מישהו ראה את הסידרה "הסטירה" מוקרנת בימי

3תיתי

New member
אגב, האם קראת פעם מחקרים חדשים

על הרכבי חלב אם בהנקה ארוכת טווח? ומי את שתגני צורך נפשי של אם וילד? כי להנקה צריך שניים שירצו.
אני חושבת שיש מעט נושאים שיש עליהם קביעות חסרות בסיס, כמו הנקה. את הצורך הפיסי כבר ביטלת באופן מוחלט קודם לכן. למה? באיזו זכות? האם באותה מידה את מגנה קיום חפץ מעבר, מציצת מוצץ/אצבע, ו אמילה מחיתולים אחרי גיל שמונה חודשים?
 

מרוניה

New member
באיזו זכות? בזכותי לדעתי.

חפץ מעבר ומוצץ - מגיל מסוים נשארים אצלי בבית ולא מטיילים עם הילד ברחבי העולם. (אלא אם הגיחה החוצה כוללת שינה כלשהי, אז החפצים נמצאים בתיק לצורך אותה שינה/מנוחה.) באותה מידה לא מטיילים עם הציצי של אימא. ועם כל הכבוד, יש הבדל בין חפץ וזמינותו לי לבין הציצי של אימא, בדיוק כמו שיש הבדל בין דובי הצעצוע שלי לבין אימא. גם אם היא עצמה רוצה להיות דובי הצעצוע שלי, זה לא מצב תקין בעיני.
וכאמור, שום מחקר שתביאי לא ישכנע אותי שילד זקוק מאיזושהי בחינה להנקה בגילאי 3-4. (לדעתי גם לא אחרי גיל שנה וחצי גג-גג-גג, אבל אתגמש איתך על שנתיים גג. אף על פי שגם זה מוגזם מאוד בעיני.) ייתכן שאם תעשי מחקר תגלי שחלב אם יכול לעזור גם לאנשים מבוגרים (אני לא צוחקת), אבל אני מניחה שלא תזמיני להם מיניקות. (ואולי כן?)
 

3תיתי

New member
טוב, אם את מחליטה שעובדות לא ישכנעו אותך

מי אני שאנסה. אל תקראי מחקרים. ואף פעם אל תלכי לרופאים שרוחצים ידיים!
 

מרוניה

New member
מחקרים הם לא עובדות.

מחקרים הם דעות של אנשים, שניסו לגבות את הדעות שלהם בממצאים שליקטו באופן זה או אחר, לא תמיד מדעי ולא תמיד נכון ולא תמיד מספיק מקיף כדי לבסס עובדה.
יתרה מזאת, אפילו מחקרים שנעשים באופן מדעי לחלוטין מופרכים לא פעם או לפחות נשארים בספק. דוגמה מצוינת היתה לנו כאן לפני כמה ימים - הורמונים בגיל המעבר, כן או לא? הדעות חלוקות למרות המחקרים הרבים. אין הכרעה. כי זה הכול חישובים וסטטיסטיקות.
על אחת כמה וכמה נושא כמו הנקה, שהוא לא רק פיזי אלא גם נפשי - אי אפשר למדוד אותו.
ולגבי יתרון של חלב אם, אני שוב אומרת, ייתכן שיתברר שחלב אם יכול להועיל גם לחולי סרטן. אני לא חושבת שבמקרה כזה ישכרו להם מיניקת, אלא אולי יקנו להם חלב אם מנשים שיסכימו לתרום, או ישכללו איזשהו תחליף חלב אם שמתאים לחולי סרטן. באותה מידה אני לא רואה הצדקה להנקת ילד בן 4 (וגם לא צעיר יותר, אלא אם הוא תינוק).
 

3תיתי

New member
למה? תינוקות אפשר להזין בתמ"ל.

והאם תלכי לרופא שאינו רוחץ ידיים? האם תמרחי כספית על הפנים להבהרת כתמים? (זה עובד, אגב). או שמחקרים זה בסדר, כשזה לא נוגע להנקה?
 

מרוניה

New member
אכן, אפשר להזין בתמ"ל אם לא מיניקים.

אם מסיבה כלשהי ההנקה לא מסתדרת, בהחלט אפשר להזין בתמ"ל.
ורחיצת ידיים זה לא "מחקרים" זאת עובדה מדעית מוכחת שאין עליה שום עוררין, בדיוק כפי שאיש לא מערער כיום על מצג כדור הארץ מול השמש.
לגבי כספית - אין לי מושג על מה מדובר, כך שאין לי דעה.
ומחקרים - חלקם טובים ונכוחים וחלקם שטויות במיץ עגבניות. בעיני, הם טובים בדיוק כמו דעה של אנשים - צריך להקשיב, צריך לשקול את הדברים, ובסוף צריך לגבש דעה עצמאית.
 

3תיתי

New member
לא שמעת על זמלווייס נכון?

הוא היה הראשון שטען, שצריך לרחוץ ידיים, כדי לא להעביר זיהומים, ובדק זאת במחקרים. לפניו, וגם אחריו, היו רופאים ואנשים שנורא מתנגדים למחקרים, אם הם לא מתאימים להם (מכירה אחת כזו?) שטענו ההפך! וגם עניין מצג כדור הארץ לעומת השמש, לא היה מובן מאליו. היו כאלה שלא הסכימו שיבלבלו אותם עם עובדות, כמו מישהי כאן. עוד כמה שנים, יכול להיות שמה שאת אומרת על רחיצת ידיים, יגידו על הנקה. אגב, הFDA ממליץ על הנקה עד גיל שנתיים מינימום. בגדגש על מינימום. גורי חתולים אוכלים מזון מוצק ויונקים בד בבד. אבל הי, את קבעת, את יודעת.
 

מרוניה

New member
גורי חתולים זו דוגמה מצוינת,

כי בגיל מסוים אמם הודפת אותם מעליה ומגלה כלפיהם קוצר רוח, כשהם באמת יכולים לאכול ולא זקוקים להנקה. ואת זה אני מכירה מקרוב. אגב, בקרב בני האדם הגורים מקבלים אוכל קל למאכל לפני שהיו נתקלים בכזה בטבע. כך שגם כאן כל תהליך הגמילה משתבש לחלוטין.
וברור שגם הגמילה אצל בני האדם היא הדרגתית, וגם אני לא קוראת להפסיק הנקה (מהשד או מהבקבוק) בגיל חצי שנה רק כי הילד יכול לאכול רסק תפוחים (או כל מקבילה אחרת), כי ברור לי גם הצורך להמשיך למצוץ.
אבל כשילד הוא כבר ילד - אני מוצאת לנכון לרסן את יצר המציצה שלו (גם מבקבוק, גם ממוצץ ובטח מהשד של אמו).
ואני לא "קבעתי" בדיוק כפי שאת לא "קבעת". את מחזיקה בדעתך ואני מחזיקה בדעתי. כך שכל הלעגנות הזאת מיותרת לחלוטין.
 

3תיתי

New member
דוקא גורי חתולים אינה דוגמא כל כך מוצלחת

מהסיבה הפשוטה, שאמא חתולה מניקה ברחוב, מצוייה בסיכון. מכוון שמרבית החתולות נמצאות בחסך קלורי ברחוב, מלבד היותן פגיעות מעצם זה שהן שוכבות חסרות מגן תוך כדי הנקה, יש סיבה טובה להפסקת הנקה די זריזה, ובכל זאת קיימת הנקה והאכלה במקביל במרבית עולם היונקים. זה לא או-או. ומי שלועג, צר לי, זו את. לא אני שמתי את ההנקה במרכאות וניסיתי לרמז שזו סטיה. לא אני המשלתי הנקת פעוט לגבר בוגר שרוצה לינוק משדי אמו הקשישה. לך מותר לרסן מה שתרצי אצל ילדייך. מקובל עלי לגמרי. האם את יכולה לקבל שיש גבולות שונים משלך, והם לא נכונים יותר, אך גם לא פחות?
 

מרוניה

New member
כשאת אומרת "סטייה" את מתכוונת למין,

ואני מראש אמרתי שמין זה לא כיעור בעיני, ובכל מקרה אני לא מדברת כאן על מיניות. כך שאני לא מכניסה לכאן את המילה "סטייה", אלא אם כוונתך לסטייה מהדרך (שממנה כולנו סוטים בצורה כזאת או אחרת, במקומות שונים).
אני גם לא דיברתי על גבר ואמו הקשישה, את קצת עושה סלט. אמרתי שייתכן שאפשר להוכיח שחלב אם מועיל גם לאנשים מבוגרים חולי סרטן, לדוגמה. ושאלתי האם במקרה כזה צריך לספק להם מיניקות.
ולגבי גבולות של אחרים - יש בהחלט גבולות שונים משלי שמקובלים עלי לחלוטין, ויש כאלה שלא.
זה לא מחייב אותך, כמובן.
 

3תיתי

New member
סטיה במובן של התנהגות בעלת

קונוטציה שלילית, דוחה ומזיקה. נגיד- איסוף זבל מסריח ומהביל ואגירתו בבית.
 

מרוניה

New member
אגב, דיברתי על חתולת בית,

לא על חתולת רחוב. כל שנות ילדותי ונעורי היתה לי חתולה שהיו לה גורים מדי פעם, כך שבהורות חתולית אני בקיאה מאוד, ולא מדובר בחתולה שחסר לה מזון.
 
את לא, כי את תיתי


האם נראה לך הגיוני שאני אלך ברחוב עם שמלה כשכתפייה אחת מופשלת ורואים שד אחד? לי לא. זה על אותו משקל מבחינתי.
 

3תיתי

New member
אי אפשר להבין שלשד יש תפקיד

שאינו קשור למין? מה פתאום שאמא תתחבא כשהיא מניקה? ואם כך, את רואה בשד גבול נורא. החבר'ה בעיר הקרובה אלי, רואים כך בצואר, במרפק ואף בקרסול הנשי. מדוע שלא תתחשבי גם בהם? מרפק זה מחליא...

אומרת מי שהניקה את הילדים שלה בכל מקום וכמה זמן שרצו והתאים לשני הצדדים. והצדדים בעסק הם אמא-ילד. אוך, איזו סוטה אני.
 

BrightEye

New member
פורנוגרפיה היא ענין של גאוגרפיה...

וכמה שאת לא תהפכי את זה, שד הוא פורנוגרפיה בתרבות החילונית שלנו, בניגוד למה שקורה בשבטים מסויימים באפריקה שם השד הוא חלק אינטגרלי מהסביבה, או למרפק שהוא פורנוגרפיה במאה שערים.
אין לי מושג איך הגיבו הסובבים אותך בציבור, אבל יש ראיה ציבורית אחרת להנקה של תינוק מאשר פעוט (ובטח כזה שכבר גדול), וגם אז לרוב האנשים לא נוח אם השד חשוף, כי חוץ מלמי שמאכיל (או שנמצא באופן קבוע בסביבה של מאכילי ציצי), שד הוא איבר מיני.
אני חושבת שאשה שלא מתייחסת לעובדה הזו ואומרת שהסביבה לא בסדר, פשוט מתעלמת מהסביבה.
 

3תיתי

New member
לחלוטין התעלמתי.

אני גם מתעלמת שביברה המתרבה בעירי, לבישת מכנסיים היא דבר לא יסולח, שלא לדבר על חולצה אדומה.
 

BrightEye

New member
אני לא מבינה למה את מתעלמת מכך ששד הוא שד

והוא מיני בעיני הסביבה.
האם את חושבת שאם בחברה החרדית מרפק הוא מיני, אז בעצם כדי להבדיל אותנו מהגישה שלהם, אף איבר בגוף שלנו אינו עם קונוטציה מינית אלא אם כן זה באמצע אקט מיני?
גם הליכה ברחוב אינה אקט מיני ובכל זאת את לא הולכת בערום.
אני חושבת שזה תלוי בחברה שלנו, ובחברה החילונית שד הוא מיני, גם אם מחובר אליו תינוק ומדובר בהאכלה.
זה לא משנה בכלל.
לכן, אני בעד הנקה אבל עם כיסוי כשזה במרחב הציבורי, בבית זה כבר ענין של בני הבית שבו המניקה נמצאת.
 

3תיתי

New member
אני בעד שלא יכנסו לאף אחת לשדיים

למרפקים או לשאר אברי הגוף. בטח לא בזמן הנקה.
 

BrightEye

New member
לא יכנסו למינקת לשדיים, אם לא תחשוף אותם

כל עוד היא מוציאה אותם לציבור, כנראה שיסתכלו ויחשבו שהיא חושפת שד.
 

3תיתי

New member
מה שאנשים חושבים לא מפריע לי בכלל.

אני חושבת עליהם הרבה יותר גרוע. מחשבות זה בסדר. ומה עם להוציא את הפנים לציבור? יש רעלות משהו משהו! עם רשת!
 
למעלה