מה דעתכם על הסנריו הבא?

mykal

New member
מכל התשובות שניתנו כאן

מענין האם כבר שוחחתם איתו, וביררתם,
למה החליט ללכת? אם הוא יודע שאתם מתנגדים ליציאה מהגן,
האם הלך לבד? או עם מישהו גדול ממנו?
ואם כדי לקנות מה הוא מעדיף שעכשיו לא תיתן לו אפשרות ללכת לגן
לבד, או לא יהיה בידו כסף כדי שלא יתפתה ללכת לקנות רחוק?
נראה לי שלשיחה כזו יש יתרון וחשיבות גדולה יותר מאשר ההחלטה מה תקבעו
מבחינתכם להמשך.
 
משהו באמצע

מסבירים לו שבמקרה הזה אין מקום לעצמאות כי ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד, כמו שלא נוהג במכונית. אין צורך לשלול הזכות להמשיך ללכת ולשחק בגן שעשועים.
 

kmiki

New member
שאלה לגבי ההורים

האם יש הוראה ברורה שלילד אסור לחצות כבישים ללא ההורים או ללא אישור שלהם?
&nbsp
 

שקדיייה

New member
אלמלא נאסר עליו בפירוש לעשות את זה- אין בעיה.

כלומר יש בעיה- בעיה של הגדרת מותר- אסור, ותחום אוטונומיה.

אני חושבת שבאופן כללי , איזורי גיל 7-8-9 כשמתחילים לצאת קצת לבד מהבית ומתחילים לגדל עצמאות, הם איזורים מאוד טריקיים לגבי כמה לשחרר, ואיפה לשמור, כמה חופש פעולה לתת לעומת כמה להכתיב....
ונורא נורא קשה לתת עיצות, כי זה מאוד תלוי ילד.

מה שהרשתי לגדול שלי בגיל 7, זה לא מה שהרשתי לקטן בגיל 7.... והקטנה בטח תעשה את רוב הדברים האלו עוד לפני....
 

נאוה57

New member
כבישים פדופילים וכולי

שלום לכולם,
שרשור מעניין וחשוב לדעתי (והי לכל מי שאני זוכרת מהפורום להורים לפעוטות :) ).
בנושא פדופילים ולכל מי שלא מפחד מפדופילים יש לי סיפור אישי לצערי. בגיל 8 חזרתי הבית מבית ספר דרך גן שעשועים בתל אביב והיה שם פדופיל שלקח אותי בתירוץ כלשהו איתו למאחורי השיחים. הוא נעצר על ידי הגנן, עובד העירייה במקום שבמקרה עבר שם, בשלב שהחל להוריד את מכנסיו. לא יודעת איך היו נראים חיי אם הגנן הזה לא היה שם. לא אומרת שצריך ללוות את הילדים לכל מקום עד גיל 18 אבל אולי להכין אותם בכל זאת גם למקרים כאלו אם שולחים אותם לבד לגן השעשועים.
לגבי כבישים - קרה לנו מקרה דומה עם הבן שלי (בן 6) שברח מאיתנו ועבר כביש. אנחנו חיים כרגע בארצות הברית וזה לא היה כביש סואן אבל זה היה בלי רשות ומאד מאד כעסנו עליו. התגובה שלו היתה: "אבל הסתכלתי שלא בא אף אוטו". נושא האמון פה חמור יותר (עשה מעשה מסוכן בלי רשות) למרות ששוב, אני מאמינה שעדיף ללמד ולהכין את הילדים לעצמאות ואז לשחרר מאשר לעודד אצלם תלות בנו. שתי הדעות שהצגת קיצוניות והאמת היא באמצע...
לנושא הבן שלך - חושבת שכדאי לעשות איתו שיחה רצינית ואולי לשאול אותו האם הוא חושב שהוא מסוגל לחצות כבישים לבד והאם הוא היה רוצה לעבור איזושהי הדרכה בנושא (שאתם תלכו אחריו והוא יחליט מתי חוצים אבל יקבל אישור ממכם לפני כן וכד'). אולי הוא יכול בגיל 7 להעריך את המוכנות שלו או לפחות להביע דעה בנדון.
 
למעלה