מה ההליך היום לגבי גריטה?

prizman

New member
מה ההליך היום לגבי גריטה?

זה עדיין בכלל קיים?
רוצה לענות למישהו בקשר לזה.
 

prizman

New member
תודה על התשובה ועל הקישור,

מעניין מדוע שמו קץ לזה.
דווקא נדמה לי שיש למדינה אינטרס בגריטה. מוזר שהיא מתעלמת מזה
 

prizman

New member
רפי, קראתי שוב.

עדיין מוזרה לי ההתעלמות של המדינה.
קרא גם את מה שכתבתי לחן.
יש לך מושג מה הסיבה?
זה עדיין נשמע לי מוזר.
בתאילנד אין את המושג גריטה אבל ישראל יותר מתקדמת.
 
יש פירסומות בטלויזיה על דיזל ישן ומעשן כבד שבעליהם מופנים או

להתקנת מסנן או לגריסה.
האם הפילטר שהם נדרשים להתקין הוא רק המסנן לחלקיקים או שזאת כל המערכת של נוזל האוריאה? ואח"כ צריך כמובן גם ממיר קטליטי?
המערכת הזאת לוקחת את הגזים תחמוצות חנקן וכמובן את האוריאה שמתבזבזת בתהליך ומייצרת מזה חנקן נקי, דו תחמוצת הפחמן ומים
&nbsp
אבל חלק מהפילטר בדיזל או לסנן החלקיקים הגסים/ הגדולים/ השחורים שנפלטים מהדיזל? האם המסנן חלקיקים הוא לפני המפגש של גזי הפליטה והאוריאה או אחריו?
 

prizman

New member
אוריאה עד כמה שאני זוכר זה מה שנקרא שתנן.

מעניין אם זה כך גם כיום. ברכבי דיזל אני לא ממש מבין למרות שהיה לי פעם אחד כזה.
 
בהחלט השתנן הזה מיוצר ע"י יונקים בכבד ומופרש ע"י הכלייה

דהיינו אם נהג משאית נתקע ללא אוריאה הוא יכול להשתין לתוך מיכל האוריאה...

&nbsp
אני מנחש שהריכוז בשתן כמובן נמוך משמעותית מבתמיסות המשמשות למנועי הדיזל אבל אולי עדיף מלא כלום
 

WarDog

New member
הרכב יסע גם בלי אוריאה רק שהביצועים יהיו נמוכים יותר

חוסר אוריאה (או תקלה במערכת שלה) לא משבית את הרכב לחלוטין פשוט המנוע יעבוד בצורה מאוד מסורסת.
&nbsp
רק בשבוע שעבר נסעתי באוטובוס שסבל מבעיה במערכת האוריאה, סיוט, האוטובוס "נחנק" כל הזמן עד שלבסוף נאלץ לעצור (לא פרקטי לעשות את עליות כביש 224 עם במהירות מירבית של 10-15 קמ"ש עם אוטובוס כמאט מלא) ולחכות לאוטובוס חלופי.
 

חן 1111

Active member
לא. הוא לא יסע. המערכת לא תיתן לו.

מבחינה טכנית הרכב יכול לנסוע בלי אוריאה בלי שום בעיה. הוא רק יזהם יותר. אבל כדי לאכוף שימוש באוריאה אז כל המערכות בנויות ככה שיש התראה לקראת התרוקנות מיכל האוריאה, ואם המיכל מתרוקן יש באמת שלב של הורדת ביצועים, ואחר כך לא ניתן יותר להתניע את הרכב.
 

חן 1111

Active member
נכון. משיקולי בטיחות המערכת כמובן לא מדוממת לך את המנוע

 

חן 1111

Active member
לא נראה לי שאפשר להתקין ברכב ישן מערכת אוריאה

למעשה גם לא ברור לי איך אפשר להתקין מסנן. במערכת עם מסנן יש גם חיישנים ותוכנה שמודדים באיזו מידה המסנן סתום, והמערכת יודעת איך לבצע תהליך של שריפת הפיח כדי לנקות את המסנן.
נראה לי שהם סתם רוצים שאנשים ייבהלו מהמחיר ואז יגרטו את הרכב. היה עדיף אם יתנו תמריץ לגריטה.
 

enigo

New member
קמפיין מוזר, שלא לומר הזוי, מכמה בחינות

קודם כל - מה זה "רכב דיזל ישן"? בן חמש? עשר? עשרים?
דבר שני - מה יקרה למי שלא יתקין מסנן חלקיקים? הרכב יורד מהכביש? כי אם אין שוט או גזר - מה המוטיבציה של בעל הרכב להשקיע בזה אלפי שקלים?
גם זורקים מספר - 1100 בני אדם מתים כל שנה מזיהום אוויר שנגרם על ידי מכוניות - אבל זה המספר הכללי. כמה מזה נגרם בגלל רכבי דיזל ישנים (להזכירכם - רכבי דיזל לא ממש נפוצים בארץ, בטח לא בשנים שאפשר להגדירם כ"ישנים ").
 

xfwind

New member
סרט הקמפיין ב-TV בנוי באופן שמפספס ובטח את קהל המטרה..

 

חן 1111

Active member
עכשיו קראתי על זה והבנתי. אושרו תקנות

לסבסוד התקנת מסנן חלקיקים או לתמריצים כספיים לגריטת רכבי דיזל ישנים.
דווקא נראה בסדר. רק שזה ייכנס לתוקף בעוד חצי שנה והם התחילו עם מסע פרסום כבר עכשיו.
זה מזכיר לי שהיה פעם מסע פרסום לעידוד צריכת בשר או משהו, תחת הסיסמה "עגל רך". וזה היה כל כך מוצלח שהמון אנשים ביקשו בחנויות עגל רך, רק שלקצבים לא היה מושג על מה מדובר.
&nbsp
http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv...heavy-diesel-engines-2018#GovXParagraphTitle3
&nbsp
 

prizman

New member
את העגל רך אני זוכר.

אני מבין ממך נכון שאין גריטה לרכבי בנזין כיום?
מעניין מה שאתה כותב. תן לי להבין.
הגריטה תהיה רק לרכבי דיזל?
מה קרה עם הגריטה שהייתה לפני כמה שנים?
היא הייתה גם לגבי רכבי בנזין.
תעזור לי להבין מה הקטע?
 

חן 1111

Active member
נכון, אין גריטה לרכב ישן כי לא הקצו לזה תקציב.

מצחיק, שלמרות שהוכח שזה מחזיר למדינה פי כמה מהעלות, עדיין לא מקצים לזה תקציב.
הגריטה תהיה רק לרכבי דיזל גדולים. כלומר משאיות ומיניבוסים. לא לרכב קטן, כלומר לא למוניות. לא יודע למה...
בפעם האחרונה שהיתה גריטה לרכב פרטי, התקציב שהוקצה לזה נגמר תוך יומיים.
 

prizman

New member
אני זוכר שכתבו על זה כאן.

מעניין או מוזר, תחליט אתה מה הביטוי הנכון.
הכרתי רק אדם אחד בחיי שגרט את הרכב שלו.
זה היה כשעוד ניתן היה לגרוט רכבי בנזין.
מוזרים השיקולים האלה.
אבל זה לא ממש מפתיע אותי.
 
יש גריטה גם היום לכל הרכבים

אבל אתה לא מקבל שום כסף מהמדינה על זה, רק החזר של אגרת הרישוי הלא מנוצלת וכמה לירות מבעל המגרש.
 

חן 1111

Active member
זה לא מה שנקרא גריטה

החזר אגרת רישוי אתה מקבל בכל מקרה שהרכב יורד מהכביש. אבל זה כסף קטן.
ותזכור שתוכנית הגריטה היתה רק לרכבים במצב נסיעה עם טסט בתוקף, ורכב כזה עדיף למכור לקונה פרטי, או להמשיך לנסוע בו, כלומר הוא נשאר על הכביש וממשיך לזהם ולסכן, מה שהגריטה אמורה היתה למנוע.
 
למעלה