מבוא להכרת ה-TBM

מצב
הנושא נעול.
תולי התולעת מהקוסם מארץ עוץ.

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
תולי התולעת מהקוסם מארץ עוץ.
תודה על התמונות, האם התכוונת לשש מאות קוראיך הנאמנים?
 

amithi1

New member
מרתק!

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
מרתק!
מה אמור להיות קצב החפירה של המפלצת הקטנה?
 

yblumann

New member
Thanks; some more info

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
Thanks; some more info
http://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel_boring_machine I know it is wikipedia, but it is a start.. You can see a couple of TBMs here in London- they will start digging the Crossrail tunnel during 2012 from both ends. regards Yoram
 

nitsansh

New member
יש לי שאלה...


מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
יש לי שאלה...

מה יקרה ל-TBM לאחר סיום הכרייה?
 

amit1270

New member
את החלק האחורי יגררו החוצה חזרה

יש לי שאלה...

מה יקרה ל-TBM לאחר סיום הכרייה?
את החלק האחורי יגררו החוצה חזרה
את ראש הכרייה יוציאו מהפתח המזרחי וירכיבו מחדש לכריית המנהרה הצפונית. אחרי שכל זה יסתיים אני מניח שיפרקו את החלקים לצורך שימוש חוזר איפשהו בעולם ואולי בארץ.
 

nitsansh

New member
פעם קראתי שמכונות כאלה "קוברות" את עצמן

את החלק האחורי יגררו החוצה חזרה
את ראש הכרייה יוציאו מהפתח המזרחי וירכיבו מחדש לכריית המנהרה הצפונית. אחרי שכל זה יסתיים אני מניח שיפרקו את החלקים לצורך שימוש חוזר איפשהו בעולם ואולי בארץ.
פעם קראתי שמכונות כאלה "קוברות" את עצמן
במנהרה אחרי סיום תפקידן כי לא משתלם להוציא אותן... ייתכן שזה קורה רק במנהרות ארוכות שכורים משני הצדדים במקביל והמכונות נפגשות באמצע...
 

raminec

New member
זה קורה לפעמים

פעם קראתי שמכונות כאלה "קוברות" את עצמן
במנהרה אחרי סיום תפקידן כי לא משתלם להוציא אותן... ייתכן שזה קורה רק במנהרות ארוכות שכורים משני הצדדים במקביל והמכונות נפגשות באמצע...
זה קורה לפעמים
כאשר שתי מכונות כורות מנהרה משני הקצוות. במקרה של A1 זה לא ככה. מדוע לא ניתן להחזיר אחורה את ראש הכריה? כפי שבועז הסביר, ראש הכריה הוא החלק המוביל בבנית המנהרה, אחריו ישנם חלקים של המכונה שמוסיפים דיפון. לאחר הדיפון המנהרה כבר יותר צרה מראש הכריה ולכן לא ניתן לעשות עם המכונה "רוורס" בזמן שהראש מחובר. כאשר שתי מכונות כורות אחת מול השניה, הפתרון הפשוט ביותר הוא להורות לאחת המכונות לכרות כלפי מטה, לנתק את ראש הכריה ולמשוך את המכונה חזרה לפתח המנהרה. לאחר מכן יוצקים בטון על ראש הכריה ומשלימים את הכריה של המנהרה עם המכונה הנגדית. ממה שקראתי במצב כזה את ראש הכריה של המכונה הנגדית ניתן לפרק במקום ולקחת אל מחוץ למנהרה באמצעות משאיות.
 

בועז ל

New member
שתי נקודות שכדאי להזכיר

זה קורה לפעמים
כאשר שתי מכונות כורות מנהרה משני הקצוות. במקרה של A1 זה לא ככה. מדוע לא ניתן להחזיר אחורה את ראש הכריה? כפי שבועז הסביר, ראש הכריה הוא החלק המוביל בבנית המנהרה, אחריו ישנם חלקים של המכונה שמוסיפים דיפון. לאחר הדיפון המנהרה כבר יותר צרה מראש הכריה ולכן לא ניתן לעשות עם המכונה "רוורס" בזמן שהראש מחובר. כאשר שתי מכונות כורות אחת מול השניה, הפתרון הפשוט ביותר הוא להורות לאחת המכונות לכרות כלפי מטה, לנתק את ראש הכריה ולמשוך את המכונה חזרה לפתח המנהרה. לאחר מכן יוצקים בטון על ראש הכריה ומשלימים את הכריה של המנהרה עם המכונה הנגדית. ממה שקראתי במצב כזה את ראש הכריה של המכונה הנגדית ניתן לפרק במקום ולקחת אל מחוץ למנהרה באמצעות משאיות.
שתי נקודות שכדאי להזכיר
1. מאחר שזנב המכונה נע ע"ג הסגמנטים שהונחו, ניתן לנתק אותו מראש המכונה ולמשוך אותו אחורה. 2. אם תבוצע כרייתה של מנהרה מס' 3 כמתוכנן (חלק בכריית TBM וחלק בכריית NATM), צפוי פינוי מעניין של המכונה. פינוי זה יתבצע לאחר שייבנה אולם גדול בתוך המנהרה. פרטים נוספים בהמשך.
 

easylivin

New member
והנה דוגמה לאולם תת-קרקעי כזה

שתי נקודות שכדאי להזכיר
1. מאחר שזנב המכונה נע ע"ג הסגמנטים שהונחו, ניתן לנתק אותו מראש המכונה ולמשוך אותו אחורה. 2. אם תבוצע כרייתה של מנהרה מס' 3 כמתוכנן (חלק בכריית TBM וחלק בכריית NATM), צפוי פינוי מעניין של המכונה. פינוי זה יתבצע לאחר שייבנה אולם גדול בתוך המנהרה. פרטים נוספים בהמשך.
והנה דוגמה לאולם תת-קרקעי כזה
במנהרה הארוכה בעולם. http://www.youtube.com/watch?v=w76ocMGSqNk
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה