מה דעתכם על הסנריו הבא?

אתה מתכוון שיש לך נתונים שהפגיעה היא נמוכה יותר

מידי זר בילדים? מה המקור שלך?
אין פגיעה פחותה בבנים לעומת בנות עד גיל 12.

הרבה יותר ילדים נפגעים מתקיפה מינית על ידי זר מאשר מדקירות.

וחוץ מזה כדאי לנסות להמנע הן מזה והן מזה.
 

בת האש

New member
אותם אחוזים בדיוק?

הסטטיסטיקה שאני מכירה היא עבור ילדות אחת משש, ועבור ילדים אחד משבע. כלומר, הפגיעה בבנים פחותה, אבל לא בהרבה.
&nbsp
ומסכימה שכדאי להמנע גם מזה וגם מזה
&nbsp
<לדעתי הדרך העדיפה להמנע מפדופילים היא ללמד ילדים להתנגד למבוגרים ולפתח אסרטיביות אצל הילדים, ואמון כלפי ההורים. ובכל מקרה כדאי להמנע משניהם.>
 

AlicePJ

New member
שוב האשמת הקורבן? אין דרך יעילה להמנע מפדופילים

מלבד לכלוא אותם לתקופות ארוכות וכשהם משתחררים להטיל עליהם מגבלות שימנעו מהם להיות ליד ילדים. אמון עם ההורים זה מצוין אבל לצערי זה לא יכול למנוע פגיעה, אלא רק לגלות אחרי שיש פגיעה ולטפל בילד ולעצור את הפדופיל.
 

בת האש

New member
עניין של יעילות

ילדים אף פעם לא אשמים באונס שלהם, אבל זה לא אומר שיש ילדים פגיעים יותר ופגיעים פחות לפדופילים. הבן שלי, למשל, הדאיג אותי יותר מהבת שלי. הוא היה שקט כזה, ביישן, ולא ממש אסרטיבי. לא ראיתי אותו מתחיל לצעוק על אדם זר בגן השעועים "עזוב אותי! אמא!". הבת שלי שונה, והיא דווקא הייתה מקימה מהומה. גם לאדם זר, גם לאדם מוכר, גם לקרוב משפחה.
&nbsp
זה לא היה הופך מישהו מהם לאשם לו הם היו נאנסים. אבל זה לא סיבה לעצום עיניים לדרכים שבהם אפשר להשפיע.
&nbsp
כמו שיש אנשים שיש להם נטייה גנטית למחלות מסויימות. זו גם האשמת הקורבן, להצביע על זה?
 
זה לא מדוייק

יש מחקרים שמתארים מפי פדופילים את טיפוסי הילד המועדפים עליהם והם מתארים גם התנהגויות ש"קלות" להם.
 

AlicePJ

New member
והיום היו כתבות על ילדה בת שנה שנשכחה באוטובוס

וילד בן שנתיים שהתהלך מיובש לבד ברחוב, אני תוהה אם אלו האחים של אותו ילד מלמעלה.... הישרדות ועצמאות מגיל אפס!
 
וואו, אילו קשקושים את מקשקשת.

תגידי, בלי קשר לקשקוש האחרון שהגבתי אליו כרגע, כשאת היית ילדה, לא יצאת אף פעם לבד מהבית? כשאני גדלתי, כל אחר צהריים יצאנו החוצה לשחק בשכונה עם החברים שלנו מהשכונה. לבד. לא כי אנחנו ילדים מוזנחים, אלא כי זה לגמרי הדבר הנורמלי שילדים עושים. מי שלא עשה את זה, זה רק כי היו לו בעיות חברתיות, לא כי ההורים שלו היו הורים טובים יותר או משהו בסגנון. וגם בבניין האחרון שבו גרתי (עד לפני שבועיים) הייתה חצר, וילדים (בני 7-8) היו יוצאים אליה לשחק עם חברים שלהם - לבד לגמרי. ולא, זו לא חצר מגודרת או משהו בסגנון, ופדופיל איום יכול היה לבוא ולקחת אותם. באמת שאלה מעניינת - תרשי לילדים שלך לשחק בחצר הבית בלי השגחה של מבוגר?
 

AlicePJ

New member
אין לי כוח להגיב לפרובוקציות שלך

כבר סיכמנו שנשמור מרחק לא?
 
לא, סיכמנו שבתפוז אפשר פשוט

לא להגיב אם רוצים.
ומצחיק שאת מאשימה אותי בפרובוקציות, על הודעת תגובה לכך שקישרת בין אב שאפשר לילד שלו ללכת לבד לגן משחקים סמוך לבין אב ששכח ילד בן שנה באוטובוס...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
למה את מבלבלת אותה עם עובדות?

היא מכינה לחיים למך שלא יידע להסתדר בלי אימא, כנראה גם יגור עם ההורים כל חייו בשעה שבני גילו כבר ממזמן יצאו מהבית.

בצבא, האימא תבלבל את המוח למפקדים כל יום, אם יתגייס.

אגב, גם לא היה לה נעים להשיב לי על השאלת סקרנות, ששאלתי אותה, אם הילדה שלה הולכת לחברה והיא נמצאת עם האבא, האם היא תשאיר אותה אצל החברה?
האם היא נותנת לבת שלה לישון אצל חברה?
 
אני יכולה לענות שהייתי מעדיפה שלא,

אבל בפועל, במקרים שבהם אין ברירה (למשל, כי ההורים גרושים), אני כן מאפשרת. אנחנו גם יושבים עם הילדה כשהיא נמצאת בשיעור פרטי אצל גבר. יש הבדל בין לאפשר לילד להסתובב במרחב הציבורי לבין לתת לו להיות במקום סגור ופרטי עם גבר. אנחנו גם לא מאפשרים לאותם ילדים שאנחנו מרשים להם לשחק בחוץ לתת לזרים להיכנס הבייתה - שוב, יש הבדל בין שני המקומות - מרחב ציבורי ופתוח לעומת חדר או בית עם דלת ופרטיות.
 
זו הייתה התשובה לשאלה

אם היא תבוא לחברה כשרק האבא שם.
אני כן מסכימה שהיא תישן אצל חברה אם האמא שם (וגם האבא יכול להיות שם) - אבל זו צריכה להיות חברה טובה ומוכרת, ולא מישהי שאני לא יודעת עליה או על ההורים שלה כלום.
 
אני בהחלט לא יכולה. אני גם לא יכולה

לשלוט במה שאבא גרוש יעשה לה כשהיא מבקרת חברה. אני לוקחת את הסיכון, כדי לא להגביל אותה יותר מדי - אבל, כאמור, זה לא שהיא חופשייה לישון אצל מי שהיא רוצה בכל זמן שהיא רוצה - צריך לעבור סף מסוים של היכרות כדי שאסכים, ותכלס זה קורה לעתים נדירות שהיא ישנה אצל מישהי (אני אפילו לא בטוחה ב-100% שזה קרה יותר מפעם אחת, שהייתה לאחרונה - והיא כבר בת 11*... הבאה אחריה בת 8, ולא זכור לי שהיא ישנה אי פעם אצל מישהי. אפשר להיות חברות טובות גם בלי לישון זו אצל זו).

*אבל אולי הדחקתי...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בקיצור, בשל פחדייך, את מונעת ממנה חלק מההנאות הכי גדולות של

הילדות, כמו מסיבת פיג'מות ועשיית שטויות עד השעות של הלילה.
 
לא לא, לא הייתה מסיבת פיג'מות אצלן עדיין.

דווקא לזה הייתי שולחת עם הרבה פחות חשש, כשמדובר בכמות גדולה של בנות ולא רק הבת שלי והחברה שלה. דיברתי על לישון אצל חברה - ממה שזכור לי לאחרונה היא הוזמנה על ידי ידידה שלה וידיד שלה - לידידה הסכמתי, ולידיד (שבמקרה גם היה מדובר על לינה אצל אבא שלו) לא הסכמתי. בעבר זכור לי שאותה ידידה ביקשה ולא היה נוח לנו. חוץ מזה, הייתה ילדה אחת שלא סמכתי על אמא שלה, דווקא (האמא הייתה יחידנית) - כשהגדולה הייתה הרבה יותר קטנה (בת כ-6), ולכן הילדה שלה ישנה אצלנו, אבל הבת שלי לא ישנה אצלה (וגם כשהבת שלי באה לבקר את אותה ילדה אני התלוויתי אליה, אבל לא הייתה לנו בעייה לארח את הילדה ההיא לבד). והייתה ילדה שהבת השנייה רצתה להתארח אצלה, אבל לא הסתדר לנו עדיין לתאם.
לא יודעת על איזה הווי אתה חושב, אבל בסביבה שלנו מסיבת פיג'מות זה לא מאוד נפוץ בגילאים הצעירים, או בכלל (וגם בזמני זה לא היה - נראה לי שהייתי בחיי בשתיים כאלה - אחת בכיתה ו' בארה"ב ואחת בכיתה ח' או ט' בארץ, וזהו - זה מה שהיה).
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא התכוונתי למסיבה רבת משתתפים, אלא מסיבה מצומצמת של שתיהן

אצלנו עושים את זה מגיל גן טרום חובה.
 
טוב, לא הייתה לי ילדה בטרום חובה בארץ עדיין.

אולי גם פה עושים את זה בגילאים הצעירים ואז מפסיקים. תיארתי לך את ההיסטוריה שלנו - היה מקרה יחיד שזכור לי שבו הילדה הוזמנה ונאסר עליה בגלל שמדובר בזכר - וזה היה בעיקר כי זה שביקש שתלון אצלו הוא הזכר, והיא כבר בת 11, ואמרתי לה שזה לא מתאים כבר לגילה.
במקרה של גיל 6, העניין היה אמא חסרת אחריות באופן כללי שלא סמכתי עליה שתשגיח על הילדה לרגע - ובלי קשר לעניין המיני.
כך שבפועל הילדות טרם הוגבלו בשינה כי יש אב בבית - אבל, בתיאוריה, אם תגיע בקשה למשהו שנראה לי לא בטוח, אני לא אאפשר זאת (כמו שלא אפשרתי בגיל 6, או אולי זה היה 5 - כבר לא זוכרת). זה לא שאני לא מגנה על הילדים שלי אף פעם משום דבר ומאפשרת להם כל דבר שהם רוצים רק כי הם רוצים אותו.
אצלנו מסיבת פיג'מות זו לא סתם לינה משותפת - זו מסיבה עם יותר מילדה אחת.
 
למעלה