מה זה אומר קוד זכאות

מצב
הנושא נעול.
ומהין מעליות 1 עד 4 (כשאחד זה מהרחוב לבידוק ו-4 לרציפים
עצמם) אני מנחש ניחוש מושכל
שהמעליות הכי ארוכות (עליה/ירידה של הכי הרבה מטרים) הן 2 ו-3, נכון?
המעליות הראשיות (מס' 3 לפי הסדר שלך) הן הארוכות

אך גם מהירות מאוד! (כ-24 שניות).

כל שאר המעליות אמנם עולות/יורדות גובה שונה, אך קצר.
 

down und

New member
אתמול בדקתי זמנים מהרציף אל מפלס הרחוב במעליות בלבד

עליתי לבד בכל המעליות ללא עיכובים מצד אנשים אחרים וזה ארך 4:50 דקות!
יש לשים לב שבקומת הולידטורים צריך לחצות את כל הקומה אל המעליות בצד מזרח ואז לחזור אל המעליות בצד מערב כדי לעלות למפלס הרחוב. זה לוקח זמן!
נ.ב. בשתיים מהמעליות, הראשונה והאחרונה המתנתי שהמעלית תרד קומה.
אגב, גם בתחנות קטנות ולא עמוקות ולא ענקיות ולא נעליים ואפילו
לא גרביים, לאדם הממוצע מהרגע שהרכבת נעצרה והדלתות נפתחו (כ-3 עד 10
שניות מרגע העצירה הדלתות נפתחות ומרגע זה, מרגע פתיחת הדלתות שעון העצר
שלי החל לפעול) ועד שהוא חולף בשער הכניסה של התחנה (זה שעם המאבטחים)
ויוצא לרחוב, עוברות בד"כ שתי דקות עד שתיים וחצי.

הליכה לעבר דלת היציאה מהקרון (לפחות רבע מהנוסעים אפילו לא קמו מהכסא
ברגע שהרכתב נעצרה בתחנת היעד).
ירידה לרציף והליכה למדרגות/דרגנועים.
עליה במדרגות/דרגנועים והליכה קצרצרה לגשר/מנהרה שמוליכים ללובי התחנה.
חציית לובי התחנה והעברת כרטיס בוולידטור.

כל הפעולות הללו גם יחד לנוסע השכיח לוקחות בתחנות כמו נתניה, חדרה, בנימינה, ראש העין וכו' משהו כמו בין כמעט שתי דקות לכמעט 3 דקות.

מציע לכולם לעשות את התרגיל הזה ולבדוק במו עצמם ובמו הם ובמו שעונם.
 

Ccyclist

Well-known member
יש יציאה לכל הכיוונים
וממילא היציאות ממזרח לתחנה (לרח' יפו ולרח' שז"ר) מחוברות בניהן מחוצה לה, וכנראה גם היציאות ממערב לתחנה.
האם המעברים התחתיים ההיסטוריים חודשו ?
כלומר - המעבר לבנייני האומה מתחת לשז"ר (אני מודע שרוצים לבנות שם חניון ענק) והמעבר למבנה שמחוץ לתחנה המרכזית.
 

טשאפק 2

New member
עניין טעינת הכרטיסים והשוברים מסבך קצת את העניינים


גם אצלי אירע המקרה של אי טעינת החוזה על כרטיס הרב קו.
הנסיון לטעינה חוזרת בעזרת אנשי הרכבת גזל זמן יקר כך שכמעט איחרתי את הרכבת.

הירידה ממפלס רחוב שז"ר עד הכניסה לרכבת ארכה לי 14 דקות ארוכות מדי למרות שרצתי(!!) בדרגנועים.

ארחיב בהמשך בל"נ כי אני ממהר לרכבת חזור מנתב"ג
14 דקות כולל ההסתבכות עם ההטענה אני מקווה?!
 
14 דקות כולל ההסתבכות עם ההטענה אני מקווה?!
אכן, כולל הסיבוך. היום לקח לי 6 דקות עם הליכה מתונה בדרגנוע.

היום נסעתי שוב ברכבת, והירידה ממפלס הרחוב עד לרציף ארכה 6 דקות בדיוק בשילוב של הליכה מתונה תוך כדי ירעדה בדרגנועים.

בחזור, ניסיתי לדמות אדם המגיע עם תיק גדול מנתב"ג ויורד מהרכבת באחת הדלתות הקרובות למזרח הרציף ולדרגנוע העולה הנמצא במזרחו.
העליה מפתח הרכבת עד מפלס הרחוב ארכה 8 דקות ו-50 שניות בדרגנועים, ללא הליכה תוך כדי וללא כל עיכוב בדרך או בולידטורים.
 
עניין טעינת הכרטיסים והשוברים מסבך קצת את העניינים


גם אצלי אירע המקרה של אי טעינת החוזה על כרטיס הרב קו.
הנסיון לטעינה חוזרת בעזרת אנשי הרכבת גזל זמן יקר כך שכמעט איחרתי את הרכבת.

הירידה ממפלס רחוב שז"ר עד הכניסה לרכבת ארכה לי 14 דקות ארוכות מדי למרות שרצתי(!!) בדרגנועים.

ארחיב בהמשך בל"נ כי אני ממהר לרכבת חזור מנתב"ג
טעינת הכרטיסים והשוברים זה ברדק, אך לא חלמאות ישראלית
בנסיעה הראשונה שעשיתי, העובדים עמדו עם המכשיר שמטרתו לסרוק את הברקוד, והיו מופתעים ונבוכים כי זה לא עובד.
כעבור כמה שעות, בנסיעה הנוספת ברכבת, כבר הייתה קבוצה גדולה של אנשים שהתגודדה מסביב לעובדים שהתקשו לסרוק את הברקוד. בפעם הזאת, העובדים כבר הבינו את המתרחש והשיבו ב"זה לא קורא את זה". הם שלחו את רוב האנשים להדפיס מהמכונות.
עובד אחד אמר למשפחה בשעה 13:40 "בשעה 2 זה יעבור, עכשיו עוד מוקדם" והאמא שאלה: "אבל הרכבת ב-14:02, אנחנו נספיק?" אז העובד חשב קצת ואמר להם ללכת לקופות. בקופה, בשעה 13:40 היה רק אדם אחד ומאחוריו 2 עובדות מקשיבות ומבולבלות במקצת. בתור אל הקופה 6-7 אנשים.

ההחלפה בנתב"ג הייתה בסדר גמור. הרכבת יצאה באיחור של 3.5 דקות. הכרוז צעק (או צרח) לתוך המיקרופון הסברים והוראות שונות. דווקא ברציף אנשים היו רגועים ושלווים, זה סתם היה מתסיס.

בעוד כמה ימים מניח שגם הלחץ הזה יירגע.
 
טעינת הכרטיסים והשוברים זה ברדק, אך לא חלמאות ישראלית
בנסיעה הראשונה שעשיתי, העובדים עמדו עם המכשיר שמטרתו לסרוק את הברקוד, והיו מופתעים ונבוכים כי זה לא עובד.
כעבור כמה שעות, בנסיעה הנוספת ברכבת, כבר הייתה קבוצה גדולה של אנשים שהתגודדה מסביב לעובדים שהתקשו לסרוק את הברקוד. בפעם הזאת, העובדים כבר הבינו את המתרחש והשיבו ב"זה לא קורא את זה". הם שלחו את רוב האנשים להדפיס מהמכונות.
עובד אחד אמר למשפחה בשעה 13:40 "בשעה 2 זה יעבור, עכשיו עוד מוקדם" והאמא שאלה: "אבל הרכבת ב-14:02, אנחנו נספיק?" אז העובד חשב קצת ואמר להם ללכת לקופות. בקופה, בשעה 13:40 היה רק אדם אחד ומאחוריו 2 עובדות מקשיבות ומבולבלות במקצת. בתור אל הקופה 6-7 אנשים.

ההחלפה בנתב"ג הייתה בסדר גמור. הרכבת יצאה באיחור של 3.5 דקות. הכרוז צעק (או צרח) לתוך המיקרופון הסברים והוראות שונות. דווקא ברציף אנשים היו רגועים ושלווים, זה סתם היה מתסיס.

בעוד כמה ימים מניח שגם הלחץ הזה יירגע.
אין לחץ מצד הציבור, אבל יש עובדים מבולבלים ומערכת לא מסונכרנ

זאת כל התורה על רגל אחת לבינתיים
 
לפי דעתי לא יותר מ-50
אבל מאחר שהגעתי מוקדם והתמקמתי בקצה הרכבת אני לא יכול להיות בטוח לגמרי.
גם אם היו 200 או אפילו 300
ולפי מה שאתה אומר כנראה שלא היו, מהר מאוד יוותרו עם הזמנה מוקדמת,
או שישאירו את ההזמנה המוקדמת רק לשעות העומס
 

arseny92

Well-known member
מנהל
גם אם היו 200 או אפילו 300
ולפי מה שאתה אומר כנראה שלא היו, מהר מאוד יוותרו עם הזמנה מוקדמת,
או שישאירו את ההזמנה המוקדמת רק לשעות העומס
אם להשאיר בשעות עומס, הנוסעים ייסעו בשעות שפל כשאין טרחה כזו
ואז השעות יהפכו לשעות עומס ואז כל היום יהיה עמוס ואז ההזמנה תוחזר כדי להוריד נוסעים אז איפה ההגיון?
אין הרבה נוסעים כי הרוב מעדיף לא להסתבך עם ההזמנות ולנסוע כפי שנסעו עד כה
&nbsp
מזכיר שאם יש כבר חוזה תקף, צריך שובר בלבד, אז כל מי שנוסע רק לצורך ניסוי הקו ונוסע מכיוון נתב"ג, או מכל תחנה גושדנית, חוזה 924 מספיק (או טרום תיקוף ערך צבור לירושלים כמו לכל תחנה אחרת), כי זה חינם רק מכיוון ירושלים
אותו הדבר שאם טוענים אותו מראש ברב-קו אונליין או בכל מקום טעינה בירושלים, לא צריך להתעכב זמן יקר בשביל הטובות של ר"י של טעינת החוזה החינמי הנוסף, רק הזמנת שובר (שאותה אפשר גם להציג בטלפון)
 

Ccyclist

Well-known member
אם להשאיר בשעות עומס, הנוסעים ייסעו בשעות שפל כשאין טרחה כזו
ואז השעות יהפכו לשעות עומס ואז כל היום יהיה עמוס ואז ההזמנה תוחזר כדי להוריד נוסעים אז איפה ההגיון?
אין הרבה נוסעים כי הרוב מעדיף לא להסתבך עם ההזמנות ולנסוע כפי שנסעו עד כה
&nbsp
מזכיר שאם יש כבר חוזה תקף, צריך שובר בלבד, אז כל מי שנוסע רק לצורך ניסוי הקו ונוסע מכיוון נתב"ג, או מכל תחנה גושדנית, חוזה 924 מספיק (או טרום תיקוף ערך צבור לירושלים כמו לכל תחנה אחרת), כי זה חינם רק מכיוון ירושלים
אותו הדבר שאם טוענים אותו מראש ברב-קו אונליין או בכל מקום טעינה בירושלים, לא צריך להתעכב זמן יקר בשביל הטובות של ר"י של טעינת החוזה החינמי הנוסף, רק הזמנת שובר (שאותה אפשר גם להציג בטלפון)
שאלת קודים /שבועי.
האם 924 מכסה גם את טבעת 2 של גוש דן ?
&nbsp
התיכנון הוא כמה ימים בירושלים וכמה ברעננה אז כרטיס שבועי אחד בנתב"ג שיעשה את הכל נראה לי הגיוני כי כשראיתי מה המחיר של 924 הוא היה די דומה למחיר של 124 או 142 (גוש דן 1+2). כמו כן האם עדיף להשתמש בחופשי יומי או ערך צבור ליום השמיני ומעלה כששבועי לא משתלם ?
&nbsp
יש אתר שאפשר לבדוק את כל זה ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שאלת קודים /שבועי.
האם 924 מכסה גם את טבעת 2 של גוש דן ?
&nbsp
התיכנון הוא כמה ימים בירושלים וכמה ברעננה אז כרטיס שבועי אחד בנתב"ג שיעשה את הכל נראה לי הגיוני כי כשראיתי מה המחיר של 924 הוא היה די דומה למחיר של 124 או 142 (גוש דן 1+2). כמו כן האם עדיף להשתמש בחופשי יומי או ערך צבור ליום השמיני ומעלה כששבועי לא משתלם ?
&nbsp
יש אתר שאפשר לבדוק את כל זה ?
924 מכסה
גוש דן: 1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 3.3, 3.4
ירושלים: 1, 2.1, 3.1, 3.2, 3.5
לפי https://www.rail.co.il/sites/taarifSiteAssets/PublishingImages/924.png

רב-קו אונליין אומנם מציג שכל האזורים כלולים https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3097 , אבל לא היתי בונה על זה אלא אם מישהו יציג הוכחה ש-924 פועל בנתניה, אזור בנימין, ובכל האזור המזרחי עד עין גדי כולל

אבל לא קיים כשבועי, רק יומי או חודשי/30 יום

אם צריך שבועי, זה או לטעון יומי 924 כל יום, או לטעון שני חוזים שבועיים נפרדים בו זמנית בעבור כל מטרופולין (142+671) (כי אפשר לתקף מספר חוזים או לצאת ע"י החוזה השני ללא תיקוף כניסה (היא תוקפה בראשון), אבל יתכן שתחנת יצחק נבון לא כלולה בחוזים שלא כוללים את נתב"ג וגם ירושלים באותו חוזה, כך שלא ניתן להכנס עם 671 בלבד)

כשתקופתי לא משתלם, יש להשתמש בערך צבור, שזו האופציה היותר מועדפת במקום להסתבך עם שני תקופתיים בו זמנית כי שילובים כאלה עם כמה חוזים נוח יותר לבצע על תחבורה אוטובוסית מאשר ברכבת (שכמעט תמיד מצריכה תיקוף כניסה בחוזה האחר ידנית ע"י פקח ברכבת תוך כדי נסיעה, כי יציאה בחוזה לא מתוקף אומנם פועלת אבל לא תמיד) ונהג אוטובוס יכול ישר לתקף מספר חוזים
 

Ccyclist

Well-known member
924 מכסה
גוש דן: 1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 3.3, 3.4
ירושלים: 1, 2.1, 3.1, 3.2, 3.5
לפי https://www.rail.co.il/sites/taarifSiteAssets/PublishingImages/924.png

רב-קו אונליין אומנם מציג שכל האזורים כלולים https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3097 , אבל לא היתי בונה על זה אלא אם מישהו יציג הוכחה ש-924 פועל בנתניה, אזור בנימין, ובכל האזור המזרחי עד עין גדי כולל

אבל לא קיים כשבועי, רק יומי או חודשי/30 יום

אם צריך שבועי, זה או לטעון יומי 924 כל יום, או לטעון שני חוזים שבועיים נפרדים בו זמנית בעבור כל מטרופולין (142+671) (כי אפשר לתקף מספר חוזים או לצאת ע"י החוזה השני ללא תיקוף כניסה (היא תוקפה בראשון), אבל יתכן שתחנת יצחק נבון לא כלולה בחוזים שלא כוללים את נתב"ג וגם ירושלים באותו חוזה, כך שלא ניתן להכנס עם 671 בלבד)

כשתקופתי לא משתלם, יש להשתמש בערך צבור, שזו האופציה היותר מועדפת במקום להסתבך עם שני תקופתיים בו זמנית כי שילובים כאלה עם כמה חוזים נוח יותר לבצע על תחבורה אוטובוסית מאשר ברכבת (שכמעט תמיד מצריכה תיקוף כניסה בחוזה האחר ידנית ע"י פקח ברכבת תוך כדי נסיעה, כי יציאה בחוזה לא מתוקף אומנם פועלת אבל לא תמיד) ונהג אוטובוס יכול ישר לתקף מספר חוזים
מעניין אם הרכבת תביא לדרישה לשבועי.
האם 924 זה הקוד שקראתי שהיה תקף בין המטרופולינים רק ברכבת, ולכן הביקוש עבורו בעידן הקו הישן היה שולי?
&nbsp
אם כן הביקוש עבורו בעידן A1 יהיה גדול יותר, במיוחד להשתלמויות קצרות או תיירות פנים כך שיתכן שהפופולריות תביא להיווצרות חוזה תקופתי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מעניין אם הרכבת תביא לדרישה לשבועי.
האם 924 זה הקוד שקראתי שהיה תקף בין המטרופולינים רק ברכבת, ולכן הביקוש עבורו בעידן הקו הישן היה שולי?
&nbsp
אם כן הביקוש עבורו בעידן A1 יהיה גדול יותר, במיוחד להשתלמויות קצרות או תיירות פנים כך שיתכן שהפופולריות תביא להיווצרות חוזה תקופתי.
כן, בעבר קודי 9xx היו הקודים של הבינמטרופוליניים של ר"י
עם תקפות לרכבת בלבד בעת חציית מטרופולינים
 

DanBus43Maalit72

Active member
למה אגד מפעילה מוניות שירות במקום של בנייני 9 קומות?
הצפיפות הישראלית של פעם יכולה לתמוך באוטובוסים ברחובות שבתי המגורים בהם בני 4 קומות בלבד. באזור עם בנייני מגורים בני 9 קומות שזו צפיפות של פי 2 מפעם צריך להפעיל מפרקיות ולא מוניות שירות. מונית הדירות הזו לא תכיל את נוסעי המעלית של בניין אחד בקנה המידה הזה.
אין לי מושג.
למה פתאום החליטו להכניס מיניבוסים לקווי המרכז באגד שאינם מתאימים להפעלה במיניבוסים.
נחלת יהודה החדשה זו שכונה של רבי קומות ואין שם רחובות קטנים שמצריכים מיניבוס. קו 7 שאגד נתנה הוראה חדשה להפעיל אותו במיניבוסים אמנם בלי הרבה נוסעים אך הוא משרת מוקדי בילויים ושכונות של רבי קומות כך שזה יהיה בעייתי אם יהיה פיק פתאומי של בני נוער מהיס פלאנט לדוגמא.
 

EHP12

Active member
למה אגד מפעילה מוניות שירות במקום של בנייני 9 קומות?
הצפיפות הישראלית של פעם יכולה לתמוך באוטובוסים ברחובות שבתי המגורים בהם בני 4 קומות בלבד. באזור עם בנייני מגורים בני 9 קומות שזו צפיפות של פי 2 מפעם צריך להפעיל מפרקיות ולא מוניות שירות. מונית הדירות הזו לא תכיל את נוסעי המעלית של בניין אחד בקנה המידה הזה.
אבל בשכונות האלה מספר המשתמשים באוטובוסים הוא מאוד קטן
גם באם המושבות המאוד צפופה, אין מסה גדולה של משתמשים באוטובוסים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
למה אגד מפעילה מוניות שירות במקום של בנייני 9 קומות?
הצפיפות הישראלית של פעם יכולה לתמוך באוטובוסים ברחובות שבתי המגורים בהם בני 4 קומות בלבד. באזור עם בנייני מגורים בני 9 קומות שזו צפיפות של פי 2 מפעם צריך להפעיל מפרקיות ולא מוניות שירות. מונית הדירות הזו לא תכיל את נוסעי המעלית של בניין אחד בקנה המידה הזה.
הנה בין הסיבות למה זה נעשה.
מי שמחזיק התיק התחבורה המקומי בראשל"צ, ישראל מוטעי.
לפי דרישתו הוא דרש ממשרד התחבורה שני קווים חדשים כאשר אחד מהם יכנס לרחובות קטנים בנחלת יהודה אשר אוטובוס רגיל אינו יכול להיכנס אליהם.
כעת הוחלט שקו 7 יפעל במיניבוסים והקו החדש שיכנס לרחובות הקטנים עדיין לא יופעל.

 

Ccyclist

Well-known member
הנה בין הסיבות למה זה נעשה.
מי שמחזיק התיק התחבורה המקומי בראשל"צ, ישראל מוטעי.
לפי דרישתו הוא דרש ממשרד התחבורה שני קווים חדשים כאשר אחד מהם יכנס לרחובות קטנים בנחלת יהודה אשר אוטובוס רגיל אינו יכול להיכנס אליהם.
כעת הוחלט שקו 7 יפעל במיניבוסים והקו החדש שיכנס לרחובות הקטנים עדיין לא יופעל.
אני מניח שנחלת יהודה זה לא האזור של רבי הקומות שבתמונה.
לשרת רבי קומות עם מיניבוס בקיבולת של מעלית פעם ב20 דקות זו נוסחה להעברת הדיירים לאמצעי תחבורה אחרים.
&nbsp
אינני יודע מה חשיבותה של נחלת יהודה ברשל"צ אך אם לא מדובר במרכז עיקרי המיניבוס שמשרת אותה צריך להשיק לקווים ראשיים על ציר ראשי באוטובוסים בגודל נורמאלי שישרתו אזורים בצפיפות גבוהה בתדירות גבוהה. מי שממש חייב את הנסיעה הפנימית הזו ימתין 20 דקות ומי שלא ילך 5-10 דקות מהציר הראשי שזה בדרך כלל קנה המידה של ערים פרבריות בישראל.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני מניח שנחלת יהודה זה לא האזור של רבי הקומות שבתמונה.
לשרת רבי קומות עם מיניבוס בקיבולת של מעלית פעם ב20 דקות זו נוסחה להעברת הדיירים לאמצעי תחבורה אחרים.
&nbsp
אינני יודע מה חשיבותה של נחלת יהודה ברשל"צ אך אם לא מדובר במרכז עיקרי המיניבוס שמשרת אותה צריך להשיק לקווים ראשיים על ציר ראשי באוטובוסים בגודל נורמאלי שישרתו אזורים בצפיפות גבוהה בתדירות גבוהה. מי שממש חייב את הנסיעה הפנימית הזו ימתין 20 דקות ומי שלא ילך 5-10 דקות מהציר הראשי שזה בדרך כלל קנה המידה של ערים פרבריות בישראל.
שכונה מעורבת באופי הבנייה.
יש אזורים ותיקים המאופיינים בבנייה נמוכה ויש את האזורים החדשים בהם יש רבי קומות.
 

אורי404

New member
קו 7 בראשון לציון
שמונה מכונות שייכות לסניף שם.
&nbsp
אגד מן הסתם יעברו ל8 ספרות, וגם לדן הסדרה מתחילה להתמלא.
אני אישית מנחש שלאגד ייתנו את התחום 103XXX01 עד 105XXX01 ולדן את 100XXX01 עד 102XXX01, אבל זה רק ניחוש.
תודה אברהם. לא ידעתי על זה
אני נמצא בראשון לציון כל יום. אבל טרם יצא לי לראות את זה.
ממה שאני רואה קו 7 חוצה את העיר מכיוון מזרח העיר בשמוטקין למערב לכיוון ה"יס פלנט".
כנראה השימוש במניבוס הוא בגלל הנסיעה בתוך השכונות. אחרת זה די מוזר שיש שימוש במסלול נסיעה לא קצר בתוך עיר גדולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה