תלוי בהרבה גורמיםמה עדיף?
להיות ראש לשועלים או זנב לאריות?
והיא מאושרת? היא במערכת יחסים?תלוי בהרבה גורמים
ספציפית לנושא הפורום, הייתי שולח ילד מוכשר מאד למסגרת מחוננים חד שבועית או לחוג גם אם יהיה בהם זנב לאריות, אבל לא לכיתת מחוננים. [בהנחה שיש לו מוטיבציה ועניין במסגרות האלו].
אני זוכר את אלו שהרגישו "אחרונים" בכיתת המחוננים שלי בתיכון וזה לא עשה להם טוב. בכיתה אחרת הם היו מהמובילים.
אנקדוטה: הילדה שהגיעה הכי רחוק אקדמית (פרופ' עם קביעות באחת מ-5 האונ' הטובות בארה"ב) החליפה אולי 5 מילים במשך 3 שנות התיכון עם כל ילדי הכיתה יחד, מלבד שניים איתם היתה בקשר רופף מאד.
לא יודע ולא יודעוהיא מאושרת? היא במערכת יחסים?
לא הבנתי את הקשר לאנקדוטה.תלוי בהרבה גורמים
ספציפית לנושא הפורום, הייתי שולח ילד מוכשר מאד למסגרת מחוננים חד שבועית או לחוג גם אם יהיה בהם זנב לאריות, אבל לא לכיתת מחוננים. [בהנחה שיש לו מוטיבציה ועניין במסגרות האלו].
אני זוכר את אלו שהרגישו "אחרונים" בכיתת המחוננים שלי בתיכון וזה לא עשה להם טוב. בכיתה אחרת הם היו מהמובילים.
אנקדוטה: הילדה שהגיעה הכי רחוק אקדמית (פרופ' עם קביעות באחת מ-5 האונ' הטובות בארה"ב) החליפה אולי 5 מילים במשך 3 שנות התיכון עם כל ילדי הכיתה יחד, מלבד שניים איתם היתה בקשר רופף מאד.
קשר אסוציטיבילא הבנתי את הקשר לאנקדוטה.
מה הקשר בין הקשרים החברתיים של הילדה בכיתה לשאלה אם היא הייתה ראש לשועלים או זנב לאריות?
אה, לא הבנתי שהגדרת אותה ראש לאריות,קשר אסוציטיבי
נזכרתי בראש לאריות (שהתברר בדיעבד כי בזמן אמת היא לא בלטה באופן מיוחד גם לימודית) שגם לה החוויה במסגרת מחוננים לא היתה טובה (אבל אולי יותר טובה מאשר בכיתה אחרת)
לא יודע אם הכי חכמה בכיתהאה, לא הבנתי שהגדרת אותה ראש לאריות,
ובלי מידע נוסף גם לא ברור לי שזה נכון - העובדה שהיא הגיעה הכי רחוק לפי ההגדרה שלך, לא אומרת שהיא הייתה הכי חכמה בכיתה.
ה"מובילים" מבחינת חכמה?לא יודע אם הכי חכמה בכיתה
כאמור, האינטרקציה איתה היתה מינימלית והיא גם לא השתתפה הרבה.
עם זאת, אני מניח שמישהי שעשתה דוקטורט בהארווארד והיום חברת סגל במוסד באותה ליגה, היתה מהמובילים בכיתת מחוננים סטנדרטית בישראל.
מסכים בעקרוןה"מובילים" מבחינת חכמה?
שוב, לאו דווקא. התקדמות, גם באקדמיה, לא נקבעת רק על ידי חכמה. זה גם עניין של מזל, למשל - של להיות במקום הנכון בזמן הנכון, עם הקשרים הנכונים, וכו' (ולא כי כלכלת את צעדיך בתבונה, אלא כי ככה יצא במקרה). מה גם שאני לא יודעת באיזה תחום היא, אבל יש תחומים שבהם הרווארד על הפנים (תחומים מסוימים בפסיכולוגיה, למשל. תכלס, כמה טובה יכולה להיות מחלקה שסטיבן פינקר נמצא בה?).
אממ...מסכים בעקרון
אני רחוק מלראות בכל פרופ' אדם מאד חכם.
במקרה הנכון, הבחורה סיימה בהצטיינות יתרה תואר שני במתמטיקה באונ' בארץ ואחר כך דוקטורט בהרווארד ומשרה באונ' אחרת, שתיהן בטופ 5 בתחום. מאחר שכתבתי דברים לא מחמיאים על הבחורה, לא אפרט יותר מחשש לזיהוי והכרות.
כשקבוצת הייחוס היא כיתת מחוננים סטנדרטית, נראה לי שמדובר במישהי מובילה מבחינת חוכמה, גם אם לא יוצאת דופן ואולי לא "הכי" חכמה (מה זה?).
ואני לא הגעתי לא לזה ולא לזהאממ...
אני סיימתי בהצטיינות יתרה תואר שני במתמטיקה באונ' בארץ, כך שזה לא מאוד מרשים אותי. אחר כך עברתי תחום, ואת האוניברסיטה לדוקטורט הייתי צריכה לבחור בתאום עם הפוסט של בעלי (כלומר היה צורך ששנינו נתקבל לאותה אוניברסיטה), כך ששם דרכינו (שלי ושלה) התפצלו(בעצם דרכינו התלכדו רק בתואר השני...).
אבל טוב, אני מניחה שאם היא סיימה תואר במתמטיקה היא לפחות סמי-אינטליגנטית. לא יודעת אם זה אומר שהיא מובילה מבחינת חוכמה בכיתת מחוננים סטנדרטית, אבל סביר שהיא בחצי העליון, ולפחות כנראה לא טעות באיתור...
אולי בנוגע למתמטיקה הייתהואני לא הגעתי לא לזה ולא לזה
גם לא הייתי בכיתת מחוננים אלא בכיתת תקשורת ולמרבה הפלא ובלי שום הכנה מראש גילו כישרון אצלי במתמטיקה אחרי שפתרתי תרגלים בהרף עין והצעו שאלמד בחופשת הקיץ 5 יחידות מתמטיקה ואגש לתואר ראשון אחרי שעבור את המבחנים בהצלחה , והמורה שלי שכה האמינה בי הייתה מאוכזבת לגלות שתלמיד שפותר אינפי בעל פה ובמהירות
כמעת ופרש מהבית ספר בכיתה יב ולא סיים עם בגרות מלאה אלא חלקית בלבד , ואחר כך שהייתי בן 18 במקרה עברתי מבחן מנת משכל כי דווקא רצו לבחון עד כמה אני בעייתי מבחינה זו ויצא לי מעל 160 נקודות ושוב מדבר איתכם אדם
שרוב שנות הלימודים לא למד ולא השקיע ואף רכש את היכולת לקרוא ולכתוב בגיל יחסית מבוגר שאובחן בילדות עם עיכוב התפחותי חמור ועם חשד לאוטיזם עמוק וגם היום מתקשר בעיקר בהקלדה ועל הרצף האוטסטי בתפקוד לא גבוה
אז כן החיים מפתעים ואלו שנראים הכי נוצצים לא בהכרח יצלחו והרבה כאלו שלא יתגלו כגאוני הדור שוב לא כל מתקשה הוא גאון אבל כל גאון שהכרתי יש לו קשים והוא שונה לעומת הסביבה , אגב אני מכיר עוד אוטיסט גם עם סיפור דומה לשלי
שגם הוא למד מתמטיקה ופיזיקה רק שהגיע הרבה יותר רחוק ממני והיום הוא לומד לדוקטורט והוא כולה נער בן 19 ולמד אינפי כבר בגיל שמונה עילוי אמיתי גאון אנליטי לפחות בעיני ובעיני הסביבה ,
דווקא יצא לי להכיר מקרים של אנשים לכאורה לא מוצלחים או חולים שהצלחו
למרות הכל ( ראו למשל את האחוזים של היכולות המיוחדות בקרב אנשים על הרצף האוטסטי בערך 30 אחוז מהם כאלו ולא רק הם גם מתמודדי נפש מגלים יכולות יפות לעומת האכלוסיה לא תמיד אבל יותר מהממוצע לפי ידעתי ),וחוץ מזה יש לי חיבה עזה לביוגרפיות של אנשי יודעי שם בכל התחומים וזה נראה רווח לא אוהב רומנטיזיצה אבל בהחלט יש קשר מסוים בין יצרתיות לשוני אם כי לא תמיד זה חופף , זהו זו דעתי כאדם שלא הצליח בכלום באופן ממוסד ואובחן כמחונן ..
ישנם יתרונות וחסרונות לשתי האפשרויותתלוי בהרבה גורמים
ספציפית לנושא הפורום, הייתי שולח ילד מוכשר מאד למסגרת מחוננים חד שבועית או לחוג גם אם יהיה בהם זנב לאריות, אבל לא לכיתת מחוננים. [בהנחה שיש לו מוטיבציה ועניין במסגרות האלו].
אני זוכר את אלו שהרגישו "אחרונים" בכיתת המחוננים שלי בתיכון וזה לא עשה להם טוב. בכיתה אחרת הם היו מהמובילים.
אנקדוטה: הילדה שהגיעה הכי רחוק אקדמית (פרופ' עם קביעות באחת מ-5 האונ' הטובות בארה"ב) החליפה אולי 5 מילים במשך 3 שנות התיכון עם כל ילדי הכיתה יחד, מלבד שניים איתם היתה בקשר רופף מאד.
העדיפות מבחינתי היא תמיד, ראש לאריות.מה עדיף?
להיות ראש לשועלים או זנב לאריות?
זה מזכיר לי, שיום אחד ראיתיהעדיפות מבחינתי היא תמיד, ראש לאריות.
אם אתה מתכוון להעדפת הבינוניות, אתה כנראה צודק.זה מזכיר לי, שיום אחד ראיתי
משפט כזה שמופיע תלוי על לוח באחת הכיתות:"
עדיף להיות ראש לאריות מאשר זנב לשועלים".
אז קראתי לחבורת ילדים חכמים שהיו אז בכיתה ח', כדי
שיראו את הכתוב הטיפשי הזה, והם מיד הבינו ומיד
צחקו.
ואחד מהם אמר:"זה כמו, מה עדיף להיות:' עשיר או עני,
בריא או חולה'".
לא, כי ישראל ממש גרועה בטכנולוגיה. והכל בגללאם אתה מתכוון להעדפת הבינוניות, אתה כנראה צודק.
וזה בערך מה שקיים במערכת החינוך, "אינטגרציה" מכנים זאת. וזו כפי הנראה, הסיבה למיקומה של ישראל בכל מבחני המתמטיקה כדוגמת "טימז" ו"פיז"ה". מהחמישייה הראשונה בעולם בשנות ה- 50 עד ה- אמצע שנות ה- 70 הגענו למקומות ה- 40+ ומערכת החינוך מנסה לייבא תכניות לימודים ממדינות שנמצאות במקומות הראשונים ואגב, איראן לא במקרה הגיעה לפיתוח טכנולוגי מרשים ב-20 השנים האחרונות כשכבר משנות ה- 90 הם נמצאים בעשירייה הראשונה בעולם בכל המבחנים הנ"ל. אז הם החליטו להיות ראש לאריות. כנראה שזה בכל זאת עושה משהו.
כנראה שלא קראת את מה שכתבתי!לא, כי ישראל ממש גרועה בטכנולוגיה. והכל בגלל
הכשלון של מערכת החינוך במתמטיקה. תזכיר לי, אגב, מה ההכשרה שלך בתחום המתמטיקה?
אני חושב שאין דבר יותר מסרס מתחרותיותמה עדיף?
להיות ראש לשועלים או זנב לאריות?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.