ההיגיון ברכשי גומלין
גם בבריטניה, גם בארה"ב, וגם בהרבה מדינות אחרות יש את העניין של רכש גומלין כשהממשלה קונה ציוד מחברות זרות.
כי בסופו של דבר, גם כשמפעילות פרטיות קונות את זה, זה מגיע מכספי המיסים שלנו. אז המדינה רוצה לייצר עבודות בשוק המקומי, מה שמייצר פרנסה לאנשים, מה שמייצר עוד מיסים. מפעלים שנסגרים יוצרים מובטלים, מובטלים הם נטל על הכלכלה. מפעלים שמעסיקים עובדים עוזרים לכלכלה כי הם מייצרים משרות של אנשים שמשלמים מיסים, מרוויחים משכורת, ואז משתמשים במשכורת הזו כדי לקנות מוצרי צריכה - זה מניע את הכלכלה המקומית.
הסכמי רכש גומלין לא חייבים להיות "אתה חייב לקנות את זה מחברה מקומית" - בכל מקום זה שונה. בבריטניה ובארה"ב החברות הזרות הרבה פעמים פותחות מפעלים משלהן כדי לייצר בהן את קרונות הרכבת או האוטובוסים שהם צריכים לספק במכרז. במקרים אחרים מביאים את הקרונות/האוטובוסים כמעט גמורים, ואז קונים עוד כמה חלקים/מערכות מחברות מקומיות, או מביאים את הקרונות בחלקים ומרכיבים אותם במפעלים מקומיים, וכו'.
ידע וניסיון שנצבר מהעבודות האלו אצל העובדים והחברות המקומיות יכול אחר כך לשמש אותם כדי להתחרות ברמה הבינלואמית.
זה מאפשר גם להרוויח מהעלות הזולה יותר ומהידע שנצבר בחו"ל, וגם לדאוג לכלכלה המקומית.
(זה לא קורה רק עם חברות מהמזרח, אגב, אפילו בומברדייה הקנדית הייתה צריכה לפתוח מפעל בבריטניה כשהם זכו במכרז לרכבות התחתיות בלונדון)