורן, ובכלל זה העברת משמורת בתוך המשפחה מאם לאב, היא טראומתית ביותר לילד. גם אם ההורה המשמורן לשעבר ממשיך לראות את הילד בתנאים כאלה ואחרים. את כנראה לא מודעת לטראומה שבמעבר וגם לעוול כלפי ההורה המשמורן שלקחו ממנו את ילדו שלא בצדק. גם אם האב יודע ומוכן לטפל לא רע בילד, מדוע להעביר משמורת מאמו, אם האם בריאה ומתפקדת? רק בגלל שהאב יודע לטעון טיעונים בבית המשפט? בגלל שיש לו כסף לעורכי דין ממולחים? אני לא מדברת באוויר. כשאני כותבת אני רואה מקרים חיים לנגד עיניי. כל מעבר הוא זעזוע. נקודה.
 

קושדסי

New member
להעביר ילד לאביו זו טראומה וזעזוע ? מה ?

האם קראתי נכון ? אולי עליי לעשות בדיקת ראיה ? כי לא משהו לא מסתדר לי ברמה הבסיסית ביותר. העברת ילד לאביו היא טראומה וזעזוע ? אם זה מה שזה עושה לאימא, וזו התחושה שהיא מסתובבת עימה, אין בכך אלה בכדיי להסביר עד כמה חיוני היה להרחיק ממנה את הילד- בתנאים כאלו ספק אם טובת הילד איננה מחייבת נתוק מאימו. את מתייחסת לילד כאילו הוא תרופה נגד הפרעות פסיאטריות של האם.
 

קושדסי

New member
מיכלי ? את יכולה להתמודד או לא ?

שאלתי למי הטראומה ? לילד ? או לאימא ? ומה השיקולים ? אולי האימא לא איפשרה לאבא לקחת חלק פעיל בגידול הילד ? הפרדת הסדרי ראיה ? הסתה ? מניעת קשר ? אולי היה חשש לניכור הורי ?
 

קושדסי

New member
קיבלתי, חנה - ואיפה הקורקטיות שלך ?

יכולת גם לכתוב משהו מהותי מעבר להערות על סגנון דיבור.... יש תופעה בפורומים שכאשר מישהו נכנס לפינה ולא הצליח לשכנע, אז במקום לשנות את דעתו הוא עובר לתיקון שגיאות כתיב... מכירה את התופעה ?
 
למעלה