ציורי גוף
חד משמעית. אני אומר זאת עם מעט הבהרה. הטכניקה כשלעצמה, למרות האתגר וההנאה שבציור על גוף חי אינה הגורם העיקרי לאהבה שלי לציורי גוף. בתשובתי ללויתן מעט כתבתי על התהליך היצירתי וכאן ארחיב מעט ואנסה להסביר. כאמן, מצאתי שאני חווה משהו שצרכני האמנות שלי, הצופים לא חווים אותו וזה התהליך היצירתי. בזמן שאני נמצא בתוך הסטודיו, עובד על ציור גוף עם דוגמנית אנחנו עוברים תהליך אישי, אינטימי, מאוד מיוחד שהצופים, אשר זוכים לראות את הצילומים או אפילו את הדוגמנית המצויירת, אינם חווים אותו. התהליך הזה משתנה ומגוון. הוא יכול להתחיל משיחה עם בחורה, על החיים, על אמנות ולהמשיך כמובן ביצירה עצמה. כשאני מצייר ציור קיר, או על נייר או קאנבס, זה אני והציור. גם אם יעמוד מישהו מהצד ויסתכל, הוא אינו שותף ליצירה. יתרה מכך, גם אם מישהו יצייר איתי, הוא מצייר בנפרד ממני. בציור גוף העניין הוא קצת שונה. השימוש בגוף עירום כקאנבס שכן ליצירה יש חיים משל צמה - במובן הפשוט ביותר של המילה. יש לה דעה, רצונות, תחושות. יש בזה משהו ממכר. האוירה המיוחדת שנוצרת בין אמן ודוגמנית העירום שלו, המבוכה הקלה, המשיכה, העניין והסקרנות כל אלו הופכים את ציור הגוף למעניין והמהנה ביותר עבורי. דבר חשוב שאני רוצה להבהיר לגבי מה שאני עושה הוא, שיש לי סיבות מאוד מסויימות והלך חיים מאוד מיוחד שהוביל אותי לעיסוק זה. כאדם ויזואלי, אין לי מנוס משימוש בכלים הויזואלים הקיימים - שהם צילום, ציור ופיסול. יכול להיות שאלו כלים מוגבלים מבחינת ההבעה, יכול להיות. אם הייתי משורר אולי הייתי כותב על כך. אם הייתי מלחין הייתי מחבר יצירת מופת מוזיקלית. בחורה שמופיעה ביצירה שלי, היא מהות היצירה, היא מקור ההבעה שלי ועל כן אינה חומר גלם אילם. היא המשמעות והמסר הכי גדול שלי, ליופי, לשלמות - להערצה. יצירה יכולה להיות עמוקה ומלאת רבדים כמו גם רדודה ועוסקת במישור אחד בלבד. השאלה לאן מכוונים. מודל ליצירת אמנות שלי, היא המילים, היא התוים שלי, היא נושא השירה והמסר שאני רוצה להעביר למי שצופה ביצירתי. מודל היא תמיד חלק בלתי נפרד אצלי גם מהתהליך. היא חושבת איתי יחד על הרעיון, על הנושא, על דרך הביצוע. חשוב לי שהיא תהנה גם מהתהליך הזה, ששני אנשים עוברים ביחד בתהליך יצירתי, שהיא תרגיש חלק ממנו ותוכל אולי גם להביע את עצמה, את הרעיונות שלה והמחשבות שלה. לכן, הכל פתוח, המחשבה פתוחה, הדרך שבה אפשר לבצע את הדברים - וכמובן פתוח לרעיונות... יש איפה משהו יותר מרגש, קרוב ואינטימי בציור גוף יותר מאשר בכל מדיה וטכניקה אחרת בה אני עוסק. עניין זה כשלעצמו הופך את העיסוק בציור גוף למעניין ביותר עבורי, לקרוב ביותר שיש, לאישה, ליצירה.
חד משמעית. אני אומר זאת עם מעט הבהרה. הטכניקה כשלעצמה, למרות האתגר וההנאה שבציור על גוף חי אינה הגורם העיקרי לאהבה שלי לציורי גוף. בתשובתי ללויתן מעט כתבתי על התהליך היצירתי וכאן ארחיב מעט ואנסה להסביר. כאמן, מצאתי שאני חווה משהו שצרכני האמנות שלי, הצופים לא חווים אותו וזה התהליך היצירתי. בזמן שאני נמצא בתוך הסטודיו, עובד על ציור גוף עם דוגמנית אנחנו עוברים תהליך אישי, אינטימי, מאוד מיוחד שהצופים, אשר זוכים לראות את הצילומים או אפילו את הדוגמנית המצויירת, אינם חווים אותו. התהליך הזה משתנה ומגוון. הוא יכול להתחיל משיחה עם בחורה, על החיים, על אמנות ולהמשיך כמובן ביצירה עצמה. כשאני מצייר ציור קיר, או על נייר או קאנבס, זה אני והציור. גם אם יעמוד מישהו מהצד ויסתכל, הוא אינו שותף ליצירה. יתרה מכך, גם אם מישהו יצייר איתי, הוא מצייר בנפרד ממני. בציור גוף העניין הוא קצת שונה. השימוש בגוף עירום כקאנבס שכן ליצירה יש חיים משל צמה - במובן הפשוט ביותר של המילה. יש לה דעה, רצונות, תחושות. יש בזה משהו ממכר. האוירה המיוחדת שנוצרת בין אמן ודוגמנית העירום שלו, המבוכה הקלה, המשיכה, העניין והסקרנות כל אלו הופכים את ציור הגוף למעניין והמהנה ביותר עבורי. דבר חשוב שאני רוצה להבהיר לגבי מה שאני עושה הוא, שיש לי סיבות מאוד מסויימות והלך חיים מאוד מיוחד שהוביל אותי לעיסוק זה. כאדם ויזואלי, אין לי מנוס משימוש בכלים הויזואלים הקיימים - שהם צילום, ציור ופיסול. יכול להיות שאלו כלים מוגבלים מבחינת ההבעה, יכול להיות. אם הייתי משורר אולי הייתי כותב על כך. אם הייתי מלחין הייתי מחבר יצירת מופת מוזיקלית. בחורה שמופיעה ביצירה שלי, היא מהות היצירה, היא מקור ההבעה שלי ועל כן אינה חומר גלם אילם. היא המשמעות והמסר הכי גדול שלי, ליופי, לשלמות - להערצה. יצירה יכולה להיות עמוקה ומלאת רבדים כמו גם רדודה ועוסקת במישור אחד בלבד. השאלה לאן מכוונים. מודל ליצירת אמנות שלי, היא המילים, היא התוים שלי, היא נושא השירה והמסר שאני רוצה להעביר למי שצופה ביצירתי. מודל היא תמיד חלק בלתי נפרד אצלי גם מהתהליך. היא חושבת איתי יחד על הרעיון, על הנושא, על דרך הביצוע. חשוב לי שהיא תהנה גם מהתהליך הזה, ששני אנשים עוברים ביחד בתהליך יצירתי, שהיא תרגיש חלק ממנו ותוכל אולי גם להביע את עצמה, את הרעיונות שלה והמחשבות שלה. לכן, הכל פתוח, המחשבה פתוחה, הדרך שבה אפשר לבצע את הדברים - וכמובן פתוח לרעיונות... יש איפה משהו יותר מרגש, קרוב ואינטימי בציור גוף יותר מאשר בכל מדיה וטכניקה אחרת בה אני עוסק. עניין זה כשלעצמו הופך את העיסוק בציור גוף למעניין ביותר עבורי, לקרוב ביותר שיש, לאישה, ליצירה.