מה זה אומר קוד זכאות

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
זה היה אחרי השעה 21:00?
יש הבדל בין ערב שישי לבין מה שקורה לאחר השעה 21:00 (למעשה לאחר צאת הכוכבים שזה לאחר מועד כניסת השבת).

האם המנוף המסילתי עבד בשעת ערב מאוחרת לאחר שכבר היה חושך מוחלט?

כשאני הייתי בעבודות הרכבת חזרתי לביתי בשעה 20:00 לערך, והעבודות נפסקו לפני כן. אמנם העבודות המשיכו כל עוד היה עדיין אור יום ולמרות שכבר נכנסה השבת. אבל כמה דקות לאחר מכן כל העבודות נפסקו לחלוטין וכל העובדים נאלצו לחזור לביתם.
היה אחרי השעה 21:00 לגבי השאר אני לא יודע
אבל היו שם לא מעט עובדים.
 

amit1270

New member
יש הרבה פחות משמעות לשיבושים בספטמבר
מכיוון שזה חודש של חגים יהודיים שבו יש מספר קטן מאוד של ימי עבודה וגם מספר הנוסעים בתקופה זו קטן יחסית
SEMI עובדים גם ביום כיפור?
 

amit1270

New member
כמה ימי כיפור יש בספטמבר?
כשצריך לפתוח בערב סוכות, כל יום הוא משמעותי
 

matrix200200

Active member
כשצריך לפתוח בערב סוכות, כל יום הוא משמעותי
מה לעשות שיש להם מוסר עבודה מחור*ן?
מצידי שלא יקבלו אוכל, ולא הפסקות שרותים ויעבדו עד שהקו יהיה מוכן.
יום כיפור אפילו מצוין לזה

אין סיאסטה, אין ארוחת צהריים, אין מקלחת.
לעבוד!
 

Bus Nerd

Active member
ייצור אוטובוסים זה לא בדיוק מדע טילים.
אם וכאשר יהיה צורך לעשות את זה, אני די בטוח שיהיה ניתן להתחיל לייצר אותם בזמן די קצר.
ייצור אוטובוסים לתחבורה ציבורית זה לא בדיוק תחום תעשייה אסטרטגי.
מה גם שאותה טענה על מרכבים ניתן לעשות גם על הפלטפורמה שכידוע לא מייצרים בארץ בכלל.
אם אנחנו נגיע למצב שיסרבו למכור לנו מרכבים לאטובוסים עירוניים(לא בדיוק ציוד צבאי), אז המצב שלנו בשלב הזה יהיה כל כך רע, שאוטובוסים כנראה יהיו אולי הדבר האחרון שצריך להטריד אותנו.

לגבי אמריקאים (לא ברור לי העניין עם הבריטים), יש על זה פתגם מפורסם "beggers can't be choosers"
ארה"ב עושה לנו "טובה" (טוב זה לא נושא לדיון כאן בפורום), אז ברור שהיא יכולה להציב תנאים איך נבזבז את ה"מתנה" הזאת.
כשישראל תחליט לתת סיוע כלכלי או צבאי למדינות אחרות היא גם תוכן להכתיב על מה ואיך לבזבז את הכסף הזה.
ההיגיון ברכשי גומלין
גם בבריטניה, גם בארה"ב, וגם בהרבה מדינות אחרות יש את העניין של רכש גומלין כשהממשלה קונה ציוד מחברות זרות.

כי בסופו של דבר, גם כשמפעילות פרטיות קונות את זה, זה מגיע מכספי המיסים שלנו. אז המדינה רוצה לייצר עבודות בשוק המקומי, מה שמייצר פרנסה לאנשים, מה שמייצר עוד מיסים. מפעלים שנסגרים יוצרים מובטלים, מובטלים הם נטל על הכלכלה. מפעלים שמעסיקים עובדים עוזרים לכלכלה כי הם מייצרים משרות של אנשים שמשלמים מיסים, מרוויחים משכורת, ואז משתמשים במשכורת הזו כדי לקנות מוצרי צריכה - זה מניע את הכלכלה המקומית.

הסכמי רכש גומלין לא חייבים להיות "אתה חייב לקנות את זה מחברה מקומית" - בכל מקום זה שונה. בבריטניה ובארה"ב החברות הזרות הרבה פעמים פותחות מפעלים משלהן כדי לייצר בהן את קרונות הרכבת או האוטובוסים שהם צריכים לספק במכרז. במקרים אחרים מביאים את הקרונות/האוטובוסים כמעט גמורים, ואז קונים עוד כמה חלקים/מערכות מחברות מקומיות, או מביאים את הקרונות בחלקים ומרכיבים אותם במפעלים מקומיים, וכו'.

ידע וניסיון שנצבר מהעבודות האלו אצל העובדים והחברות המקומיות יכול אחר כך לשמש אותם כדי להתחרות ברמה הבינלואמית.

זה מאפשר גם להרוויח מהעלות הזולה יותר ומהידע שנצבר בחו"ל, וגם לדאוג לכלכלה המקומית.
(זה לא קורה רק עם חברות מהמזרח, אגב, אפילו בומברדייה הקנדית הייתה צריכה לפתוח מפעל בבריטניה כשהם זכו במכרז לרכבות התחתיות בלונדון)
 

matrix200200

Active member
ההיגיון ברכשי גומלין
גם בבריטניה, גם בארה"ב, וגם בהרבה מדינות אחרות יש את העניין של רכש גומלין כשהממשלה קונה ציוד מחברות זרות.

כי בסופו של דבר, גם כשמפעילות פרטיות קונות את זה, זה מגיע מכספי המיסים שלנו. אז המדינה רוצה לייצר עבודות בשוק המקומי, מה שמייצר פרנסה לאנשים, מה שמייצר עוד מיסים. מפעלים שנסגרים יוצרים מובטלים, מובטלים הם נטל על הכלכלה. מפעלים שמעסיקים עובדים עוזרים לכלכלה כי הם מייצרים משרות של אנשים שמשלמים מיסים, מרוויחים משכורת, ואז משתמשים במשכורת הזו כדי לקנות מוצרי צריכה - זה מניע את הכלכלה המקומית.

הסכמי רכש גומלין לא חייבים להיות "אתה חייב לקנות את זה מחברה מקומית" - בכל מקום זה שונה. בבריטניה ובארה"ב החברות הזרות הרבה פעמים פותחות מפעלים משלהן כדי לייצר בהן את קרונות הרכבת או האוטובוסים שהם צריכים לספק במכרז. במקרים אחרים מביאים את הקרונות/האוטובוסים כמעט גמורים, ואז קונים עוד כמה חלקים/מערכות מחברות מקומיות, או מביאים את הקרונות בחלקים ומרכיבים אותם במפעלים מקומיים, וכו'.

ידע וניסיון שנצבר מהעבודות האלו אצל העובדים והחברות המקומיות יכול אחר כך לשמש אותם כדי להתחרות ברמה הבינלואמית.

זה מאפשר גם להרוויח מהעלות הזולה יותר ומהידע שנצבר בחו"ל, וגם לדאוג לכלכלה המקומית.
(זה לא קורה רק עם חברות מהמזרח, אגב, אפילו בומברדייה הקנדית הייתה צריכה לפתוח מפעל בבריטניה כשהם זכו במכרז לרכבות התחתיות בלונדון)
אני מכיר את ההגיון ברכש גומלין, אני רק לא בטוח שהוא רלוונטי
במקרה דנן.
ולמה בעצם לדרוש שסינים דווקא יעשו דברים בתחום מרכבים לאוטובוסים?
למה דווקא לחברה הזאת זה מגיע?
למה למשל לא לדרוש רכש גומלין בתחום אחר לגמרי?
אני לא יודע, נניח בתחום אלקטרוניקה?
שסינים ישתמשמו בטכנולוגיה ישראלית למערכות כריזה, או נניח לצגי מידע?
אני בכנות לא רואה הרבה ערך מוסף בחברה כמו מרכבים.
כפי שכבר אמרתי זה לא ממש מדע טילים.
זה תחום תעשייתי די טריוויאלי, שאין בו הרבה ערך מוסף לכלכלה, לא לתעשייה.
אני אגיד את זה בצורה יותר בוטה.
מדובר על ריתוך של קופסאות ברזל.
צר לי שאני פשוט לא רואה למה מגיע לתחום הזה שמדינה תתמוך בו.
כי פרט לכמה עשרות או מאות של עובדים באותה חברה, אני חושב אין שום אינטרס ציבורי בלשמר אותה.
 
אני מכיר את ההגיון ברכש גומלין, אני רק לא בטוח שהוא רלוונטי
במקרה דנן.
ולמה בעצם לדרוש שסינים דווקא יעשו דברים בתחום מרכבים לאוטובוסים?
למה דווקא לחברה הזאת זה מגיע?
למה למשל לא לדרוש רכש גומלין בתחום אחר לגמרי?
אני לא יודע, נניח בתחום אלקטרוניקה?
שסינים ישתמשמו בטכנולוגיה ישראלית למערכות כריזה, או נניח לצגי מידע?
אני בכנות לא רואה הרבה ערך מוסף בחברה כמו מרכבים.
כפי שכבר אמרתי זה לא ממש מדע טילים.
זה תחום תעשייתי די טריוויאלי, שאין בו הרבה ערך מוסף לכלכלה, לא לתעשייה.
אני אגיד את זה בצורה יותר בוטה.
מדובר על ריתוך של קופסאות ברזל.
צר לי שאני פשוט לא רואה למה מגיע לתחום הזה שמדינה תתמוך בו.
כי פרט לכמה עשרות או מאות של עובדים באותה חברה, אני חושב אין שום אינטרס ציבורי בלשמר אותה.
הבעיה היא לא ברכש הגומלין
אלא במנגנון.

אם משרד הכלכלה רוצה לחייב רכש גומלין, שיחייב את יבואן הרכב.
אבל זה כנראה היה מסובך להם מדי, אז הם הלכו על השיטה הקלה והלא נכונה. הם מחייבים את זה שרוכש את הרכב ממנו (זה שניגש למכרז הפעלה של תח"צ) להחתים אותו על הצהרה שהוא יבצע רכש גומלין.

נניח שמשרד הכלכלה רוצה לחייב גם יצרנים של רכבים פרטיים כמו טיוטה לעשות רכש גומלין בארץ.
האחריות תהיה כמובן על יבואן טויוטה, שיכול לייבא רכבים רק בהיקף תואם לרכש הגומלין שהחברה מבצעת ומשרד הכלכלה צריך לאכוף זאת מול היבואן.
האם כאשר אתה תלך לקנות טויוטה תצטרך להחתים אותו על הצהרה שהוא הולך לעשות את זה?
 

אורי404

New member
הבעיה היא לא ברכש הגומלין
אלא במנגנון.

אם משרד הכלכלה רוצה לחייב רכש גומלין, שיחייב את יבואן הרכב.
אבל זה כנראה היה מסובך להם מדי, אז הם הלכו על השיטה הקלה והלא נכונה. הם מחייבים את זה שרוכש את הרכב ממנו (זה שניגש למכרז הפעלה של תח"צ) להחתים אותו על הצהרה שהוא יבצע רכש גומלין.

נניח שמשרד הכלכלה רוצה לחייב גם יצרנים של רכבים פרטיים כמו טיוטה לעשות רכש גומלין בארץ.
האחריות תהיה כמובן על יבואן טויוטה, שיכול לייבא רכבים רק בהיקף תואם לרכש הגומלין שהחברה מבצעת ומשרד הכלכלה צריך לאכוף זאת מול היבואן.
האם כאשר אתה תלך לקנות טויוטה תצטרך להחתים אותו על הצהרה שהוא הולך לעשות את זה?
אפשרות אחרת - פיתוח אחר של התעשייה בארץ
שנים רבות יש הרבה לאוטובוסים.
מדוע שלא ייעשה הדבר הזה בכלי רכב אחרים? משאיות למשל?
יש משאיות, שנעשות בהן צורות הרכבה. אבל עדיין לא מצב, שמגיעות שלדות משאיות, כמו אוטובוסים. גם המשאיות הריקות מגיעות עם תא נהג מוכן.
אולי גם מקום לפיתוח כלי רכב אחרים.
 

ערןל1

Active member
ההיגיון ברכשי גומלין
גם בבריטניה, גם בארה"ב, וגם בהרבה מדינות אחרות יש את העניין של רכש גומלין כשהממשלה קונה ציוד מחברות זרות.

כי בסופו של דבר, גם כשמפעילות פרטיות קונות את זה, זה מגיע מכספי המיסים שלנו. אז המדינה רוצה לייצר עבודות בשוק המקומי, מה שמייצר פרנסה לאנשים, מה שמייצר עוד מיסים. מפעלים שנסגרים יוצרים מובטלים, מובטלים הם נטל על הכלכלה. מפעלים שמעסיקים עובדים עוזרים לכלכלה כי הם מייצרים משרות של אנשים שמשלמים מיסים, מרוויחים משכורת, ואז משתמשים במשכורת הזו כדי לקנות מוצרי צריכה - זה מניע את הכלכלה המקומית.

הסכמי רכש גומלין לא חייבים להיות "אתה חייב לקנות את זה מחברה מקומית" - בכל מקום זה שונה. בבריטניה ובארה"ב החברות הזרות הרבה פעמים פותחות מפעלים משלהן כדי לייצר בהן את קרונות הרכבת או האוטובוסים שהם צריכים לספק במכרז. במקרים אחרים מביאים את הקרונות/האוטובוסים כמעט גמורים, ואז קונים עוד כמה חלקים/מערכות מחברות מקומיות, או מביאים את הקרונות בחלקים ומרכיבים אותם במפעלים מקומיים, וכו'.

ידע וניסיון שנצבר מהעבודות האלו אצל העובדים והחברות המקומיות יכול אחר כך לשמש אותם כדי להתחרות ברמה הבינלואמית.

זה מאפשר גם להרוויח מהעלות הזולה יותר ומהידע שנצבר בחו"ל, וגם לדאוג לכלכלה המקומית.
(זה לא קורה רק עם חברות מהמזרח, אגב, אפילו בומברדייה הקנדית הייתה צריכה לפתוח מפעל בבריטניה כשהם זכו במכרז לרכבות התחתיות בלונדון)
אתה לא מרוויח, אתה מפסיד.
1. הנקודה העיקרית היא שהאבטלה בארץ נמוכה וכמות השעות שאנשים עובדים גבוהה לכן אין צורך לייצר עבודה שכן יש מספיק ביקוש (דוגמה און טופיקית נהגי אוטובוס)
2. לגבי טיעון המיסים: יש פה ישראלים שעובדים ומייצרים מוצר אם חברה סינית קונה את המוצר הזה היא תשלם להם כמו על מוצר שיוצר בסין כלומר על העבודה של הישראלי היא תשלם שכר של פויל סיני שזה פחות משכר מינימום מכיוון שעל פחות משכר מינימום אין מיסים לא תקבל מיסים. את ההפרש בין השכר של הסיני לשכר של הישראלי הממשלה משלמת.
3. לגבי הנעת הכלכלה. אין שום בעיה בכלכלה שלנו שצריך להמריץ אותה. להיפך אנשים עובדים יותר מדי. בין היתר כי המיסים גבוהים. אם אתה לוקח מסים אז אתה גורם לאנשים לעבוד יותר, זה נכון, אבל מי אמר שכמה שיותר עבודה יותר טוב?
 

Bus Nerd

Active member
אתה לא מרוויח, אתה מפסיד.
1. הנקודה העיקרית היא שהאבטלה בארץ נמוכה וכמות השעות שאנשים עובדים גבוהה לכן אין צורך לייצר עבודה שכן יש מספיק ביקוש (דוגמה און טופיקית נהגי אוטובוס)
2. לגבי טיעון המיסים: יש פה ישראלים שעובדים ומייצרים מוצר אם חברה סינית קונה את המוצר הזה היא תשלם להם כמו על מוצר שיוצר בסין כלומר על העבודה של הישראלי היא תשלם שכר של פויל סיני שזה פחות משכר מינימום מכיוון שעל פחות משכר מינימום אין מיסים לא תקבל מיסים. את ההפרש בין השכר של הסיני לשכר של הישראלי הממשלה משלמת.
3. לגבי הנעת הכלכלה. אין שום בעיה בכלכלה שלנו שצריך להמריץ אותה. להיפך אנשים עובדים יותר מדי. בין היתר כי המיסים גבוהים. אם אתה לוקח מסים אז אתה גורם לאנשים לעבוד יותר, זה נכון, אבל מי אמר שכמה שיותר עבודה יותר טוב?
"הכלכלה עובדת טוב אז בואו נפטר אלפים ונקנה הכל מסין"
 

אורי404

New member
ההיגיון ברכשי גומלין
גם בבריטניה, גם בארה"ב, וגם בהרבה מדינות אחרות יש את העניין של רכש גומלין כשהממשלה קונה ציוד מחברות זרות.

כי בסופו של דבר, גם כשמפעילות פרטיות קונות את זה, זה מגיע מכספי המיסים שלנו. אז המדינה רוצה לייצר עבודות בשוק המקומי, מה שמייצר פרנסה לאנשים, מה שמייצר עוד מיסים. מפעלים שנסגרים יוצרים מובטלים, מובטלים הם נטל על הכלכלה. מפעלים שמעסיקים עובדים עוזרים לכלכלה כי הם מייצרים משרות של אנשים שמשלמים מיסים, מרוויחים משכורת, ואז משתמשים במשכורת הזו כדי לקנות מוצרי צריכה - זה מניע את הכלכלה המקומית.

הסכמי רכש גומלין לא חייבים להיות "אתה חייב לקנות את זה מחברה מקומית" - בכל מקום זה שונה. בבריטניה ובארה"ב החברות הזרות הרבה פעמים פותחות מפעלים משלהן כדי לייצר בהן את קרונות הרכבת או האוטובוסים שהם צריכים לספק במכרז. במקרים אחרים מביאים את הקרונות/האוטובוסים כמעט גמורים, ואז קונים עוד כמה חלקים/מערכות מחברות מקומיות, או מביאים את הקרונות בחלקים ומרכיבים אותם במפעלים מקומיים, וכו'.

ידע וניסיון שנצבר מהעבודות האלו אצל העובדים והחברות המקומיות יכול אחר כך לשמש אותם כדי להתחרות ברמה הבינלואמית.

זה מאפשר גם להרוויח מהעלות הזולה יותר ומהידע שנצבר בחו"ל, וגם לדאוג לכלכלה המקומית.
(זה לא קורה רק עם חברות מהמזרח, אגב, אפילו בומברדייה הקנדית הייתה צריכה לפתוח מפעל בבריטניה כשהם זכו במכרז לרכבות התחתיות בלונדון)
נעשה שיתוף פעולה עם הסינים. מוטב היה לפתח את זה
"מרכבים" מבצעים הרכבה לאוטובוסים החשמליים מתוצרת "גולדן דרגון" הסינית.
מוטב היה לפתח את זה יותר, כפי שזה עם יצרנים סיניים או יצרנים מאירופה.
 

sweetums

New member
נעשה שיתוף פעולה עם הסינים. מוטב היה לפתח את זה
"מרכבים" מבצעים הרכבה לאוטובוסים החשמליים מתוצרת "גולדן דרגון" הסינית.
מוטב היה לפתח את זה יותר, כפי שזה עם יצרנים סיניים או יצרנים מאירופה.
ההרכבה בארץ היא בגלל הדרישה לרכש גומלין
"יבואנית האוטובוסים אוטו־חן כיוונה לעסקת רכש גומלין זו עם שני המפעלים, מכיוון שהעריכה כי תתקשה לאתר די תוצרת ישראלית שתתאים עבור גולדן דרגון,...
יוטונג חתמה על הסכמי רכש גומלין עם יותר מ–50 ספקים ישראלים, ובהם יצרני גומיות, פלסטיק ומערכות חירום, לשימוש בפסי הייצור בסין."
https://www.themarker.com/dynamo/1.3919761
 

אורי404

New member
ההרכבה בארץ היא בגלל הדרישה לרכש גומלין
"יבואנית האוטובוסים אוטו־חן כיוונה לעסקת רכש גומלין זו עם שני המפעלים, מכיוון שהעריכה כי תתקשה לאתר די תוצרת ישראלית שתתאים עבור גולדן דרגון,...
יוטונג חתמה על הסכמי רכש גומלין עם יותר מ–50 ספקים ישראלים, ובהם יצרני גומיות, פלסטיק ומערכות חירום, לשימוש בפסי הייצור בסין."
https://www.themarker.com/dynamo/1.3919761
תודה שאתה מסביר ומבהיר את פני הדברים
אולי עדיף, שכך ימשיך המצב?
ידוע לך במקרה האם קיים גם שיתוף עם יצרים אחרים, כמו למשל סולאריס ואיסוזו? נכנסים יותר ויותר אוטובוסים שלהם. על-פניו אוטובוסים טובים. אבל מוטב שיתוף עם
 

sweetums

New member
תודה שאתה מסביר ומבהיר את פני הדברים
אולי עדיף, שכך ימשיך המצב?
ידוע לך במקרה האם קיים גם שיתוף עם יצרים אחרים, כמו למשל סולאריס ואיסוזו? נכנסים יותר ויותר אוטובוסים שלהם. על-פניו אוטובוסים טובים. אבל מוטב שיתוף עם
היבואן של סולאריס הגיש תביעה
יש בכתבה התייחסות קצרה
"...ברקע, שתי עתירות שהוגשו לבג"ץ ולבית משפט מחוזי בידי יבואן של אוטובוסים מחברת סולאריס מפולין,.... במסגרת עתירותיו, היבואן כפר בדרישת הרשות להשקעות זרות ולשיתוף פעולה תעשייתי לשלם לה עשרות מיליוני שקלים על רכש גומלין שלא ביצע "
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700
עת"מ 5684-05-18, הדיון נדחה לאוקטובר
בג"ץ 4109/18

לגבי איסוזו מאמין שכן- בין היתר באמצעות התקנת מערכות בטיחות בארץ ומסכי מידע.
 

אורי404

New member
היבואן של סולאריס הגיש תביעה
יש בכתבה התייחסות קצרה
"...ברקע, שתי עתירות שהוגשו לבג"ץ ולבית משפט מחוזי בידי יבואן של אוטובוסים מחברת סולאריס מפולין,.... במסגרת עתירותיו, היבואן כפר בדרישת הרשות להשקעות זרות ולשיתוף פעולה תעשייתי לשלם לה עשרות מיליוני שקלים על רכש גומלין שלא ביצע "
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700
עת"מ 5684-05-18, הדיון נדחה לאוקטובר
בג"ץ 4109/18

לגבי איסוזו מאמין שכן- בין היתר באמצעות התקנת מערכות בטיחות בארץ ומסכי מידע.
מערכות בטיחות ומידע זה לא כמו הרכבה
לא חושב, שמדובר באותו היקף עסקה. כנראה זה גם לא מתקרב להיקף העסקה מול "יוטונג", שהצגת למעלה יותר.
אגב מסכי מידע יש גם ב"סולאריס" בארץ. לפחות במה שפועל ב"מטרופולין" בשרון וב"דן".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה