מבוא להכרת ה-TBM

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אוטוטו...


מצאו כבר את ההיגס?
אוטוטו...
 

tanj

New member
למנחה שלי מתואר שני היתה תיאורית קונספירציה

למנחה שלי מתואר שני היתה תיאורית קונספירציה
שלא ימצאו את ההיגס, שהמודל הסטנדרטי אינו נכון ושכל ה"מיתריסטים" ידפקו, והוא די יהנה מזה...
 

amit1270

New member
אפשר לדעת מי הוא?

למנחה שלי מתואר שני היתה תיאורית קונספירציה
שלא ימצאו את ההיגס, שהמודל הסטנדרטי אינו נכון ושכל ה"מיתריסטים" ידפקו, והוא די יהנה מזה...
אפשר לדעת מי הוא?
אגב, אני לא יודע עד כמה תורת המיתרים קשורה למודל הסטנדרטי... ואגב, גם אם ימצאו את ההיגס די ברור שהמודל הסטנדרטי לא נכון, כלומר לא שלם (וזה אחד הדברים שמנסים להוכיח ב-LHC, בלי הצלחה רבה) פשוט כי הוא לא כולל את כל "פלאי הטבע" שהתגלו בשנים האחרונות (חומר אפל, אנרגיה אפלה ואפילו גרוויטציה). אבל מה לעשות, זה מודל אפקטיבי מוצלח בצורה לא רגילה לתיאור עולם חלקיקי היסוד שאף אחד לא הצליח לסתור נסיונית במשך 40 שנותיו.
 

tanj

New member
זה נכון אבל גם מכניקה ניוטונית היתה כזו

אפשר לדעת מי הוא?
אגב, אני לא יודע עד כמה תורת המיתרים קשורה למודל הסטנדרטי... ואגב, גם אם ימצאו את ההיגס די ברור שהמודל הסטנדרטי לא נכון, כלומר לא שלם (וזה אחד הדברים שמנסים להוכיח ב-LHC, בלי הצלחה רבה) פשוט כי הוא לא כולל את כל "פלאי הטבע" שהתגלו בשנים האחרונות (חומר אפל, אנרגיה אפלה ואפילו גרוויטציה). אבל מה לעשות, זה מודל אפקטיבי מוצלח בצורה לא רגילה לתיאור עולם חלקיקי היסוד שאף אחד לא הצליח לסתור נסיונית במשך 40 שנותיו.
זה נכון אבל גם מכניקה ניוטונית היתה כזו
במשך 300 שנה...אפשר לחשוב על המודל הסטנדרטי כעל תורה המתאימה למציאות עד גבולות מסוימים. למשל- הגבול של גרביטציה קוונטית. המנחה שלי היה עמרי גת(מירושלים) וזה נכון שזה לא כל כך קשור למיתרים (הוא לא מחבב את המיתריסטים במיוחד ונהנה במיוחד מאותו גולש גלים אמריקאי שפירסם מאמר על צורה הנדסית מחוכמת שכוללת את כל הסימטריות הנדרשות וביחוד מהרעש שזה עשה). אני האמת קיבלתי את הרושם שהמודל הסטנדרטי עומד יפה על שתי רגליו אבל אם לא ימצאו את ההיגס, כל המכניזם היגס לא נכון ואז אין מה שיתן לחלקיקים מסה... בכל אופן, השנים הקרובות יהיו מעניינות. יש לך מידע עדכני על הניסויים ב LHC ?
 

amit1270

New member
רוב פיזיקאי החלקיקים מקווים שהמודל הסטנדרטי

זה נכון אבל גם מכניקה ניוטונית היתה כזו
במשך 300 שנה...אפשר לחשוב על המודל הסטנדרטי כעל תורה המתאימה למציאות עד גבולות מסוימים. למשל- הגבול של גרביטציה קוונטית. המנחה שלי היה עמרי גת(מירושלים) וזה נכון שזה לא כל כך קשור למיתרים (הוא לא מחבב את המיתריסטים במיוחד ונהנה במיוחד מאותו גולש גלים אמריקאי שפירסם מאמר על צורה הנדסית מחוכמת שכוללת את כל הסימטריות הנדרשות וביחוד מהרעש שזה עשה). אני האמת קיבלתי את הרושם שהמודל הסטנדרטי עומד יפה על שתי רגליו אבל אם לא ימצאו את ההיגס, כל המכניזם היגס לא נכון ואז אין מה שיתן לחלקיקים מסה... בכל אופן, השנים הקרובות יהיו מעניינות. יש לך מידע עדכני על הניסויים ב LHC ?
רוב פיזיקאי החלקיקים מקווים שהמודל הסטנדרטי
"יישבר" הרבה לפני הגבול של גרביטציה קוואנטית (סקאלת פלאנק). יש לכך לא מעט "ראיות נסיבתיות" אבל אין עדיין ראיות נסיוניות מובהקות. השאלה המעניינת היא לא האם אלא איפה השבירה הזאת תתרחש (כפי שהמודל הניוטוני נשבר בסקאלה האטומית). התקווה היא למצוא עוד ועוד רמזים למה שנמצא מעבר למודל הסטנדרטי עוד ב-LHC, אבל ככל הידוע לי זה לא קרה. מה שכן קרה ומתאים בצורה יוצאת מן הכלל למודל הסטנדרטי הוא מציאת סימנים מבטיחים לקיומו של חלקיק היגס במסה של כ-125 GeV, וההנחה המקובלת היא שההכרזה הרשמית על גילוי תגיע כבר השנה, כלומר בריצה הבאה של המאיץ החל מחודש מרץ (איסוף הנתונים הדרוש ייקח כמה חודשים כנראה). אם יתברר שמה שראו שם הוא רק תנודה ולא חלקיק ההיגס אז ברור שיש למודל הסטנדרטי בעיה קשה, שכן אותו חלקיק הוא אחד מעמודי התווך של המודל כולו. כרגע נראה שהתסריט הזה לא סביר ומה שנראה בחודשים הקרובים רק יאושש את המודל ויחזק את מעמדו עוד יותר. יש בזה גם משהו מצער, כי "הוכחות" לנכונותו של המודל הסטנדרטי יש בשפע, וגילוי חלקיק היגס, חשוב ככל שיהיה, הוא רק עוד אחד מאותם דברים די צפויים. הרבה יותר מעניין יהיה למצוא סטייה ניכרת מתחזיות המודל שתוכל לרמוז לנו סוף סוף מה מסתתר שם מעבר לו. דבר כזה ככל הידוע לי לא מצאו עדיין, ויש חשש שגם לא ימצאו כי אולי המאיץ הזה לא מספיק חזק. חלקיק היגס, לעומת זאת, לא יכול להיות יותר מסיבי מהטווח שה-LHC יכול לכסות, ואם הוא לא יימצא (סיכוי נמוך כאמור, אבל קיים) אז הוא כנראה באמת לא שם.
 

בועז ל

New member
מסלול לעגלת הסגמנטים

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
מסלול לעגלת הסגמנטים
מתחת לזנב המכונה ועל המסלול הצהוב תנוע עגלת הסגמנטים. העגלה תגיע עד לקרבת ראש המכונה לתא הייעודי.
 

בועז ל

New member
מנוף הסגמנטים

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
מנוף הסגמנטים
אף הוא נמצא מתחת למכונה. הגומיות השחורות שנראות עליו, משמשות ליצירת ואקום.
 

בועז ל

New member
***

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
***
 

בועז ל

New member
טבעת חיבור

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
טבעת חיבור
בצד המכונה מונחים חלקיה של טבעת החיבור. זוהי טבעת עגולה שמקומה במכונה מיד לאחר ראש המכונה. היא מחברת בין גוף הפלדה לבטון ונותנת קונטרה ותמיכה לסגמנטים שנדחפים ע"י הג'קים ( ג'ק בעברית =מגבה) של המכונה. לצורך הרכבת טבעת החיבור הוקמה קונסטרוקציית פלדה ענקית שתומכת בטבעת.
 

בועז ל

New member
הקונסטרוקציה

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
הקונסטרוקציה
מבנה מתכת ענקי שניתן לזהותו ע"פ צבעו החלוד. תפקידו, כאמור, לתמוך בטבעת החיבור. לאחר השלמת ההרכבה של הטבעת, יפורק המבנה.
 

בועז ל

New member
מבט מבפנים

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
מבט מבפנים
אפשר להתרשם מגודל המבנה. חלוד, אבל גדול.
 

בועז ל

New member
הכנסת חלק מטבעת החיבור

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
הכנסת חלק מטבעת החיבור
הרכבת הטבעת היא מבצע שדורש תיאום ודיוק. החלק מונף ע"י המנוף ומוכנס למרווח הצר שבין תושבת הבטון לגוף המכונה. במקרה של סטייה קלה בלבד מהנתיב המיועד נשמעים קולות צורמים מחרידים של חיכוך מתכת במתכת ( שמעתי!). בשל מורכבות ההרכבה, מפקחים על התהליך שניים מהמהנדסים הראשיים של MMS.
 

בועז ל

New member
בתמונה זו אפשר לראות גם את הג'קים

הכנסת חלק מטבעת החיבור
הרכבת הטבעת היא מבצע שדורש תיאום ודיוק. החלק מונף ע"י המנוף ומוכנס למרווח הצר שבין תושבת הבטון לגוף המכונה. במקרה של סטייה קלה בלבד מהנתיב המיועד נשמעים קולות צורמים מחרידים של חיכוך מתכת במתכת ( שמעתי!). בשל מורכבות ההרכבה, מפקחים על התהליך שניים מהמהנדסים הראשיים של MMS.
בתמונה זו אפשר לראות גם את הג'קים
שתפקידם לדחוף את הסגמנטים.
 

בועז ל

New member
הרכבת הטבעת.

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
הרכבת הטבעת.
מקטע של הטבעת מוחלק בזהירות ע"י המנוף למקומו העתידי. החלק נקלט ע"י עובדי MMS שבהמשך גם ירתכו אותו לחלקים האחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה