תימוכין לממצאים שנכתבו כאן מצורפים
מופיעים כאן מספר מחקרים:
1. השפעה של רכישת שפת אם טבעית (שומע- דיבור, או חירש - שפת סימנים+אורלי) לעומת רכישת שפת אם שאינה טבעית (כבד שמיעה אוראלי ללא שפת סימנים) על רכישת שפה שניה.
הצלחה מובהקת לאלו שנחשפו לשפת אם טבעית.
2. שתי קבוצות של ילדים מושתלים אחת עם חשיפה לשפת הסימנים ואחת ללא.
מיומנויות הפקת דיבור, שמיעה, הבנת הנקרא ומיומנויות תקשורתיות נבחנו במחקר זה.
לקבוצה עם חשיפה לשפת הסימנים המיומנויות התקשורתיות טובות באופן מובהק בעוד ששאר הפרמטרים היו דומים בשתי הקבוצות כלומר הפקת הדיבור / השמיעה לא נפגעו.
3. מחקר על הבנת תיאוריית המיינד בילדים שנחשפו לשפת אם טבעית (שפת הסימנים+דיבור אוראלי לילדים חירשים או דיבור רגיל לילדים שומעים) לעומת ילדים שלא נחשפו לשפה טבעית (דיבור אוראלי נטו לילדים חירשים). אחוזי ההצלחה בהבנת מחשבות הזולת זהים בילדים שנחשפו לשפה טבעית לעומת אחוזי הצלחה נמוכים בילדים שלא נחשפו לשפה טבעית.
מופיעים כאן מספר מחקרים:
1. השפעה של רכישת שפת אם טבעית (שומע- דיבור, או חירש - שפת סימנים+אורלי) לעומת רכישת שפת אם שאינה טבעית (כבד שמיעה אוראלי ללא שפת סימנים) על רכישת שפה שניה.
הצלחה מובהקת לאלו שנחשפו לשפת אם טבעית.
2. שתי קבוצות של ילדים מושתלים אחת עם חשיפה לשפת הסימנים ואחת ללא.
מיומנויות הפקת דיבור, שמיעה, הבנת הנקרא ומיומנויות תקשורתיות נבחנו במחקר זה.
לקבוצה עם חשיפה לשפת הסימנים המיומנויות התקשורתיות טובות באופן מובהק בעוד ששאר הפרמטרים היו דומים בשתי הקבוצות כלומר הפקת הדיבור / השמיעה לא נפגעו.
3. מחקר על הבנת תיאוריית המיינד בילדים שנחשפו לשפת אם טבעית (שפת הסימנים+דיבור אוראלי לילדים חירשים או דיבור רגיל לילדים שומעים) לעומת ילדים שלא נחשפו לשפה טבעית (דיבור אוראלי נטו לילדים חירשים). אחוזי ההצלחה בהבנת מחשבות הזולת זהים בילדים שנחשפו לשפה טבעית לעומת אחוזי הצלחה נמוכים בילדים שלא נחשפו לשפה טבעית.