matrix200200
Active member
בדיוק היום נסעתי באוטובוס עירוני של אגד בעיר שלי רחובותאולי נסעת בישנים של אגד?
צא וטייל ברכבי ישראל, אפשר להגיד.
הדגמים החדשים של מרכבים והארגז הם יחסית נוחים, וחשוב מכך איכות ההרכבה שלהם טובה מאוד והם מחזיקים שנים בלי יותר מדי בעיות מכניות. אני לא מדבר על העתיקים שאגד עדיין מפעילים בכל מיני מקומות - אלא על המודרניים יותר, כאלו מבערך שש השנים האחרונות. בדן זה רוב הצי.
בסינים אצל אפיקים יש בעיות מכאן ועד הודעה חדשה, בעיקר בעירוניים. אני מדבר על אוטובוסים חדשים לגמרי, לא יותר משנתיים על הכביש. כל הפלסטיקה וכל הזכוכיות רועדים ומרעישים, כל דבר שאתה נוגע בו מרגיש זול, מסכי המידע הגדולים ליד הדלת האחורית נראים כאילו הם עוד שנייה ייפלו על מישהו מרוב הרעידות שהחלישו להם את הברגים, המנוע מתאמץ מאוד ומרעיש אפילו במישור, וממה ששמעתי הם מבלים הרבה זמן במוסך.
כמו כן הדלתות שלהן נפתחות מאוד מאוד לאט, מה שמגדיל את זמן ההמתנה בתחנות. זה נשמע פעוט ומינורי אבל תוספת של אפילו 20 שניות בכל תחנה זה משהו שמצטבר בקו ארוך במיוחד.
(ביקורת דומה יש לי גם על האיסוזו של מטרופולין, ואלו לא סינים אלא יפניים שמיוצרים באירופה בכלל)
וכן, האוטובוסים הישראלים הם לא פאר היצירה, ובחו"ל יש אוטובוסים נוחים יותר. אבל הם משמעותית נוחים יותר מהסינים.
וכשאני אומר כאן "הסינים" אני לא מדבר על האוטובוסים החשמליים הסיניים - הם די טובים ואפילו יש לומר מצויינים. אני מדבר על הדיזלים הסינים, שמיוצרים מראש כדי להיות מוצר זול ולכן יש להן את כל הבעיות של מוצר זול. זה לא פיקפוק כאן ביכולת הייצור של הסינים - ברור שהם יכולים לייצר מוצר מעולה אם הם רוצים (ולראייה האוטובוסים החשמליים הסיניים) אלא שספציפית האוטובוסים הסיניים שחברות התח"צ בארץ קונות הם מוצר שמתוכנן להיות כמה שיותר זול כדי לנצח במחיר ולאו דווקא באיכות.
להשוות את הדיזלים הסינים בארץ לאוטובוסים הישראלים זה כמו להשוות טלפון של דוג'י לטלפון של OnePlus או Huawei - הם כולם סינים, אבל יש הבדל באיכות.
לא אוטובוס סיני.
תשמע, זה היתה חוויה מחרידה.
אי אפשר לשבת מאחור (בערך החל מהדלת האחורית והלאה) כי רעש של המנוע מחריש.
המתלים כנראה לא קיבלו טיפול מאז שהוא יוצר ואוטובוס רעד כמו לא יודע מה.
בפניות היתה הרגשה שהוא עוד שניה ממריא לחלל.
אז נכון, זה גם עניין של נהגים (ויש הרבה מאוד אשמה אצלם), אבל להגיד שאוטובוסים מיוצרים באיכות טובה, זה פשוט שקר, הם לא.