מה דעתכם על הסנריו הבא?

macaroni35

New member
ואני רק שאלתי על עצמאות בגיל רבע לעשר...

גם אני התחלתי לתת ללכת לחברות שגרות בבניינים ליד לבדה...
וגם השנה תתחיל לחזור מביה"ס לבדה (מרחק של 12 דקות ויש כביש טיפונת מדאיג אבל יש בו משמרות זה"ב של גמלאי שתמיד שם מתנדב)

לגן משחקים לבדה ממש לא...ולכל פעילות שקשורה בים/בריכה גם לא למרות שחברותיה כבר הולכות לבדן מגיל 8....

השבוע הלכה לחברה לבדה ובערב סיפרה שהאימא יצאה לסופר והשאירה אותן עם בת השנתיים....
מודה שקשה לי להסתגל לדברים הללו....
 

אגוזים1

New member
וואו, איזו החלטיות...

אנחנו גרים ממש מול גן שעשועים קטן. כזה שלא מצריך חציה של כביש וכזה שאני יכולה להציץ עליו מהחלון בבית. בהחלט נתתי לבת שלי להיות שם לבד בגיל שבע-שמונה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

אגוזים1

New member
מודה שאני לא לגמרי שותפה

לדעה הכללית כאן... אולי רק חלקית...
נכון, הוא עשה מעשה אסור ולכן כמובן שיש צורך לדבר איתו, להבין למה הוא עשה את זה כאשר אסרתם עליו במפורש. האם האיסור היה ברור גם לו? האם הוא מבין למה זה אסור לו? אם כן למה הוא עשה את זה? זה משהו שצריך לברר עם הילד, לא איתנו.
&nbsp
אבל, למרות שברור שהייתי כועסת ומפוחדת שהוא עשה זה... אני חושבת שזה דווקא מראה על יכולות עצמאיות שיש לילד. הוא מאמין בעצמו, הוא לוקח סיכונים (כן, גם לא מחושבים) הוא יודע להסתדר במצבים שבהם לא נתקל עדיין. יש כאן הרבה דברים שהם חיוביים בעיניי, או לפחות יש להם פוטנציאל להיות חיוביים (אם כי אכן מפחידים עבור הורים).
&nbsp
מה הייתי עושה בעיניין? קודם כל מדברת עם הילד ומנסה להבין מה בדיוק קרה ולמה.
הדבר החמור ביותר שיש כאן זה חוסר תקשורת. למה לא שאל? למה לא סיפר? למה עשה משהו בניגוד מוחלט למה שאתם מרשים? יותר חשוב לפתור את זה מאשר סתם לאסור עליו עוד דברים (שאולי גם עליהם ימצא דרך לעבור בלי ידיעתכם). וגם הייתי חוזרת איתו על החוקים וההסבר למה הם חשובים ומנסה להבין עד כמה הוא רואה במעשה שלו משהו מסוכן/שאסור לעשות (כי אישית אני לא לגמרי בטחה שזה באמת באמת משהו מאוד מסוכן שאסור לעשות, עובדה גם אתם מרשים לו לחצות כביש מסויים).
&nbsp
באופן כללי אני בעד להשאיר מרווח החלטה לילדים. אנחנו לא יכולים להכין אותם לכל תרחיש אפשרי ולכן מאוד חשוב להשאיר להם מרווח חשיבה חופשית, גם אם לפעמים זה אומר שהם עושים דברים שאנחנו לא היינו מרשים להם לעשות.
&nbsp
&nbsp
 

רזאי

New member
עברנו משהו דומה, באותו גיל.

דיברנו איתו, הסברנו לו, הגענו להסכמות, והיינו מרוצים.
שבועיים אח"כ הוא הלך עם חבר לאותו מקום, ואף מעבר לו. בשלב מסוים הם איבדו את דרכם (לא חשבתי שזה יכול לקרות ביישוב הקטן שלנו) והמשיכו ללכת לכיוון הפוך מכיוון הבית.
אנחנו היינו בטוחים כל הזמן שהוא אצל החבר, וגילינו שהם יצאו רק כשבאתי לקחת אותו. מצאנו את עצמנו יוצאים לחפש אותם ברכב וברגל, ועברנו שעה וחצי של חרדה. בסוף מצאנו אותם מנסים לעצור טרמפים בכיוון של היישוב הבדואי הסמוך

הנסיון שלי הוא רע מאוד, ויכול להיות שהילד שלך יפנים את האיסור בלי עונש. אני באופן אישי נחרדת כשאני שומעת סיפור כזה, אבל זה בגלל הסיפור האישי שלנו.
בסופו של דבר הוא נענש, ועדיין לקח הרבה זמן עד שהוא לקח אחריות על המעשים שלו, והפסיק להאשים את כל הסביבה.
לא נתנו לו ללכת לבד לשום מקום במשך עוד כמה שנים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יש לו חוש אוריינטציה ממש גבוה

בזה אני סומך עליו במאה אחוז, יותר מאפלו מאשר על אישתי
 

AlicePJ

New member
למה הוא היה לבד בגן שעשועים?

לדעתי כאן טמונה הבעיה. כפי שאתם רואים הוא לא בגיל שאפשר לסמוך על שיקול הדעת שלו. הוא לא יכול להעריך ולהבין סכנות כפי שאנחנו כמבוגרים מבינים. אני הייתי כועסת עליו ובמקביל מבינה שכהורים אתם הייתם ממש לא בסדר, ואתם לא אמורים לתת לילד בגיל כזה להסתובב לבד ברחוב. את זה גיליתם במקרה, מה הוא עוד עשה ולא גיליתם? ואם חלילה מישהו יפגע בו?
מצטערת, הדעה השלישית שלי היא שאתם לא התנהגתם באחריות. הוא צריך לקבל עונש כי היה לא בסדר וכי שיקר, אבל אתם צריכים להתחיל להיות ההורים שלו ולבלות איתו זמן ולהשגיח עליו ולשמור עליו מפני כל רע. הוא עדין ילד קטן.
ומצטערת אם זה נשמע לא נחמד ולא "מכיל" אבל יותר חשובה לי טובת הילד שלכם ושלמותו מאשר לעטוף אתכם בצמר גפן ולהגיד שהכל בסדר.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הוא כבר לבד מגיל 5 אבל אז הוא לא יצא מגבולות הגן

אגב, אני לא מפחד מפדופילים, למרות שמודע לסכנה.
 

AlicePJ

New member
אחלה שאתה לא מפחד, בטוחה שזה יגן עליו

מכל רע. אבל הילד שלך שיקר לך, לך תדע על מה עוד הוא משקר. מקווה בשביל הילד שלך שאתה לא טועה. אגב, עד גיל 12 פדופילים פוגעים בילדים ובילדות באחוזים שווים. הילד שלך לא יותר בטוח מילדות אחרות.
אז יש לך ילד ששיקר לך, הלך למקום שאסור לו, חצה כבישים שאתם אמרתם לו שאסור. ואתם הולכים להמשיך לזנוח אותו ואת המחויבות ההורית שלכם? מקווה בשבילכם שלילד יהיה מזל, כי הוא יצטרך הרבה מזל אם הוא לבד בעולם.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הסיכוי שיפגוש פדופיל נמוך יותר מהסיכוי שמחבל ידקור אותך

צריך לקחת הכל בפרופורציות ושהפחד לא ישתק לך את החיים.
&nbsp
את, אולי, חושבת שאני אבא מזניח ואילו אני חושב שאת מגדלת ילד תלותי, שלא ידע לעשות כלום ללא אימא.
הילד שלי עושה כלים, לרבות צלחות וכוסות מזכוכית, מפעיל מיקרו לבד, עושה טוסט בטוסטר אובן לבד ועכשיו אני מלמד אותו גם להכין חביתה לבד.
אני ספגתי גם את שבירת הכוס ברחיצת כלים ולא עשיתי מזה סיפור וכיום, זה כבר כמעט לא נשבר.
&nbsp
&nbsp
 
הצחיק אותי הכמעט, אבל בגדול אני איתך

בכך שאני לא ממש חוששת מפדופילים, ושלחתי ילדות בגיל כזה החוצה לגן המשחקים (בלי חציית כבישים) ליד הבית (וכמובן, גם אותי שלחו כשהייתי קטנה). נראה שעל הדור של היום מגינים הרבה יותר - וזה מוצדק כשמדובר על כבישים, אולי, אבל כשלא? לא רואה סיבה לא לתת לילד ללכת לחבר או עם חבר או לגן משחקים סמוך. העניין שהוא שיקר לכם הוא בעייתי, אבל לא יודעת אם הייתי שוללת ממנו את הזכות ללכת לגן המשחקים בגלל זה - רק מבהירה לו, אולי, עד כמה המעשה שלו היה חמור, ושהוא מקבל הזדמנות שנייה ואחרונה, ואם הוא שוב יוצא מגן המשחקים, הוא מאבד את הזכות ללכת לשם לבד בשנה הקרובה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כן, אני מוכן לספוג את הלעתים רחוקות שנשבר לו כוס בעבור

הקניית עצמאות.
&nbsp
&nbsp
 

AlicePJ

New member
אתה משווה שבירת כוס להזנחה בגינה? לילד שלך

שמראה שהוא מתנהג בהתאם לגילו ומשקר ולא יודע להעריך סיכונים בצורה נכונה? הילד שלך מראה לך שהאחריות ששמת עליו גדולה עליו. הראה לך בפירוש, עם סימני קריאה גדולים מרחפים. לך תדע מה עוד פיספסת כשהתעצלת לצאת איתו לגינה, איזה עוד דברים הסתיר ממך. הילד שלך הראה לך שהוא לא מוכן להתנהג כמו ילד כפול מגילו, ושאין סיבה שיתנהג כמו ילד כפול מגילו. אבל תמשיך להתעצל, למה לא. זה רק הילד שלך, לא משהו רציני.
 

מירי,

New member
הילד שלו מנסה.

למרות שאף אחד מהילדים שלי לא בילה בגן שעשועים בגיל 7 (אלא אם אני גררתי אותם יחד עם האחות הקטנה), בהחלט ניראה לי סביר שהם יהיו שם לבד בגיל הזה.
עכשיו צריך לעבוד על האמון, וזו עבודה קשה לאורך כל השנים, זה "דווקא" טוב שיש הזדמנויות בגיל 7, זו הכנה מעולה לגיל ההתבגרות....
&nbsp
אני ממש לא רואה הזנחה או עצלות. גם ככה ילד בן 7 כמעט לא מתנדנד ליד ההורים, אם הוא בגן משחקים הם רצים, משחקים מחבואים ומגיעים אל הורים אולי (!!!) לאוכל ושתיה, אם ילד בן 7 היה כל הזמן בטווח עין שלי בהחלט הייתי חושבת שמשהו לא בסדר.
 
סתם אנקדוטה שלא קשורה לכלום.

כשמספר שתיים הייתה קטנה יותר (עד גיל 5, ככה) מה שהיא הייתה עושה הרבה פעמים בגני משחקים (או במשחקיות או במוזאוני מדע או במוזאונים לילדים...) היה למצוא ילד גדול יותר ולסנג'ר אותו. נניח, אם הייתה לו עגלה - לסנג'ר אותו שיסיע אותה על העגלה. כך שאם הילד שלך היה בגן משחקים עם הבת שלי, מאוד יכול להיות שמה שהיית רואה זה ילדה קטנה מסנג'רת אותו
.
(אגב, אין לי מושג מה היא אמרה להם כדי להגיע למצב הזה. אני תמיד ראיתי רק את התוצאה הסופית - ילדה ו"סוס" אנושי...).
 

AlicePJ

New member
נו, ואם מחבל יבוא, לא כדאי שתהיה איתו שם להגן עליו?

וכן, אני חושבת שאתה מזניח. ילד יכול לעשות את כל מה שאמרת, גם שלי עושה את זה, אז מה? זה עדין לא מבטל את המחויבות ההורית שלי להגן עליו.
 

יהלום29

New member
יש הבדל גדול בין להפעיל מיקרו, וכלים לבין גן שעשועים

אני נותנת לילדים בני ה7 שלי ללכת לחבר קרוב, בתנאי שיש שם אמא שתוכל להגיד לי שהילד הגיע, והיא גם נוכחת להשגחה.
לא אשלח לגן שעשועים ללא השגחה לא בגלל פדופילים, אלא בגלל שלא ניתן לסמוך על שיקול דעת של ילד בן 7 כמו שהוא כבר הוכיח לך.
כל פיתוי, יגרום לו ״לשכוח״ את הכללים והוא כבר עשה זאת. אתה גם סומך שידע מה לעשות במקרה שניפצע? (הבן שלי פתח את הסנטר כבר מספר פעמים למשל, או אופניים חשמליים שפגעו בבת שלי בגינה)
האם אתה סומך עליו שלא יגרר בעקבות ילדים גדולים ממנו לעשות דברים מסוכנים ?
אצלי בשכונה אני כל הזמן רואה את הגדולים עושים שטויות, כמו מטפסים על הצד החיצוני של המגלשה (מגלשה בגובה 6-8 מטר) ניתלים על עמודים ובגדול עושים דברים מסוכנים מאד, שלא בטוח שילד קטן יצא מזה בשלום. ואני לגמרי רואה את בן ה7 שלי מתפתה לנסות אם אני לא בסביבה.
 

יהלום29

New member
אגב פעם אחת הסכמתי

שילך לחבר שהאמא אמרה לי שהיא צריכה לצאת להקפיץ לחוג והם ישארו לבד.
החלטתי להרשות. 5 דקות אחרי שהלך היא מתקשרת אליי , ואומרת לי שהוא נפל ופתח את הסנטר , וחטף גם חתך רציני בלשון. למזלי זה קרה לפני שהר יצאה מהבית. לא יודעת מה הם היו עושים אם זה היה קורה אחרי. כמובן שמאז החלטתי לא להרשות מצבים כאלו
 

בת האש

New member


לדעתי הנזק שנגרם לילדים מלא להרשות להם לעשות כלום לבד גדול בהרבה מהסיכוי הקלוש לפגוש בפדופיל. ואם כבר, הסיכוי של ילד תלותי להגיב נכון לפדופיל (קרי: לקרוא לעזרה ולברוח) נמוך בהרבה.
&nbsp
כמו שהיה עם קסדותף ואופניים, במדינה שהיא לא ישראל. שם, אחרי שחוקקו חוק שחייבים לרכב עם קסדה, אנשים וילדים התחילו לרכב על אופניים עם קסדה. בדקו מה ההשפעה על הנפגעים מתאונות, וגילו כמות הנפגעים גדלה - בגלל שאנשים הרגישו בטוחים בגלל הקסדות הם התחילו לקחת יותר סיכונים.
&nbsp
עודף זהירות מעבר לרמה מסויימת לא מגדיל את הבטיחות, אלא מקטין אותה.
&nbsp
ולי אישית קשה עם ההתקפה פה. זו הסיבה שלא הגבתי מלכתחילה, זו הסיבה שאני לא אכנס לוויכוח. אבל כתבתי בגלל העיוורון המוחלט של האנשים פה שיש השקפת עולם שלמה שטוענת שעצמאות זה יורת בטוח ממלא הגבלות, וההשקפה הזו גם מגובה בעובדות.
&nbsp
אז ברוח ההאשמותש ל השרשור הזה, אני מאשימה את כל האמהות המגוננות מידי בזה שהילדים שלהם ינסו להשתכר וסמים, ינהגו בפראות. בגלל שהגנו עליהם יותר מידי בילדותם ולא נתנו להם ללמוד לבד איך לקחת סיכונים מחושבים.
&nbsp
איך אתם יכולים להיות כאלו הורים מזניחים? זה לא סתם משהו, זה הידלים שלכם! הבטיחות שלהם לא שווה את זה שתלכו לפסיכולוג ותתמודדו עם החרדיות שלכם? לא חבל לכם על הסיכון שאתם מעמידים בו את הילדים שלכם?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה